.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 09:50:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80Q B2] swap na 2.2T 20V AAN
PostNapisane: 16.sie.2007 17:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2007 17:24:25
Posty: 11
Witam
Podjolem sie wsadzenia do starego audi 80 (kwadraciak) motoru 2,2 turbo, rozmowy z wlascicielem wynikalo ze chce wstawic silnik z epoki czyli na K-jetroniku juz przy wyjmowaniu starego 2,3 zauwazylem wycieta dolna czesc przedniego pasa co wskazywalo ze wczesniej byl tam jakis 4 cylindrowiec :/ . Ale glowa zaczela mnie bolec dopiero jak zobaczylem motor jaki mam tam zapakowac. 2,2 Turbo 20V z S4 :diabel: i o ile nie ma problemu z wpasowaniem tam motoru podlaczeniem go itp.itd. to jest problem ze sprzeglem. W nowym motporze jest juz sprzeglo 2 masowe a co za tym idzie sztywna tarcza sprzegla (bez sprezynek). Oczywiscie mozna przerobic tarcze zeby pasowala do walka sprzeglowego dorabiajac piaste ale przy kazdej wymianie sprzegla trzeba bedzie rzezbic :/ . zastanawiam sie nad wsadzeniem calego sprzegla wraz z kolem zamachowym od silnika 2,3 (niby srednica mniejsza ale powinna utrzymac te 230KM) i tu pojawia sie zagwozdka. W silniku z S4 sa 2 czujniki osadzone na bloku ktore czytaja z kola zamachowego tyle ze nie wiem z czego dokladnie. jeden moglby czytac z zebow predkosc obrotaowa drugi jednak wg ETKA to czujnik polozenia walu i zupelnie nie widze z czego on mialby czytac. Żadnego wystepu czy wyciecia w kole zamachowym. Pytanie brzmi czy po zamianie kola zamachowego ( srednica i liczba zebow iwenca zebatego jest identyczna podobnie jak odsadzenie od silnika) silnik bedzie poprawnie pracowal czy trzeba rzezbic tarcze sprzeglowa aby pozostawic orginalne kolo zamachowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 17:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja na Twoim miejscu bym jednak zostawil oryginalne sprzeglo. Zwlaszcza ze to quattro. Sprzeglo od 2,3, zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie szybko pojdzie z dymem :-) Chyba lepiej rzezbic raz na kilka lat przy tym dwumasowym, niz wymieniac co kilka miesiecy to od 2,3.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 18:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Roadrunner: zapytaj użytkownika o nicku Zuru. Do jego B2 zapakowano 3B.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 21:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2007 17:24:25
Posty: 11
photokom napisał(a):
Ja na Twoim miejscu bym jednak zostawil oryginalne sprzeglo. Zwlaszcza ze to quattro. Sprzeglo od 2,3, zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie szybko pojdzie z dymem :-) Chyba lepiej rzezbic raz na kilka lat przy tym dwumasowym, niz wymieniac co kilka miesiecy to od 2,3.


I ja jestem tego zdania niestety nie do mnie nalezy decyzja a ja klientowi powinienem przedstawic wszystki emozliwosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 05:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A moze by podpasowalo kolo zamachowe i sprzeglo od 2,2 20V z audi 200?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2007 07:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
koło zamachowe, sprzęgło i wał. owszem , będzie pasować.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 16:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 18:03:13
Posty: 38
Lokalizacja: JELENIA GÓRA
koło zamachowe z NG stoczone i dorobiony punkt referencyjny, tarcza sprzęgła z 2.3 20v(240mm z "7A", do 220mm z "NG"), docisk z 2.2 turbo i po problemie.


Ostatnio edytowano 24.sie.2007 17:12:37 przez gulba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 17:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Roadrunner: zapytaj użytkownika o nicku Zuru. Do jego B2 zapakowano 3B.

Ale w 3B z Zura jest zwykłe jednomasowe koło zamachowe. Niemniej kontakt z Zurem jest bez wątpienia przydatny

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2007 18:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zwróć uwagę na to jaki masz wałek sprzęgłowy w skrzyni. Jeżeli wałek jest podparty w wale korbowym, to problemu nie ma. Wstaw koło zamahowe z 10V turbo z tarczą 240mm. Jest lekkie i bardzo dobrze się sprawuje.

Jeżeli wałek sprzęgłowy jest podparty w kole zamahowym jak w silniku NG - w co wątpię w starej b2, to masz inną opcję. Koło zamahowe z silnika 7A lub koło z NG przerobione na 7A. Dzisiaj odebrałem z przetoczenia koło zamahowe z silnika NG - 2,3 - cena zakupu okoo 80-100PLN ze wstawionym kołkiem do czujnika położenia wału. Wszystko zrobione na wzrór koła zamahowego z silnika 7A - cena zakupu 300PLN. Koła są identyczne, mają te same numery i różnią się tylko podtoczeniem i kołkiem. Można na to założyć sprzęgło 228mm jak i 240mm. W moim przypadku będzie sprzęgło z NG, czyli tarcza 228, ale to ośka i 200KM z 10Vturbo. Przy quattro koniecznie 240mm.

Jeszcze jedna uwaga. Tarcze są na dwóch rodzajach wielkoklinu 20mm i 25mm.

I kolejna... Sprawdź czy tarcza z danym kołem będzie pracować na całej powierzchni wieloklinu wałka sprzęgłowego. Problem w tym, że jeżeli jest skrzynia z krótkim wałkiem i założysz cienkie koło z 10V turbo (np. MC), to tarcza będzie przy sprzężonym silniku opierała się tylko na połowie swojego wieloklinu co grozi ukręceniem wieloklinu. Różnica to 7mm w odsadzenia powierzchni pracy sprzęgła względem silnika w skrzyniach z krótkim i długim wałkiem. Obmacasz...zrozumiesz.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 14:46:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2007 17:24:25
Posty: 11
gulba napisał(a):
koło zamachowe z NG stoczone i dorobiony punkt referencyjny, tarcza sprzęgła z 2.3 20v(240mm z "7A", do 220mm z "NG"), docisk z 2.2 turbo i po problemie.


Problem w tym ze zadnego punktu tam nie znalazlem :/ Jak narazie znalazlem sprzeglo zwykle o srednicy 240mm i walek 20mmi moge to wpakowac do orginalnego kola i docisku z 2,2 20V turbo. Oczywiscie kolo trzeba podtoczyc zeby sroby sie bardziej schowaly. planyje tez olac 2 masowosc kola i zlaczyc je na stale bo ono juz troche nie domaga pozatym w tarczy dedzie tlumik drgan. Najchetniej jednak zostawil bym kolo z 2,3 jednomasowe i do niego dal tarcze 240mm tyle ze potem trzeba docisk kombinowac od czegos.

kefir200 napisał(a):
Zwróć uwagę na to jaki masz wałek sprzęgłowy w skrzyni. Jeżeli wałek jest podparty w wale korbowym,


Walek podparty jest w wale korbowym

kefir200 napisał(a):
Wstaw koło zamahowe z 10V turbo z tarczą 240mm. Jest lekkie i bardzo dobrze się sprawuje.


Kolo zamachowe z 10V turbo jest pod tarcze jest wieksze od 10V bez turbo?? jesli tak to rozwiazywalo by w sumie problem, o ile te 2 czujniki ktore sa przy kole zamachowym beda z niego czytac tak jak nalezy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 15:01:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Tak. Jeden czyta wieniec zębaty, a drugi czyta punkt położenia wału - bolec od strony silnika.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 15:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2007 17:24:25
Posty: 11
kefir200 napisał(a):
Tak. Jeden czyta wieniec zębaty, a drugi czyta punkt położenia wału - bolec od strony silnika.


Z wiencem sie domyslilem sek w tym ze nie mam tam zadnego innego widocznego punktu dla drugieczo czujnika a ogladalem kolo dosc dokladnie nie ma tez zadnego sladu po takim punkcie ani ewentualnym zatopieniu czegos w materiale kola.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 16:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie wszystkie koła mają punkt. Musisz go dorobić. W nocy wrócę z garażu z fotką koła z MC 10Vt i z przerobionym z NG. Będziesz wiedział co i jak.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 17:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jesli pozwolicie to zadam pytanie tu zamiast zakladac nowy temat. Otoz chodzi mi o czujnik obrotow. Mam silnik MC1. Jeden czujnik obrotow znajduje sie przy laczeniu silnika ze skrzynia (czujnik polozenia walu - Ignition Timing Sensor - jak sie domyslam). I on jest tam gdzie powinien byc. Natomiast drugi czujnik (RPM sensor) ktos zamocowal przy kole pasowym. Widac ze jest to dorobione, bo sam czujnik jest na dorobionym uchwycie a za nadajnik sluzy zagieta blaszka przykrecona do kola pasowego na wale. Do tego dosztukowany kabel. I tu moje pytanie: Gdzie ten czujnik powinien byc zamontowany oryginalnie? Domyslam sie ze tez gdzies z tylu silnika sadzac po oryginalnym kabelku. Czy ten czujnik odpowiada tylko za wskazania obrotomierza? Czy jeszcze za cos?
Dzieki

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 17:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jeżeli masz z przodu, to nieźle ktoś się napocił zamiast zamontować go w oryginalnym miejscu. Widocznie z jakiś powodów masz inne koło zamachowe lub ułamany kołek na kole seryjnym. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie dorobiono nowego kołka - po odkręceniu rozrusznika jest wyśmienity dostęp.
Oba czujniki są przy sobie tam z tyłu silnika seryjnie w aluminiowej oprawce.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 17:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No wlasnie ktos musial sie niezle nameczyc. Najgorsze jest to ze trzyma sie to wszystko niezbyt dobrze. Tzn czujnik od samych drgan silnika czy od wybojow moze sie poruszac. Jesli jest on tylko do obrotomierza to jeszce pol biedy. Natomiast jesli ma on wplyw np na moment zaplonu czy cos jeszcze to pasowalo by go zamontowac pewniej - najlepiej w oryginalnym miejscu. masz moze jakies zdjecie gdzie ten kolek powinien byc i jak powinien wygladac? Oba czujniki z niego korzystaja? Skoro oba sa kolo siebie to juz teraz nie wiem ktory jest ktory :-) Jesli nikt nie zamienial kolejnosci wtyczek od tych czujnikow w mocowaniu na grodzi, to dolny (czujnik stukowy) i srodkowy sa na swoim miejscu, a gorny jest zamontowany wlasnie z przodu. Ktory czujnik jest od czego? Wlasnie znalazlem je w etce. Czym one sie roznia? Maja taki sam numer, z tym ze jeden ma dodatkowo literke A na koncu.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 18:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2007 17:24:25
Posty: 11
kefir200 napisał(a):
Nie wszystkie koła mają punkt. Musisz go dorobić. W nocy wrócę z garażu z fotką koła z MC 10Vt i z przerobionym z NG. Będziesz wiedział co i jak.


Ale skoro w 2 masowym nie bylo tego punktu (a to kolo bylo orginalnie w silniku) to chyba nie bedzie i on potrzebny przy jednomasowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 20:33:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
roadrunner napisał(a):
kefir200 napisał(a):
Nie wszystkie koła mają punkt. Musisz go dorobić. W nocy wrócę z garażu z fotką koła z MC 10Vt i z przerobionym z NG. Będziesz wiedział co i jak.


Ale skoro w 2 masowym nie bylo tego punktu (a to kolo bylo orginalnie w silniku) to chyba nie bedzie i on potrzebny przy jednomasowym.


W AAN na dwumasowce na bank jest punkt referencyjny, moze u ciebie jest odlamany

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 23:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
photokom - ten z przodu co masz jest właśnie od zapłonu. Jutro porobie fotki, bo mam akurat silnik na stojaku i cały osprzęyt na wierzchu. Dzisiaj nie zdołałem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 23:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
roadrunner napisał(a):
kefir200 napisał(a):
Nie wszystkie koła mają punkt. Musisz go dorobić. W nocy wrócę z garażu z fotką koła z MC 10Vt i z przerobionym z NG. Będziesz wiedział co i jak.


Ale skoro w 2 masowym nie bylo tego punktu (a to kolo bylo orginalnie w silniku) to chyba nie bedzie i on potrzebny przy jednomasowym.


http://i13.photobucket.com/albums/a258/ ... _57_00.jpg

z lewej AAN z prawej 7A

zwrócone rzeczonymi punktami do siebie

sprzęgło jednomasowe od 7A pasuje w miejsce dwumasu AAN
bez żadnych przeróbek

w razie konieczności można sobie zamówić mocniejszą samą tarczę

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: