.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 03:45:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Prośbla o analize logow
PostNapisane: 29.lip.2007 21:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Jak w temacie prosze Was drodzy użytkownicy o pomoc mam problemy z ninia coraz czesciej dzieje sie tak ze autko nie jedzie tak jakby turbina sie wylaczala obroty max3tys. i koniec. Ponizej logi nie wiem czy dobrze je zrobiłem aczkolwiek starałem sie jak najbardziej.

Jeszcze jedno pytanie wyskakuja mi dwa bledy w Fault Codes poniżej na rysunku:

http://www.system-net.com.pl/maly/log/7.JPG

statyczne:

http://www.system-net.com.pl/maly/log/1.JPG

http://www.system-net.com.pl/maly/log/2.JPG

http://www.system-net.com.pl/maly/log/3.JPG

dynamiczne:

http://www.system-net.com.pl/maly/log/4.JPG

http://www.system-net.com.pl/maly/log/5.JPG

http://www.system-net.com.pl/maly/log/.JPG


Dziekuje za każda pomoc
Pozdro[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 21:36:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
1. Kąt początku wtrysku ustawiony tragicznie... :/
2. Przepływka tnie dawki po całości.
3. Logi zrobiłeś na nie do końca rozgrzanym silniku :/
4. Gdzie jest 011 dynamiczny - nie otwiera się

Pokaż nam 011 - zobaczymy dlaczego masz błąd 00575.
Nie osiągasz ciśnienia prawdopodobnie przez nieszczelności w podciśnieniu sterującym (sprawdź wężyki) lub uszkodzenie samego N75

I wrzuć logi basic settings :(:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 21:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Zeby była jasność autko po zawirusowaniu aktualnie 192HP nie wiem czy ma to znaczenie ale wole powiedziec.


co do o11 sorki nie dopisałem linku

http://www.system-net.com.pl/maly/log/6.JPG


carlnova dzieki za szybka reakcje :)[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 21:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
2. Przepływka tnie dawki po całości.


Coś jaśniej co moge z tym zrobic?? jakie przyczyny??

Cytuj:
3. Logi zrobiłeś na nie do końca rozgrzanym silniku


statyczne moze dynamiczne po przejechanie trasy oswiecim-bieslko ponad 100km

Cytuj:
I wrzuć logi basic settings


Jak to zrobic ?? :):

Sorki ze 2 posty ale sie zapedziłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 22:04:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Przepływkę się wymienia...
Zanim jednak to zrobisz zrób porządek z podciśnieniem sterującym pracą turbiny i EGR.
Mianowicie masz 00575 z cechą NOT REACHED czyli do Twojego siłownika mechanizmu ustawienia łopatek turbiny VTG (gruszka) w ogóle nie dochodzi podciśnienie lub jest ono zbyt małe.
W takim przypadku najczęstszą tego przyczyna nie jest sam zawór do regulacji ciśnienia doładowania N75, ale załamane, uszkodzone przewody podciśnienia lub pęknięte ich złączki, czasami druciarstwo w postaci zamienienia przewodów.
Dlatego sprawdź wszystkie połączenia możliwie jak najdokładniej.

schemat
Obrazek


Następna sprawa - to może być również przyczyna chiptuningu, jeżeli w mapach masz chaos, na to jestem jednak za mały...

Co do logów basic settings (nastawy zblokowane) masz taką opcję w VAG-inie.
Koniecznie wrzuć 000, 003, 004 i 011 BS.

Czytałeś topik z diagnostyką ?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 22:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Następna sprawa - to może być również przyczyna chiptuningu, jeżeli w mapach masz chaos, na to jestem jednak za mały...


chiptuning robil Rogal mysle ze zna sie na rzeczy byly male problemy z zapalaniem autka na cieplym silniku [czytaj trzebalo dlugo krecic] stad moze ten kat wtrysku

Cytuj:
Co do logów basic settings (nastawy zblokowane) masz taką opcję w VAG-inie.
Koniecznie wrzuć 000, 003, 004 i 011 BS.


Bede sie staral to znalesc jutro rano zabieram sie do pracy.

Cytuj:
Czytałeś topik z diagnostyką ?


TAK ;)

Dziekuje ci raz jeszcze za pomoc i jeszcze jedno duzo o odmie czytałem jakies sprawdzone sposoby zeby to sprawdzic ??

Carlnova skad jestes ?? daj namiary a 4paczek juz do ciebie pojedzie poczta ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 22:26:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maly1987 napisał(a):
chiptuning robil Rogal mysle ze zna sie na rzeczy byly male problemy z zapalaniem autka na cieplym silniku [czytaj trzebalo dlugo krecic] stad moze ten kat wtrysku


W takim razie w ogóle nie dyskutuję na temat Twoich map i chipa - to profesjonalista w branży i wie co robi, a ja darzę go szacunkiem... :):

maly1987 napisał(a):

Dziekuje ci raz jeszcze za pomoc i jeszcze jedno duzo o odmie czytałem jakies sprawdzone sposoby zeby to sprawdzic ??


1. Zarzygany prawie do granic możliwości silnik (olejem)
2. Ciśnienie lub podciśnienie na korku wlewu oleju, czasem nawet wyraźne jego zassanie.
3. Pomiar nadciśnienia w skrzyni korbowej silnika, manometr włożony szczelnie w miejsce bagnetu olejowego, odczyt nie powinien przekroczyć 5 mbar.
4. Jeżeli drogie Ci jest zdrowie Twojego motorka odmę powinieneś wymienić profilaktycznie... ;)


maly1987 napisał(a):

Carlnova skad jestes ?? daj namiary a 4paczek juz do ciebie pojedzie poczta ;)


Carlnova od poniedziałku nie pije... :we2: :piwo:

Obiecałem chłopakom z forum... :diabel:

Ale dzięki za propozycję... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 23:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl, gdzie to zauważyłeś?
lmm mierzy dobrze, nie tnie dawek [za to może być problem z odmą].

wg mnie problem leży w N75.

proszę o logi zrobione VC 311.2.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 13:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
proszę o logi zrobione VC 311.2.


Gdzie moge znaleść ta wersje ??
Cytuj:
Co do logów basic settings (nastawy zblokowane) masz taką opcję w VAG-inie.
Koniecznie wrzuć 000, 003, 004 i 011 BS.


nie moge zrobic grupy 000 nie wiem czemu w programie pokazuje wszystko ale nie zapisuje do logow.

reszta ponizej:

http://www.system-net.com.pl/maly/log/8.JPG
http://www.system-net.com.pl/maly/log/9.JPG
http://www.system-net.com.pl/maly/log/10.JPG

dodam ze robie ta jakas wersja beta innej nie posiadam.
co do dynamicznych testow brak mozliwosci pada deszcz i przy 3tys obrotow na 3 biegu kola zaczynaja sie krecic. ;(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 13:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html


rozrząd jest do poprawy. na 004BS powinno być 2*ATDC [czyli +2*].
ale zanim będziemy tego pewni, to proszę zaloguj 004 zwykłe wersją 311.2 albo 409.1 [lepiej tą drugą].

jeżeli potrzebujesz wersję pełną 311.2, to poproś w moim imieniu użytkownika KrzysiekR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
witajcie,

zrobiłem logi tak jak mi doradzaliście o to one:

statyczne:

VAG-COM v.409.1
zwykle
001

http://www.system-net.com.pl/maly/log/nowe/1.JPG

007,013,014

http://www.system-net.com.pl/maly/log/nowe/2.JPG

018

http://www.system-net.com.pl/maly/log/nowe/3.JPG


VAG-COM v311.2
zwykle

000

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/1.JPG

001,003,004

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/2.JPG

007,013,014

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/3.JPG

018

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/4.JPG

basic

000

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/basic/1.JPG

003

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/basic/2.JPG

004

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/basic/3.JPG

011

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/basic/4.JPG



Myśle ze wszystko dobrze zrobiłem pora troszke pozna jak na logowanie ale spoko przy browarku nie bylo tak zle :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi zrobiłeś bardzo dobrze.
masz bardzo niedobrze ustawiony kąt wtrysku. 15 minut pracy.
reszta jest OK.

pozostało jeszcze jedynie, byś zrobił logi dynamiczne - wówczas dowiesz się, co jest przyczyną Twojej awarii.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
masz bardzo niedobrze ustawiony kąt wtrysku. 15 minut pracy.


zalezy jak dla kogo :)

mam nadzieje ze pamietasz ze autko jest po chipie wiec moze stad ten inny kat wtrysku dodam ze na serii auto mialo problemy z zapalaniem jak byl cieply wiecej tutaj ==>http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=61138&highlight=

Cytuj:
pozostało jeszcze jedynie, byś zrobił logi dynamiczne - wówczas dowiesz się, co jest przyczyną Twojej awarii.


Jakich grup ?? wszystkich ??



Cytuj:
rozrząd jest do poprawy. na 004BS powinno być 2*ATDC [czyli +2*].
ale zanim będziemy tego pewni, to proszę zaloguj 004 zwykłe wersją 311.2 albo 409.1 [lepiej tą drugą].


Mam rozumiec ze to juz nie aktualne ??

i pytanie z innej beczki da sie jakos zdobyc vaga 409 ?? i do ciebie jeszcze jedno pytanie co to jest ETKA i ELSA ?? moze pytanie glupie ale nie moge znalesc odpowiedzi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku to inaczej rozrząd do poprawy. ;)
chiptuning nie ma tu nic do rzeczy, gdyż Rogal zmienił jedynie kąt dynamiczny w określonych zakresach. Ty masz źle ustawiony kąt statyczny, który ustawia się przy pomocy rąk i narzędzi, od razu po wymianie rozrządu.
w 004BS powinno być 2*ATDC na late, a masz 0*.
w 004 żądany masz na 2*ATDC [czyli +2], a rzeczywisty na 0.4*BTDC [czyli -0.4]. stąd możliwy kłopot z zapalaniem.


dynamiczne zgodnie z poradnikiem, czyli: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

ETKA to elektroniczny katalog części koncernu VAG, a podstawie którego ASO sprzedaje części.
ELSA to elektroniczna encyklopedia napraw koncernu VAG, na podstawie której ASO naprawia auta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
dynamiczne zgodnie z poradnikiem, czyli: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

OK zrobie rano bo dzisiaj to zapuzno ;)

Cytuj:
ELSA to elektroniczna encyklopedia napraw koncernu VAG, na podstawie której ASO naprawia auta.


Skad można takie cos pobrac?? 16 wyjezdzam za granice i przydaloby sie tam cos takiego jak mi sie cos zepsuje.

Cytuj:
kąt wtrysku to inaczej rozrząd do poprawy.
chiptuning nie ma tu nic do rzeczy, gdyż Rogal zmienił jedynie kąt dynamiczny w określonych zakresach. Ty masz źle ustawiony kąt statyczny, który ustawia się przy pomocy rąk i narzędzi, od razu po wymianie rozrządu.
w 004BS powinno być 2*ATDC na late, a masz 0*.
w 004 żądany masz na 2*ATDC [czyli +2], a rzeczywisty na 0.4*BTDC [czyli -0.4]. stąd możliwy kłopot z zapalaniem.


mam to rozumiec jako "Wymien jak nie chcesz miec klopotow bo cos z nim jest lipa ?? Co radzisz z tym rozrzadem ??

meszrum ty tez nie pijesz piwa jak carlova ?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 09:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnośnie rozrządu,
podczas wymiany rorządu w V6 należy odpowiednio zablokować silnik. czasem mimo blokad [np. źle założonych] bądź w sytuacji, gdy nie ma blokady, w dużym uogólnieniu, pompa wtryskowa VP44 ulega przestawieniu. dlatego też po wymianie rozrządu mechanik powinien podłączyć VAG i sprawdzić kąt wtrysku, i w sytuacji, gdy kąt jest nieodpowiedni - poprawić jego ustawienie [obracając pompą]. to prosta czynność - stąd mówi się "rozrząd do poprawy", czyli inaczej do ustawienia.
nic nie trzeba wymieniać w Twoim przypadku, tylko koniecznie trzeba poprawić ustawienie pompy VP44, by osiągnąć wartości wymagane dla tego silnika [napisałem o nich w poście powyżej].

co do ELSA'y, to nie wiem, czy Ci się przyda. ma 9GB i wymaga, w większości wypadków stosowania specjalistycznych narzędzi.
w każdym razie można ją ściągnąć tak, jak filmy, czy muzykę.

co do alkoholu,
wiesz, na tym forum nikt nie pije alkoholu ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 11:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
odnośnie rozrządu,
podczas wymiany rorządu w V6 należy odpowiednio zablokować silnik. czasem mimo blokad [np. źle założonych] bądź w sytuacji, gdy nie ma blokady, w dużym uogólnieniu, pompa wtryskowa VP44 ulega przestawieniu. dlatego też po wymianie rozrządu mechanik powinien podłączyć VAG i sprawdzić kąt wtrysku, i w sytuacji, gdy kąt jest nieodpowiedni - poprawić jego ustawienie [obracając pompą]. to prosta czynność - stąd mówi się "rozrząd do poprawy", czyli inaczej do ustawienia.
nic nie trzeba wymieniać w Twoim przypadku, tylko koniecznie trzeba poprawić ustawienie pompy VP44, by osiągnąć wartości wymagane dla tego silnika [napisałem o nich w poście powyżej].


Czy moge to zrobic sam ?? jak tak to w jaki sposób ??

Cytuj:
co do alkoholu,
wiesz, na tym forum nikt nie pije alkoholu .


Hehe sami abstynenci :)

Cytuj:
dynamiczne zgodnie z poradnikiem, czyli: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.


Poniżej

000

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/dyn/000.JPG

001,003,004

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/dyn/001,003,004.JPG

008,010,011

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/dyn/008,010,011.JPG

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 12:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
dynamiczne rób pojedynczo, każdy kanał osobno :!:
nie miałes wciśniętego "gazu" do podłogi :/ (4-ta kolumna w grupie 010)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 20:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
dynamiczne rób pojedynczo, każdy kanał osobno


ok

ponizej juz poprawione

Grupa 000

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g000.JPG

Grupa 001

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g001.JPG

Grupa 003

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g003.JPG

Grupa 004

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g004.JPG

Grupa 008

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g008.JPG

Grupa 010

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g010.JPG

Grupa 011

http://www.system-net.com.pl/maly/log/311/g011.JPG

Według tego co ja wyczytalem z logow to jakos dziwnie EGR sie zachowuje a takze malo powietrza dociera do silnika ok 300 jednostek a powinno ok 400 (chyba)poprawcie mnie jesli sie myle.

Pozdrawiam
Piotr
Dziekuje za info


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 21:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym samochodzie do zrobienia jest ustawienie rozrządu [kąt wtrysku].
jest to konieczne. zleć to dobremu warsztatowi.

jeżeli po ustawieniu będzie nadal występować problem, to należy podmienić na próbę zawór N75 [LDR]. nie kupować, tylko pożyczyć sprawny.
po podmianie należy zalogować dymanicznie grupy 008, 010 i 011.
logi oczywiście pokazać nam.

odnośnie przepływomierza nie można się wypowiedzieć, póki nie unormuje się ciśnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: