.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 23:47:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 NG] przekladka gory silnika z 20V
PostNapisane: 14.lut.2007 14:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 10:43:04
Posty: 32
Lokalizacja: Krakow
Tak jak w temacie pomozcie czy podejdzie mi bez problemu glowica z 20V do zwyklej 10V czy trzeba cos przerabiac ???? Pomuzcie jak najszybciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 14:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12001
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hehe :)
NIE.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 16:44:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja wymienie tylko jeden acz zasadniczy problem... wtrysk... :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 17:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ciekawe ile to wy wyniosło, cały wtrysk elektronika tłoki i masa innych rzeczy. Po co taka robota nie lepiej kupić drugi samochód...

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 19:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
DeS napisał(a):
Ja wymienie tylko jeden acz zasadniczy problem... wtrysk... :/


Wiekszym wydaje mi sie cały dół, bo w 7A jest inny niz w NG :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 20:28:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
jmm napisał(a):
DeS napisał(a):
Ja wymienie tylko jeden acz zasadniczy problem... wtrysk... :/


Wiekszym wydaje mi sie cały dół, bo w 7A jest inny niz w NG :)


No dół, ale zawsze na upartego jesteś to w stanie założyć, ale paliwa rurką nie podasz ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 15:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 18:34:53
Posty: 36
Lokalizacja: rybnik
a Gdyby go tak zagazować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 18:16:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Odpuść sobie cylkon przy wtrysku mechanicznym... A tak w ogóle zejdź na ziemię, nie wiesz na co się porywasz. Chyba, że masz zamiar wymienić cały silnik, wiązki elektryczne i elektronikę - powodzenia i głębokiej kieszeni pełnej gotówki.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 22:13:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Chłopaki...a dlaczego nie podejdzie? To dość ciekawe założenie, że nie... Ja mam właśnie dwa bloki NG i dwie głowice 7A...nie widzę zasadniczych przeszkód... Wał, korby i blok jest taki sam jak 7A. Panewki główne i korbowe także te same w NG i 7A. Inne są tylko tłoki i tulejka główki korbowodu i sworzeń... Gdzie tu problem? Czy ja coś przespałem? Stopień sprężania w połączenia głowicy z 7A z tłokami NG, to około 8,5:1 czyli ideał do zaturbienia. Wytrzymałość porównywalna z 2,2 20V 3B/AAN - bo te same korby i wał...ba w gratisie mamy 2,3 a nie 2,2... W czym problem?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 10:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
kefir200 napisał(a):
Chłopaki...a dlaczego nie podejdzie? To dość ciekawe założenie, że nie... Ja mam właśnie dwa bloki NG i dwie głowice 7A...nie widzę zasadniczych przeszkód... Wał, korby i blok jest taki sam jak 7A. Panewki główne i korbowe także te same w NG i 7A. Inne są tylko tłoki i tulejka główki korbowodu i sworzeń... Gdzie tu problem? Czy ja coś przespałem? Stopień sprężania w połączenia głowicy z 7A z tłokami NG, to około 8,5:1 czyli ideał do zaturbienia. Wytrzymałość porównywalna z 2,2 20V 3B/AAN - bo te same korby i wał...ba w gratisie mamy 2,3 a nie 2,2... W czym problem?


Rany boskie ale Ty stary masz talent do kombinowania :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 10:40:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
kefir200 napisał(a):
Chłopaki...a dlaczego nie podejdzie? To dość ciekawe założenie, że nie... Ja mam właśnie dwa bloki NG i dwie głowice 7A...nie widzę zasadniczych przeszkód... Wał, korby i blok jest taki sam jak 7A. Panewki główne i korbowe także te same w NG i 7A. Inne są tylko tłoki i tulejka główki korbowodu i sworzeń... Gdzie tu problem? Czy ja coś przespałem? Stopień sprężania w połączenia głowicy z 7A z tłokami NG, to około 8,5:1 czyli ideał do zaturbienia. Wytrzymałość porównywalna z 2,2 20V 3B/AAN - bo te same korby i wał...ba w gratisie mamy 2,3 a nie 2,2... W czym problem?


Kefir zejdź na ziemię :P

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 12:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Des - wymęcz coś bardziej konstruktywnego...może dojdziemy do jakiegoś porozumienia i może rozwinie się ciekawa dyskusja...

mAlIbOr - trza sobie poprzeczkę coraz wyżej ustawiać... :D

Nie mądrzył bym się tak dla sportu...mam te wszystkie graty w garażu i mogę sobie je mierzyć i ważyć... Mam też głowicę z AANa i mam gdzie pomacać rozebrany dół z 3B... W tych wszystkich gratach jest mniej różnic niż powszechnie się uważa. I można to składać jak klocki lego. A bajki, że korby w 3B są mocniejsze czy coś takiego, to można sobie na półkę wsadzić między kroniki... Etka sypie takimi samymi numerami, no tak może kłamać...ale nie może kłamać macanie czegoś na żywca...

Z różnic, które mogę potwierdzić pomijając te kilka postów wyżej, to 20V turbo ma górne panewki korbowe mocniejsze od dolnych, ale ASO i tak sprzedaje komplety po 10 szt zamiast 2x po 5 sztuk. Pomijam rzeczy typu inna uszczelka głowicy czy miska olejowa lub takie pierdoły. Więcej różnic jest w głowicach. Fakt, że robi się OT, ale już napiszę.

Różnice (istotne) między głowicami 7A i AAN:
- zawory wydechowe sodowane w AAN,
- króciec wodny w AAN z 4eme końcówkami na rzecz pojedynczego w 7A
- dwa czujniki z tyłu głowicy w AAN - 7A ma jeden.
- z przodu mocowanie na czujnik położenia wałka - 7A nie ma nadlewu - da się dorobić.

Różnice da się wyrównać wymieniając zawory, nawiercając miejsce na rozbudowany króciec i uszczelki, wywiercając otworek z tyłu na króciec a mocowanie przednie to większy kłopot, ale już mam na niego plan.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 12:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dyskusja pojechała całkowicie na inny tor niestety...

No to teraz do autora wątku. Głowicę posadzisz na tym bloku, ale będziesz musiał dokupić kolektor wydechowy i ssący (są zupełnie inne flansze), przerobić wszystkie rurki paliwowe do wtrysków, przerobić mocowania wtrysków w kolektorze ssącym i może się zmieszczą te wtryski na długość... Ale jeżeli posadzisz razem z głowicą cały wtrysk z elektroniką z 7A, to będziesz miał w sumie to samo co 7A z wyjątkiem stopnia sprężania. Będzie niższy niż w 7A. Ale za to bardzo dobry do późniejszego zaturbienia silnika.

Czyli da się ale z problemami.


p.s. Proponuje wydzielić te moje wypociny do osobnego wątku o załóżmy budowaniu silnika 20V na bazie 10V.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 14:59:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Jest tylko jeden malutk problemik z jednym kanalikiem wodnym, a wlasciwie z jego fragmentem :P :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 20:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kefir skąd wiesz ze 7A i NM nie mają zaworów wydechowych sodowych? :okulary: i jak to aan ma dwa czujniki z tyłu głowicy bo pierwsze słysze :-)
po trzecie robiłeś test ze sprawdzaniem korb na wytrzymałość czy jak :?:

Cytuj:
budowaniu silnika 20V na bazie 10V.


przerost formy nad treścią, sztuka dla sztuki itp.. itd - jednym słowem bezsens ;)

kefir palisz coś w tym garażu? :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 21:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jeja...ludzie...ja nie palę...no chyba, że w piecu stare brudne rękawice...może to to.

Ale...problem z Waszymi testami polegał na tym, że do przymiarek wzięliście bloki KG. Z blokami MC i NG nie ma problemu z kanalikami. Zresztą jakie kolwiek problemy nie do przejścia są dla ludzi leniwych - Was nie posądzam...ale czy sprawdzaliście inne bloki niż KG, bo KG ma kanalik okrągły a MC/NG nie. Mam zrobione fotki dzisiaj bloku z MC, głowicy z AANa, głowicy z MC i uszczelki głowicy z MC. MC i NG mają takie same otwory. NIe ma kłopotu z tym kanałem. Owszem, uszczelkę z MC/NG trzeba by przerobić pod kanały z głowicy 20V, ale nie mam zamiaru stosować uszczelki z 10V do takiego połączenia.

Czujniki z tyłu głowicy AAN są dwa...coś nie tak? Czyżbym snuł jakieś intrygi? Mam głowicę zdjętą z AANa i hmm...no chyba, że to te stare rękawice w piecu...

Nie wiem czy na pewno 7A ma zawory sodowane. W przeciągu dwóch tygodni będę to mógł sprawdzić, bo będę miał trzecią głowicę z 7A i będe mógł sprawdzić zawory. Tych dwóch, które mam nie chcę dręczyć.

Korby...te same numery na korbach nie wystarczą? No mam nadzieję, że nie wierzycie w teorię różnych korb tylko dlatego, że pochodzą z 3B na przykład. Różniły by się chociaż jedną literką. Czyż nie?

Zaraz spłodzę te fotki i polinkuję. Mam nadzieję na konkretną krytykę jeżeli na to zasłużę...

Mauzer - jesteś, jesteście z załogą południową ostatnimi ludźmi, po których spodziewałem się tekstu, że coś jest sztuką dla sztuki... Może zamienicie narzędzia na piloty do telewizorów...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 21:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
zuru - przywołuję Cię do odpowiedzi... Jak kuna chata kanalik nie pasi... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56023&highlight=7a+mc

A oto fotka dwóch otworków na czujniki w głowicy z AANa

http://img524.imageshack.us/img524/2812/hpim0036hc1.jpg

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 22:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Jest jeszcze jedna drobniuteńka przeszkoda w założeniu uszczelki pod głowicę od 20V do bloku MC i pewnie reszty 10 zaworówek ;)

Gadanie w stylu lepiej zmienić samochód albo taka robota to sztuka dla sztuki mnie osłabia. Najlepiej kupić sobie inny wózek który ma wszystko i połowa nie działa a potem wypisywać na forum o milionie problemów. Silniki też najlepiej wymieniać na takie same szroty używane a potem się zastanawiać dlaczego za samochodem jest chmura a oleju trzeba wiadrami dolewać. To jest bezsens...

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 22:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Napisz jeżeli chcesz się podzielić jaki to problem...

Wychodzę z tego samego założenia co Ty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 22:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
to naprawde detal :) bolec ustalający położenie uszczelki i głowicy jest nieco przesunięty względem otworu w uszczelce od 7A, problem jest mały bo na szczęście głowica ma wyfrezowane dwa otwory (przynajmniej moja od 3B miała), więc wystarczy tylko przerobić uszczelkę.

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: