.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 07:31:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.7T] Straty na kołach
PostNapisane: 17.lis.2009 14:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Jakiś czas temu byłem z autem na hamowni.

Wykres jest tutaj:
Obrazek

Zastanawiają mnie straty na kołach - sięgają nawet 110 KM - czy to tak powinno być?

Konfiguracja auta: 2.7 BiT ARE (250 KM) + quattro + manual 6 biegów.

Czy coś jeszcze da się wyczytać z tego wykresu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 14:45:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak ma być, inaczej nie będzie.
Czy coś jeszcze? Nie bardzo, zdrowa seria i już. Brak linii afr, doładowania, ewentualnie logów z vag'a, żeby coś bliżej powiedzieć.

na którym biegu mierzone auto ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 14:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie wszystko w porządku. Tylko przeglądając różne wykresy (na ogół po tuningu) zauważyłem, że straty sięgają ok 70-80 KM - ciekawi mnie z czego wynika różnica?

Przy okazji, od czego zależą te straty? Masa kół, opony, ciśnienie powietrza w oponach, co jeszcze?

Czy przy tiptroniku straty będą jeszcze większe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 14:57:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Napęd. Quattro generuje większe straty niż rwd czy ośka.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, będą większe w automacie. Więcej sprzęgieł po drodze ;)
Straty zależą od wszystkiego po trochu, najwięcej tutaj daje to że quattro, ośka będzie miała 2x mniejsze straty. Około. Straty zależą od wielkości zespołu napędowego przede wszystkim. Koła, ciśnienie to drugorzędna sprawa, choć też ważna.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:05:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To ciekawe ile taki kondon 4.2 299KM w tipie i quattro ma ostatecznie na kołach :P ?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak pomiędzy 110 a 130 KM strat.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Te 80 KM strat, które widziałem, to były w S4 B5 - silnik podobny, też quattro, manual...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:26:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a może docisnęli Ci auto do rolek za mocno ? A może inne opony... każda wartość strat na kołach jest obliczana. To nie jest coś stałego, szczególnie na hamowni. Gdyby porównywać moc na kołach, wtedy tak naprawdę moc na silniku nie jest do niczego potrzebna.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:28:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
To jest kwestia szerokości opon, użytego napędu, ciśnienia w oponach itd itd itd. Niestety.. tak to już jest.. u mnie na dwóch torsenach będzie pewnie ze 150 kuca strat :):

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 15:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że opory są mierzone, a nie jest to coś stałego - znam zasadę pomiaru na hamowni inercyjnej. Ot tak, ciekawy jestem...

Skoro quattro tyle zjada, to może się okazać, że mocniejszy silnik + quattro jednaj na kołach będzie miał mniej mocy, niż słabszy silnik + ośka :)

Na szczęście quattro ma jeszcze zalety, a nie tylko straty mocy :)

Przyszło mi jeszcze do głowy inne sprzęgło w s4, czy tu jest możliwa różnica w przekazywanej mocy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 16:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jest. Wystarczy że się sprzęgło mniej grzeje, i już jest więcej mocy.
masz rację, quattro, ma wady ale przede wszystkim zalety. plusy dodatnie przeważają nad plusami ujemnymi ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: