.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:59:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] układ chłodzenia
PostNapisane: 16.wrz.2007 18:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 13:55:30
Posty: 26
Witam, przejrzałem co nieco za pomocą szukajki, jedna odpowiednika mojego problemu nie znalazłem :/ . Zaczęło się od ubytku płynu chłodniczego, co jakiś czas pojawiała się kontrolka informująca o braku płynu, po rozgrzaniu silnika temp. nie przekraczała 90 st.C. Po dolewce miałem spokój na jakieś 300 km. Po tym przebiegu, oddałem auto do mechanika (wymiana sprzęgła). Próbując samochód brat zauważył (on go odbierał) że temp. podniosła się do ok.100 st.C. Auto do mechanika, tam odpowietrzenie układu, wymiana pompy wody (ciekła), sprawdzenie termostatu i nadal bez zmian. Na wolnych obrotach nie ma ogrzewania, na wysokich węże twardnieją i wywala wodę (tego nie dopytałem, ale prawdopodobnie przez zbiornik wyrównawczy). Mechanik sugeruje że może to być walnięta uszczelka lub pęknięta głowica. Zastanawia mnie jednak brak podstawowych objawów takich uszkodzeń (oleju nie ubywa, nie przybywa, korek olejowy i bagnet bez jakiegokolwiek osadu, płyn w zbiorniku czysty). Jutro mechanik ma jeszcze sprawdzić nagrzewnicę (nie wiem czy ma ona wpływ na tą sytuację). Co to może być? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Andrzej.

_________________
Czarne A6 avant 1.9 TDI 2000r. /Mod.2001 ... było
Srebrne A6 avant 2.0 TDI 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 20:38:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może być niestety uszczelka... Ostatnio mój mechanik rozbierał A4 B6 z tym silnikiem właśnie z objawem takim jak opisujesz - niestety nie byłem u niego i nie wiem czy efekt prac okazał sie skuteczny - on sam nie był pewien czy to napewno to bo żadnych oznak nie było widać... Podobno w dieslach uszczelka to niezbyt częsta usterka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 07:55:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Uszczelka pod głowicą może być uszkodzona w taki sposób, że nigdy nie zobaczysz osadu na korku wlewu oleju, ani bagnecie.
Widziałem juz takie przypadki.
Radziłbym z tym nie jeździć...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
np. peknięcie może pojawić się pomiędzy kanałem układu chłodzenie a komorą spalanie któregoś z cylindrów. Wtedy nie zobaczysz oleju w zbiorniku wyrównawczym ania na bagnecie, równocześnie będzie Ci ubywać płynu chłodzącego na co się uskarżasz. Jeśli nie wycieka Ci płyn przez węże, szukałbym przyczyny właśnie w opisanym przeze mnie miejscu. Zmieniłbym wcześniej jeszcze korek w zbiorniczku wyrównawczym, może nie działa odpowietrzenie i powstaje zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:14:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ - wypalona uszczelka w 1.9 to nic nadzwyczajnego / nietypowego. Zwykle dzieje się to w przedziale 150 - 200 tyś. .

Jeżeli G12 przelatuje do cylindra - turbina nie wytrzyma zbyt długo tego stanu rzeczy ... . O innych zagrożeniach lepiej nawet nie wspominać ... :(: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 13:55:30
Posty: 26
Dzięki Koledzy za wskazówki i informacje :peace: Autko stoi w warsztacie, mechanicy to solidna firma. Rozmawiałem dzisiaj z jednym z nich, przed rozebraniem silnika chcą jeszcze raz sprawdzić wszystkie węże ukł. chłodzenia żeby wykluczyć jakąś błachostkę. Przebieg mojego samochodu to ok. 180 k. Prawdopodobnie jutro rozbiorą silnik.
Jeszcze raz wielkie dzięki za Waszą pomoc.

Pozdrawiam,
Andrzej.

:bigok:

_________________
Czarne A6 avant 1.9 TDI 2000r. /Mod.2001 ... było
Srebrne A6 avant 2.0 TDI 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:51:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie zapomnij napisać jak się zakończyła cała historia... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 13:55:30
Posty: 26
carlnova napisał(a):
Nie zapomnij napisać jak się zakończyła cała historia... ;)


Obowiązkowo :D

_________________
Czarne A6 avant 1.9 TDI 2000r. /Mod.2001 ... było
Srebrne A6 avant 2.0 TDI 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 15:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 13:55:30
Posty: 26
lukmat77 napisał(a):
np. peknięcie może pojawić się pomiędzy kanałem układu chłodzenie a komorą spalanie któregoś z cylindrów


Strzał w 10. :peace: Jutro głowica jedzie do planowania, i wszystko powinno być OK. (mam nadzieją że głowica będzie cała)

Jak na razie autem przejechałem ok 600 km. A wymieniłem w nim sprzęgło, rozrząd z pompą wody, visco + ta nieszczęsna uszczelka. Mam nadzieję że w najbliższym czasie, poza ON żadnych kosztów związanych z autem ponosił nie będę.

:):

Dzięki za pomoc. Liczę że kolejny post mojego autorstwa będzie czysto spamerski, a traktował będzie o przyjemnościach z jazdy moją A6.

:d

_________________
Czarne A6 avant 1.9 TDI 2000r. /Mod.2001 ... było
Srebrne A6 avant 2.0 TDI 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:14:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
AndyA6 napisał(a):
lukmat77 napisał(a):
np. peknięcie może pojawić się pomiędzy kanałem układu chłodzenie a komorą spalanie któregoś z cylindrów


Strzał w 10. :peace: Jutro głowica jedzie do planowania, i wszystko powinno być OK. (mam nadzieją że głowica będzie cała)

Jak na razie autem przejechałem ok 600 km. A wymieniłem w nim sprzęgło, rozrząd z pompą wody, visco + ta nieszczęsna uszczelka. Mam nadzieję że w najbliższym czasie, poza ON żadnych kosztów związanych z autem ponosił nie będę.

:):

Dzięki za pomoc. Liczę że kolejny post mojego autorstwa będzie czysto spamerski, a traktował będzie o przyjemnościach z jazdy moją A6.

:d

obyś miał przy swojej bryczce jak najmniej roboty :diabel:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: