.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 07:50:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI ABF 98] problem z turbina
PostNapisane: 21.wrz.2007 23:08:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Witam
Kupilem ostatnio a6 ktore mialo padniete lmm, znajomy mechanik krory testowal auto przed zakupem stwierdzil, ze to jedyny problem i ze auto jest ogolnie OK.
Wymienilem imm, zresetowal w niej bledy, jazda probna:
- autko idzie lepiej niz przed (jest zrrywne miedzy 1,5 a 3,0tys obrotow :?: )
- zaczelo kopcic okropnie (ze znalem juz to forum, to wiedzilem co w trawie piszczy - odma)
Moj "spec" powiedzial ze moc jest OK (argumentujac: "przeciez auto ciezkie"), a co do niebieskiego stefana: silnik do remontu.

Juz wiecej go nie odwiedzilem ;) , lecz sam zabralem sie za wymiane odmy, z pozytywnym rezultatem (oczywiscie wedlug instrukcji CARLA :diabel: )

ALE wracajac do tematu:
Wydalo mi sie dziwne ze auto ktore osiaga najwieksza moc przy 4(wyczytalem w ksiazce) zamula sie powaznie po przekroczeniu 3,5.
:?: :?:
Zauwazyle rowniez, ze przy przegazowywanie dochadza odglosy bulgotania, przy zejsciu z obrotow. Dzwignia sztangi nie pracuje plynnie(zacina sie)co wydaje mi sie bys nieprawidlowe.
Turbina byla wymieniana rok temu (obejrzalem ja od strony dolotu wyglada OK, scianki bez sladow zdrapan i lopatki wygladaja na zdorowe)

zakupilem interface, czekam na dostarczenie.
Wiem ze bez logow niewiele mozecie mi pomoc, ale czy robienie logow dynamicznych w tym stanie jest bezpieczne :?: :?: :?:
Czytalem posty BOCIEK, boje sie ze cos moglo utknac tam gdzie nie wskazane :(
a moze sztanka wymaga tylko czyszczenia badz regylacji(przypadek BOCKA)
bac n75 :?: :?: auto podejrzewam troce jezdzilo na zapackanej odmie - zapaprane kierownice :?:

Panowie, konczac ten smutny referat,chcialbym zapytac od czego powinienem zaczac (ZROBIE LOGI JAK TYLKO DOSTANE PRZEJSCIOWKE)

Prosze o jakiekolwiek podpowiedzi.
W jaki sposob mozna rozruczac dzwignie ? co wyczyscic a co regenerowac :?:

Meczy mnie jazda "na kapelusznika" tzn. max 2,200 :( w obawie o swistaka

:!!: Za wszelkie bledy ortograficzne, gramatyczne i skladniowe odpowiadaja te kilka drinkow ktore wypilem wtrakcie pisania tego postu :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 08:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
komplet logów będzie potrzebny, by nie tylko ocenić stan samych ciśnień w silniku, lecz żeby wykluczyć wadliwie napisany program [co może być przyczyną zgonów turbin] w myśl idei, że "nie da naprawić się świadomie silnika, który nie jest serią".

jak już wiesz - miałeś problem z odmą, co zmniejszyło w efekcie smarowanie turbiny [mówiąc oględnie]. reszty pisać nie muszę...

powiem zupełnie szczerze, że najpewniej byłoby wymontować turbinę i dokładnie ocenić jej stan, a następnie zalać silnik najlepszym syntetykiem na jaki Cię stać.
reguła prawej stopy, wg mnie, nie wchodzi tutaj w rachubę.


czy na pewno masz AFB? czy taki symbol jest na tabliczce znamionowej?
wg Twego opisu auto jeździ jak AKN...
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 08:24:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
czy na pewno masz AFB? czy taki symbol jest na tabliczce znamionowej?
wg Twego opisu auto jeździ jak AKN...
;)


Nie... on ma silnik ABF (po tych kilku drinach - oczywiście :) )
Dzień dobry, meszrumie... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 08:27:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy na pewno masz AFB? czy taki symbol jest na tabliczce znamionowej?
wg Twego opisu auto jeździ jak AKN...
;)


Nie... on ma silnik ABF (po tych kilku drinach - oczywiście :) )
Dzień dobry, meszrumie... :peace:


witaj Carl, w ten pogodny [na Dolnym Śląsku] poranek.
[dziś mam więcej niż 15 min na AKP]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2007 08:35:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Moje zdanie jest identyczne - reguła prawej stopy nic tu raczej nie da.
Przy ewidentnym (widocznym gołym okiem) zacinaniu się sztangi potrzebna jest już interwencja chirurgiczna, czyli rozebranie turbiny i dokładne wyczyszczenie kierownic VTG.

Wrzuć nam logi, kolego Rob_K - powiemy Ci więcej...

Możesz najpierw spróbować rozruszać kierownice mechanicznie... zdejmując delikatnie zawleczkę obok napisu VTG offen i wprawiając w ruch (ręcznie) kierownice VTG. Po złożeniu z powrotem - ruch powinien być jednostajny i miarowy, bez przycięć...
Pod żadnym pozorem nie reguluj sam długości sztangi, ani nie przestawiaj ogranicznika :!!: :!!: :!!:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 16:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy na pewno masz AFB? czy taki symbol jest na tabliczce znamionowej?
wg Twego opisu auto jeździ jak AKN...
;)


Nie... on ma silnik ABF (po tych kilku drinach - oczywiście :) )
Dzień dobry, meszrumie... :peace:


Jestem calkowicie pewny (0 drinkow) ze jest to AFB.

Rozruszalem kierowmice VTG. Nie napotkalem sie z zadnym oporem poruszajac ciegnem, chodzilo gladko i bez problemow.

NIE zdejmowalem zawleczki, a cala "gruszke" (latwiejszy dostep) ale to chyba bez znaczenia.
Zlozylem wszystko odpalilem silnik i jest tak jak i bylo. :(

JAk tylko dostane interface wrzucam logi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 23:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
Witam

BLad:
1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

08-00 - Control Limit Surpassed


Ostatnio edytowano 28.wrz.2007 22:14:56 przez rob_K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 09:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na niniejszym furum.

Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi ;) ];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmująch się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 10:13:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No... Dzień dobry :peace:
Nareszcie coś się zaczęło dziać w naszym topiku :)
Sugeruję poprawić tylko furum na forum :D (zupełnie bez sarkazmu).

...i z całkiem innej beczki - zacznijmy w końcu po ludzku nazywać zawór sterujący EGR-em.
Zamiast AGR, które się często myli po prostu N18 :!!:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 10:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Naked18

ciuś, ciuś Carl.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 22:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
DYMAMICZNE 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adc0cddbcdf5019e.html
DYNAMICZNE 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/832c5a8cb4bcc749.html[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 14:01:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Naked18

ciuś, ciuś Carl.


Obrazek

:) :) :)

Rob_K miałeś wrzucić wszystkie logi :/
Mam teorię, ale nie obwieszczę jej światu, dopóki nie zobaczę reszty logów... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 14:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ja mam 2 teorie.
jestem lepszy od Carl'a.

:):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 19:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
STATYCZNE:

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7880f5c6ba144da.html
002
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ca65dc0c812f83f.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/122b55cfb2700bf8.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/907d4e1e638b13fe.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dbe0493c1080de3.html

DYNAMICZNE:

008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3016c350043b9b61.html

NIE moglem zrobic logoow 000 i basic settings. posiadam niepelna wersje programu :/ , a chcialem zobaczyc jak sie sztanga w 011 BS :(

Jak znacie link do pelnej wersji, to bym poprosil

Czy jest sens w zamenieniu 28 z 27 (niestety nie mam mozliwosci podmiany od nikogo :/ ),a moze jest to niezalecane?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f21fad15bf3f994a.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:12:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
ja mam 2 teorie.
jestem lepszy od Carl'a.

:):


Ale moja teoria jest potrójna :) :D

1. Podmienić N75 z N18 - zalogować i wrócić do stanu poprzedniego.
2. Rozpiąć wydech za turbiną i zalogować (zaburzenia w dynamice gazów spalinowych) - eliminacja przytkanego katalizatora.
3. Sprawdzić wszystkie połączenia podciśnienia, zwłaszcza N75 - gruszka na turbinie.

Chciałbym zobaczyć jeszcze 011BS, aby wyeliminować przycinanie się kierownic VTG.

Poza tym:

Termostat do wymiany (jak zwykle) :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 20:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
witam


Podmienilem N75 z N18 przejechalem sie i nie zauwazylem zmian.
Czy przewod przy EGR powinien posiadac jakas opaske zaciskowa??

011 BS, nie mam pelnej wersji programu :/ , jezeli byl bys tak dobry i podal mi link. :?: Bede niezmiernie wdzieczny :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 21:08:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Napisz do mnie PW z adresem mailowym

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 21:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
carlnova napisał(a):
Napisz do mnie PW z adresem mailowym

:peace: @op.pl
:diabel: DZIEKI :diabel:

postaram sie jutro przedstawic wszystkie logi :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 00:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
WITAM

Przed zalogowaniem wymienilem filtr powietrza na zakupiony w ASO
Niestety nie udalo mi sie wykonac wszystkich logow (sily wyzsze ;) )

011 BS zamieniony N18 z N75
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c04a3410cdf2492.html

011 BS N75 na wlasciwym miejscu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14bafabca10e8130.html

Eliminuje to przycinajace sie kierownice VTG :?:

003 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3faffc5a78068a54.html

003 statyczny (niedogrzany AFB)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e023e67e0fa68ff9.html

Po przegazowaniu do jakis 4000 pojawia sie "siwy stefan", macac dolot (wyglada OK) :?: , czy moze to byc objawy zapchanego katalizatora?

Postaram sie (nie napisze ze na jutro, bo przewaznie znajduje wolna chwile po tygopdniu :/ ) dostarczyc najszybciej,. jak to mozliwe, LOGi dynamiczne z odpietym katalizatorem

Jakie LOGI najbardziej by Was interesowaly (dynamiczne 003, 010, 011 :?: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 14:11:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
rob_K napisał(a):
Eliminuje to przycinajace sie kierownice VTG :?:



Nie... przycinają się w dalszym ciągu :/
EGR również.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: