.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 11:47:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,5 TDI 180PS+tiptronic-Problem
PostNapisane: 28.sie.2007 18:03:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
Witam, mam pewien problem, a mianowicie w A6 2,5 TDI 180PS, ze skrzynią tiptronic auto zachowuje się jakby miało pod maską silnik od Fiata 126P, bardzo słabo reaguje na pedał gazu, a w położeniu N silnik kręci się do 3000 Obr., po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do chwili ruszenia z miejsca, po przejechaniu niewielkiego odcinka sytuacja powtarza się, po podłączeniu VAG-a wyskoczył błąd G-71 - czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, czy jest możliwość że to nie wina czujnika przy interkulerze, czy ktoś miał podobny problem, czujnik ten w ASO kosztuje okolo 260 zł i najprawdopodobniej jeśli go kupię, a okaże się że to jednak nie jest jego wina, będę "lżejszy" o 260 zł, bo czujnika zwrócić raczej się nieda, więc jeśli ktoś miał podobny przypadek to będę wdzięczny za pomoc. :):

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 18:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podłącz VAG'a i podaj nam nr błędu [ew. błędów].
skoro VAG wskazał na G71, to jest to G71.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 20:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
tak właśnie wskazał VAG...

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 20:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to inaczej nie sprawdzisz - trzeba podmienić na sprawny.
z Twojego opisu wynika, że to G71 na 99%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
ok-zaryzykuje-na czwartek na 8 rano mam odbiór, więc pewne około południa dam znać co i jak, dzięki i pozdro...

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
miałem podobne objawy zeszłego roku w moim motorze AKE i miałem zapchany katalizator
Samochód wogóle nie chciał jechać jak jechał to dosłownie jak fiat126

Może to Ci coś pomoże ale jak wychodzi Ci błąd o którym piszesz to najpierw to sprawdz.









Audi A6 2.5 TDI AKE 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
danek3miast napisał(a):
miałem podobne objawy zeszłego roku w moim motorze AKE i miałem zapchany katalizator
Samochód wogóle nie chciał jechać jak jechał to dosłownie jak fiat126

Może to Ci coś pomoże ale jak wychodzi Ci błąd o którym piszesz to najpierw to sprawdz.
Audi A6 2.5 TDI AKE 180 PS

A u Ciebie na VAG-u wyskakiwał jakiś błąd??

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
danek,

wprowadzasz fredas'a w błąd.
V6 fredas'a przechodzi w tryb awaryjny - stąd niemożność przekroczenia 3000 rpm. w przypadku zapchania katalizatora zmniejsza się ciśnienie doładowania, jak również masa zasysanego powietrza, co stawia na głowie dynamikę wszelkich gazów wewnątrz silnika, lecz nie powoduje notlauf'u [ani nie generuje błędów].

to, co o czym pisze fredas, to normalna usterka - błąd nr 17563 - charakterystyczna dla czujnika G71 [to czujnik ciśnienia, a nie podciśnienia ;) ]. diagnoza jest tym pewniejsza, albowiem VAG okreśił błąd.
szkoda tylko, że wiemy jaki jest opis błędu [xx-xx].



fredas,

auto przechodzi w tryb awaryjny, gdyż ECU silnika nie wie, jakie ciśnienie jest w dolocie [gdyby było nieprawidłowe, to też byłby notlauf]. dzieje się tak by nie doprowadzić do uszkodzenia podzespołów silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 28.sie.2007 21:23:27 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:22:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danek3miast - czy ja dobrze rozumuję ?? Rok temu musiałeś wywalić zapchany katalizator, a dopiero teraz usunąłeś powód tej usterki ("odma") ????!!

:galy: :galy: :galy:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:31:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
meszrum napisał(a):
danek,

wprowadzasz fredas'a w błąd.
V6 fredas'a przechodzi w tryb awaryjny - stąd niemożność przekroczenia 3000 rpm. w przypadku zapchania katalizatora zmniejsza się ciśnienie doładowania, jak również masa zasysanego powietrza, co stawia na głowie dynamikę wszelkich gazów wewnątrz silnika, lecz nie powoduje notlauf'u [ani nie generuje błędów].

to, co o czym pisze fredas, to normalna usterka - błąd nr 17563 - charakterystyczna dla czujnika G71 [to czujnik ciśnienia, a nie podciśnienia ;) ]. diagnoza jest tym pewniejsza, albowiem VAG okreśił błąd.
szkoda tylko, że wiemy jaki jest opis błędu [xx-xx].



fredas,

auto przechodzi w tryb awaryjny, gdyż ECU silnika nie wie, jakie ciśnienie jest w dolocie [gdyby było nieprawidłowe, to też byłby notlauf]. dzieje się tak by nie doprowadzić do uszkodzenia podzespołów silnika.


Czyli wystarczy wymienić czujnik???

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 21:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli był to jedyny błąd w sterowniku silnika, to tak - wystarczy wymiana.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 11:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
ja miałem podobną sytuacje jak jeździłem jakiś czas wogóle bez czujnika doładowania, auto kręciło do 3000 na postoju i przyspieszało jak stary maluch... wstawiłem czujnik i śmiga :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 12:25:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Błąd z rodziny 17XXX ewidentnie wskazuje na uszkodzenie czujnika G71...

Tutaj masz lokalizację czujnika:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 20:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
Dzięki chłopaki, jutro odbieram czujnik w ASO-jak tylko go założę to dam wam znać z jakim skutkiem, miejmy nadzieje że na tym zakończą się problemy z silnikiem...jeszcze raz dzięki i pozdro dla wszystkich. [/b]

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 19:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
No i problem pozostaje nierozwiązany, po wymianie czujnika na nowy nic sie nie zmieniło, podczas jazdy z vagiem okazało sie że ciśnienie w dolocie jest zbyt niskie, co może być przyczyną???
Według mnie są 2 możliwości:
1. zapchane katalizatory-ale odkręciłem już rurę od turbo-zrobił się lufcik około 1cm,niestety nie moge zdjąć jej całkiem gdyż nie ma miejsca-po odsunięciu rury wydechowej nic sie nie zmieniło-jest jeszcze możliwość że ten lufcik jest za mały.
2. padło turbo - ale jak jednoznacznie to określić???nie chciał bym wydać znów kasy na inne turbo a okaże sie że to jednak znów nie to.
3. nie wiem czy to realne ale czy moze to byc wina przepływki-vag nic nie pokazuje odnośnie przepływki ale słyszałem o przypadkach kiedy przepływka umierała a komp nic nie pokazywał.

KOLEDZY RATUJCIE BO JESTEM W WIELKIEJ KROPCE

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 19:46:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hmmm... :/
Fredas to nie był jedyny błąd w Twoim kompie.
Gdyby tak było - wymiana czujnika by pomogła.
Powinieneś zacząć od diagnostyki właściwej, wykonaj poprawnie i załącz tutaj logi, a będziesz miał konkrety a nie domysły.
Przede wszystkim:
1. Sprawdź wszystkie połączenia podciśnienia N75 - turbo i ADR - EGR
2. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie.
3. Zamień miejscami LDR (N75) z ADR-em

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 20:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ewidentnie problem z podciśnieniem.
szkopuł w tym, że przyczyn może być kilka - jak słusznie zauważył Carl - potrzebne są pełne logi wraz z pełnym wykazem błędów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 20:41:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
postaram sie jutro je zdobyć-vaguje mi kolega wiec jestem od niego zależny

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 21:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
fredas,

tylko, zwróć uwagę na to, by logi były pełne i zrobione zgodnie ze sztuką.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2007 20:14:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 11:39:28
Posty: 60
Lokalizacja: Mosina
Problem rozwiązany-obyło się bez VAGA-powodem niedomagań mojej V-ki było zatarcie przepustnicy czy czegoś takiego nie wiem jak to nazwać, która jest sterowana podciśnienie, z grzybka umieszczonego na turbinie-zainteresowani wiedzą oc co mi chodzi.
Koszt naprawy = koszt demontażu i montażu turbiny - ufff - kamień spadł mi z serca bo już było nerwowo...
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wskazówki. :diabel: [/b]

_________________
było 8P - jest 4B ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: