.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:51:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.5 TDI ] kompresja a chip tuning- poradzcie
PostNapisane: 24.lip.2007 19:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Witam,
moje A6 jest z 98 r i ma przejechane 280 tys.

Dzisiaj mierzyli mi ciśnienie oleju w silniku wkręcając urządzenie pomiarowe w miejsce czujnika oleju.
Pomiary wykazały 4.5 atmosfery na silniku zimnym i 1.9-2.0 atmosfery na silniku rozgrzanym ( wskażnik stał na 90 stopni )

Co o tym myslicie ?

Sprawa druga to taka że zastanawiam sie nad chiptuningiem i jestem ciekaw waszego zdania w kontekście przebiegu i pomiaru kompresji zanim wydam kasę.
Dodam ,że w styczniu zrobiłem remont dwóch głowic, wymieniłem przepływomierz.

czy waszym zdaniem taki chiptuning przy tym aucie to ryzykowne posunięcie ??

proszę o radę.

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 19:26:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To był pomiar cisnienia oleju a nie kompresji w cylindrach... Ale jeśli diesel powinien mieć takie samo smarowanie jak moje byłe AAH to coś cienko Ci pokazuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 19:33:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Może zapodasz nam wreszcie jakies logi, żeby wirtualnie i zdalnie nie oceniać, czy Twoje auto nadaje się do chiptuningu ? :/
Czy mi może gdzieś umknęły ?

No i jak się zakończyła sprawa z Twoim rewelacyjnym mechanikiem, a raczej mistrzem marketingu w wydaniu hardcore ? ;)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
jesli chodzi o moje perypetie z silnikiem, to po rozebraniu okazało się że mechanik mistrz marketingu miał niestety rację.

Nie wiem czy potrafię prawidłowo nazwać poszczególne elementy ale tak migiem:
dwa zawory zatarte,
te wszystkie drobne elementy przy zaworze, popychcze zawora i takie śmieszne pestki mocno wytarte, te na których opierają się z kolei takie dźwigienki też mocno zużyte,
dwa popychacze zaworu uszczerbione reszta dość mocno zużyta to w lewej głowicy stojąc przed pojazdem, prawa tez zrobiłem ale już na własne życzenie.

co do chiptuningu to jakich informacji potrzebujesz ?

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 2.5 TDI ] kompresja a chip tuning- poradzcie
PostNapisane: 24.lip.2007 21:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Michal10460 napisał(a):
Witam,
moje A6 jest z 98 r i ma przejechane 280 tys.

Dzisiaj mierzyli mi ciśnienie oleju w silniku wkręcając urządzenie pomiarowe w miejsce czujnika oleju.
Pomiary wykazały 4.5 atmosfery na silniku zimnym i 1.9-2.0 atmosfery na silniku rozgrzanym ( wskażnik stał na 90 stopni )

1.9 -2.0 bar miałes na wolnych obrotach czy przy wyższych?
Gdybyś miał faktycznie zrobiony pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach to miałbyś jakiś "obraz" na temat stanu Twojej motorowni. Chyba, że ktoś kto robił ten pomiar wprowadził Cię w błąd. Wziął kase za sprawdzenie ciśn. spręż. a sprawdził ciśn. oleju. Napewno po tym pomiarze który dokonałeś nikt Ci nie napisze czy Twój silnik nadaje się do "zaszczepienia".

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
podaje dane auta:
Typ.4B20R9

Fahrgestellnummer
WAUZZZ4BZWN162615

(MKB ) AFB
( gkb) DQT
typbezaichnung

A6 LIM q. TDI 2.5 V611

spisałem te dane z dowodu rejesracyjnego i czegoś co sie nazywa WARTUNGSLISTE

Mam nadzieję że to coś pomoże

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:26:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Michal10460 napisał(a):
co do chiptuningu to jakich informacji potrzebujesz ?


Informacji w postaci logów statycznych, dynamicznych i zblokowanych, o ciśnieniu sprężania już nawet nie wspominając (wspomniał o tym wasylo)

Zagadaj na PW do mistrza Rogala i załącz mu swój powyższy "informacyjny" post - on Ci napisze czy to wystarczy... :): :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Michal10460 napisał(a):
podaje dane auta:
Typ.4B20R9

Fahrgestellnummer
WAUZZZ4BZWN162615

(MKB ) AFB
( gkb) DQT
typbezaichnung

A6 LIM q. TDI 2.5 V611

spisałem te dane z dowodu rejesracyjnego i czegoś co sie nazywa WARTUNGSLISTE

Mam nadzieję że to coś pomoże

No teraz to już coś wiadomo na temat Twojego auta :diabel:

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 2.5 TDI ] kompresja a chip tuning- poradzcie
PostNapisane: 24.lip.2007 21:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
1.9 -2.0 bar miałes na wolnych obrotach czy przy wyższych?
Gdybyś miał faktycznie zrobiony pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach to miałbyś jakiś "obraz" na temat stanu Twojej motorowni. Chyba, że ktoś kto robił ten pomiar wprowadził Cię w błąd. Wziął kase za sprawdzenie ciśn. spręż. a sprawdził ciśn. oleju. Napewno po tym pomiarze który dokonałeś nikt Ci nie napisze czy Twój silnik nadaje się do "zaszczepienia".

Pozdrawiam[/quote]

może nie do końca trafnie sie wyraziłem, pomiar nie dotyczył kompresji w cylindrach.
Polegał na podłączeniu urządzenia w miejsce czujnika chyba ciśnienia oleju.
Chodziło o sprawdzenie czy nie ma luzów na panewkach ( jesli dobrze to okresliłem )
jutro umówiłem sie na tes na hamowni ale chciałem poznać tez zdanie klubowiczów

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
carlnova - gdzie mam zagadnąć ?

pokieruj mniej dioświadczonego klubowicza

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
No fajnie ale co wywnioskowałeć na podstawie wypisanych symboli ???

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Michaś,
gdzie chcesz robić modyfikację? podaj nam nazwę warsztatu i miejsca, gdzie masz zamiar hamować, to odpowiemy Ci, czy możesz tam jechać. nie odbierz tego źle, ale nie do końca rozumiesz, o co koledzy Cię pytają. świadczy to o tym, że nie posiadasz rozległej wiedzy nt silników.
dlatego powinieneś pojechać do sprawdzonego warsztatu, który traktuje równo [finansowo] normalnych użytkowników jak i pasjonatów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
meszrum napisał(a):
Michaś,
gdzie chcesz robić modyfikację? podaj nam nazwę warsztatu i miejsca, gdzie masz zamiar hamować, to odpowiemy Ci, czy możesz tam jechać. nie odbierz tego źle, ale nie do końca rozumiesz, o co koledzy Cię pytają. świadczy to o tym, że nie posiadasz rozległej wiedzy nt silników.
dlatego powinieneś pojechać do sprawdzonego warsztatu, który traktuje równo [finansowo] normalnych użytkowników jak i pasjonatów.


zamierzam jechać do warsztau firmy VTG na ul. Dorodnej w Warszawie.

masz rację może połknąłem bakcyla jesli chodzi o zamiłowanie do tych aut ale wiedza na temat silników nadal mocno kuleje :(

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:50:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Obudził się.... :diabel:
Obrońca uciśnionych... :):
Szlachetny rycerz na czarnym rumaku AFB... :diabel: :peace:

Ale ma rację...

Nie pisz do Rogala Michał - carlnova sobie niesmacznie zażartował... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
no dobra ale odeszliśmy poniekąd od podstawowego pytania.
Czy przy aucie z przebiegiem 280 tys. chipowanie ma sens.

Bo nie bardzo chciałbym zrobić chipa a potem więcej mieć auto w warsztacie niż nim jeżdzić.

Chyba się z tym zgodzicie ?

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:08:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Michał,

nie wiem, czy aby w VTG nie dostaniesz gotowca.
podjedź do Diagtronika [Janki]. poproś o rozmowę z p. Jackiem Jurczenią.
oni robią w zasadzie tylko VAG i głównie TDI - znają te silniki bardzo dobrze.

jeżeli mnie pytasz, to czipowanie nie ma sensu w ogóle - chcesz mieć szybsze auto, to kup mocniejszy silnik.
przed modyfikacją należ zrobić kompleksową diagnostykę.

Carl pewnie zacznie Cię indoktrynować, mówiąc o ile stał się atrakcyjnieszy od kiedy ma tjuninkoffaną skarpetę... ;)
zazdrości mi tego, że właśnie się alkoholizuję.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:28:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl pewnie zacznie Cię indoktrynować, mówiąc o ile stał się atrakcyjnieszy od kiedy ma tjuninkoffaną skarpetę... ;)
zazdrości mi tego, że właśnie się alkoholizuję.


Nie mów do carlnovy słowami, których on (carl) nie rozumie... :diabel:

...nie będzie teraz szukał słownika... :D :):

...a zazdrości, zazdrości Ci do tego stopnia, że sam "zainicjował" butelczynę... :we2:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 22:44:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Michal10460 napisał(a):
jesli chodzi o moje perypetie z silnikiem, to po rozebraniu okazało się że mechanik mistrz marketingu miał niestety rację.


Umówmy się, że mechanik racji nie miał, bo według jego quasi marketingowej diagnozy do wymiany miał być dół silnika (blok, tłoki, wał, etc ... ). Jak się okazało - rację mieliśmy my "AKP-owcy" -> kierując Twoją uwagę na odpowietrzenie (odmę), czyli najtańszy element związany z właściwą pracą głowic i hydrauliki zaworowej. Nikt nie przypuszczał (albo inaczej - nikt tutaj nie straszył Cię tak jak "mechanik"... ) koniecznością dużych wydatków "od strzału". Poprostu my wiedzieliśmy, że pomiar odmy okaże się fatalny - co w kosekwencji spowoduje konieczność zdjęcia dekli - a delej to dopiero "się okaże". No i jak się okazało - głowice podziękowały za współpracę - co my wiedzieliśmy "przez internet", a Twój "szpecjalista" ... to szkoda słów ... .

Pytanie zasadnicze brzmi, czy ten Twój "fspaniały fachmennisz werksztatoweic" w końcu wymienił "przy okazji" filtr odpowietrzenia, czy tylko zreperował głowice ??? Bo jeśli nie wymienił, to .......... .

A słabawe ciśnienie oleju - no cóż - to kolejny popis szpecjalisty, który pomimo totalnej masakry "w głowicach" - raczej nie pokusił się o czyszczenie i sprawdzenie całego systemu olejowego, poczynając od zatartej już praktycznie - pompy oleju ... .

I na koniec - sorry za cyniczny ton wypowiedzi ale gdybyś skorzystał z porad udzielonych Ci kilka m-cy temu - teraz mógłbyś pozwolić sobie na tuning taki jak u Carl-a (w AFB), zamiast (tym razem bardzo już słusznie !!!) zastanawiać się nad wydajnością układu krwionośnego silnika .... .

Ot i to już wszystko z mojej strony ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:03:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wywołaliśmy wilka z lasu... :diabel:

Witaj Piotrze :peace:

Tak myślałem, że przywołanie tego tematu sprawi, że powrócą złe wspomnienia... :/

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ani razu nie widzieliśmy logów kolegi, żeby zobaczyć profesjonalizm pana mechanika.
Odma obstawiam, że jest nie wymieniona, tylko przedmuchana, a po tragedii z hydrauliką na bank nie została zdjęta nawet dolna miska, żeby pozbyć się chociaż odrobiny pasty ściernej Tempo z "krwiobiegu" olejowego :/
Ręce opadają... :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 23:21:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Wywołaliśmy wilka z lasu... :diabel:


Chyba tak ... :galy: . Jestem zabiegany, na krótko wpadłem na Forum z ciekawości co się tu dzieje ...... i to był pierwszy topik do którego zajrzałem .... .

carlnova napisał(a):
Witaj Piotrze :peace:


Ukłoniki :P ;) ... :!: :!:
Dla Ciebie i wszystkich obecnych ;) .


carlnova napisał(a):
Tak myślałem, że przywołanie tego tematu sprawi, że powrócą złe wspomnienia... :/


No cóż - stało się ... :): . Ale fakt faktem - nihilizm, imbecylizm :): i druciarstwo tego gościa wywołują we mnie jakieś (od)zwierzęce i voll-agresywne emocje ... (serio) - a żeby poruszyć u mnie produkcję adrenaliny poprzez netowe Forum - to już trudne zadanie ... .

carlnova napisał(a):
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ani razu nie widzieliśmy logów kolegi, żeby zobaczyć profesjonalizm pana mechanika.


Po co Ci jakieś logi ?? Ten silnik jest mechanicznie dalej zjeb..ny, a logi w głównej mierze dotyczą osprzętu, którego (O Matko Boska błagam żeby tak było) - druciarz raczej nie ruszał. Ten facet jest na etapie bibuły, a to kilka pokoleń przed tymi, co używają mazaków ... .


carlnova napisał(a):
Odma obstawiam, że jest nie wymieniona, tylko przedmuchana,


Poczekajmy - z nadzieją - na wypowiedź Michała. Może jednak przekazał druciarzowi, że w tym silniku jest "jakiś" filtr odpowietrzenia, który warto wymienić (nawet bez bibuły..., tfu - chciałem powiedzieć - bez pomiarów).

carlnova napisał(a):
a po tragedii z hydrauliką na bank nie została zdjęta nawet dolna miska, żeby pozbyć się chociaż odrobiny pasty ściernej Tempo z "krwiobiegu" olejowego :/
Ręce opadają... :/ :(


A to już wiemy - niestety .... :cry2: :banghead: .... .

PS: Carl-u -> sprawdzałeś te cechy :!: :?:
Nie odpisuję, bo czekam na info od Ciebie :galy: :P ...

;) :galy: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: