.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 02:22:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 C5 2.5TDI AKE tiptronik] zmiana biegow
PostNapisane: 07.sie.2007 22:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2007 22:58:36
Posty: 2
witam, chciałbym się dowiedzieć czy to normalne w skrzyni automatycznej z tiptronikiem jadąc np pod górę z niską prędkością 15-40km/h automat chodzi jak "sieczkarnia" to jest tak jakby w skrzyni manualnej ślizgało sprzęgło obroty rosną auto jedzie tak samo bądź prawie nie odczuwalnie przyśpiesza dopiero jak mu się pedał wciśnie to jedzie tylko że znowu za szybko :/ olej filtr wymieniony audi a6 c5 2.5tdi 180ps (jeszcze takie pytanko przy okazji ile wchodzi oleju do skrzyni?? i czy jest ktoś z forumowiczów w pobliżu Nowego Sącza kto mógłby mi dokładnie zbadać auto komputerem?? ) używałem opcji szukaj przeglądnąłem wiele tematów lecz nie znalazłem odp. na moje pytanie proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: skrzynia tip
PostNapisane: 25.paź.2007 13:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2007 10:11:49
Posty: 4
Lokalizacja: Męcina
Witam. Jadąc pod góre na małych obrotach bedziesz miał efekt slizgania. Dodając gazu silnik zmieni bieg i bedzie jechał szybciej. Ile masz przejechane kilosów. Trzeba pilnowac wymiany oleju w skrzyni. moja A6 ma 200kkm i jeszcze nie robiłem wymiany (niedawno zakupiona - z Italii), ostatnio motor "umarł" i nie wiem co jest :< . Napisz na wojto65@tlen.pl to dam ci namiary na warsztat w Krakowie - robiłem tam wymiane w A4 avant a jutro bedzie u mnie "doktor" z VAGiem coby dać diagnoze motorowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 18:15:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
W przypadku automatu sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana.Przyczyn tego, że np. auto nie ciągnie może być wiele i niekoniecznie przyczyna musi być w samej skrzyni.Skrzynia Automatyczna TipTronic pobiera całe multum informacji z ECU i jeśli coś nie zagra to nie działa tak jak ma.U mnie np. przy awarii zaworka N75 zaczęła całkiem inaczej zmieniać biegi a to z powodu tego że turbina inaczje pompowała auto nie miało mocy i momentu a co za tym idzie skrzynia miała problem kiedy tak naprawde zmienic bieg,podczas kiedy przy sprawnym zaworku zmiana odbywała się błyskawicznie.W samochodzie wyposażonym w skrzynie automatyczną jest więcej elektroniki i jak to się mówi wszystko musi grać tak jak w zegarku.Jedna błędna informacja jaką dostaje skrzynia i już może inaczej się zachowywać.Nie tak jak w przypadku skrzyni manualej(ciągnie albo nie ciągnie) -cała diagnoza.Tak więc po krótce reasumując przyczyną dziwnego zachowania się skrzyni wcale nie musi być sama skrzynia.Należy podłączyć Vag-a i zrobic odczyt DTC(diagnostic trouble code) czyli zczytać błędy. Pózniej zlogować-zrobic logi. Wtedy już conieco można powiedziec.Z własnego doswiadczenia z Tipem moge powiedzieć, że jesli pod górke skrzynia trzyma bieg niski a wysokie obroty i nie wkrzuca wyższego biegu to własnie brakuje jej momentu.Czy silnnik pracuje normalnie-tzn. Ciągnie normalnie?? Nie brakuje mu mocy??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: