.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 18:45:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI A6 2,5 TDI 1998] ciężko zapala
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:35:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 10:26:39
Posty: 67
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Witam
Moje audi rano bardzo ciężko zapala trzeba dość długo kręcić aby załapało, podłączyłem pod vaga brak błędów, potem jak pochodzi to zapala ok za pierwszym lub drugim obrotem. Co może być przyczyną. Proszę o podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 08:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
kąt wtrysku, albo powietrze w paliwie (najczęstrze przyczyny)
zrób log statyczne z 004 i będzie wiadomo czy to kąt wtrysku

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 09:00:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dokładnie to, co zauważył SebMis - plus możliwość spalenia świec.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AUDI A6 2,5 TDI 1998] ciężko zapala
PostNapisane: 06.wrz.2007 10:48:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
macwrob napisał(a):
Witam
Moje audi rano bardzo ciężko zapala trzeba dość długo kręcić aby załapało, podłączyłem pod vaga brak błędów, potem jak pochodzi to zapala ok za pierwszym lub drugim obrotem. Co może być przyczyną. Proszę o podpowiedzi


Nie wiem skąd jesteś bo oczywiście próbujesz być anonimowy... ale jak wpiszesz w profilu nazwę miejscowości to ktoś Cię pewnie skieruje od odpowiedniego machera... i będzie zapalał jak porządne TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 18:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 10:26:39
Posty: 67
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Dzięki uzupełniłem profil może ktoś podsunie gdzie się wybrać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 20:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Mam dokladnoie ten sam problem, ciezko zapala z rana potem jet ok. Brak bledow, byl sprawdzany. :/

Co dalo mi sie zauwazyc, to to , ze w przezroczystym przewodzie laczacym filtr paliwa z pompa pojawiaja sie pecgerzyki powietrza
Podejrzewam, ze to nie wychodzi na zdrowie pompie :(

Czy ktos zna przyczyny tego zjakiska???
I jak temu mozna zaradzic :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 11:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nieszczelność w układzie paliwowym, zlokalizować i naprawić jak najszybciej, inaczej zamiast wydać kilka plnów na wężyki wydasz kilka tysi na VP44 i będziesz bardzo niezadowolony ze swojego auta ... (więcej nie pisze bo się zagalopuje)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 19:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Witam
Dzieki za szybko diagnaze :) :) jak zwykle moge na was polegac :D
Jutro zabieram autko na podnosnik.

P.S.
Jezeli wiecie jakie sa najslabsze punkty tego systemu (co najszybciej pada), to kazda podpowiec bedzie mile widzana i moze zaoszczedze troche czasu
:?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 19:50:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rob_K,

czy kąt wtrysku był sprawdzany?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 22:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
niestety jeszcze nie zakupilem interface :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 22:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rob_K napisał(a):
niestety jeszcze nie zakupilem interface :/


moim zdaniem, kąt jest właśnie przyczyną.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 08:21:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
rob_K napisał(a):
niestety jeszcze nie zakupilem interface :/


moim zdaniem, kąt jest właśnie przyczyną.


Meszrumie, zapomnialeś jeszcze o pęcherzykach powietrza...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 09:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
rob_K napisał(a):
niestety jeszcze nie zakupilem interface :/


moim zdaniem, kąt jest właśnie przyczyną.


Meszrumie, zapomnialeś jeszcze o pęcherzykach powietrza...



Carl,

skoro rano zapala źle, a potem dobrze...

przyznam szczerze, że nie jestem obeznany z pęcherzykami i ich wpływem na rozruch zimnego/semi zimnego/ciepłego silnika.

w każdym razie - kąt sprawdzimy w ciągu 15s, a przyczynę pęcherzyków w ciagu 15 dni...
;)
zaczynamy od wykluczenia tego, co najłatwiej sprawdzić.
[humanistyczne fundamenty logiki]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 15:17:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie neguję tego, prezesie...
Jak najbardziej można najpierw sprawdzić kąt.
Wiele razy były na forum opisywane problemy z pęcherzykami powietrza w autach które miały problem właśnie z porannym rozruchem...
Można więc to wszystko powiązać w logiczną całość.
Sam kiedyś mi napisałeś w jaki sposób odczytujesz pęcherzyki powietrza w logach 004. Mają one na 100% wpływ na kąt początku wtrysku, a ten niewątpliwie może mieć wpływ na problemy z rozruchem zwłaszcza zimnego auta (przy np. niesprawnym zaworze zwrotnym w przelewie VP44).

Tym bardziej, że tylko przy obrotach rzędu 300 rpm "obowiązuje" kąt statyczny z 004 BS, później (742 rpm) jest to już kąt dynamicznie ustawiony przez ECU...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 18:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 10:26:39
Posty: 67
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Dzięki za podpowiedzi ale jak konkretnie usunąć powietrze z układu paliwowego i jak dowiedzieć się że jest zapowietrzony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 18:32:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
macwrob napisał(a):
Dzięki za podpowiedzi ale jak konkretnie usunąć powietrze z układu paliwowego i jak dowiedzieć się że jest zapowietrzony


Wpisz w szukajkę zapowietrzenie - będziesz zaskoczony ilością info na forum.
Tutaj masz jeden z lepszych tematów:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wietrzenie

Natomiast - jak bezpiecznie odpowietrzyć układ paliwowy w V6 znajdziesz w tym topiku:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013

Najpierw jednak znajdź przyczynę zapowietrzania układu.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 19:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 10:26:39
Posty: 67
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
żona właśnie wróciła z pracy i mówi że znowu żle zapala i coś nie tak idzie poszedłem podłączyłem odrazu pod vaga wyskoczył bład silnika 0550 oraz błąd w skrzyni automatycznej
1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent
a był jakiś czas spokój, kąt wtrysku sprawdziłem ok. Już dalej niewiem co mam z tym działać. A przypomniałem sobie że jak żle zapali to dodaje gazu a on wcale niechce jechać z miejsca i wtedy wyskakują te błędy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 19:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ewidentnie kąt wtrysku.
zaloguj 004 Basic Settings i przedstaw na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 20:14:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
ewidentnie kąt wtrysku.
zaloguj 004 Basic Settings i przedstaw na forum.


100% racji ale myślę, że dla pełnego obrazu przydałby się też 004 statyczny i dynamiczny. Przy hipotezie, że rozrząd i napęd pompy jest ok (dowiemy się z logów) - ta VP coś świruje ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 21:37:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 10:26:39
Posty: 67
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Przesyła log statyczny dla 004 ponieważ mam ograniczenia vaga dla Basic Settings muszę poszukać innej versji
Group A: '004
Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve
TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC
MARKER STAMP /min °ATDC °ATDC %
0 766 2,4 2,2 100,2
0,4 766 2,4 2,4 100,2
0,8 766 2,4 2,2 100,2
1,2 766 2,4 2,2 100,2
1,6 766 2,4 2,4 100,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: