.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 08:55:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 D]Problem z płynem chłodzącym. POMOCY !
PostNapisane: 22.sie.2007 17:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2006 22:37:33
Posty: 36
Sytuacja jest co najmniej dziwna, ale może najpierw ją przedstawię.
Otóż po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu ok 20 km zapala się i miga kontrolka od poziomu płynu chłodzącego (słychać także 3 krótkie sygnały dźwiękowe). Po delikatnym odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego i spuszczeniu ciśnienia z tego zbiornika (dosyć dużego) kontrolka gaśnie ale oczywiście na niedługo, po pewnym czasie znowu się zapali. Temperatura jaką wtedy wskazuje wskaźnik temp. silnika to ok 90 stopni zakładając, że czujnik jest dobry. Natomiast to co jeszcze niepokojącego zauważyłem to że temp. oleju wzrasta do ok 130 stopni a po spuszczeniu ciśnienia w zbiorniku wyrównującym ta temp oleju spada. Poza tym nie widać raczej żadnego wycieku tego płynu z układu chłodzenia oraz wiatrak chłodnicy wydaje się załączać w odpowiednim momencie a sama chłodnica jest ciepła. Osobiście uważam, że temperatura silnika wynosi wyżej ponad 90 stopni ale to może być tylko złudzenie. DO tego jakby było mało przestała chodzić klimatronic. Tzn niby kompresor się załącza ale niestety nie chłodzi nic. Może ktoś z was miał podobną sytuacje a może ktoś na podstawie tych danych jest w stanie ocenić sytuacje. Wierzę w waszą fachowość bo byłem u kilka fachowców którzy byli gotowi odkręcać głowice nawet nie umiejąc podłączyć VAG-a i odczytać poprawnie danych, wołając astronomiczne sumy za taką przyjemność.
Z góry dziękuje za pomoc.

AUTO AUDI A6 C4 2.5 TDI 114 KM 5 cylindrów, ropk 96 AVANT

_________________
AUDI A6 C4 AVANT 2.5 TDI CZARNA PERŁA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 19:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wydaje mi się, że masz wyższą temp. niż pokazuje zegar. W mocno podwyższonej temp. klima ma prawo sie nie włączać, bo skraplacz oddaje ciepło i dodatkowo dogrzewa chłodnicę. Mocno zawyżona temperatura powoduje również nadciśnienie w układzie
- Jeśli masz klimatronic, (a wierzę, że masz) to któryś z kanałów diagnostycznych podaje też temp płynu - powinna być taka jak na wskazówce
Znajdź wyszukiwarką mój temat "problemy z układem chłodzenia w C3" - ja też mam 2,5 TDI - w tym temacie jest podane który to kanał.
- jeśli masz dostęp do termometru elektronicznego, to zmierz nim temp. króćca, którym woda wypływa z silnika do chłodnicy - też powinno być to, co na wskazówce
- ew. spuść płyn chłodzący, wyjmij termostat (raptem dwie śruby na klucz 13) i zobacz w jakiej temp. się otwiera, oraz jak szeroko jest otwarty w 102 st. C (dolej płynuchłodzącego , to nie będzie wrzeć w 100 st.) Jeśli termostat jest nieteges, NIE kupuj Wahlera
na razie tyle....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: