.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 04:02:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] problem ale z czym????
PostNapisane: 22.lip.2007 11:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2007 07:56:17
Posty: 76
Lokalizacja: Ostrowiec Sw
Witam mam pytanie... otoz moj problem jest taki jadac na autostradzie tak kolo 170km/h chcac przyspieszyc na 6 biegu (bardzo zadko sie to zdarza chodzi o ten problem) ale delikatnie go przytrzyma i puszcza i przyspiesza co to moze byc??? Filtr paliwa? Pompa ? dzieki za podpowiedzi pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 11:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaki silnik?
kod silnika, rocznik?

mniemam, że to AFB bądź AKN z lat 1998-2000.
jeżeli tak, to podłącz narzędzie diagnostyczne - wyjdzie 00575. notlauf turbiny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 12:00:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2007 07:56:17
Posty: 76
Lokalizacja: Ostrowiec Sw
2,5 tdi rok 98 a co do podpiecia to w mojeje wsi nie ma takich specow...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 12:10:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
no to nic więcej nie poradzimy.
w każdym razie wiesz, co się stało i na czym polega usterka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 12:19:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2007 07:56:17
Posty: 76
Lokalizacja: Ostrowiec Sw
czyli obstawiasz ze to turbina???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 12:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cały system doładowania, czyli: turbina, podciśnienie [LDR], dolot [szczelność]. te rzeczy należy ssprawdzić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 12:53:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Konrad26 napisał(a):
czyli obstawiasz ze to turbina???


O ile dobrze pamietam 00575 to przycinające się kierownice turbiny - sposób naprawy na forum opisany przez Carlnova...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 14:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Grześ,

00575 to błąd oznaczający problem w ciśnieniu doładowania - za małe/duże. w V6 kierownice się nie przycinają - to nie jest R4 - tutaj Garrett ma nieco inną konstrukcję. jeżeli turbo w V6 przeładowuje z jego winy, to należy je zregenerować/wymienić.

nie spotkałem się z przycinającymi się kierownicami w V6. to legendy, które wzięły się z R4.
:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 16:58:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Pisałem swojego posta w międzyczasie jak Ty napisałeś swojego - a co z przypadkiem Carlnovy? Jemu się chyba coś krzaczyło...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 17:27:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i wymienił turbinę [bądź jej część]...
miał chyba luz, z tego co pamiętam.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 09:48:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Grześ,

00575 to błąd oznaczający problem w ciśnieniu doładowania - za małe/duże. w V6 kierownice się nie przycinają - to nie jest R4 - tutaj Garrett ma nieco inną konstrukcję. jeżeli turbo w V6 przeładowuje z jego winy, to należy je zregenerować/wymienić.

nie spotkałem się z przycinającymi się kierownicami w V6. to legendy, które wzięły się z R4.
:)


No co Ty, meszrumie... ? ;)
Ja jestem tego "żywym przykładem"
Kierownice u mnie były przycięte na rolkach prowadzących pierścienia sterującego w moim Garrett'cie...

00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent


Ten błąd z cechą 08 oznacza przeładowanie turbiny lub przycinające się kierownice VTG. Raczej nie jest to wina N75*

*cytat z Tory z Diagtronika ;)

00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent


Ten błąd z cechą 11 może oznaczać problemy z podciśnieniem, nieszczelność w dolocie lub uszkodzenie samego LDR (N75)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 16:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

nie zwracając na uwagi na same definicje i określenia [zapieczone] widzę to w następujący sposób: o ile w R4 rzeczywiście dosyć często VTG na skutek nagaru ma problem z odpowiednią regulacją łopatek [co można usunąć w iście domowych warunkach], o tyle w V6 występuje uszkodzenie sterowania łopatkami [zmeczenie materiału wymagające wymiany].
stąd moja dywagacja, iż zapieczenie w stosunku do V6 jest nieodpowiednim określeniem, gdyż to nie kwestia nagaru [i czyszczenie na niewiele się zda]...

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 16:29:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

nie zwracając na uwagi na same definicje i określenia [zapieczone] widzę to w następujący sposób: o ile w R4 rzeczywiście dosyć często VTG na skutek nagaru ma problem z odpowiednią regulacją łopatek [co można usunąć w iście domowych warunkach], o tyle w V6 występuje uszkodzenie sterowania łopatkami [zmeczenie materiału wymagające wymiany].
stąd moja dywagacja, iż zapieczenie w stosunku do V6 jest nieodpowiednim określeniem, gdyż to nie kwestia nagaru [i czyszczenie na niewiele się zda]...

;)


He, he... :diabel:
nie łapmy się za słówka...

mówisz, że to be a sam używasz takiego określenia w innym poście, mistrzu...

meszrum napisał(a):
czy to przyhamowanie nie ma miejsca przy ok. 2100-2200?
moim zdaniem, gdybyś miał zapieczone kierownice, to łapałbyś 00575 non-stop [ten związanay z przekroczeniem, a nie niedoborem ciśnienia].


Przyznaję Ci rację - w V6 jest to problem raczej ze sterowaniem kierownic (pierścień, rolki) a nie z samym zaklinowaniem, zakleszczeniem (celowo użyte słowa :diabel: ) kierownic VTG.

carl chciał się z Tobą trochę podroczyć... :): :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 16:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ha, Carl złapał meszruma... :517:
rzeczywiście, należałoby wymyślić i opatentować jakieś określenie na uszkodzenie sterowania w VTG od V6.

uszkodzenie sterowania VTG brzmi dobrze - przynajmniej wiadomo o co chodzi... ;)
Carl, panowie - teraz Wasza kolei na określenie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 17:06:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dowiem się jak jest po czesku zaklinowanie, czy zakleszczenie i dam znać...
Mam podstawy sądzić, że nazwa będzie przednia... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: