.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 12:49:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 06:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie już się naprawiło. Wydaje mi się że ma to związek z wydłubaniem katalizatora.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 23:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
No i problemy z odpalaniem tatowego AEL`a nie ustały.

Kąt wtrysku ok, swiece nowe(zresztą teraz nie ma to znaczenia), wtryski ok, na wężyku nie widac zeby paliwo sie cofało, G62 podmieniony, AKU nowy (w końcu się zarżnął), podmieniłem ten zawór cisnienia przetłaczania (foto w poście Biedrona) i dalej słabo pali na zimno, pompa się nie poci, filtr paliwa wymieniony.

Co teraz sprawdzic :?: :/

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 05:42:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
A konkretnie jaką wartość ma kąt wtrysku? U mnie poprawa była dopiero 60-65 w trybie BS ( przy 1000 obr/min). Książkowe nastawy z Elsy wogóle się nie sprawdziły.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 09:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Z tego co pamiętam 60-62,ale jeszce dla pewnosci sprawdze i napisze

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 11:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Tylko koniecznie zwróć uwage czy ta wartość jest w trybie normalnym czy w BS i jakie masz obroty w BS.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 20:28:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
toms, tłokorozdzielacza nie podmienisz, bo musiałbyś rozdłubać pompe. Możesz ewentualnie podmienić pompy z ojcem, tylko z tym też będzie kupa roboty, bo trzeba to potem poustawiać.

Tak się zastanawiam czy np oddanie pompy do serwisu, żeby ją wysterowali załatwiłoby sprawe, koszt 250zł

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 19:52:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dzieki za odzew w temacie n

Biedron jeszce jutro jak znajde chwile sprawdze dokladnie wartosc kąta.

Mam ten komfort, że przed domem stoją 2 takie same auta i zastanawiam się, co jeszcze można podmienic we własnym zakresie, zanim zaczne wydawac $ na serwisy...


EDIT: Kąt 62-63 jednostki, więc trzeba kombinowac dalej. Jest ponoc zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa, gdzie go szukac :?: Nie wiem już co robic. Wszystko hula tylko to pierwsze odpalenie po nocy...

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wszystko juz sprawdzales to teraz tylko pozostaja wtryski do regeneracji a zwlaszcza sterujacy bo jak on leje to bedzie taki problem z odpalaniem zwlaszcza rano kiedy silnik zimny i potrzeba idealnej mgielki paliwa. Zmien a zobaczysz jak sie poprawi.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Jest ponoc zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa, gdzie go szukac
oprócz tego w pompie jest na przewodach (zasilającym i powrotnym koło filtra), ale to pewnie wiesz. Ja miałem suuper palenie poranne wtedy, kiedy wyprzedzenie zapłonu miałem w granicach 90-100 ale wtedy sterownik wywalał mi błąd . Zwiększ wyprzedzenie na ok. 80 ( stojąc przodem do auta skręć pompę w lewo) - to powinno polepszyć palenie, nawet na chwilę(aby sprawdzić )ustaw 90-100. Jeżeli to nie pomoże - to chyba masz padakę pompy!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 21:46:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No ale przy takim wyprzedzeniu to pewnie bedzie sie tłukł jak stado garów :diabel:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 22:24:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Jack napisał(a):
Wszystko juz sprawdzales to teraz tylko pozostaja wtryski do regeneracji a zwlaszcza sterujacy bo jak on leje to bedzie taki problem z odpalaniem zwlaszcza rano kiedy silnik zimny i potrzeba idealnej mgielki paliwa. Zmien a zobaczysz jak sie poprawi.


Jack najgorszy wtrysk u taty ma +0,8.

Miałem nadzieje, że powiesz mi coś o tym tłokorozdzielaczu ;)

Pada pompy raczej nie obstawiam, nie kopci pod obciążeniem i zwija się równo z moim, a logi ma wrecz `podręcznikowe`. Obstawiam jakąś pierdołe. Walcze dalej i bede informował o wynikach.

Ciekawe jest, że nie mam możliwosci najmniejszej zmiany dawki rozruchowej vagiem. Tatowóz jest 97, czyżby jakaś blokada ecu :?:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 07:23:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
No ale przy takim wyprzedzeniu to pewnie bedzie sie tłukł jak stado garów
właśnie nie pracował bardzo ładnie, palił z tzw półobrotu (mam na myśli rano po nocy bez świec, teraz to jest z 2 obroty zanim zaskoczy) a jedynym minusem był błąd korekcji kąta w VAGU. Wiemy przecież że a AAT / AEL po ustawieniu książkowego 40parę będą ogromne kłopoty z paleniem, . Ten typ tak ma, a post ma być "dla potomnych" skarbnicą wiedzy i zbiorem gotowych rozwiązań!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 18:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Korekta na wtryskach jest tylko wyznacznikiem kompresji i dawki paliwa jaka rozpylaja ale nie znaczy, ze rozpylaja dobrze poniewaz skoro sterujacy jast w slabym stanie i reszta tez to nie sprawdzisz tego po podlaczeniu VAG a jedynie na testerze. Trzeba pamietac, ze kat oraz wielkosc rozpylanej dawki ma bardzo duze znaczenie zwlaszcza przy rozruchu. Dolna granica dla tych wtryskow to cisnienie otwarcia okolo 160 bar ale juz przy 170 bar nadaja sie do wymiany poniewaz silnik zaczyna stukac i ciezko odpala.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 07:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie problem z odpalaniem rozwiązało dopiero przyspieszenie kąta do ok. 80-90. W zasadzie to odkryłem to całkiem przypadkowo. Mechanior zmieniał rozrząd i ustawił wszystko na znaki (od razu powiedziałem mu że ma tak zrobic a ja sobie sam skoryguję) Okazuje się, że przy takich ustawieniach autko za każdym razem pali od strzała.

Wniosek: Wtryski mają już pomalu dość, pompa też nie jest pierwszej świeżości, a i akumulator 72Ah 680A mógłby byc mocniejszy. Wszystko to razem sprawia, że na ustawieniach kąt 60-65 w trudnych warunkach autko miało probelmy z odpalaniem.

Dodam, że przy takich nastawach głos silnika jest taki jak wcześniej. Nie stukoce itp. Co ciekawe o ile poprzednio przy ostrym bucie autko potrafiło nieźle zadymić, to teraz dymienie jest prawie niewidoczne.

Narazie na nowe wtryski mnie nie stać więć musi zostać tak jak jest.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 11:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Czy przy 80-90 sterownik nie zgłasza błedu?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 18:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie bylo zapisanych żadnych błędów w ECU.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 09:40:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Widzę, że temat aktualny więc zadam pytanie:

W jakim zakresie można regulować kąt wtrysku w AEL-u samą pompą?

U mnie w BS 000 mam ok. 30-40 - czy zakres regulacji pompą wtryskową będzie wystarczający aby dojść do ponad 60?

Mam mały problem z rozruchem silnika ( ok.2-3 s) tylko przy ok. 9 - 10 *C , czyli gdy jeszcze świece nie grzeją. W każdym innym przypadku pali na dotyk.

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 15:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Spokojnie da rade. Przesuniecie o 1mm na pompie daje duzy skok nawet 20-30 jednostek na vagu.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 20:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Jeżeli będzie Ci mało regulacji pompą , to zawsze możesz przestawić koło tylnego paska względem wałka rozrządu , jest tylko na stożku.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 14:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Odgrzeję temat. Dzwoniłem dzisiaj do Boscha zapytać o zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa, ten który na fotce pokazał Biedron. Facet potwierdził że wie o który chodzi. I...Cena 250 PLN?! Dlaczego aż tyle? Koledzy podawali że to koszt ok.100. Gdzie tego dziadostwa szukać?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: