.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 02:00:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 16V ACE] podmianka układu wtryskowego na wtrysk ele.ABK
PostNapisane: 06.lut.2008 22:33:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Witam.Czy ktoś próbował kiedys taką przekładke zrobić? Co o tym myślicie? Chciałbym sie pozbyc mechanicznego w tym silniku i założyc graty ze 115, czy można zrobić to bezkarnie, czy trzeba zaczepiac mapy w sterowniku??
Z góry dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam
michał

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 23:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Zastanów się czy na pewno chciałeś zadać to pytanie. To prawie tak jak byś powiedział : " jak włoże silnik benzynowy zamiast diesla, to czy będę musiał coś przerabiać". Wtrysk mechaniczny, to naprawdę rewelacyjne rozwiązanie i praktycznie niezawodne.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 23:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
hey! Dzieki za zainteresowanie.
Pytanie jak najbardziej chciałem zadać.
Niestety mam złe doświadczenia z wtryskiem mechanicznym, do tego strasznie trudno znalezc fachowca który by go serwisował i nie spiep....
Poczytałem troche i na forum VW chłopaki " masowo" wywalaja k-jeta z szesnastek i wsadzaja digifanta.Chciałem sie dowiedziec jak to jest w audi, w VW wyglada to banalnie prosto Ciekawe czy ktos ma jakieś doświadzczenia. A może lepiej wsadzić megasquirta?

Pozdrówki
michał

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 15:36:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Lepiej sprzedaj auto i kup takie z elektronicznym wtryskiem, bo jak znam zycie, mechanicznie nie problem to pozamieniac ale problemy z elektryką mogą byc nie do przejscia.
Musisz przerobic całą elektryke sterowania silnikiem, czyli 75% instalacji elektrycznej samochodu.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 19:37:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Ale jak na przykład mam do wyboru idealne B4 2.0 ACE quattro z full wyposażeniem w dobrych pieniądzach to nie wiem czy to rozwiazanie co zaproponowałes jest dobre :) to tylko taki przykład,chciałbym mieć cos takiego na oku :). Pozatym takie rezanko jakby śmigało dałoby dużo radochy,ze sie samemu zrobiło. Wydaje mi sie ze Digifant podpasowałby, trzeba by coś pomyslec o listwie wtryskowej zeby pomiescic ją pomiędzy gałęziami kolektora no i troche pogmerać w oczujnikowaniu, o ile sie orientuje można wykożystac digi z map-em zamiast klapowej przeplywki to jeszcze by ułatwiało sprawe.

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 22:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Najlepszym rozwiazaniem jest doprowadzenie mechanicznego wtrysku do porządku, cały Digifant to wielka kicha. W warsztacie mojego brata mają opanowany wtrysk mechaniczny, robią go od ponad 15 lat.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 01:39:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
do zrobienia, mozna zapodac elektronike z G60 , zapina to az milo :d
I przestancie sie juz zachwycac tym K-jetem :D :D :D

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 07:37:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
emcior napisał(a):
I przestancie sie juz zachwycac tym K-jetem :D :D :D


Dobrze gadasz :peace: już nigdy więcej nie chcę K-Jeta :513:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 12:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Czy po zapodaniu sterownika z corka nie bedzie trzeba zmieniac MAP-a tam jest chyba nadcisnienie w kolektorze ze względu na doładowanie? Do tego chyba trzeba by mapy podotykać.


No właśnie śmierć k-jetom :) !!

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 08:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
komp z 1.8 G60 to bardzo dobre rozwiazanie ... prosty uklad sterujacy zaplonem i paliwem. Spisuje sie w 8 i 16V bez zarzutow. nawet bez zadnych zmian w oprogramowaniu bedzie to auto lepiej chodzilo niz na k-jecie.a jesli chcesz podciagnac moc na maxa to moza pobawic sie softem oraz zmienic mapa w celu dokladniejszego wystrojenia. temat jest sprawdzony na wielu 16-kach w vw a to przeciez to "samo"

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 16:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
K-jet jest systemem bardzo elastycznym i wszystko to, co możesz zrobić w digifancie, czy innym wtrysku (digifant jest bardzo prostym systemem, 25-stykowy nie ma nawet autoadaptacji) - w K-jecie możesz uzyskać tym bardziej - i dużo prościej. Kwestia osiągów - absolutnie się nie zgodzę, z K-jeta można wycisnąć zdecydowanie więcej, o ile mówimy o samym sterowaniu wtrysku. Kwestia zapłonu to osobna historia.

Co do samej przeróbki - przesadą jest mówienie o zmianie 75% instalacji - wiadomo, ze trzebaby wpiąć całą wiązkę z digifanta, ale to jest raptem ok 20 kabelków :)
Moim zdaniem jednak - nie warto. K-jet jest genialny w swojej prostocie i skuteczności, choć podzielam twierdzenie, że jeśli ktoś go już zdążył rozregulować, to ponowna regulacja musi być przeprowadzona przez kogoś z głową na karku i odrobiną wprawy.

NIedowiarków co do skuteczności K-jeta - odsyłam do Peugeota 205 Rallye. Warto poczytać, co potrafił jego dwulitrowy 16V silnik biturbo na K-jecie ;) A złwaszcza w B-grupowej specyfikacji... te skromne 570 koni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 21:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
Sebastian zgadzam sie z Toba ze k-jet ma duuze możliwosci,zreszta dużo porszaków śmigało z tymi układami.Jednak ciężko znaleźć tez kogos z głowa na karku kto sie tym zajmie i nie spiep.... a chyba wyregulowany i w fabrycznym stanie k-jet to żadkość niestety.
Można zapodać digifanta II a tam juz nawet go zwagowac można :) Zgadzam sie ze jest to prosty układ ale o to własnie chodzi, zeby po założeniu go wiecej nie dotykać i wcale nie chodzi o osiągi.
No i autko z digifantem łatwiej zagazować ;)
Pozdrawiam

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 22:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
tosiek1 napisał(a):
Sebastian zgadzam sie z Toba ze k-jet ma duuze możliwosci,zreszta dużo porszaków śmigało z tymi układami.Jednak ciężko znaleźć tez kogos z głowa na karku kto sie tym zajmie i nie spiep.... a chyba wyregulowany i w fabrycznym stanie k-jet to żadkość niestety.
Można zapodać digifanta II a tam juz nawet go zwagowac można :) Zgadzam sie ze jest to prosty układ ale o to własnie chodzi, zeby po założeniu go wiecej nie dotykać i wcale nie chodzi o osiągi.
No i autko z digifantem łatwiej zagazować ;)
Pozdrawiam

Zapodać to można wszystko - fordowskiego EEC IV też, na ten przykład.

A K-jeta po regulacji - też nie trzeba dotykać.
A digifanta też trzeba wyregulować - wszak nie ma sondy lambda i CO na wolnych obrotach ustawia się śrubką...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 01:26:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Siema :)

Ja jestem na tym etapie przeróbki :d .Tylko ja miałem ABK w swoim wózku i wsadziłem ACE i podpiąłem do niego digifanta właśnie z ABK. Nic nie trzeba ruszać w sterowniku i będzie to normalnie jeździło. Trzeba tylko dorobić listwę wtryskową bo z żadnego silnika nie podpasujesz. Rozstaw się zgadza z 1.8 T albo z jakiegoś opla ale nie pamietam jakiego. Przepustnicę trzeba założyć z digifanta, która to pasuje bez problemowo. Nie ma wiele roboty jeżeli chodzi o mocowania czujników bo ich dużo nie ma. Wszystko zostaje na swoim miejscu (np czujniki ciśnienia oleju, temp). Co najwyżej trzeba ulokować gdzieś czujnik, który podaje sygnał na wskaźnik temperatury płynu. Ja wsadziłęm go na tył głowicy obok czujnika temp płynu podającego sygnał do sterownika. Można zastosować krócieć z silnika 1.9 tdi 1Z. Tylko wtedy trzeba dorabiać dystans bo robi się tam ciasno.

A żeby przy digifancie coś poprawić to też tzreba robić remap albo wsadzić jakąś świnie ale ja do tego poziomu jeszcze nie doszedłem :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 09:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
SebastianS napisał(a):
A digifanta też trzeba wyregulować - wszak nie ma sondy lambda i CO na wolnych obrotach ustawia się śrubką...


digi I ma sonde a CO reguluje sie potencjometrem w czujniku

A jak sie dobrze pokombinuje to mozna wykorzystac stara wiazke i czujniki,
dodac kilka drobiazgow i jest ok. a i nie ma przeplywki

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 11:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2004 10:39:49
Posty: 68
Lokalizacja: Chełm
No o to mi chodziło :)
Temat jednak jest do ogarnięcia i jak widze nie jest to jakaś czarna magia :) Uki dawaj znać jak postępy i jak to cudo bedzie śmigać. Jak tak sie przyglądałem to rzeczywiscie nie ma tak dużo tych czujników.Chyba zaczne kompletowac graty zeby zelektryfikowac motorka, który zalega u mnie w garażu tak w ramach eksperymentu.
Dzieki za zainteresowanie.
Pozdrawiam

michał

_________________
Coupe GT 2,2 81r rudy potworek - sprzedane
Coupe quattro B2 2,2 KV '86 szarak in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 14:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Arthur napisał(a):
SebastianS napisał(a):
A digifanta też trzeba wyregulować - wszak nie ma sondy lambda i CO na wolnych obrotach ustawia się śrubką...


digi I ma sonde a CO reguluje sie potencjometrem w czujniku

Faktycznie, ma sondę, ale i tak - jak piszesz - CO się reguluje ręcznie. Pisałem trochę na pamięć że sondy nie ma, sugerując się istnieniem regulacji CO - sprawdziłem - i sonda faktycznie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 15:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Pociągnę temat dalej. :D
Oto kilka fotek jak to wygląda:

Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek


Na tą plątaninę nie ma co zwracać uwagi bo kiedyś będzie to uporządkowane (mam nadzieję) :D .
Jeżli robiłbyś taką przekładkę ACE w miejsce ośmiozaworowego silnika trzeba wywalić akumulator bo nie będzie miejsca na aparat zapłonowy, trzeba będzie zmienić zbiorniczek do płynu wspomagania (taki z Audi 80 V6 inaczej ma umieszczony króciec) jeżeli na przód wrzucisz akumulator, i ja jeszcze musiałem zmienic wiatraki od chłodnicy bo w poprzednim rozwiązaniu silnik od wiatraka był zbyt duży i alternator się nie mieścił.

Samochód już jeździ teraz na wtryskach od G60 ale są trochę prz duże i na wolnych obrotach przylewa się, a swoje stare z ABK zabiłem jakimiś brudami z listwy :( .
Jakbys miał jakieś pytania to wal. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: