.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 13:34:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 15:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 16:43:09
Posty: 50
Lokalizacja: centrum
No wlaśnie chcialem kupić takie auto z tym silnikiem.
Pech polega na tym, że wada fabryczna tych motorów to wlasnie problem z walkami rozrządu - w A4/6/8...

Czy możecie napisać jakie są koszty wymiany (części) ???

_________________
B4 2.8 V6 Quattro - sprzedane
B4 2.0 ABT - sprzedana
Jest Passat B5 TDI AFN czarna strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 17:03:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
może wada była materiałowa bo aż tyle się posypało...

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 17:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 14:39:42
Posty: 263
Lokalizacja: Głogów
znam dobego mechanika co naprawia te silniki 2.5tdi v6 zrobil juz ich kilka sredni koszt jednej z glowic to ok 1500zl z czesciami:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 18:30:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Fazi1111 napisał(a):
może wada była materiałowa bo aż tyle się posypało...


Nie ma żadnej wady materiałowej w tym przypadku, a zęby na 101% nie posypały się bez przyczyny ... .
Niestety kolega Simon podał stanowczo zbyt mało danych żeby mu cokolwiek podpowiedzieć. Zabrakło też zdjęć głowicy od strony wałków i tego co widać pod deklami po drugiej stronie motora ... .
Słowem - pokazano nam skutki ale nie ma ani słowa nt. ewentualnych przyczyn, a to dużo ważniejsze w tej sprawie od czegokolwiek innego ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 20:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 16:43:09
Posty: 50
Lokalizacja: centrum
Mój koleżka ma A8 z takim motorem z 1999 i robił wałki.
Drugi koleżka jeździ już3 lata A6 z 1999 i nic takiego nie zauważył.

Słyszałm wiele opinii na temat awaryjności tego motoru - można jakoś zapobiec tej awarii ???

_________________
B4 2.8 V6 Quattro - sprzedane
B4 2.0 ABT - sprzedana
Jest Passat B5 TDI AFN czarna strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 20:18:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
pazimoto napisał(a):
Słyszałm wiele opinii na temat awaryjności tego motoru - można jakoś zapobiec tej awarii ???


Skorzystaj Kolego z "szukajki". Będziesz miał lekturę na kilka dni ... :diabel: .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 06:34:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Piotruś napisał(a):
Fazi1111 napisał(a):
może wada była materiałowa bo aż tyle się posypało...


Nie ma żadnej wady materiałowej w tym przypadku, a zęby na 101% nie posypały się bez przyczyny ... .
Niestety kolega Simon podał stanowczo zbyt mało danych żeby mu cokolwiek podpowiedzieć. Zabrakło też zdjęć głowicy od strony wałków i tego co widać pod deklami po drugiej stronie motora ... .
Słowem - pokazano nam skutki ale nie ma ani słowa nt. ewentualnych przyczyn, a to dużo ważniejsze w tej sprawie od czegokolwiek innego ... .

Z przykrościa stwierdzam ze nie mam zdjęcia ukazującego głowice od strony wałków :/ Postaram sie zrobic takowe zdjecie i wrzucic jaknajszybciej :/
Co do roboty głowice...decyzja chyba podjęta [chyba ze sie myle to prosze o korekte mojego myslenia] zakupie "nową" uzywaną glowice bez wałków - lub ta dam do dokładnego zbadania. Zakupie dostepne na allego wałki....i złałoze w/w wałeczki do obu głowic coby nie było jakiejkolwiek niespodzianki po zlozeniu silniczka :)
co dalej....sie zobaczy ;)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 11:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Witajcie koledzy.
Szybkie pilne pytanie.

Mógłbym zadać jedno pytanko w sprawie oleju do 2,5 TDI V6 AFB ?

Jestem akurat na wymianie wałków [jutro jade po nowe] ...popychaczy...dzwigienek...odmy[juz kupione] itd.

Dotychczas auto jezdzilo na Mobil 1 15W40.... :/

Czy nie przyszedł czas na zmiane oleju na 5W40 ???
Teraz pewnikiem silnikowi nie powinno sie nic stać skoro nowe elelmenty beda smigac na nowym oleju 5W40 ??

Prosze o jakies porady co do tej kwestii
Nie ukrywam ze jest to dla mnie pilna dosc sprawa.
Pozdrawiam

Szymon.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 11:32:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gdyby to był mój silnik, to używałbym tylko 505.00 / 5W 40.
po naprawie kupiłbym 5W 40 - skoro wszystko jest nowe, to olej powinien być taki, jaki przewiduje producent [505.00 / 5W 40].


tylko pamiętaj o zakupie markowego [Castrol, Shell, Valvoline, Motul, Mobil (ale ten nie produkuje 5W 40)] i oryginalnego oleju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 12:39:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zielona Paproć dobrze gada. Zastosowanie własciwego 505.00 jest bezwzględnie potrzebne dla nowych części (oraz turbiny) i na zimę powinien to być 0W40 / 5W40 .
Należy jednak mieć na uwadze, że dotąd stosowany 15W/40 raczej napewno odłożył już nagary - szczególnie w systemie olejowym i w całym (a nie tylko w "odmie") układzie odpowietrzenia. Dlatego istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że świeży olej o zdecydowanie lepszych dodatkach myjących - doprowadzi do wypłukania nagarów - a tym samym "rozszczelnienia" systemu olejowego. Mówiąc po ludzku - istnieje zagrożenie, że zabraknie właściwego ciśnienia oleju tam, gdzie jest najbardziej potrzebne - czyli w głowicach. Dlatego należy się nastawić na powtarzaną cyklicznie, co kilka tysięcy km., conajmniej na przestrzeni 15 - 20 tkm. - kontrolę wydatku całej magistrali olejowej oraz dynamiki gazów wewnątrz silnika. To jedynie słuszna metoda umożliwiająca zapewnienie właściwego smarowania nowych i kosztownych części silnika. Niestety też upierdliwa ale innego wyjścia brak. Taki "karny haracz" za stosowanie oleju 15W/40, który absolutnie i pod żadnym pozorem - nie powinien nigdy trafić do silnika V6 TDi ... :banghead: :cry2: .

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 13:13:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
No to wszystko jest juz jasne.
Nowe cześci....NOWY olej 5W40 /505.00 i czeste kontrole magistrali olejowej i odpowietrzania :))
Trudny do zrealizowania krok...ale jakże potrzebyny :))
Mam nadzieje ze po załozeniu wszytkich tych nowych części silnik ożyje... :509:
Jesli jednak bedzie inaczej to :506: :612: :pop: :banghead:
Prośba o trzymanie kciuków :))
Pozdrawiam Szymon.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
simon75 napisał(a):
No to wszystko jest juz jasne.
Nowe cześci....NOWY olej 5W40 /505.00 i czeste kontrole magistrali olejowej i odpowietrzania :))
Trudny do zrealizowania krok...ale jakże potrzebyny :))
Mam nadzieje ze po załozeniu wszytkich tych nowych części silnik ożyje... :509:
Jesli jednak bedzie inaczej to :506: :612: :pop: :banghead:
Prośba o trzymanie kciuków :))
Pozdrawiam Szymon.


Sorrki ze tak mieszam ale wpadlem na jeszcze jeden pomysl dotyczacy oleju...
A jakbym zalal silnik pierw 10W40....a po jakims czasie [np przed zimą] 5W40 ??
Mniejsze ryzyko by bylo ze cos sie zrabie....rozszczelni itd ??
Co sadzicie drodzy koledzy o -jak sadze- dobrym pomysle??

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:36:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Spodziewasz się, że 10W40 (semisyntetyk) wypłucze tylko trochę nagarów, a te doszczelniające zawory olejowe (i np. tulejki w turbawce) zostawi "nietknięte" :): ... :-) ???
Chciałbyś utrzymać sprawność silnika na nagarach inwestując w niego tak wiele :): ??

Sorry Simon ale to nie jest rozsądny pomysł. Już ja bym wolał liczyć na odrobinę szczęścia, że system olejowy nie zdążył się jeszcze "uszkodzić" ... .

Taka jest moja opinia ale być może bardziej tęgie głowy zechcą ją obalić ... :): ??

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 21.wrz.2007 20:44:47 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:44:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Taki "karny haracz" za stosowanie oleju 15W/40, który absolutnie i pod żadnym pozorem - nie powinien nigdy trafić do silnika V6 TDi ... :banghead: :cry2: .


Nikt nie ma zamiaru Cię tutaj "obalać", a ja Ci nawet pomogę... :D
Dla mnie nawet 10W/40 bezmyślnie zalany do V6 TDI powoduje otwarcie się scyzoryka, który zawsze noszę w kieszeni... ;)
Niedawno nawet opisywałem takie zdarzenie i jak wyglądały krzywki tych wałków, które było widać przez korek wlewu oleju :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:50:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Uderz w stół...." :P .... :): . Witaj Carl-u ... :d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 20:55:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam, Piotrze :peace:
Dodam jeszcze od siebie, że ja osobiście zdemontowałbym całą obudowę filtra olejowego pod odmą i zajrzał (wyczyścił z nagaru, przedmuchał) zawory zwrotne olejowe prawej i lewej głowicy po takiej aplikacji 15W/40 jakiej jesteśmy tutaj świadkami... :/

Obie głowice mają odrębne systemy smarowania. Mogą być zanieczyszczone (zapchane) zawory zwrotne - zwłaszcza na prawej głowicy.
Znajdują się one w trudno dostępnym miejscu...
Niestety można powiedzieć, że są prawie pod odmą... :/
W obudowie wspornika filtra oleju.
Generalnie wtedy odmę też bym wymienił, jak wszystko rozebrane (ale to już chyba zrobione ?)...

Obrazek

Obrazek

nr 3 - to zawór zwrotny oleju lewej głowicy silnika
nr 8 - to zawór zwrotny oleju prawej głowicy

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
meszrum napisał(a):
gdyby to był mój silnik, to używałbym tylko 505.00 / 5W 40.
po naprawie kupiłbym 5W 40 - skoro wszystko jest nowe, to olej powinien być taki, jaki przewiduje producent [505.00 / 5W 40].


tylko pamiętaj o zakupie markowego [Castrol, Shell, Valvoline, Motul, Mobil (ale ten nie produkuje 5W 40)] i oryginalnego oleju.


Tak czytam i aż muszę wyprostować.

Mobil produkuje 5W40 ale w specyfikacji 505.01 do PD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
[quote="carlnova"]Witam, Piotrze :peace:
Dodam jeszcze od siebie, że ja osobiście zdemontowałbym całą obudowę filtra olejowego pod odmą i zajrzał (wyczyścił z nagaru, przedmuchał) zawory zwrotne olejowe prawej i lewej głowicy po takiej aplikacji 15W/40 jakiej jesteśmy tutaj świadkami... :/

Obie głowice mają odrębne systemy smarowania. Mogą być zanieczyszczone (zapchane) zawory zwrotne - zwłaszcza na prawej głowicy.
Znajdują się one w trudno dostępnym miejscu...
Niestety można powiedzieć, że są prawie pod odmą... :/
W obudowie wspornika filtra oleju.
Generalnie wtedy odmę też bym wymienił, jak wszystko rozebrane (ale to już chyba zrobione ?)...

Odma przyjdzie w poniedzialek...wtedy sie za to zabiore.
Jak moge zabrac sie za to co opisałeś "zdemontowałbym całą obudowę filtra olejowego pod odmą i zajrzał (wyczyścił z nagaru, przedmuchał) zawory zwrotne olejowe prawej i lewej głowicy"
Sa do tego jakies rysunki , schematy...cos podobnego ? Nie znam sie zbytnio na tym wszystkim.
Wymioane odmy bede robil opierajac sie na opisie Mistrza Carlnova :))

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Ostatnio edytowano 21.wrz.2007 21:44:12 przez simon75, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Piotruś napisał(a):
Spodziewasz się, że 10W40 (semisyntetyk) wypłucze tylko trochę nagarów, a te doszczelniające zawory olejowe (i np. tulejki w turbawce) zostawi "nietknięte" :): ... :-) ???
Chciałbyś utrzymać sprawność silnika na nagarach inwestując w niego tak wiele :): ??

Sorry Simon ale to nie jest rozsądny pomysł. Już ja bym wolał liczyć na odrobinę szczęścia, że system olejowy nie zdążył się jeszcze "uszkodzić" ... .

Taka jest moja opinia ale być może bardziej tęgie głowy zechcą ją obalić ... :): ??

:peace:


Nie nie chodzilo mi o utrzymaniu szczelnosci za pomocą nagarów :)
chodzilo mi raczej o to ze moze 10W40 nie spowoduje tak gwaltownych rozpuszczen w/w nagarow np jakie moglby zrobic 5W40.
Oczywiscie po okolo 10-15 kkm wymienilbym 10W na 5W...
...tylko o to mi generalnie chodzilo :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 21:08:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Carl'u - pomysł nie jest bezzasadny i nawet się spodziewałem, że z nim wystąpisz.
Niestety zawory, o których wspominasz to nie jest jedyne miejsce, w którym nagar mógł poczynić spustosznie i może nastąpić sytuacja, że do wymiany będzie się nadawał np. cały uchwyt filtra albo coś jeszcze (np. w układzie odpowietrzenia). Dlatego odpisując na pytanie Simona pomyslałem, że trzeba odczekać na "efekty" i podjąć naprawę kompleksowo.
I żeby było jasne - wcale nie chcę podważyć celowości Twojego pomysłu, być może jest dużo lepszy niż mój !!!

PS: Wyjątkowo :P :d - powyższa wypowiedź jest w całości na serio :): .

:diabel: :peace:

Simon - zalewaj 5W40 i pilnuj silniczka :d . Ja mam nadzieję, że nie będzie zupełnie żadnych komplikacji !! Jednak byłoby druciarstwem, gdybyś nie został ostrzeżony / poinformowany o możliwych, ewentualnych zagrożeniach :) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 21.wrz.2007 21:11:30 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: