.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 21:22:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Zajrzę tam i dam Ci znać.
Rozumiem , że u siebie rozbierałeś ?


Nigdzie nie zajrzysz Baskecik ;) . Odma w AFN i AVG to zamknięta puszka, która niekoniecznie ulega zapchaniu, tylko traci zdolność wytrącenia oleju z mgiełki. Z tego powodu dynamika gazów ulega zaburzeniu, a "nadmiar" oleju jest kierowany przewodem od odmy przed turbinę (wprost do układu dolotowego), a stamtąd do cylindrów (niestety nad tłokami :): ).


Własnie potwierdziłeś moje przypuszczenia. Dzięki Piotruś :peace:
EDIT: Dopytam sie jeszcze ...
Czy do objawów padnietej odmy mozna zaliczyc zapaszek oleju przy porannym rozruchu i olej na stronie zimnej ?
Motor bierze <0,7 l. 10000 km 5W50.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 25.wrz.2007 21:03:08 przez Baskecior, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:01:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zawsze do usług ... ;) :peace:

Baskecior napisał(a):
Czy do objawów padnietej odmy mozna zaliczyc zapaszek oleju przy porannym rozruchu


Moim zdaniem - absolutnie nie ale nie mam monopolu na mądrość i jeżeli ktoś jest innego zdania - naprawdę chętnie poczytałbym uzasadnienie... .

Baskecior napisał(a):
i olej na stronie zimnej ?


Sorki Basket ale nie łapię pytania. Chodzi Ci o turbinkę ?? Sprecyzuj, pliss ;) .

Baskecior napisał(a):
Motor bierze <0,7 l. 10000 km 5W50.


Olałbym takie zużycie sikiem prostym. Zanim nie zmodernizowali układu odpowietrzenia (coś około 2000r.), to przez większość nowych TDi-ków "przelatywało" tyle samo oleju co u Ciebie (generacja: AFN, AVG, AHU .... ).
I napewno nie był to przedmuch zbyt luźno spasowanego układu korbowo-tłokowego, tylko wadliwego odpowietrzenia ;) .

OT: Basket - Córa jak malina. Naprawdę prześliczny Bobas !!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 25.wrz.2007 21:16:12 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Zawsze do usług ... ;) :peace:

Baskecior napisał(a):
Czy do objawów padnietej odmy mozna zaliczyc zapaszek oleju przy porannym rozruchu


Moim zdaniem - absolutnie nie ale nie mam monopolu na mądrość i jeżeli ktoś jest innego zdania - naprawdę chętnie poczytałbym uzasadnienie... .

Baskecior napisał(a):
i olej na stronie zimnej ?


Sorki Basket ale nie łapię pytania. Chodzi Ci o turbinkę ?? Sprecyzuj, pliss ;) .

Baskecior napisał(a):
Motor bierze <0,7 l. 10000 km 5W50.


Olałbym takie zużycie sikiem prostym. Zanim nie zmodernizowali układu odpowietrzenia (coś około 2000r.), to przez większość nowych TDi-ków "przelatywało" tyle samo oleju (generacja: AFN, AVG, AHU .... ).

OT: Basket - Córa jak malina. Naprawdę prześliczny Bobas !!

Tak, chodzi mi o turbo od strony zasysanego powietrza (zdejmuję waż i widać olejek)

OT: dzięki wielkie, mówią że podobna do Taty :D :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:19:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
No bardzo konkretne informacje Piotruś, jakoś nigdy nie miałem siły dobrać się do odmy w AFN'ie, stąd podejrzewałem podobne rozwiązanie jak w AJM. Całe życie się człowiek uczy ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:23:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
Tak, chodzi mi o turbo od strony zasysanego powietrza (zdejmuję waż i widać olejek)

OT: dzięki wielkie, mówią że podobna do Taty :D :peace:


1. Tam ZAWSZE jest trochę oleju. Nawet w najlepiej odpowietrzonym silniku !!!
Dopóki (np. skutkiem słabego LMM) nie jest go za dużo (oleju znaczy się) - nie należy zawracać sobie głowy - poprostu normalka !!
Gorzej gdyby długo jeździć ze słabo pompującym turbo i większa ilość oleju nazbierałaby się w coolerze. Wówczas - po założeniu nowego LMM - można rozpiździć cały motor w drobny mak ... . (Jak dmuchnie takim "nadmiarowym" olejem nad tłoki, to silnik zwyczajnie wybucha jak od granatu ... . Serio ... ).

2. Nie wierzę ... :509:

:diabel: :d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 21:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Tak, chodzi mi o turbo od strony zasysanego powietrza (zdejmuję waż i widać olejek)

OT: dzięki wielkie, mówią że podobna do Taty :D :peace:


1. Tam ZAWSZE jest trochę oleju. Nawet w najlepiej odpowietrzonym silniku !!!
Dopóki (np. skutkiem słabego LMM) nie jest go za dużo (oleju znaczy się) - nie należy zawracać sobie głowy - poprostu normalka !!
Gorzej gdyby długo jeździć ze słabo pompującym turbo i większa ilość oleju nazbierałaby się w coolerze. Wówczas - po założeniu nowego LMM - można rozpiździć cały motor w drobny mak ... . (Jak dmuchnie takim "nadmiarowym" olejem nad tłoki, to silnik zwyczajnie wybucha jak od granatu ... . Serio ... ).

2. Nie wierzę ... :509:

:diabel: :d :peace:

1. Lmm mam ok , turbo pompuje tak jak powinno od samego dołu. Przy okazji zrobie fotkę tego oleju przed turbiną to ocenisz sam.
Co do nadmiarowego olejku na tłokach wierze na słowo - widywalem juz takiego pokiereszowanego diesla ;)
2. :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 07:47:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):

Odma w AFN i AVG to zamknięta puszka, która niekoniecznie ulega zapchaniu, tylko traci zdolność wytrącenia oleju z mgiełki. Z tego powodu dynamika gazów ulega zaburzeniu, a "nadmiar" oleju jest kierowany przewodem od odmy przed turbinę (wprost do układu dolotowego), a stamtąd do cylindrów (niestety nad tłokami :): ).



Piotruś- w takim razie nie zaszkodzi jak profilkatycznie odme sie wymieni na nowa ... wiedzac o tym ze nigdy nie była wymieniana ....
chodz moim zdaniem [z tego co napisałeś wczesniej] nic u mnie nie wskazuje zeby straciła zdolnośc wytracania oleju ... ale do konca nigdy pewny nie bede .... :|
P.S mogłbym prosic o numer [ETKA] - silnik AVG ... moja niestety odmowila posłuszeństwa .... :/

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:52:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Spanky - nie drażnij mnie ... ;) .
( :diabel: :): :P )

Przecież dokładnie w tym topiku, w moim poście na samym dole poprzedniej strony umieściłem dwa linki do tematów wyczerpujących zagadnienie ... :/ .
( :diabel: :peace: )

Kliknij na link numer 1 i przeczytaj sobie ostatnią wypowiedź w topiku :P :!!: :!!:
Tam Kolega Spanky umieścił screena z ETKI ... . Zresztą sam zobacz, szukanie nie boli :/ :/ .... . Leniu kwaratowy ..... :/ :/ .
( :diabel: :): ).

Dobra, ostatni raz odwalam czarną robotę za Ciebie - cfffaniaku ... :/ :/ .
( :diabel: :diabel: :): :peace: )
Klikaj tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... fn#1032213


:killer: :509:

:P :peace:

PS: I co Ty na to ... :?:
:P :diabel:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
PS: I co Ty na to ... :?:
:P :diabel:


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

[ostatnio kompletnie nie mam czasu na forum i czytam wyrywkowo rozne posty] :/

a ja no to :
bardzo dziekuje .... ... Tobie i sobie .... :piwo: :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 06:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
:guru: Piotruś chyle czoło przed potęgą Twojej wiedzy i doświadczenia :guru:

:peace:

Kupilem odme do AVG 028129101D w ASO - 138zł , sam zlozylem ( 5 min pracy ) , choc powiem szczerze ze przewod od odmy do turbiny nie byl za bardzo zaolejony, natomiast od strony odolejacza oleju prawie stal w przewodzie
( czy to swiadczy ze stara odma mogla byc zatkana i nie puszczala wylapanego oleju tam gdzie isc powinien ? )

.... czy raczej bede musial w nastepnej kolejnosci wymienic odolejacz ?

i tu kolejne pytanie - czy robic to po kawalku ? czy od razu calosc czyli przewod od skrzyni , puszka i przewod do odmy ?

.....zreszta pojezdze troche i zobacze czy problem znikajacego oleju pozostal :diabel:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 07:17:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Christo,

Nie jest łatwo zdiagnozoować silnik na odległość ale nie mam żadnych wątpliwości, że wszystkie przewody powinny być drożne i "czyste".
Dlatego poświęć swojej niuni jeszcze 1/2h i zajmij sie całym odcinkiem odpowietrzenia od skrzyni korbowej do odmy (odmy oczywiście już "nie dotykaj" ;) ). Zdemontuj całość, wymyj w "ropie", delikatnie przedmuchaj wszystkie elementy. Słowem zmierzaj do tego, żeby cały przewód był drożny ale traktuj poszczególne "kawałki" z wyczuciem (wbrew pozorom łatwo coś uszkodzić). Na koniec poskładaj wszystko w całość i (miejmy nadzieję) - zapomnij o "problemie".
Jeżeli nic nie jest popękane / "zmęczone" - osobiście nie widzę potrzeby wymiany kolejnych części ;) .


christo_ napisał(a):
:guru: Piotruś chyle czoło przed potęgą Twojej wiedzy i doświadczenia :guru:


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Jeżeli pomogłem - zdobyłem cel. Nie trzeba chwalić, zawstydzasz ... :517: .

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 11:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Kontynuje temat - :)
Od kilku dni audiola jakby gorzej przyspieszala od 2000 obr. , kilka razy wywalilo mi notlauf a dzis podlaczylem vaga i wywalilo mi :

17849 EGR Valve (N18) Open circuit or Short to ground
P1441 35 - 10 ---- intermittent

17964 Charge pressure control - Negative deviation
P1556 35 - 10 --- intermittent

i co wy na to ???
zrobic jakies logi ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 13:50:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
17964 - to przekroczona dolna granica regulacji ciśnienia doładowania
możliwe przyczyny usterki:
-uszkodzony zawór N75,
-uszkodzona turbosprężarka,
-nieszczelność w dolocie
-zapchany katalizator

17849 EGR Valve (N18) Open circuit or Short to ground

przerwa,zwarcie z masa ... posprawdzaj kabelki od zaworka N18.

[logi dynamiczne jak najbardziej wskazane ....] ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 14:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Spanky ktore grupy ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 14:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
Spanky ktore grupy ?


statyczne
000[BS],003

dynamiczne
003,004,008,010,011

to powinno wystarczyc ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 22:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
statycznie 000 BS

Obrazek


statycznie 003 BS

Obrazek


dynamicznie 003 ( przy 3700 obr wywalilo mi notlauf )

Obrazek



dynamicznie 004 (przy 3700 wywalilo mi notlauf )

Obrazek



dynamicznie 008

Obrazek



dynamicznie 010

Obrazek



dynamicznie 011 ( przy 4000 obr wywalilo mi notlauf )

Obrazek

[/url]

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 07:45:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zapieczone kierownice spalin lub uszkodzony N75. Zacznij od rozruszania sztangi , wcześniej traktując ją obficie WD-40.
Później dynamiczny objazd miasta. Jeśli nie pomoże, podmień n75 na inny - od sprawnego pojazdu, a jeśli to nic nie da ... czeka Cię wyjęcie turbinki i czyszczenie mechaniczne kierownic spalin.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 08:11:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Basket - Ty terrorysto :): :peace:
A może tylko jakiś wężyk podciśnieniowy się przetarł (najczęściej ten na gruszce turbo) :?:
:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 08:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ewidentnie kuleje sterowanie turbulum ... stad te notlauf'y ...

co i jak masz sprawdzic napisali koledzy .... ;)

[+]
kat wtrysku taki jakis daleki .... ;) [powinno byc 49-54].

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 09:03:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Basket - Ty terrorysto :): :peace:
:szczerbol:

Piotruś napisał(a):
A może tylko jakiś wężyk podciśnieniowy się przetarł (najczęściej ten na gruszce turbo) :?:
:d :peace:

Nie pomyślałem o tym. ;)

Spanky słusznie zauważył nieprawidłowo ustawiony statyczny kąt wtrysku.
:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: