.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 05:29:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 00:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

gdzie widzisz czepianie się?
uważam, że przy tak dużych kwotach powinno się dokładnie kontrolować kogokolwiek, kto wykonuje usługę, tym bardziej, że ceny za tego typu usługę mogą być niższe. to meph ma wydać te pieniądze i należy przedstawić mu rzetelnie sprawę z każdej strony w możliwie obiektywny sposób.

tak długo, jak sam mechanik pozostaje anonimowy [i takim pozostanie], nic złego się nie dzieje. nie oceniam osoby, lecz profesjonalizm.
odnoszę wrażenie, że masz alergię na zwracanie uwagi na brak profesjonalizmu mechaników nonASO. tak samo było z moją opowieścią o szmacie/papierze w dolocie przy okazji wymiany lmm... też byłeś oburzony. koszty rozkręcania silnika [i wymiany części] poniósłbym ja [kto wpadłby na przyczynę usterki?]. solidarność zawodowa winna mieć granice.

co do mechanika, przynajmniej ja, mam zdanie wyrobione.
nie napisałem choćby jednego niestosownego słowa, które zawierałoby nieprawdę.


dyskusja zmierza w złą stronę. ten topik powinien sprowadzić się do bezinteresownej chęci pomocy meph'owi w wyborze najlepszego sposobu naprawy.
reszta na PW.


[+]
kąt przestawiony o 4* względem referencyjnego [nie mówimy o dopuszczalnych granicach].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 08:12:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, po co te nerwy ?
Dajcie spokój... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:03:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ponieważ nie mam w tej chwili czasu na długie wywody - a nie lubię sytuacji (nawet tylko pozornie) wyglądających na konfliktowe - wypowiem się się narazie króciutko, a "resztę" dopowiem w wolniym czasie :): ... .

carlnova napisał(a):
Panowie, po co te nerwy ?


Carl - faktycznie nie ma co dzielić włosa na czworo. Wątek dotyczący mechanika "obsługującego" niunię Meph-a jest bardziej poważny niż wynikałoby to li tylko z lektury AKP... .
Przez przypadek z poważnej sprawy zrobił się "głuchy telefon" :galy: i stąd niedomówienia.

Ze względu na powyższe zmieniam zupełnie swoje stanowisko i myślę, że najlepiej by było ... gdyby Meph zabrał samochód do serwisu znającego się na tych silnikach ... :!!: :!!:
I moim zdaniem powinien zrobić to jak najszybciej, bo w późniejszym czasie będzie trudno znaleźć fachowy warsztat, który zechce przyjąć do naprawy samochód dostarczony .... w kartonach / pudełkach ... .


carlnova napisał(a):
Dajcie spokój... :/


Mam nadzieję, że zrobiłem krok w dobrą stronę i pożar został ugaszony ... :): :P (???) ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 16.sie.2007 11:24:03 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:18:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Dajcie spokój... :/


Mam nadzieję, że zrobiłem krok w dobrą stronę i pożar został ugaszony ... :): :P (???) ... .

;) :peace:


Krok w bardzo dobrym kierunku... :):
Ty nie jesteś taki "zły" jak Cię malują... :diabel:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

wiesz doskonale, że traktuję każdą Twoją radę z wielką powagą.
zakładam, że im bardziej spontaniczna reakcja, tym bardziej szczera.

uważam, że temat mechanika należy zostawić.



meph,

jak będziesz znać rozmiar napraw, to wskaż pełną listę.
AKP popyta u swoich mechaników o ewentualne koszty i rozmiar napraw, tak byś mógł podjąć najlepszą dla siebie decyzję.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:31:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,

wiesz doskonale, że traktuję każdą Twoją radę z wielką powagą.


:oops: :oops: .... :!: :!!:

meszrum napisał(a):
zakładam, że im bardziej spontaniczna reakcja, tym bardziej szczera.


No właśnie Meszrumie - ja Twoje wypowiedzi również traktuję z największą powagą i właśnie dlatego moje (niektóre ... :): ) reakcje są obarczone emocjami ... .
Wiem doskonale i jestem tego pewny w 101%-tach, że gdyby nasza rozmowa odbywała się "w realu" - wiele zbędnych emocji udałoby się uniknąć ... :P ;) .
Co wcale nie znaczy, że gadalibyśmy "beznamiętnie" :piwo: :P ... :diabel: :619: .

meszrum napisał(a):
uważam, że temat mechanika należy zostawić.


Amen.

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2007 08:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 12:29:18
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
witajcie koledzy.
motorek rozebrany.
panewki o ktorych mowil Piotr sa czysciutkie , gładziutkie i nasmarowane,wszystkie miejsca ktore sprawdzalem przy walkach rozrzadu były nasmarowane i nic nie wyglada jaby sie zatarło.
po zdjęciu głowicy w której walnąl wałek okazało sie że nie ma ona zadnych uszkodzen.Natomiast po zdjeciu tej z drugiej strony widac ze zawory mialy "buzi" z tłokami.
Dalej zobaczymy. Wysłalem juz walki do Swiatka i czekam.
Moze w poniedzialek uda mi sie wrzucic foty.
pzdr :598:

_________________
meph


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 08:34:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
I gdzie te foty ???

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: i co dalej ??
PostNapisane: 05.wrz.2007 19:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Ciekawa opowieść - ale co dalej, jak sie zakończył temat
Nie można tak czytelnika traktować, przebrnąłeł przez 3 strony wątku - a tu nic od długiego czasu sie nie dzieje
Jestem bardzo ciekawy ....
BTW: też już chyba nie wierze żadnemu mechaniorowi i wszystkim patrze na ręce - nawet biorąc urlop z pracy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 21:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Ja też czekam z niecierpliwością jakie są dalsze losy silnika.

Pozdrawiam i współczuje

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 19:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
I jak dalej potoczyły się sprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 09:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 23:24:51
Posty: 7
Tez czytalem ten temat i jestem ciekaw jak potoczyly sie losy naprawy . Czytajac ten watek ....ja osobiscie wyciagam jeden wniosek . Przyczyna pekniecia walka bylo jego zablokowanie przez zawory . Zawory zablokowaly sie o tloki a dlatego ze przeskoczyl pasek rozrzadu . Dlaczego przeskoczyl ? ......to juz calkiem nowy temat .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 10:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poza tym, że auto zostało naprawione, mogę jedynie dodać, że rozrząd [sprzed pęknięcia wałka] był wymieniony w sposób proporcjonalnie odwrotny do zasad wymiany rozrządu w V6 [bez blokad, na kredkę, z kątem ustawionym po drugiej stronie TDC, etc :| ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 11:13:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Oooo też kiedyś miałem rozrząd wymieniony na kredkę :): autko(2.5TDI) jeździło genialnie, miało tak ze 100kuni mniej :504: :533:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 16:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 12:29:18
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Witajcie Koledzy.
na poczatku pragne Was bardzo przeprosic ,że tak długo musieliscie czekac na zakonczenie opowiesci, ale niestety (byc moze nie da sie w to uwierzyc) eksploatacja mojego organizmu w trakcie pracy i brak czasu nie pozwolil mi Wam o tym napisac.
no wiec teraz sprobuje dokonczyc.

otoz po rozebraniu calego silnika zdecydowalem sie na jego remont , stwierdzilem ze nie nie bede jednak szukal uzywki, biorac pod uwage zdania kolegow z AKP.
Mechanik kierujac sie moimi decyzjami , glownie takimi ,że wymieniamy i uszczelniamy co sie da zeby bylo wszystko na tip top tak tez zrobil.
Jednak jesli chodzi o koszty to wyszly spore, ale biorac pod uwage to ze auto chodzi jak w zegarku i jestem szczesliwym kierujacym A6 powoli o nich zap0ominam.
Na wszystko mam faktury zakupu i naprawy ( czy regeneracji) wiec tu mechanik z niczym mnie nie przewiozl.
W wolnej chwili zrobie liste ile co kosztowalo i Wam napisze, teraz moge tylko powiedziec ze to ponad 10 000 pln.

Zrobilem od remontu ok 8000 km.
jedyny problem jaki sie pojawil w tym czasie to wyciek oleju spod dekli zaworow. Dekle byly nowe z ASO.
zostal usuniety i na razie jest wszystko ok.
Dziekuje jeszcze raz Wam wszystkim za cenne rady, szczegolnie Meszrumowi ktory juz po wszystkim zdiagnozowal mi Niunie i stwierzdzil ze wszystko jest OK!!!!!!!
pzdr

_________________
meph


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 08:25:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
meszrum napisał(a):
poza tym, że auto zostało naprawione, mogę jedynie dodać, że rozrząd [sprzed pęknięcia wałka] był wymieniony w sposób proporcjonalnie odwrotny do zasad wymiany rozrządu w V6 [bez blokad, na kredkę, z kątem ustawionym po drugiej stronie TDC, etc :| ].


Nie wiem czy powinienem sie wtracic z pytaniem....
jak powinno wyglądac na VAGu prowidłowe ustawienie kątu wtrysku ??
Jakie powinny byc tam wartości aby to wszystko dzialalo tak jak powinno ??

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 10:52:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Simon, było miliony razy :/
Od miesiąca pytasz o ten kąt i nic z nim nie robisz... :/

Ustawienie to: 2* ATDC (+/-2, czyli od 0 do 4*) w 004 BS na LATE przy wysterowaniu nastawnika 100,2%.
W 004 statycznym powinieneś osiągnąć kąt 2* ATDC opóźniony

Zajrzyj do topiku z diagnostyką meszruma

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 13:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
carlnova napisał(a):
Simon, było miliony razy :/
Od miesiąca pytasz o ten kąt i nic z nim nie robisz... :/

Ustawienie to: 2* ATDC (+/-2, czyli od 0 do 4*) w 004 BS na LATE przy wysterowaniu nastawnika 100,2%.
W 004 statycznym powinieneś osiągnąć kąt 2* ATDC opóźniony

Zajrzyj do topiku z diagnostyką meszruma


Wiem ze pytam .... i nie to ze nic z tym nie robie....
Czytałem gdzies wczesnie ze idealnie dla AFB jest miedzy 70 a 80 %....teraz widze 100.2%...

Ustawilismy to tak :

dla bloku wartości 004 w VAG :

1 kratka : 789 obr/min
2 kratka : -2.0 st (ma znaczenie - czy + )
3 kratka : -2.0 st
4 kratka : 75.0 %
piszac kratka mam na mysli kolejne pola w oknie VAGa.


...2* ATDC (+/-2, czyli od 0 do 4*) w 004 BS na LATE przy wysterowaniu nastawnika 100,2%.
Ja chyba nie naleze do bystrych ludków :/ ATDC ....LATE...nic mi to nie mowi-nie wiem nawet gdzie patrzec zeby to to zobaczyc :/

Moze mnie tu znienawidzicie za moje trucie dupy w banalnych jak dla Was pytaniach.....ale jak ma to właściwie wygladac w tych oknach w VAGu ??

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 15:10:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
simon75 napisał(a):

Moze mnie tu znienawidzicie za moje trucie dupy w banalnych jak dla Was pytaniach.....ale jak ma to właściwie wygladac w tych oknach w VAGu ??


Nikt Cię tu nie znienawidzi (bez obaw) - jednak lenistwo to niezbyt chwalebna cecha - nawet nie zadałeś sobie trudu, aby to znaleźć :/

meszrum napisał(a):
Kąt początku wtrysku

To zagadnienie, które spędza najczęściej sen z powiek właścicielom 2.5TDI V6 po wymianie rozrządu.
Sprawdzenie kąta początku wtrysku dokonujemy w grupach:
- 004;
- 004BS.

Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Dopuszczalny zakres kąta to +/- 2*ATDC, co daje efektywnie zakres od 0* do 4* ATDC.
Ustawienie to sprawdzamy w grupie 004BS przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 86*C.
Poprawnie ustawiony kąt wygląda następująco:
Obrazek

Po przełączeniu na grupę 004 powinno dać nam to ustawienie kąta wymaganego i rzeczywistego na tożsamych wartościach przy jednoczesnym wysterowaniu pompy VP44 poniżej 100%.
Wygląda to następująco:
Obrazek


Niemożność uzyskania wysterowania pompy VP44 poniżej 100% świadczy o niezastosowaniu bądź niewłaściwym zastosowaniu blokad, o których mowa była powyżej.


_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 07:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Dziekuje Carlnova za podeslanie tych fotek.
Wiem ze lenistwo nie jest ładna i ceniona cechą... :/ Tu jednach nie chodzi o lenistwo-duzo czytam zanim cos napisze-che jest przyjemne robic z siebie czubka zadając banalne pytania. Postaram sie poprawic :)
Nie powiem zebym był asem jesli chodzi o VAGa do ktorego mam dojscie od czasu do czasu.
W piątek jestem ugadany z kolegą, z ktorym postaramy sie zalogowac w/w przez Ciebie grupy 004.
Mam nadzieje ze w rowniez w piatek zamieszcze zrobione logi.
Znając zycie cosik w nich bedzie nie tak :/ :|

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: