.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 12:23:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 04.gru.2006 09:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Jeśli ktoś kuma co nieco, to proszę o poradę czy wszystko jest ok z moją szkapą.
BLOK 003
Obrazek

BLOK 011
Obrazek

BLOK 013
Obrazek

Temperatura silnika około 87stopni.

[...a może źle wykonany pomiar?...]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 09:41:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 16:23:00
Posty: 190
Lokalizacja: stad
Zrob jeszcze 008 bo przeplywka jest juz slaba i prawdopodobnie moze ograniczac Ci dawke paliwa. Zrob tez w Basicsetings blok 000 na jalowym,004 pod obciazeniem.
013 robiles po pomiarach pod obciazeniem czy przed?
Wtryski jeszcze trzymaja sie w normie.
Masz jakies dolegliwosci, czy cos z tym motorem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 09:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Pikuś napisał(a):
Zrob jeszcze 008 bo przeplywka jest juz slaba i prawdopodobnie moze ograniczac Ci dawke paliwa. Zrob tez w Basicsetings blok 000 na jalowym,004 pod obciazeniem.
013 robiles po pomiarach pod obciazeniem czy przed?
Wtryski jeszcze trzymaja sie w normie.
Masz jakies dolegliwosci, czy cos z tym motorem?


Łoł, dzięki za tak szybką reakcję.. :):

013 robiłem bez obciążenia,.
Jutro przeprowadzę resztę testów wg. wskazówek.
Moja szkapka wydaje mi się być troszeczkę zmulona na wyższych obrotach.
Przy wyprzedzaniu TIRA na obrotach 3,5 tyś na 3 biegu zaczeło mulić szkapką - odniosłem wrażenie jakby paliwka jej zaczeło brakować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 10:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Turbo zdrowe.Lekki lag od dołu, ale to może byc wina N75 lub starej turbawki. Można się pobawić i podmienić N75 na drugi sprawny. Z tego powodu lmm pokazuje to co pokazuje. Wtryski i pompa zdrowa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 19:31:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Moim skromnym zdaniem, lmm można już odlozyc na półkę ;) Dla pewności, jeszcze faktycznie zrób pomiar 008 oraz pomiar 003 na obrotach jałowych. 003 na dwa sposoby - zaraz po przegazówce i po kilku minutach, jak komputer zamknie EGR.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 20:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
powiem w telegraficznym skrócie :

-turbo : OK
-wtryski OK
-lmm (przepływomierz) - widac jego powolny upadek ;-) blok 003 w całym przedziale pomiarowym mierzy ponizej 800mg/skok ..... a powyzej 3500 rpm ponizej 700mg/skok (stad trudnosci przy wyprzedzaniu Tir'a ;-) )

podsumowywyujac ... nie jest zle ... wymien lmm a bedzie jeszcze lepiej :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 05.gru.2006 12:25:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Ok. Dobra już jestem i zrobiłem dalsze pomiary.

Cytuj:
013 robiles po pomiarach pod obciazeniem czy przed?

było robione bez obciążenia

Cytuj:
Zrob jeszcze 008 bo przeplywka jest juz slaba i prawdopodobnie moze ograniczac Ci dawke paliwa

008 pod obciążeniem wg. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=44697&highlight=vag+bloki (dzięki baskecik ;) )

Obrazek

004 pod obciążeniem taką samą metodą jw.
Obrazek

Cytuj:
Zrob tez w Basicsetings blok 000 na jalowym

000 na jałowym (cokolwiek oznacza 000 ;) )
Obrazek

Cytuj:
003 na dwa sposoby - zaraz po przegazówce i po kilku minutach, jak komputer zamknie EGR

003 zaraz po przygazówce (silnika - chyba o to chodziło :) )
Obrazek

003 po kilku minutach - ale czy EGR zamknięty to nie wiem po czym poznać :(
Obrazek


Sporo tego nie?

P.S. Nie śmiać się proszę z laika ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 05.gru.2006 12:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Ok. Dobra już jestem i zrobiłem dalsze pomiary.

Cytuj:
013 robiles po pomiarach pod obciazeniem czy przed?

było robione bez obciążenia

Cytuj:
Zrob jeszcze 008 bo przeplywka jest juz slaba i prawdopodobnie moze ograniczac Ci dawke paliwa

008 pod obciążeniem wg. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=44697&highlight=vag+bloki (dzięki baskecik ;) )

Obrazek

004 pod obciążeniem taką samą metodą jw.
Obrazek

Cytuj:
Zrob tez w Basicsetings blok 000 na jalowym

000 na jałowym (cokolwiek oznacza 000 ;) )
Obrazek

Cytuj:
003 na dwa sposoby - zaraz po przegazówce i po kilku minutach, jak komputer zamknie EGR

003 zaraz po przygazówce (silnika - chyba o to chodziło :) )
Obrazek

003 po kilku minutach - ale czy EGR zamknięty to nie wiem po czym poznać :(
Obrazek


Sporo tego nie?

Turbinka - nie robiona
Przepływomierz - nie robiony
Elektronika w pompie - wymieniona rok temu
Wtryski - wymienione rok temu
były problemy z rurą gumową dolotową do turbiny (dziurka) - wymienione 2 miesiące temu.

P.S. Nie śmiać się proszę z laika ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 13:11:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jak należało się spodziewać, powyżej 2800 rpm silnik ma za mało powietrza. Z EGRem jest ok, więc najprawdopodobniej przepływomierz jest niesprawny. Ew przytkany dolot - ale twój EGR jest chyba zaślepiony, więc to raczej nie to. Poza tym, powyżej 3000rpm jest wyraźne przeładowanie. Tym też warto by się zainteresować - może zrobić jazdę z N75 podmienionym na próbę?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 14:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
koledzy maja racje - N75 i lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 05.gru.2006 14:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 16:23:00
Posty: 190
Lokalizacja: stad
zmyslo1 napisał(a):
Cytuj:
013 robiles po pomiarach pod obciazeniem czy przed?

było robione bez obciążenia


Przeczytaj dokladnie to co napisalem.
Chodzilo mi o to, czy ten log byl robiony po wszystkich innych pod obciazeniem, czy przed nimi go zrobiles.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 15:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
013 przed pomiarami obciążeniowymi...
Obrazek

013 po pomiarach obciążeniowych
Obrazek


Coś mnie jeszcze korci by sprawdzić jeszcze raz tą rurkę dolotową do turbinki - może to jednak to...
...a jak nie to, to zrobię tak jak piszecie N75 podmienię i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 19:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Układ wtryskowy masz w stanie dobrym. Szukaj problemu w lmm lub N75.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 13:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Szukałem N75 od kogo by można by było pożyczyć ale się nie udało.
Spróbowałem na swój sposób sprawdzić czy w ogóle się odzywa elektrozaworek.
0. Po właczeniu stacyjki N75 "nie cyka" (nie musi no nie?)
1. Wymontowałem
2. Podłączyłem do zasilacza 12v 1A "na krótko" - "nie cyka"
3. Wpakowałem do środka WD-40
4. Przedmuchałem sprężonym powietrzem
5. Sprawdziłem rezystancje cewki 35 om - jeśli to ma znaczenie
6. Znów test z zasilaczem - "nie cyka"
7. Zamontowałem i przy okazji sprawdziłem dokładnie wężyki - są ok
8. Znów wykonałem co pkt.0 - "nie cyka"
9. podłaczyłem VAGa (zrobiłem test wyjść) N75 - "nie cyka"

Czy pkt. 9 powinien "cykać" przy teście wyjść?

10. Ponowne testy bloków 003 i 011 pod obciążeniem
003
Obrazek

011
Obrazek

I co teraz?
Mogę jutro nowiutki przepływomierz założyć do testu. Zakładać? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 15:16:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, zakladac.
lmm i N75 w Twoim przypadku nie maja ze soba nic wspolnego.

po prostu dosiegnelo je ostrze zeba starosci...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 08:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
No i muszę poczekać na ten przepływomierz.
Jak zdobędę to dam znać jakie rezultaty.

Dzięki serdeczne dla:
meszrum
baskecik
Pikuś
Jozef
spanky
:piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:06:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Po dłuższej przerwie odzywam się.
Przepływomierz wymieniony z samochodu kolesia który przejechał 50 tyś. mniej niż ja (i się nie skarżył aż do stłuczki).
Efekt - bez zmian.
Zauważyłem że spadek mocy nie jest cykliczny - tzn. może nastąpić po 1 godzinie jazdy albo np. po 20 minutach.
Postanowiłem się wybrać do zakładu od diesla polecanego jako OK.
Gościu umówił się na 25 czerwca - najbliższy termin.
Po opowieści mojej stwierdził, że samochód wchodzi w "tryb awaryjny" i coś jest nie tak (to to i ja sam się domyśliłem :) ).
Obiecał podłączyć pod komputer (cena 130 zł) i dopiero podejmie decyzję co dalej robić.

Ciekaw jestem co zdiagnozuje.
Dam Wam potem znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 10:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 10:19:38
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Mam znalazłem przyczynę!!!
N75 jest walnięty po wymianie na nowy (118zł) chodzi wszystko ok.
Mechanik wszystkie wężyki wymontował testował na VAG-u i nie wiedział co jest grane bo niby wszystko ok (ale nie robił jazdy dynamicznej z podłączonym komputerem), wymienił olej i filtry podokręcał śrubki i tyle.
Nic to nie dało więc podlączyłem kompa zrobiłem rundkę i zarejestrowałem w logach w VAGu spadek mocy, pojechałem do mechanika ponownie popatrzył i stwierdził że jest przeładowanie po 3200 obrotach - werdykt N75 lub czujnik jakiś. Idąc sugestiami Waszymi wymieniłem N75 i BURZA.

Wynika z tego że N75 się zacinał czy jakoś tak.


A tak w ogóle mechanik się zdziwił że moja szkapa ma tyle werwy, że zaczął podejżewać że jest Chipowany. ;)

Dzięki za wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: