.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 18:33:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C5] 99`/00` 2.5tdi 110kw - Jak tu ma chodzic sprzeglo ?
PostNapisane: 15.sie.2007 16:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Witam


Ojciec pokusil sie o taka wlasnie audice.
ad1
Jezdzilem nia i strasznie dziwnie bierze w niej sprzeglo.... tzn przy samiuskim koncu... jak juz pedal jest praktycznie puszczony. Nie slizga sie ani grama (przy 4tys. z jedynki na 2 tylko przydarl kolami i szedl dalej bez straty mocy) ale bierze baaaaardzo wysoko tak jak mowie przy samym koncu pedala (jak juz jest u samej gory) Tak ma byc ? Tak one maja?
ad2
jest z czarnymi listwami... nie ma srebrnych ramek listew itp... ktos je ukradl czy to jest wersja shadow line ? Dobrze czy zle ?
ad3
Jak to jest z tymi s-linami..... ? mozna bylo sobie domowic pewne opcje niepelne pakietu ? Bo mam kiere s-line, fele, i jezdzi duzo sztywniej niz inne ktore ogladalismy... na przednim grilu jest naklejka s-line
ad4
Jezdzilem poprzdnio passatem 1.9tdi dooobra fura. Teraz cizko mi jest sie przyzwyczaic do tego ze strasznie ciezko go zagrzac.... pytalem jednego posiadacza tego silnika i tez dlugo mu sie grzeje... i nie idzie go dogrzac do 90 stopni jest tak na 89/88 Passat grzal sie bardzo szybko. Tak ma byc? to norma tego silnika ? Od ilu mozna deptac ? tzn przy jakiej temp ?
ad5
Przy wlaczonej klimie spod auta leca litry wody :D tzn jest jest tam troszke jak sie zostawi auto pozniej odjedzie to jest plama z wody pod autem.... jakis przeciek czy klima dlugo nie byla wlanczana? Auto zostalo przywiezione z niemcow takze tam moglo sporo stac.
ad6
W aucie jak sie jedzie bardzo slychac gwizd. W pasku (90 ps) nie bylo jej slychac w aucie. W zasadzie swist jest juz przy 1200obrotow na minute. Na zewnatrz tego tak bardzo nie slychac ale w aucie i owszem. Ciag jest od 1800 do 3500 (pozniej juz maleje moment obrotowy wiec nie ma sensu drzec) Auto oczywiscie sprawdzone na vagu na postoju i w czasie jazdy przebieg sprawdzony w aso. 215tys. przebiegu + na "ucho" walki jak najbardziej ok , turbina pompuje ksiazkowo. Tak ma byc...


PS==> Dopiero sie z ojcem uczymy tego auta przewertowalem przez tydzien juz to forum i nie odnalazlem wielu watkow ktore odpowiedzialy mi na moje pytania... glownie ze wzgledu na kiepska szukajke...

Acha czy gdzies na forum siedzi polska ksiazka obslugi ?

Dzięki za wszelka forme aktywnosci i proby odpowiedzenia na moje pytania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 19:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Coprawda ja nie mam 2,5 tdi tylko 1,8T ,ale sprzeglo tez mnie denerwuje.Bardzo ciezko sie przyzwyczaic.Tez bierze przy samej gorze.Przy szybkiej zmianie biegu efekt jest taki jak bym wogole nie puscil gazu.Lekko musne sprzeglo i obroty juz ida do gory.Ale jak jest calkowicie puszczone to sie nie slizga.Nie wiem czy to normalne ale narazie tak jezdze.

pozdr

lukt5

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 05:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
nikt inny nic nie wie....?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 08:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
pakiet chrom chyba był osobny os s-line
ad4
najprawdopodobniej masz padnięty termostat (standard w tych motorach)
przy wymianie rozrządu koniecznie wymienić!
ad5
woda to normalny objaw przy działającej klimie ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 10:00:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
w moim 2.4 tez sprzeglo bierze pry samej gorze i u kolegi w 2.4 z 2000r tez jest tak samo wiec chyba to normalne.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
yhym bo dzis odstawilem auto do mechanika (niby specjalizuje sie w naprawach niemcow ale sie oakze co z tego wyjdzie)

Robimy tam rozrzad(rolki napinacze paski pompa wody) + odgrzybienie klimy + oleje filtry. Auto dzis do odebrania po poludniu. Spytalem sie goscia czy tak ma brac sprzeglo a on ze tarcza sie konczy :| ( <== naciagacz ? )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 11:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
loco87 napisał(a):
yhym bo dzis odstawilem auto do mechanika (niby specjalizuje sie w naprawach niemcow ale sie oakze co z tego wyjdzie)

Robimy tam rozrzad(rolki napinacze paski pompa wody) + odgrzybienie klimy + oleje filtry. Auto dzis do odebrania po poludniu. Spytalem sie goscia czy tak ma brac sprzeglo a on ze tarcza sie konczy :| ( <== naciagacz ? )

a co z termostatem :!:
jeśli tego nie zrobisz to za chwile będziesz musiał zapłacić kilkaset złotych za jego wymianę :!:
teraz zrobi Ci to w kosztach wymiany rozrządu :!:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 13:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
a caly rozrzad rownierz obejmuje wymiane termostatu :| ? za rozrzad jest umowione 1600 pln + oleje, filtry odgrzybianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 14:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w skład rozrządu wchodzi:
- zestaw naprawczy [paski/rolki];
- pompa wody;
- ramię napinacza;
- tłumik drgań;
- termostat [koszt 70PLN w ASO - gdy się popsuje, to wymiana będzie się wiązać ze zdjęciem przodu i dużymi kosztami];
- pasek napędzający alternator*;
- pasek napedzający kompresor klimatyzacji*.

* nie są obowiązkowe, ale zalecane.


filtry - tylko Knecht [broń Boże FILTRON!].
olej - markowy [oryginalny: Shell, Castrol, Mobil (5W-50), Motul, Valvoline; unikamy Lotosów i podobnych tworów] 5W-40 spełniający normę 505.00; pełen syntetyk.
płyn chłodzący - tylko G12 A8D [TL-VW 774D]; może być G12+ A8F M1.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 17:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
rozrzad wymieniony. termostat zostawili stary twierdzac ze wszytsko z nim wporzadku a jak nie bedzie (dali gwar) ze przyjezdzam i mi go wymieniaja za 60 pln. Chodzi jak burza. JEdnak dalej ciezko go zagrzac... tzn duzo lepiej niz przedtem i teraz temp stoji na 90 stopniach ale tylko jak sie jedzie caly czas (trasa 5 bieg i jedziemy ) a jak sa korki (miasto) to temp. spada do 70/80 (raczej 80) W serwisie mowili ze to jakies przeklamania na desce rozdzielczej bo weze sa gorace na 90stC. Acha i lewa lampa mi teraz paruje.... cuz oni tam nie tak zrobili ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 20:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wybacz, ale to, co opisujesz to encyklopedyczny przykład popsutego termostatu.
skoro na desce jest 80*C, to w rzeczywistości jest 65-70*C. wskaźnik na desce zawyża. normalnie AFB powinno być gorace po ok. 3-10 min. - w zależności od temp. zewnętrznej.

jeżeli nie wierzysz, to sprawdź na 01 grupa 007 w Vag'u.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 21:01:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
sorry ale wywaliłeś tyle kaski i dalej masz problem, posłuchaj co Ci mówią doświadczeni koledzy i wymień wreszcie ten termostat :)
problemik zniknie
pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 21:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W czym problem. Przecież wymienia koledze termostat za 60 PLN :):
Niektórzy jednak nie lubią słuchac dobrych rad ... :|
Oby tylko kupił go w ASO, bo coś mi mówi , że to nie koniec ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 22:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ad2.
Jest model Black Line .
Poszukaj w moich postach.


Cytuj:
PS==> Dopiero sie z ojcem uczymy tego auta przewertowalem przez tydzien juz to forum i nie odnalazlem wielu watkow ktore odpowiedzialy mi na moje pytania... glownie ze wzgledu na kiepska szukajke...


Chyba sobie jaja robisz :/

Pomiędzy szukanymi frazami wpisz "and" lub "or" wtedy życie stanie się piękniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2007 11:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
rady radami aczkolwiek ja gosciowi mowie a on ze termostat zostal sprawdzony i jest sprawny... Pojezdzimy zobaczymy. Narazie wszystko gra. JEdna rzecz mnie tylko intryguje... co to za "wiezyczka" na lewym wyswietlaczu (pod obrotami) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2007 12:19:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Jak sprawny? Mialem to samo i po wymianie jest jak trzeba. Jak mozna posepic 60 zl. Co z tego ze np jest sprawny? Co ile robisz rozrzad? A jak ci padnie za pol roku ten termostat? Bedziesz znow wszystko rozkopywal? A alternator ci sprawdzili? Tez nalezalo mu sie przyjzec

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2007 13:11:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
loco87 napisał(a):
co to za "wiezyczka" na lewym wyswietlaczu (pod obrotami) ?


Słyszałem ze to oznacza że zegar sam automatycznie sie nastawia.Przez radio czy jakos tak..Ale nie jestem pewien.

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 22:16:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
lukt5 napisał(a):
loco87 napisał(a):
co to za "wiezyczka" na lewym wyswietlaczu (pod obrotami) ?


Słyszałem ze to oznacza że zegar sam automatycznie sie nastawia.Przez radio czy jakos tak..Ale nie jestem pewien.

dokładnie to oznaczenie, że zegarek jest sterowany radiowo i nie trzeba go ustawiać, chodzi z dokładnością zegara atomowego :):

odnośnie sprzęgła tak jak mechanik sugeruje myślę że to kończąca się tarcza

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: