.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:59:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 '98 2.5TDI AFB] wałki rozrzadu
PostNapisane: 12.sie.2007 09:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 12:29:18
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
witam
pekł mi w mojej Audioli wałek rozrzadu,
doradzcie koledzy czy je regenerowac czy powinienem kupic nowe?czytalem juz troche postow na ten temat ale moze pojawilo sie cos nowego.
Czytalem o firmie Swiatek z Bydgoszczy ale niestety opinie sa rozne, pewnie bedzie ich tyl samo co uzytkownikow, ale mimo wszystko chcialbym je poznac.
Jesli wiecie cos na ten temat piszczie- gdzie mozna to zrobic , za ile itd , itd
z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich

_________________
meph


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 10:43:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mam do Ciebie gorącą prośbę - napisz dokładnie co nazywasz pojęciem "pękniętego wałka". Jeszcze lepsze byłyby jakieś foty ale póki co - spróbuj dokładnie opisać co zobaczyłeś po podniesieniu dekli ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 11:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 12:29:18
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
czesc
jesli chodzi o ten walek to foty beda jutro,ale po krotce po zdjeciu dekla zobaczylem walek w dwoch czesciach, walnal w poprzek na samym przodzie jutro bedzie rozbieranie zobaczymy cala reszte i zrobie foty
pozdro

_________________
meph


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 11:56:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przypuszczam, że rozleciał się wałek ssący prawej głowicy (strona pasażera).... ????
(ten "wewnętrzny" i bliżej "środka" silnika), do którego jest przykręcone koło zębate paska rorządu)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 12:17:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meph napisał(a):
czesc
jesli chodzi o ten walek to foty beda jutro,ale po krotce po zdjeciu dekla zobaczylem walek w dwoch czesciach, walnal w poprzek na samym przodzie jutro bedzie rozbieranie zobaczymy cala reszte i zrobie foty
pozdro


meph,
czekamy na zdjęcia.


Piotr,
czyżby zbyt słabo [lub zbyt mocno] dokręcona śruba koła zębatego na wałku?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2007 12:47:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,
czyżby zbyt słabo [lub zbyt mocno] dokręcona śruba koła zębatego na wałku?


Zbyt mocno. Standartowy numer druciarzy, którzy zabierają się za wymianę rozrządu a nawet nie mają odpowiedniego klucza (albo nie chce im się męczyć) na śrubę centralną wału korbowego. Wówczas - zazwyczaj dla "sprawdzenia" (hahaha... :(: ) swojego druciarskiego działania z udziałem mazaków w roli głównej - zakładają zwykłe "oczko" na śrubę wałka ssącego i obracają tak silnikiem ze dwa - trzy razy. Po tym - zachwyceni swoją "fachowością" zabierają się do składania samochodu - z przeświadczeniem o dobrze (hahaha...) spełnionym "obowiązku".
Skutki już znasz ... .

Zazanaczam jednak z naciskiem, że póki co snujemy tylko rozważania hipotetyczne i przykładowe. Mojej wypowiedzi absolutnie nie należy traktować jako oceny mechanika / serwisu, który wymieniał rozrząd w samochodzie Kolegi meph ... :!!: :!!: :!!:

Gdyby jednak opisana powyżej sytuacja hipotetyczna dotyczyła przypadku Meph-a, to oględziny i rozkręcanie motora winno odbywać się w obecności licencjonowanego i znającego się na silnikach rzeczoznawcy. Trudno, żeby za takie druciarstwo meph płacił z własnej kieszeni... .

Powtarzam jednak stanowczo - swoją wypowiedzią nie oceniam nikogo. Rozmawiamy tutaj wyłącznie o możliwych przyczynach, a nie ferujemy jakichkolwiek wyroków :!!: :!!:
Nawet jeszcze nie wiemy, który wałek "się" :): ukręcił ... .

:galy: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 11:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zamieszczam fotografie kolegi meph'a:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:|
najprawdopodobniej zbyt duży moment przy dokręceniu wałka [-ów]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 14:22:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No... niezła jazda.
Piotr trafił nawet, który to wałek... :):
Godne podziwu...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 14:49:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
:|
najprawdopodobniej zbyt duży moment przy dokręceniu wałka [-ów]...


No "piękne" gów..o ... :/ :(: ... .
Pomimo wszystko - gdybym to ja miał ustalać przyczyny katastrofy - powstrzymałbym się z komentarzem ... /chociaż pozory faktycznie wskazują na dojeba..ą śrubę/.

1. Koniecznie trzeba odkręcić panewki na obu wałkach - moją uwagę przciąga niewspółosiowe do wałka koło z ukośnymi zębami (napędzające wałek wydechowy). Popatrzcie sami - jest krzywo czy ja mam jakiegoś "strita w oczach" :galy: ???

Obrazek

Kto wie, czy jeden z wałków nie uległ zatarciu ... /np. jako wynik źle nałożonej masy uszczelniającej, która mogła zatkać kanał olejowy.../.
To jednak tylko "dla zasady", bo gdyby zatarciu uległ wałek wydechowy, to wałek ssący "nie miałby powodu" do pękania. Chodzi tylko o to, żeby upewnić się czy przyczyn masakry nie jest więcej niż jedna ... :galy: .

2. Koniecznie należałoby zdjąć jeszcze dekiel z drugiej głowicy przed wydaniem ostatecznego "wyroku". Teoretycznie - tam może być większa katastrofa od tego co widać na fotach ale bądźmy dobrej myśli ... .

Pytanie dodatkowe - ten silnik sam zatrzymał się w punkcie OT, czy ktoś nim kręcił do tej pozycji ????

Pytanie przy okazji - nie powiązane ze sprawą ale ogromnie mnie interesujące - na jakim oleju ten sinik jest eksploatowany (wygląda na zero nagarów - to mi się podoba) ????

:galy: ;) :peace:

carlnova napisał(a):
No... niezła jazda.
Piotr trafił nawet, który to wałek... :):
Godne podziwu...


Witaj Carl-u :diabel: :diabel: :peace:
Jakoś tak mi lepiej kiedy jesteśmy w komplecie (serio) ;) .
Aha ... :): . Znalazłbyś w moich postach dużo innych błędów ale akurat "standart - standard" można pisać zarówno przez "t" jak i przez "d' ... :): . :peace:

PS: Nie całkiem trafiłem, bo najbardziej obstawiałem wałek ssący ale w prawej głowicy (tak statystycznie jest najczęściej) ale to i tak niewiele zmienia - przeciągnięta śruba ciągle wydaje się najbardziej prawdopodobna ... :(: .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 18:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 12:29:18
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
witajcie Meszrum,Carl i Piotrus
wasza wiedza na temat niuniek zwala mnie z nóg.
kilka odpowiedzi na kilka pytan Piotra i klika pytan doPiotra.
1. po zdarzeniu jakie mialo miejsce w sobote czyli: jechalem cos walnelo, silnik zgasł to jeszce zakrecilem go dwa razy jak to niewiarek , ze to niemozliwe ze zgasl na srodku skrzyzowania , ale trzeci raz zakrecic juz nie chcial, wiec moze ja go ustawilem w tej pozycji OT.
druga mozliwosc to taka , ze jak mnie autopomoc zwiozla do mechanika to on cos tam sprawdzal , bylem przy zdejmowaniu osłon, pierwsze co zobaczylem po ich zdjeciu to cały pasek rozrzadu, ale był on luzny na dole, hmm??
zanim odkrecili dekiel to załozyli jakis klucz chyba na wale i cos tam przekrecili, wiec moze wtedy przestawil sie na OT,
2. faktycznie Piotr masz racje to koło z zebami jest krzywo, specjalnie zrobilem zdjecie,ono chyba staneło jak wałek pekł lub odwrotnie , nie wiem jak to dziala.
3.jakies 2 tygodnie temu byla wymieniana hydraulika jak to nazwal moj mechanik,ale wymienione zostały szklanki ( tak to sie chyba nazywa) i nowe uszczelki pod dekle i uszczelnienie wtryskow - hyyyy chyba tak to było, wiec jesli moge sie domyslac co sugerujecie to wina z tym dokreceniem tej sruby chyba mojego mechanika , bo zeby to zrobic musial odkrecac je zeby wyjac walki, czyz nie??
4. odpowiedz na pytanie dodatkowe: moja niunia jezdzi na castrol magnatec 5W-40,ale jak ją kupilem w lutym ( jak widzicie za długo sie nie nacieszylem ) to 2 razy zmienilem olej.
mechanik w dzisiejszej rozmowie powiedzial ze nie wie jaka jest przyczyna ale stwierzdził że silnik w mojej niuni musial byc chyba mocno eksploatowany przez niemca i chyba jezdzil na chu.....m oleju.Szczerze powiem ,ze nie wiem na jakim jezdzil.


teraz ja mam pytanie:
Piotr co z tymi panewkami?
ja i tak powiedzialem mechanikowi zeby je odkrecal , a poza tym jak juz bedzie wszystko na wierzchu to chce zmienic pierscienie, no i wogole zeby zrobic ten motorek juz na tip top . na dzien dzisiejszy wiem ze jutro lub jeszcze dzisiaj wykreci walki bo chcę je jak najszybciej do Świątka odeslac , dzisiaj tam dzwonilem i powiedzieli ze ok 3 dni to potrwa. czy powinienem byc przy rozbieraniu czegos?


pozdro dla wszystkich

p.s. moze chcecie zebym sie czegos zapytal mechanika to walcie , jesli jakies pytania to smialo, on mi powie, on nie z takich co sie boi i miga od odpowiedzialnosci

_________________
meph


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 20:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meph,

odnoszę wrażenie, że wałek mógł zostać przykręcony ze zbyt dużym momentem. ELSAwin dokładnie określa, moment dla każdej śruby w silniku.
możesz co najwyżej podpytać, jakim momentem zostało to dokręcone.

przy okazji, jak mówiłem wcześniej:
- przeczyścić EGR;
- wymienić termostat;
- wymienić odmę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 21:10:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Witaj Carl-u :diabel: :diabel: :peace:
Jakoś tak mi lepiej kiedy jesteśmy w komplecie (serio) ;) .
Aha ... :): . Znalazłbyś w moich postach dużo innych błędów ale akurat "standart - standard" można pisać zarówno przez "t" jak i przez "d' ... :): . :peace:



Witaj Piotrze :peace:
Dziękuję za komplement.
Żartowałem z tym błędem, a Ty się tłumaczysz... :): :diabel: :peace:
Po prostu chciałem Cię zaczepić...

Teraz np. bardzo mi sie podoba awangardowo i nowocześnie narysowany znak zapytania na Twoim zdjęciu... :galy: :): :diabel: :peace:

Ale dosyć...
Oglądałem te zdjęcia z ciekawością i nie zauważylem tego skrzywionego koła zębatego (nie masz strita ;) ).
Pierwszy raz widzę urwany wałek i skoncentrowałem się na samym uszkodzeniu nie rozglądając się zbytnio.
Dla mnie to nie do pomyślenia, że takich zniszczeń może dokonać niewłaściwe (zbyt mocne) dokręcenie.
Może to jednak opisywana przez Ciebie kolejna wada tych wałków ?
Ale z tego co pamiętam - pisałeś, że występuje w silnikach z serii B.

[+]

Castrol Cię mile połechtał, prawda ?
Zobacz jak ten carl zna Cię na wylot... :diabel:

Pozdrawiam, Piotrze...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 21:22:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
a wałków ktoś nie popierdzielił stronami ??

Dziwne pęknięcie :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 21:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Piotruś napisał(a):
Przypuszczam, że rozleciał się wałek ssący prawej głowicy (strona pasażera).... ????
(ten "wewnętrzny" i bliżej "środka" silnika), do którego jest przykręcone koło zębate paska rorządu)
Szacun wodzu :!: :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:24:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bry :)

meph napisał(a):
druga mozliwosc to taka , ze jak mnie autopomoc zwiozla do mechanika to on cos tam sprawdzal , bylem przy zdejmowaniu osłon, pierwsze co zobaczylem po ich zdjeciu to cały pasek rozrzadu, ale był on luzny na dole, hmm??


Przykro mi to pisać ale pęknięcie wałka to tak jak zerwanie paska rozrządu. Nie jest dziwne, że stracił naciąg, bo po kolizji tłoków z zaworami ... . Ehh ... :(: .

meph napisał(a):
2. faktycznie Piotr masz racje to koło z zebami jest krzywo, specjalnie zrobilem zdjecie,ono chyba staneło jak wałek pekł lub odwrotnie , nie wiem jak to dziala.


Tak na logikę wydaje mi się, że kolejność była "odwrotna" - "coś" zatrzymało wałek a pasek ciągnął go "dalej" i wtedy "wszystko" się "skrzywiło".

meph napisał(a):
3.jakies 2 tygodnie temu byla wymieniana hydraulika jak to nazwal moj mechanik,ale wymienione zostały szklanki ( tak to sie chyba nazywa) i nowe uszczelki pod dekle i uszczelnienie wtryskow - hyyyy chyba tak to było, wiec jesli moge sie domyslac co sugerujecie to wina z tym dokreceniem tej sruby chyba mojego mechanika , bo zeby to zrobic musial odkrecac je zeby wyjac walki, czyz nie??


Wcale nie jest pewne w 100%-tach, że mechanik zdejmował koła zębate z wałków. Można je /wałki/ wyjąć bez "dotykania" śruby "centralnej" ... .

meph napisał(a):
4. odpowiedz na pytanie dodatkowe: moja niunia jezdzi na castrol magnatec 5W-40,ale jak ją kupilem w lutym ( jak widzicie za długo sie nie nacieszylem ) to 2 razy zmienilem olej.


Fajnie. Podoba mi się brak jakichkolwiek nagarów - widać, że olej nie "fałszowany" i zmieniany na czas.

meph napisał(a):
mechanik w dzisiejszej rozmowie powiedzial ze nie wie jaka jest przyczyna ale stwierzdził że silnik w mojej niuni musial byc chyba mocno eksploatowany przez niemca i chyba jezdzil na chu.....m oleju.Szczerze powiem ,ze nie wiem na jakim jezdzil


To jakaś "ciuciubabka" ?? "Wiedział ale nie powiedział" ?? Dobrze zrozumiałem ??
To ten sam mechanik, który wcześniej wymieniał hydraulikę ?? To wtedy nie zauważył, że silnik "chodził" na ch...wym oleju a po katastrofie się zreflektował ??

meph napisał(a):
teraz ja mam pytanie:
Piotr co z tymi panewkami?
ja i tak powiedzialem mechanikowi zeby je odkrecal , a poza tym jak juz bedzie wszystko na wierzchu to chce zmienic pierscienie, no i wogole zeby zrobic ten motorek juz na tip top .


Ojojoj ... . Chyba źle mnie zrozumiałeś - ja miałem na myśli panewki wałka rozrządu - przykręcane "od góry" do głowicy, a nie panewki korbowodowe czy główne (na wale korbowym).

meph napisał(a):
na dzien dzisiejszy wiem ze jutro lub jeszcze dzisiaj wykreci walki bo chcę je jak najszybciej do Świątka odeslac , dzisiaj tam dzwonilem i powiedzieli ze ok 3 dni to potrwa.


No a co z tym pękniętym wałkiem - kupisz nowy czy Pan Świątek sprzeda Ci zregenerowaną "używkę" ??

meph napisał(a):
czy powinienem byc przy rozbieraniu czegos?


Oczywiście !!! Właśnie chodzi o te nieszczęsne panewki wałków !!! Będąc obecnym przy odkręcaniu musiałbyś sprawdzić czy nie zostały pomylone lub założone odwrotnie kiedy mechanik wymieniał hydraulikę !!! Panewki są ponumerowane. Będziesz widział czy wszystkie wałki obracają się swobodnie, czy były smarowane i czy panewki nie są jakoś dziwnie "pościnane" od wewnątrz. Oprócz tego sam się przekonasz, czy pasta uszczelniająca nie pozatykała otworów olejowych !!!

meph napisał(a):
p.s. moze chcecie zebym sie czegos zapytal mechanika to walcie , jesli jakies pytania to smialo, on mi powie, on nie z takich co sie boi i miga od odpowiedzialnosci


Niech zdradzi swoją wersję przyczyn katastrofy ... ;) . A Ty mógłbyś obfocić wałki w miejscu, w którym spękały - może będzie widać czy to "zwykłe" zmęczenie materiału, czy coś innego ... .

meszrum napisał(a):
odnoszę wrażenie, że wałek mógł zostać przykręcony ze zbyt dużym momentem. ELSAwin dokładnie określa, moment dla każdej śruby w silniku.
możesz co najwyżej podpytać, jakim momentem zostało to dokręcone.


A ja tracę tą "pewność" coraz bardziej ... . Wałki z "przekręconą" śrubą centralną pękają (przynajmniej to co było dane mi dotąd oglądać) bliżej stożka na którym osadzone jest koło zębate - tam, gdzie wałek ma mniej "mięsa". Tutaj wygląda tak, jakby Chuck Norris złapał za obracający się wałek pośrodku głowicy, a odcinek "przedni" ukręcił się od "napierającego" paska ... :galy: .

meszrum napisał(a):
przy okazji, jak mówiłem wcześniej:
- przeczyścić EGR;
- wymienić termostat;
- wymienić odmę.


Wszystko racja ale najpierw trzeba się martwić o tłoki, korbowody i jak najmniej zmasakrowane głowice ... .

carlnova napisał(a):
Po prostu chciałem Cię zaczepić...

Teraz np. bardzo mi sie podoba awangardowo i nowocześnie narysowany znak zapytania na Twoim zdjęciu... :galy: :): :diabel: :peace:


:diabel: :P :): :peace:

carlnova napisał(a):
Dla mnie to nie do pomyślenia, że takich zniszczeń może dokonać niewłaściwe (zbyt mocne) dokręcenie.
Może to jednak opisywana przez Ciebie kolejna wada tych wałków ?
Ale z tego co pamiętam - pisałeś, że występuje w silnikach z serii B.


Drogi Carl-u ;) - bez przesady ;) . Pisałem to wielokrotnie i powtórzę ile razy będzie to jeszcze potrzebne - wałki nigdy nie były złe, a wszelkie związane z nimi problemy wynikają z przyczyn "pobocznych". Myślę, że nikt nie wykluczy na 101% (na podstawie kilku fotek...), że przyczyna masakry u Mepha może wynikać ze zmęczenia materiału ale moim zdaniem - to najmniej prawdopodobne.
Wirujący wałek najprawdopodobniej "coś zablokowało", a dalej to już poszło jak przy "zwykłym" ("typowym") zerwaniu paska rozrządu. Tyle na podstawie fotek - dopiero demontaż "reszty" silnika, krok po kroku i z dużą uwagą na wszystkie odejmowane elementy - powinien naświetlić możliwe przyczyny tej paskudnej awarii.

Jedną z przyczyn hipotetycznych jest zanik smarowania ("miejscowy" lub "całkowity") w głowicy(-ach) ale to powinno być wcześniej słyszalne, że silnik nie pracuje "nie teges" i z oporami.

carlnova napisał(a):
[+]

Castrol Cię mile połechtał, prawda ?
Zobacz jak ten carl zna Cię na wylot... :diabel:


:): :diabel: :peace:

ADAM 12 napisał(a):
a wałków ktoś nie popierdzielił stronami ??


Wałków nie da się pomylić. Zwróć uwagę, że w lewej głowicy zęby ukośne "idą" tak : ///// , a w prawej tak: \\\\\\ (patrząc od przodu auta). Oprócz tegą są też inne różnice, np. "na końcówkach" wałków.

Norbi napisał(a):
Szacun wodzu :!: :diabel:


Norbi ... :diabel: :diabel: :!!:
Jak miło Cię spotkać :diabel: :peace: :peace:
Z tą "pochwałą" jednak się pośpieszyłeś ... :(: . Myślę, że źle wytypowałem "winowajcę" i oglądając zdjęcia "wiem, że niczego już nie wiem".
Jeżeli wogóle zawinił mechanik, to chyba jednak nie tym, że "przekręcił" śrubę w wałku. Pozostaje czekać na relacje Mepha "z frontu walki" ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:44:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

zauważ, że w chwili bezpośrednio poprzedzającej pęknięcie wałka skrzynia wpadła w tryb awaryjny. zawsze, gdy Tiptronic łapie notlauf, to dochodzi do szarpnięcia [mniejszego lub wyraźnie silnego].
można zasugerować, że nagłe ograniczenie momentu spowodowało silne szarpnięcie, co mogło mieć [?] wpływ na sam wałek. to tak, jakby ktoś próbował zatrzymać silnik od wewnątrz.

uważam, że gdyby kąt wtrysku był ustawiony poprawnie, to nie byłoby 00550 i silnych notlaufów skrzyni [szarpnięć na silniku]. wówczas mogłoby nie dojść do uszkodzenia wałka.
oczywiście, to tylko hipoteza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:52:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotr, no jak już Ty napiszesz posta - to czyta się go pół godziny... :diabel:
Złożymy wniosek do modów i admina, aby liczyli Ci posty razy 5 :): , bo tak ciągle jesteś poszkodowany.

Ale chcialem nawiązać do powyższej wypowiedzi mistrza meszruma.
Potwierdzam, że to szarpnięcie tipa przy złapaniu notlaufu podczas jazdy jest bardzo silne. Przeżywałem to na własnej skórze jak miałem problemy z tipem.
Można to porównać do (Twoje słowa :): ) "jeb...ięcia po silniku" :diabel: podczas używania wspomagacza w postaci samostartu.
To może być przyczyną tego co się stało u mepha... :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 10:01:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witaj Meszrumie ;) :peace:

Absolutnie nie zgodzę się z Tobą, że każdy notlauf tipa powoduje szarpnięcie. Jest wręcz odwrotnie - skrzynia przechodzi na 4-ty bieg hydrauliczny i jej zachowanie można porównać do tego, jakbyś wkładał nóż w masło wystawione na słońce. Na tym biegu praca skrzyni robi się nijaka, miękka i zupełnie bez życia.

Kolejny argument jest taki, że 550 wywołujący notlauf tipa "rodzi się" najpierw w silniku - i tutaj powstaje ewentualne "szarpnięcie" ale też nie większe, niż takie jak przy zwykłym zdjęciu nogi z "gazu".

Wreszcie - gdyby miało być tak jak piszesz, to każda inna awaria skutkująca "nagłym" wyłączeniem silnika (a najgłębszy notlauf powoduje co najwyżej przejście na obroty biegu jałowego) - kończyłaby się ukręceniem wałka rozrządu albo conajmniej przeskoczeniem paska na zębach - a tak przecież nigdy się nie zdarza.

Sorkens Meszrum - nie "staję Ci okoniem" ale w tej sprawie poprostu mamy odmienne zdania ... :): :P .

;) :peace:

carlnova napisał(a):
Piotr, no jak już Ty napiszesz posta - to czyta się go pół godziny... :diabel:
Złożymy wniosek do modów i admina, aby liczyli Ci posty razy 5 :): , bo tak ciągle jesteś poszkodowany.


:diabel: :peace:

carlnova napisał(a):
Ale chcialem nawiązać do powyższej wypowiedzi mistrza meszruma.
Potwierdzam, że to szarpnięcie tipa przy złapaniu notlaufu podczas jazdy jest bardzo silne. Przeżywałem to na własnej skórze jak miałem problemy z tipem.
Można to porównać do (Twoje słowa :): ) "jeb...ięcia po silniku" :diabel: podczas używania wspomagacza w postaci samostartu.
To może być przyczyną tego co się stało u mepha... :/ :(


Carl - szarpnięcia w Twoim przypadku - przynajmniej z tego co pamiętam - pochodziły nie tylko od 550 ale również od zaburzeń ciśnienia w tipie.
Zdaje się, że Twoja skrzynia szarpała aż tak, że ukręciło przegub w półosi :?:
Reasumując - to są dwa zgoła odmienne przypadki i ja pozostaję przy swojej wersji :diabel: :P :peace:

Jedyny kompromis na który się zgadzam :P :D jest taki, że tip pracujący w trybie serwisowym pracuje bardziej "twrdo" podczas przełączania z "N" na "D" lub "R".

:P ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 10:22:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
witam kolegów
wydaje mi się, że ułamane koło zębate przestawiło się po zatrzymaniu pozostałej części wałka, a spowodował to(przesunięcie) ten "klin" powstały po złamaniu(swoją drogą nie myślałem że jest tam aż tyle miejsca)

myślę, że przyczyna leży gdzieś w głowicy i na 100% nie w ASB

no i niestety meph będzie musiał kupić kilka(naście) nowych dżwigienek(ciekawe ile pękło w drugiej głowicy?)

chyba obstawię zatartą tylną część pękniętego wałka

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 11:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr, Jarek;

jak wskazałem na wstępie - to tylko hipoteza.
wziąłem ją stąd, że w chwili pęknięcia byłem w tym samochodzie [jako pasażer] - szarpnięcie było bardzo znaczne. AFB ma świetne zawieszenie silnika, lecz notlaufy skrzyni dawały mocne szarpnięcia jednostką, powiedziałbym, że bardzo mocne.

podkreślę raz jeszcze: Tip wpadł w notluaf i natychmiast po tym silnik zgasł - nie w odwrotnej kolejności. być może zbieg okoliczności, lecz odnoszę wrażenie, że gdyby nie notlauf skrzyni, to nic by się nie stało.



Carl,

wiesz dobrze, jak mocne jest to szarpnięcie...
:|

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: