.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 14:23:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,4B 1998 ALF] Kod błędu 16502 - Engine Coolant Tempe
PostNapisane: 18.wrz.2007 22:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Witam !
Po odczytaniu błędów VAG'iem pojawił się błąd :
16502 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
moje pytanie, gdzie się znajduje ten czujnik temperatury ?

pojawiły się też kody :
17544 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank1 System too Lean
17546 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank2 System too Lean
drugie pytanie, czy te dwa ostatnie kody mogą być wynikiem uszkodzonego czujnika temperatury - 16502 (jak wyżej) ??

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 11:23:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
odnalazłem (chyba) lokalizację czujnika G62, wychodzi że jest to ten PODWóJNY czujnik montowany za głowicą, widać go pod rurą karbowaną doprowadzającą powietrze do przepustnicy,

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=43345&highlight=g62
http://de.geocities.com/tomikde/czujnik.jpg

jest to podwójny czujnik, jeden obwód do wskazań na desce, drugi obwód do ECU, ewentualnie proszę o potwierdzenie

Pozostaje aktualne pytanie o możliwy związek z błędami 17544 i 17546.





diagnoza G62 jest to też opisane w poście http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
kopia tego opisu ;
"termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginalu w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginalu w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rodzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zblizone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą]. "

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 12:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Dziwi mnie to bardzo ale ten czujnik powinien byc chyba niebieski i mieć numer 078 919 501 B i Vag wskazuje że jest on uszkodzony.
Sprawdź dokładnie zanim zaiwestujesz w wymianę. Miejsce lokalizacji prawidłowe.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 13:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
kolega opisujący problem w poście http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=43345&highlight=g62
zrobił zdjęcie tego czujnika http://de.geocities.com/tomikde/3.jpg
i wygląda że jest niebieski, także OK

ponawiam pytanie o możliwy związek z tymi drugimi błędami

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 15:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
fioletowy3 napisał(a):
kolega opisujący problem w poście http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=43345&highlight=g62
zrobił zdjęcie tego czujnika http://de.geocities.com/tomikde/3.jpg
i wygląda że jest niebieski, także OK

ponawiam pytanie o możliwy związek z tymi drugimi błędami

nie masz czasem LPG w tym aucie?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 16:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
mam LPG sekwencyjny który chodzi rewelacyjnie od 4 lat, dlatego na razie nie łącze tego problemu z LPG, tymbardziej że wykryciu problemów resetowałem ECU i testowałem na benzynie z takim samym skutkiem, chociaż niewykluczone że LPG ma tu jakieś znaczenie, a czy Ty widzisz tu jakiś związek ??

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 18:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Pytam z tego powodu ze te dwa bledy
17544 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank1 System too Lean
17546 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank2 System too Lean
ma tez moj kolega z forum Genmaxiu i z tego co mi powiedzial to dopiero po zalozeniu instalacji cos sie spartolilo.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 18:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Definicja tych dwóch kodów znaleziona w necie

"Oznacza on, że korekcja krótkoterminowa (Short Term Fuel Trim - STFT) składu mieszanki nie wystarczy żeby skorygować skład do wartości prawidłowych i nastąpiła zmiana korekcji długoterminowej (Long Term Fuel Trim - LTFT).
STFT zmienia się w zakresie +/- 20 (procent?), jeśli na dłuższy czas "oprze się" o granicę, następuje zmiana LTFT (ten zmienia się dowolnie) taka, żeby STFT znowu "chodził" w zakresie i rejestruje się odpowiedni błąd (P0171, P0172)."


zaczynam dochodzić do wniosku że może to być kwestia powolnego zubożania mieszanki w tym wypadku LPG, której powodem jest np. starzejący się reduktor (chodzi 4 lata !), zapchany filtr fazy lotnej (ostatnio niewymieniany), wtryskiwacze gazu. I wynika że nie zauważałem dużych różnić w jeździe bo ECU dostosowywał się do zmieniających się warunków.
Trzeba będzie wszystko po kolei wymieniać, ale gdyby ktoś miał jakiś pomysł to proszę napisać.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 23:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 09:26:58
Posty: 241
Lokalizacja: Luton/Szczecinek
Bardzo uwaznie bede sledzil ten temat , jak juz MiKev napisal, mam podobny problem , do tego troche smierdzi gazem :) Takie przypadki pojawily sie zaraz po zamontowaniu instalacji, jesli masz pojecie co to jest to bardzo bym prosil o rade bo naprawde nie chce masakrowac buzi szefowi tego zakladu( mam juz dosc wizyt u niego, bylem 6 razy i nic)

pochwa

_________________
A8 4.2 tdi [BVN] Quattro SE
A6 2.4 V6 [BDV] SE - sprzedany

N: 51.90530
W: 0.40956


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 15:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 09:26:58
Posty: 241
Lokalizacja: Luton/Szczecinek
Czy juz ci cos wiadomo kolego na temat tych bledow (trim bank) ???

_________________
A8 4.2 tdi [BVN] Quattro SE
A6 2.4 V6 [BDV] SE - sprzedany

N: 51.90530
W: 0.40956


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Wiadomo to co wyżej napisane, jak ECU w dłuższym czasie nie może ustawić mieszanki bo jest ona za bogata lub za uboga to dokonuje modyfikacji długookresowej tego składu mieszanki.
To co może być powodem tej nieprawidłowości składu, to oddzielny problem i może wynikać z wielu rzeczy, w Twoim przypadku jest to kwestia mieszanki LPG, jeżeli nie masz tam sekwencji to nigdy nie ustawisz tego właściwie, jeżeli piszesz że śmierdzi gazem to podejrzewam że jest za bogata.
Zakładając że masz sprawną sondę lambda możesz na wskazaniach komputera zużycia paliwa określić czy spalanie jest za bogate, czy zbyt ubogie, z tym że przy odczytach w czasie jazdy na LPG wskazania mogą być ODWROTNE.
Wytłumaczę na przykładzie, normalnie komputer powinien pokazywać np. 12l / 100km, jeżeli mieszanka jest za bogata ECU zmniejsza dawkę i jeżeli LPG chodzi prawidłowo to ilość gazu też się zmniejsza w wszystko jest ok, jeżeli instalacja LPG nie reaguje na ECU i dalej podaje za dużo gazu to ECU jeszcze bardziej próbuje zmniejszyć dawkę i to właśnie jest widoczne na komputerze spalania w postaci np. 9 l / 100km, chociaż faktycznie pali np. 16 l gazu, przy tym pojawia się błąd ECU.
Odwrotnie będzie kiedy mieszanka LPG będzie za uboga i ECU nie będzie mógł ustawić, wtedy komputer pokaże spalanie np. 15 l /100km, a faktycznie będzie 9 l gazu.

Ja jeszcze wszystkiego nie powymieniałem, jak już to zrobię to napiszę.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 15:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 09:26:58
Posty: 241
Lokalizacja: Luton/Szczecinek
Oczywiscie , ze mam sekwencje, a z tego , co piszesz rzeczywiscie wynika , ze mam chyba za bogata mieszanke gazu.Juz jakis czas temu zauwazylem spalanie w komputerze na zbyt niskim poziomie. Czeka mnie znowu wizyta u gazownikow, tym razem jednak przejade sie chyba gdzies tu, w anglii, cos moze doradza,
Dzieki za rade, pozdrawiam

_________________
A8 4.2 tdi [BVN] Quattro SE
A6 2.4 V6 [BDV] SE - sprzedany

N: 51.90530
W: 0.40956


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 14:35:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Obiecałem napisać co było powodem tych blędów, a więc powodem były wtryskiwacze sekwencyjne gazu LPG, które bardzo powoli stawały się "nieszczelne", puszczały coraz więcej gazu i ECU miał problem z ustawianiem składu i stąd te dwa kody błędów.
A wogóle to wtryskiwacze firmy holenderskiej - AG SGI to wyciąganie pieniędzy od użytkowników, proste jak budowa cepa a kosztują ponad 200PLN za sztukę (bez montażu) i do tego trzeba je wymieniać co 50kkm.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 07:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 09:26:58
Posty: 241
Lokalizacja: Luton/Szczecinek
a to przy nastepnej okazji dopadne czlowieczka od mojej instalacji i odpytam...:))
Dziekuje za info

_________________
A8 4.2 tdi [BVN] Quattro SE
A6 2.4 V6 [BDV] SE - sprzedany

N: 51.90530
W: 0.40956


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: