.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 13:07:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5 AKE 00r.] brak mocy do 2000 obr/min
PostNapisane: 26.wrz.2007 14:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich. Jestem pierwszy raz na forum, więc za ewentualne błedy lub niedociągniecia przepraszam. Proszę Was o radę. Jestem właścicielem A6 od roku. około miesiąca temu zauważyłem znaczący spadek mocy w przedziale do 2000 obr/min ( z miejsca rusza jak żółw). Byłem u mechanika, który stwierdził, że turbina jest do wymiany ( jednak jak jeżdże to powyżej 2400 obr wzrost mocy jest znaczny). u drugiego mechanika znaleziono mi błąd silnika o nr 00575 i stwierdzono, że do wymiany jest czujnik podciśnienia kolektora ssącego (nie powiedziano który). U tego mechanika stwierdzono, że turbo jest ok, ale widać różnicę w podawaniu paliwa przez wtryski. Na początku kazano mi wymienić czujnik ( ale który cisnienia bezwzględnego, czy temperatury). Napiszcie czy idę w dobrym kierunku, bo nie wiem kogo słuchać. Każdy podaje co innego.
Dodam, że kilka razy miałem sytuacje, że przyspieszając nastąpiła zmiana biegów (automat) i samochód stracił moc. Mogłem tylko ręcznie zmieniac biegi ale obroty nie wzrastały(bardzo powolnie) powyzej 2400. Dopiero jak wyłączyłem i włączyłem silnik wszystko wracało do normy(oczywiście mulastej normy)
Z góry dziekuję za informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 14:49:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dasz nam coś więcej ?
Logi ?

Ten czujnik G71, o którym mowa, znajduje się tutaj:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nic jednak nie dotykaj, dopóki nie będziesz pewny na 100%

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 15:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
logów nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 07:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Czy ten czujnik moze być odpowiedzialny za błędną ilość podawanego paliwa przez wtryski, a w konsekwancji za zalewanie go na wolnych obrotach i brak mocy? Ten czujnik, który pokazałeś to jest czujnik ciśnienia bezwzględnego czy czujnik temperatury?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 08:53:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
popeye napisał(a):
Czy ten czujnik moze być odpowiedzialny za błędną ilość podawanego paliwa przez wtryski, a w konsekwancji za zalewanie go na wolnych obrotach i brak mocy? Ten czujnik, który pokazałeś to jest czujnik ciśnienia bezwzględnego czy czujnik temperatury?


Zdefiniuj mi - co Twój mechanik ma na myśli mówiąc o błędnej ilości paliwa podawanego przez wtryski ?
Ma stół probierczy Boscha ? Myślę, że nie... :/
A korekcje wtryskiwaczy to zupełnie co innego.
Błąd 00575 może byc spowodowany jeszcze wieloma innymi przyczynami - nie tylko czujnikiem G71. Gdyby on był uszkodzony wygenerowałby w ECU błąd z rodziny 16XXX lub 17XXX, a o niczym takim nie napisałeś.
Mechanik natomiast od razu wie, że to on... :/ Dlatego pisałem Ci nie dotykaj...
To zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie.
Więcej nie wypowiadam się w tym temacie, dopóki nie zrobisz logów...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 09:07:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Zamulenie" wcale nie musi być powiązane z 00575, które może siedzieć w ECU od dłuższego czasu ... .

Rozumiem, że jest to automat (tip czy multi ?). Przeskanowano całą pamięć usterek, czy tylko silnik (01) ??

Carl ( :peace: ) ma rację :diabel: . Jak przeczytałem teorię o zalewaniu się silnika nadmiarem paliwa, to oczami duszy ujrzałem stare osiedlowe "warstaty", pełne rozbebeszonych syrenek, trabantów i wartburgów :): . Nie te czasy - chyba będzie trzeba poszukać jeszcze innego fachowca ... .

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 09:22:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl ( :peace: ) ma rację :diabel: . Jak przeczytałem teorię o zalewaniu się silnika nadmiarem paliwa, to oczami duszy ujrzałem stare osiedlowe "warstaty", pełne rozbebeszonych syrenek, trabantów i wartburgów :): . Nie te czasy - chyba będzie trzeba poszukać jeszcze innego fachowca ... .

:-) :peace:


To Ty masz duszę, przyjacielu... ???!!! :622: :smokingdevil:
Dla mnie bomba :) :diabel: :):
PEACE, Piotruś... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Jest to tiptronic.
Mechanik, o którym wspomniałem wcześniej podłączył sie do złącza diagnostycznego i przeprowadzał jakieś testy(nie powiem jakie bo nie wiem). Porównywana była tam różnica w ilości podawanego paliwa pomiędzy konkretnymi wtryskami, więc stąd mój wniosek (nie jestem mechanikiem) że ta różnica ( na jednym odczycie dochodząca do 7 jednostek) może powodować zamulanie silnika.

Zaczynam czytać na temat vagów, dlatego że mając takie urządzenie+oprogramowanie i Waszą pomoc mogę zaoszczędzić sporo kasy i czasu, a przy okazji nauczyc się wielu ciekawych rzeczy. Sprawdzam ceny i sposoby testowania (mam nadzieje, że w a6 z 00 r były montowane systemy OBDII.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:43:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Były... :) Kupuj śmiało, a na pomoc możesz liczyć...
O tym, że mechanik coś Ci ściemnia - świadczy fakt, że korekcje na wtryskach sa dopuszczalne w zakresie +/- 2,0 mg/skok.
Skąd więc te 7 jednostek...
Podążasz prawidłową drogą - kup kabel, wrzucisz logi i... bedziesz zaskoczony ile dowiesz się o własnym aucie...
...a Twój portfel przestanie być patroszony przez nieuczciwych mechaników :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 13:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Jak tylko go nabędę to się odzywam. Po pierwszych porównaniach moge stwierdzić ( i tu liczę na Wasze potwierdzenie, bo nie jestem pewin czy nie pomijam jakiegoś składnika potrzebnego do rozpoczęcia samodzielnej diagnostyki) vaga moge kupić z wtyczką i kablem usb za ok 90 zł. do tego oprogramowanie (nie jestem pewien ale widziałem na jakiejś stronie do ściągnięcia) no i komp. Po zainstalowaniu moge startowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 13:48:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz to w topiku z diagnostyką.
Ludzie wykażcie trochę inwencji :/ - to naprawdę wkurzające prowadzić tak każdego za rączkę 10 razy dziennie...

- interface diagnostyczny [np.: KKL USB]*;
- oprogramowanie diagnostyczne [np.: VAG-Com 311.2 bądź 409.1]**;
- komputer klasy PC [zalecany laptop] z systemem operacyjnym MS WindowsXP.

Wystarczy takie potwierdzenie ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 14:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 14:03:12
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
oczywiście dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: