.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 00:07:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 14:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotr mial racje - przetarl sie wezyk ten ktory wychodzi z gruszki przy turbinie- wymienilem na nowy i na razie jest ok. nie ma notlaufow - czy jazda bez tego wezyka 10-15 km miala jakis wplyw na motor lub turbo ? ( musialem przy sklepie go zdjac i zmierzyc zeby przyciac nowy a nie mialem sily juz zakladac - zalozylem dopiero w domu ).

Przy okazji moze zablokowac EGR ? to ten zawor od strony sciany grodziowej ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 16:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoro silnik przechodził w notlauf, nic złego mu sie nie stało.
EGR zaślepić mozesz, w tym silniku jest zbędny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 20:29:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
EGR zaślepić mozesz, w tym silniku jest zbędny.


Nie Baskecik - katalizator w żadnym dieslu sterowanym ECU nie jest zbędny. I nie chodzi mi wcale o ekologię (chociaż jazda za takim śmierdziuchem do najmilszych też nie należy) :): :-) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 20:39:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Poza ekologią , osobiście nie znajduję żadnego uzasadnienia dla pozostawienia EGR`a i kata ...
EGR co prawda eliminuje wstrząs silnika w czasie uruchamiania i wyłączania go, ale kierowanie spowrotem do dolotu spalin chyba nie wpływa pozytywnie na motorynkę, jeśli się mylę popraw mnie Piotrusiu. Wiedzy nigdy dość ;)
:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 15:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Panowie - co do tej odmy to kupilem nowy element z nr 6 na rysunku i zamontowalem - natomiast nie ruszalem (jeszcze :) ) "magistrali" oznaczonej 1B,1C,1A - trzeba ja oczyscic - przedmuchac ?

Obrazek

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 23:04:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Christo_ - to "oczywista oczywistość" :): , że układ odpowietrzający winien być "czysty", a przede wszystkim drożny. Pomimo dosyć znacznego przebiegu Twojej niuńki trudno mi uwierzyć, żeby "puszka dekompresyjna" (tak ja nazywam element 1C) utraciła "światło" i blokowała przepływ oparów do odmy ... .
O kupowaniu nowych części (jeśli Twoje nie są mechanicznie uszkodzone) - nawet nie myśl. Dla spokoju ducha wybuduj z samochodu elementy 1A, 1B i 1C - pozaglądaj do dziurek :): , przedmuchaj lekko sprężonym powietrzem albo "wypłucz" np. w ropie. Przy okazji pamiętaj o wymianie stosownych oringów. Po wykonaniu czynności będziesz wiedział dokładnie, że na pewno nic już nie blokuje (ani nie "odwraca") dynamiki gazów z układu korbowego - a to nie jest "byle co" ... .
Powodzenia i dziel się wrażeniami ;) . :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 08:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ja u siebie (jakis czas temu) wymienilem odme oraz odolejacz (1C) reszte ukladu odpowietrzajacego przeczyscilem ropka ..... ;)
Stan starej odmy jakos nie budzil zastrzezen ale odolejacz byl mocno zasyfiony oleum wiec postanowilem go wymienic ... koszt ~ 90 zł ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 15:45:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Dzis wymienialem zarowki na philips bluevision - moze one cos polepsza bo mijania w A6 C5 sa cieniutkie - ale nie o tym chcialem - w trakcie wymiany zauwazylem ze miejsca laczenia plastikowej rury od IC w miejscu laczenia gumowym kawalkiem rury do EGR i potem tak jak sie konczy plastik na wysokosci zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego , gdzie sa opaski zaciskowe saczy sie olej :( .
Odkrecilem najpierw te 2 opaski przy gumowym laczniku przy EGRze i zdjalem rure i gumowy lacznik . W gumie bylo troche oleju ale juz w odcinku plastikowym rury do IC byl tylko cienki film olejowy , to samo bylo na laczeniu rura plastik-guma przy zbiorniku wyrownawczym - czy jest to normalny objaw czy jest jakas mozliwosc uszczelnienia tych miejsc lub jak zapobiec temu zjawisku ?

Wyczyscilem te laczenia z oleju zalozylem ponownie opaski i podokrecalem ( nie wiem jak mozna mocno dokrecic opaski na rurze plastikowej zeby nie pekla :okulary2: )

Przy okazji zdjecia rury przy EGR wlozylem palec do wnetrza kolektora i okazalo sie ze znajduje sie tam tak na oko 2-3 mm warstwa czarnej paskudnej mazi ....bleeee - chyba jednak nie bedzie wyjscia i trzeba bedzie zrobic EGR close :(:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 15:55:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
w trakcie wymiany zauwazylem ze miejsca laczenia plastikowej rury od IC w miejscu laczenia gumowym kawalkiem rury do EGR i potem tak jak sie konczy plastik na wysokosci zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego , gdzie sa opaski zaciskowe saczy sie olej :( .
Odkrecilem najpierw te 2 opaski przy gumowym laczniku przy EGRze i zdjalem rure i gumowy lacznik . W gumie bylo troche oleju ale juz w odcinku plastikowym rury do IC byl tylko cienki film olejowy , to samo bylo na laczeniu rura plastik-guma przy zbiorniku wyrownawczym - czy jest to normalny objaw czy jest jakas mozliwosc uszczelnienia tych miejsc lub jak zapobiec temu zjawisku ?

Wyczyscilem te laczenia z oleju zalozylem ponownie opaski i podokrecalem ( nie wiem jak mozna mocno dokrecic opaski na rurze plastikowej zeby nie pekla :okulary2: )

Przy okazji zdjecia rury przy EGR wlozylem palec do wnetrza kolektora i okazalo sie ze znajduje sie tam tak na oko 2-3 mm warstwa czarnej paskudnej mazi ....bleeee - chyba jednak nie bedzie wyjscia i trzeba bedzie zrobic EGR close :(:


znikome ilosci oleum u ukladzie dolotowym sa normalnym zjawiskiem w TDI i moim zdaniem nie masz sie czym martwic ....
rozwiazaniem Twojego problemu jest dokladne wyczyszczenie całego ukladu dolotowego włącznie z kolektorem ssacym [tam gdzie masz tą paskudna maź :): ] oraz zaworem EGR ...

nie widze powodu aby zaslepiac EGR .... [temat powraca jak bumerang :): ] :peace:

p.s sprawdz IC czy nie zalega tam wieksza ilośc oliwy [sporadyczne przypadki ;) ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 18:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
spanky napisał(a):
nie widze powodu aby zaslepiac EGR .... [temat powraca jak bumerang :): ] :peace:

oj ironio ironio :diabel:

spanky napisał(a):
p.s sprawdz IC czy nie zalega tam wieksza ilośc oliwy [sporadyczne przypadki ;) ]

prosze o jakies wskazowki jak to zrobic :): bo wyjecie IC jest chyba dosc uciazliwe i pracochlonne - jest inny sposob sprawdzenia IC ? czy tylko demontaz ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 17:06:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Ok. Odolejacz ( 1C na rysunku powyzej ) wymontowany , wypłukany benzyną ekstrakcyjna - efekty : przed czyszczeniem puszki przy potrząsaniu nią nie bylo zadnego odglosu , po wyplukaniu potrzasając puszką wydobywa sie z niej taki delikatny stukot jakby po wyplukaniu odkleił sie jakis (zalepiony wczesniej zanieczyszczeniami ) plastikowy "grzybek" albo plastikowa blokada - zapadka - mam nadzieje ze to rozwiaze moje problemy ze zjadaniem oleju :/

Przy okazji odlaczylem przewod od EGR i zaslepilem go sruba - pośmigam tak chwile az wyczyszcze dolot i sam EGR i potem podlacze spowrotem dla porownania - w kazdym razie wniosek ze recyrkulacja spalin strasznie zasyfia dolot jest jak najbardziej prawdziwy :diabel: , ponadto śmiem twierdzić, ze to proekologiczne rozwiązanie podwójnie "zasyfia" olej silnikowy i powoduje jego szybsze zużycie - mam racje ? - jest to kolejny przyczynek do tego aby czesciej wymieniac oliwe " no more long life " :<

pytanie na koniec : demontaz kolektora dolotowego w AFN/AVG - potrzeba domontowac zawor sterujacy turbina ? czy wystraczy zdjac EGR?
i jeszcze jedno - kolektor jest zamocowany tylko na tych 6 srubach na dole ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 23:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Baskecior jak to jest z tym EGR ze osłabia szarpanie silnika przy gaszeniu.Mam taki przypadek w AFN ze strasznie sie potrafi zatrząść przy gaszeniu. Na VAGu oblukałem ze coś nie teges jest z EGR z wartościami w okienkach, były troche inne od żądanych, ale nie miałem czasu sie temu przyjrzeć dokładnie.Czy samo oczyszczenie zaworka EGR, z zalegającego nagaru powinno pomóc?

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 23:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
EGR otwiera się przy wyłączaniu silnika.
Niemniej wstrząsy moga byc spowodowane również złym stanem poduszek pod silnikiem lub skrzynią biegów.
Wyczyszczenie zaworu i dolotów powinno poprawić dynamikę, musiałby byc strasznie zabrudzony aby występowały takie efekty jak opisujesz, ale na ogledłosć niestesty nie da sie zdiagnozowac autka ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 23:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Poduchy wydaja sie dobre. Szkoda ze wtedy nie mialem za bardzo czasu zvagowac autko i logi wrzucić na forum. Kurde szkoda ze doba nie ma 48 h to może by sie wtedy człowiek jakos wyrabiał :) Jak sie ogarne to zapodam logosy. Pozdrawiam.

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 00:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
w mojej A6 po odlaczeniu EGR to wieksze szarpniecie przy gaszeniu jest praktycznie niewyczuwalne , tak samo jak "twardsza" praca na biegu jalowym - wg mnie to bardzo delikatna różnica.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 08:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):

pytanie na koniec : demontaz kolektora dolotowego w AFN/AVG - potrzeba domontowac zawor sterujacy turbina ? czy wystraczy zdjac EGR?
i jeszcze jedno - kolektor jest zamocowany tylko na tych 6 srubach na dole ?


nie trzeba demontowac zaworu od turbulum .... wystarczy zdjac EGR wraz z rura od spalin i odkrecic kolektor [tylko 6 śrub]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 15:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
dzieki Spanky - te 6 srub dokreca sie jakims konkretnym momentem obrotowym czy wystarczy na wyczucie ? :d - bo ciezkie dojscie i bede krecil zwyklym imbusem :peace:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 19:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
spanky napisał(a):

17849 EGR Valve (N18) Open circuit or Short to ground

przerwa,zwarcie z masa ... posprawdzaj kabelki od zaworka N18.



Z tym mozna jezdzic? Czy tez lepiej bylo by to naprawic? (mam ten sam blad)

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:42:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
naprawic

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: