.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 08:37:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1.9TDI] Nieszczelności dolotu - gdzie szukać
PostNapisane: 20.wrz.2008 15:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Robiłem ostatnio wirusika w swoim Audi, od początku fachowiec sugerował że chyba mam nieszczelny dolot. Wyrzucało jakieś nieprawidłowości na przepływomierzu - który swoją drogą był do wymiany i to jego uznaliśmy za winowajcę. Objaw poza logami był taki że przy około 3800 obr. silnik się dławił. Po wymianie przepływki na inną problem się utrzymuje. W związku z czym nadal szukamy przyczyny - najprawdopodobniej nieszczelności w dolocie.

Pytanie - gdzie takowe najczęściej występują - jak je znaleźć ?? Czy przy pracy na biegu jałowym turbina też pompuje i wyczuje się ręką wiaterek w miejscu gdzie jest przedmuch??

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 15:34:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przed wiruskiem było ok ?
Na postoju nie wyczujesz nieszczelności. Zauważysz ją po ostrej jeździe - poszukując śladów oleju na łączeniach / elementach na drodze ciśnienia doładowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 15:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Przed wirusem było totalne zamulenie. Chamownia drogowa pokazała 80KM i ok 180NM. Aż nieprzyjemnie się tym jeździło. Po wirusie o niebo lepiej 108KM i ok 260NM. Przy czym miałem od razu powiedziane ze przepływka szwankuje i dobrze było by ją wymienić (czyściliśmy ją przy okazji), do programu wprowadzono również korektę na odczyty z przepływki. Macher podejrzewał również że może być nieszczelny dolot. Co do tego ostatniego to wymieniłem ostatnio wąż ciśnieniowy z dolotu od ic do kolektora ssącego bo był spękany i zachlapany wręcz olejem. Nowy nawet się nie "poci".

Ile musiało by być tej ostrej jazdy ?? 10-20Km czy bardziej 100-200. Przy okazji pytanie. Skoro szukamy śladów oleju to można by wcześniej silnik umyć żeby było dobrze widać - na co zwrócić uwagę przy zabezpieczaniu silnika??
pewnie pojadę z tym na myjnie ale chcę uniknąć kilkugodzinnego uziemienia jak obsługa myjni o czymś zapomni.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 16:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Turbo sprawne ?
Wskazania przpeływki są uzależnione od tego ile nadmucha turbullum.
Nie powinieneś koksować silnika przed doprowadzeniem go do porządku.
Na twoim miejscu wróciłbym do oryginanego programu i doprowadizł całosć do porządku - później powrót do koksu.

Na myjce nie lej ostrym strumieniem po alternatorze i osłonkach gumowych uszczelnień złączek elektrycznych.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 17:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Turbullum ponoć ma się świetnie. Było vagowane przed modyfikacjami zarówno przez tunera jak i przez kolegów z tego szacownego forum przy okazji niedzielnego spotu jakiś dłuższy czas temu. Obadam ten dolot w najbliższym czasie. tylko trzeba by dorwać jakiś kanał lub podnośnik żeby samego ic-ka obejrzeć.

Dzięki za podpowiedzi.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 19:59:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A moze zaprezentujesz nam logi dynamiczne(grupy 000,003,008,010,011) - zobaczymy jak to wyglada... :)

PS
Wodzu... gratulacje po nominacji :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 21:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyłączam sie do prosby o komplet logow.

OT:Nie ma czego drogi imienniku, 2 raz w tej samej rzece, ale dzieki :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 21:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Pogadam z tunerem żeby mi wysłał. Generalnie gość wie co robi, jeżeli to chcecie sprawdzać. Nie pojechałem do pierwszego lepszego majsterkowicza. Zadzwonie do niego w poniedziałek i zapytam o te logi.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 1.9TDI] Nieszczelności dolotu - gdzie szukać
PostNapisane: 22.wrz.2008 08:24:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tedy napisał(a):
Witam
Pytanie - gdzie takowe najczęściej występują - jak je znaleźć ?? Czy przy pracy na biegu jałowym turbina też pompuje i wyczuje się ręką wiaterek w miejscu gdzie jest przedmuch??


sprawdz [zdejmij i dokladnie obejrzyj] kawalek gumy wchodzacy do kolektora ssacego ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 08:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2008 02:43:24
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Co do tego ostatniego to wymieniłem ostatnio wąż ciśnieniowy z dolotu od ic do kolektora ssącego bo był spękany i zachlapany wręcz olejem. Nowy nawet się nie "poci".
. A teraz jeszcze pogoda się zchrzaniła i aż mnie telepie jak mam się pod auto kłaść - trzeba jakiś podnośnik zmontować.

_________________
Ja tu jeszcze wrócę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: