.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 09:23:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] kontrolka oleju sie swieci a auto klekocze ?
PostNapisane: 15.lip.2007 21:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
Mam B4 z 1993 roku, silnik ABT 2.0 - 90 kucyków.
Po wymianie filtra + oleju, świeci się kontrolka oleju a silnik klekocze.

Do wymiany oleju nie było żadnych niepokojących objawów - nie wiedziałem co to silnik!.
Olej kupiłem ten co zawsze Mobil 1, syntetyk, filtr standardowy.
Filtr zmieniłem, olej wlałem i uruchamiam silnik a tu problem, kontrolka nie gaśnie i silnik klekocze. Co to może być ? ?????

Myślałem, że to czujnik (ten pod spodem filtra) więc go zmieniłem ale nic to nie dało. Odkręciłem też górny czujnik i nalałem przez niego trochę oleju tak 100 - 150 ml al to też nic nie dało

Genrealnie zaczynam się martwić, co to może być ?


Ostatnio edytowano 15.lip.2007 22:05:19 przez gromek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 21:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli nie gaśnie kontrolka, to nie ma ciśnienia oleju a jeśli nie ma ciśnienia oleju, to nie ma smarowania a jeśli nie ma smarowania to i motorownia klekocze. Ja stawiam na to, że pompa już trochę "przechodzona" i po wypuszczeniu oleju nie może zaciągnąć. Próbowałeś zwiększyć obroty czy tylko motorownia kręciła się na wolnych? Jeśli zwiększenie obrotów nie pomaga (oczywiście na chwile), to wlej jeszcze tego oleju przez te czujniki.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Ostatnio edytowano 15.lip.2007 22:02:49 przez wasylo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 21:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
OKi.Dzięki - dodałem już opis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 14:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
ewentualnie w filtrze oleju zrobila sie poduszka powietrzna i nie moze jej przepchac ... sprubuj nalac oleju do filtra....

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 15:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
wymontowałem filtr, wlałem olej - tak gdzieś 3/4 pojemności, ale niestety nie pomogło!
kur.... może to olej sam już nie wiem, w sumie to jest Mobil 1 ale jakiś taki rzadki, nie wiem czy to ze względu na ten upał czy to po prostu szajs olej jest !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 15:55:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Moze masz wadliwy niedrozny filtr ? Jakos dziwnie ta awaria ma zwiazek z jego wymiana.... :):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 16:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
poszedłem i sprawdziłem jeszcze ten filtr, poprzednio założyłem nówkę Sędziszów a teraz Mann, zalałem je olejem i nic. Kontrolka nadal świeci a silnik nadal klekocze jakby szklanki grały.
Chyb anie ominie mnie spory wydatek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 17:27:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Sprawdź, czy ten filtr dobrze jest dobrany.
Np. do twojego z Filtrona podchodzi OP 526.
Na oko OP 526/1 jest identyczny, ale jak weźmiesz suwmiarkę w dłoń, to okaże się, że średnica gwintu jest o 0,5 mm większa i albo go nie dokręcisz, albo będzie olej spie.... uciekał, co może powodować brak ciśnienia.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 17:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Kup drugi filtr-ten może być wadliwy jak przed wymiana było ok.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 19:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Miałem kiedyś taką samą akcje w moim ABT ale nie bezpośrednio po wymianie oleju - któregoś dnia wybierając się do pracy na nocną szychtę wsiadam do autka a tu ZONK! Akcja taka jak u Ciebie. Pojechałem taksówką a autko miałem robić na drugi dzień. Z rana odpalam - wszystko git więc nie zawracając sobie głowy śmigam dalej aż któregoś dnia znów to samo tylko tym razem już w garażu. Spuściłem olej, rozkręciłem miskę rozebrałem całą pompę oleju, nie znalazłem żadnych niepokojących śladów więc złożyłem do kupy, zalałem olej i odpaliłem - wszystko w porządku. Do dnia dzisiejszego nie wiem co to mogło być ale z ojcem obstawialiśmy filtr oleju - prawdopodobnie się zablokował i to było powodem. Od tamtej pory na wszelki wypadek wożę zapasowy filtr oleju.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 20:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
na prawde ucieszyłbym się gdyby to był filtr ale raczej nie
sprawdziłem wersje filtra na dwóch różnych nawet z różnych sklepów.
pierwszy był firmy Sędziszów w wersji 463
i ten sprawdziłem najpierw ale potem kupiłem drugi MANNa w zupełnie innym sklepie i zamontowałem dzisiaj i dupa ten sam objaw
nie wiem do licha o co tu idzie ale byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź
jestem umówiony z mechanikiem na środę i już zapowiedział że na 90 % to pompa więc szykuję 300 zł za wymianę.\
dlatego jak ktoś ma akieś podpowiedzi to będe wdzięczny
jeszcze jutro przetestuje zanim mnie skauje mechanior na 300 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 21:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Czy filtr jest prawidłowo założony ? Jeśli nie - będzie widoczny wyciek oleju
2. Mam wątpliwości co do jakości oleju ... kiedys (prawie) padłem ofiarą lipnego Castrola ... spróbuj jeszcze zmienić oleum.
jesli to nic nie pomoze, masz nieprawdopodobnego pecha ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 21:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
ok.dzieki
właśnie z tym olejem coś mi nie gra bo żadki jak woda
nie wiem wkońcu to mobil 1 więc chyba nie sieczka.
no w każdym razie dzieki za podpowiedź, sprawdzę jutro, może zaleję stary i zobaczę co i jak będzie chodziło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 21:31:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Powiem ci tak miałem kiedyś taki objaw w tym samym silniku, ale tylko raz. Silnik był rozbierany i olej ze smoka i pompy oleju też zleciał. Następnie po zalaniu nowego silnik samoczynnie go nie zassał. Więc próbowałem lać strzykawką przez ten górny czujnik oleju nad filtrem do momentu, az przestanie wlatywać do magistrali, ale to nie pomogło. Więc lałem olej dalej tak samo z tym, że pokręcałem rękami za koło z przodu silnika w przeciwną stronę niż się on obraca, żeby olej był wciągany do silnika i dalej do miski olejiowej wlałem wtedy ok 300ml oliwy. Zeszło mi się naprawdę bardzo długo. Ale wtedy miałem pewność, że w pąpie i w smoku jest olej. Po tej operacji silnik odpalił, a kontrolka zgasła od razu.

Przy dalszym użytkowaniu samochodu i wymianach oleju problem ten się już nie pojawił. Zawsze filtr olejowy zalewany był przed wkręceniem do pełna. Kontrolka oleju rano jak odpalany był samochód świeciła przez ok sekundę i następnie gasła.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 22:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
[ Więc lałem olej dalej tak samo z tym, że pokręcałem rękami za koło z przodu silnika w przeciwną stronę niż się on obraca, żeby olej był wciągany do silnika i dalej do miski olejiowej wlałem wtedy ok 300ml oliwy. Zeszło mi się naprawdę bardzo długo.



to znaczy ze lałeś przez otwór czujnika nad filtrem oleju, czy tak ???????????????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 07:13:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Cholera, to zostaje juz tylko zmienic olej...
Moze kup jakiegos minerala najtanszego ? Skoro faktycznie mowisz, ze dziwny ten mobil...moze jest tak lipny ze pompa nie jest w stanie wyciagnac na wolnych obrotach minimalnego cisnienia...ale to juz by musial byc chyba kujawski :/
Nigdy nie slyszalem, zeby z powodu zmiany oleju smok go nie zassal...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 08:32:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeżeli filtr jest OK, to może zawiesił się zaworek przelewowy w pompie oleju?
Jeśli pompa podaje, to na zimnym kontrolka zgaśnie nawet jak zalejesz miskę olejem napędowym (to nie żart). To prymitywne, ale spróbuj postukać np. kombinerkami w miskę olejową w okolicy napędu pompy olejowej... Jeśli to zaworek, to może puści...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 19:37:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
U mnie samochód był kiedyś przechylony o dość duży kąt (przy remoncie) i po postawieniu na koła były te same objawy.Dodam, że olej zmieniony był kilka dni wcześniej i wszystko śmigało.

Zabiegi z filtrem, czujnikiem nie pomogły. Dopiero wyjęcie pompy i ponowne włożenie wyeliminowało problem :galy:
Zapowietrzona/zawieszona pompa? Nie wiem czy to jest możliwe, niemniej jednak u mnie tak to wyglądało.

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 13:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
gromek napisał(a):
to znaczy ze lałeś przez otwór czujnika nad filtrem oleju, czy tak ???????????????????


Tak dokładnie.

I przypomnialo mi się jeszcze, że lałem też olej w otwór od spodu mocowania filtra. Jak go odkręcisz to jest tam taka dziura bliżej silnika i w nią też wlewałem olej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 20:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2007 19:54:43
Posty: 11
dzięki wielkie Wszystkim za pomoc. dziś udało mi sie uruchomić pompę!!!!

ale po tylu próbach ja się poddałem i zaholowałem auto do mechanika.

Mechanik wsiadł do auta przekręcił kluczyk - stukało nadal - ale wcisnął pedał gazu do oporu, silnik zawył że aż mnie serce ścisnęło ... ale pompa zaskoczyła i po chwili silniczek chodził równiutko jak marzenie.

Faktycznie coś musiało być w niej zawieszone. Nie wiem w sumie co tak na prawdę pomogło jej zaskoczyć bo wypróbowałem prawie wszystkie Wasze podpowiedzi ale jedno jest pewne, działa!.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: