.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:47:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5tdi AFB] Prosze o analize moich pierwszych LOGÓW:)
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:00:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
Wykonałem pierwsze w swoim życiu logi> według instrukcji na forum mam nadzieję ze niczego nie przeoczyłem:)
Proszę bardzo o szczerą ocenę tego mojego złomu co go nazywają V6 ;)
Wydaje mi się że dużo mu brakuje do doskonałości więc proszę nie szczędźcie opinii:)
Za wszystko z góry serdecznie dziękuję:)
proszę o mistrzów w swoim fachu o diagnozę:)

Oto one:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 31ede.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d70e2.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d9273.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6e011.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 77cda.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 20826.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dd5f5.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f742.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8cc87.html

To by było na tyle:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:35:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Teodor - wróć do instrukcji ... . Brakuje połowę logów (BS-y i dynamiczne).
Wymień termostat, bo przy takiej temperaturze odczyty nie są wiarygodne.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Co to są BS-y?/ czy to nie są czasami basic settings?/ Bo jeżeli tak to chyba tam robiłem te logi chodź mogę się mylić??
A i dynamicznych na razie nie jestem w stanie zrobić bo połączenie mam tylko z kompem stacjonarnym i kabel przez okno z 1 piętra do auta zwisa:0

A czy coś się da stwierdzić po tych statycznych??

Troszkę nie rozumiem tekstu w tym miejscu:
"grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
grupa 003 > basic settings:..."

Co to są grupy normalnie a co to jest basic??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:05:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Normalne to są logi statyczne - takie jak umieściłeś powyżej.
BSy - Basic Settings, po polsku Nastawy Podstawowe.

Z tego co widać w dotychczas umieszczonych nie ma się za bardzo do czego przypieprzyć ... ;) . Korekcje całkiem znośne, początek wtrysku wstępnie wygląda dobrze (wstępnie bo temperatury mało), EGRa nie oceniam z tych samych powodów ... ale chyba OK. Napięcie w 018 nawet fajne (jak na AFB) ale mógłbyś przy okazji zmierzyć jeszcze w 012 (zaraz dostanę po głowie od Wodza :): ).

Pozwolę sobie jeszcze skomentować, że dawno nikt mi nie zaiponował tak bardzo jak Ty - determinacja i entuzjazm w drodze do celu - NIESPOTYKANE I GODNE POWDZIWU (łącznie z kablem do PCta :): ) :!!: :!!: :!!:

GRATULUJĘ - od serca i z zazdrością !!
(gdyby padło na mnie - czegoś już by nie było: auta, garażu ... albo mnie samego ... )

:diabel: :D :diabel: :peace: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
dzięki.
Walczyłem jak mogłem z tymi logami.
nie za bardzo jeszcze kapuję ale dam rade się nauczyć. I specjalnie kupiłem ekranowane przedłużki USB 4,5m + 1,8m i trochę kompa pod okno podstawiłem i działa:)
tylko żebym wiedział gdzie w vagu robi się jeszcze te logi Basic??
A co do 12 to napewno zamieszczę jak sie przydadzą:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
celem przełączenia bloków pomiarowych w tryb BS należy nacisnąć przycisk Switch to Basic Settings znajdujący się w lewym dolnym rogu [tylko jedna grupa może być wyświetlana].

konieczne jest posiadanie pełnej wersji VC 311.2.



Piotr,

012stka jest bardzo pomocna [z resztą, sam dobrze wiesz].
napięciowo o wiele bardziej, aniżeli 018.
:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:27:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wodzu !!! ( :peace: )

Zwróć miłościwie uwagę na pewną zależność - odpowiednie napięcie w 018 zazwyczaj = prawidłowo wysterowana VP w 004 stat. Oczywiście pod warunkiem dobrych nastaw w 004BS :diabel: .

Ty już dobrze wiesz do czego "piję" :621: ... i stąd obawy o pstryczka w ucho ... :): :smokingdevil:

:peace: :): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Dzisiaj już nie będę robił ale jutro chociaż niedziela (upss już dzisiaj) jak rozgrzeję ten silnik do tych 76,5 stopnia bo więcej sie nie da to zrobię i 12 i logi Basic:)


A tak apropos to czy da rade jakoś naprawić nieszczelność przy jednym wtrysku paliwa w pokrywie zaworów?/ Bo wydostaje mi się tędy olej?/ A w ASO mówili że trzeba całą pokrywę wymienić:( jedyne 350zł:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

oczywiście, że wiem :d .

...ale odkryłem, jak wielkie znaczenie ma właściwe stosowanie blokad wału, wałków i samej VP44 przy wymianie rozrządu, by osiągnąć:
- dla 004BS: 2*ATDC na Late,
przy jednoczesnym:
- dla 004: x* x* <100%.



Teodor,

można zastosować silikon [od BMW].
tylko z rozwagą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 29.wrz.2007 23:45:42 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:38:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
teodor2424 napisał(a):
A tak apropos to czy da rade jakoś naprawić nieszczelność przy jednym wtrysku paliwa w pokrywie zaworów?/ Bo wydostaje mi się tędy olej?/ A w ASO mówili że trzeba całą pokrywę wymienić:( jedyne 350zł:/


Ktoś kupował "zamienniki" w sklepie moto (chyba Kraków).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:43:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli można gdzieś dostać? to trzeba będzie poszukać.

Ale to nie na temat:)
Porozmawiajmy a raczej podyskutujcie sobie na temat moich logów a ja sie przysłucham tej czarnej magii:) i może tez się czegoś nauczę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:45:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
...ale odkryłem, jak wielkie znaczenie ma właściwe stosowanie blokad wału, wałków i samej VP44 przy wymianie rozrządu, by osiągnąć:
- dla 004BS: 2*ATDC na Late,
przy jednoczesnym:
- dla 004: x* x* <100%.


To jest bez wątpienia najlepszy post jaki widziałem dotychczas na AKP - powinien wisieć jako motto na stronie głównej.

"Pozdrowienia" dla druciarzy z kredką ... .

:diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :peace: :peace:

PS: Teodor - może Wódz ma coś do dodania. Z mojej strony na tym etapie wiedzy można chyba stwierdzić (z umiarkowanym optymizmem), że najprawdopodobniej jesteś na dobrej drodze i powoli widać już zamierzony cel ;) :peace: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

podchodziłem do rozrządu z obawami, że będę mieć na 004BS: 2*ATDC Late, a na 004: wysterowanie pompy na 100%, jak wiele osób na forum...
okazało się jednak, że osoby te mają tę przedziwną przypadłość skutkiem braku stosowania blokad trzymających całość na 0*GZP.
co ciekawe, po zdjęciu blokad i uruchomieniu silnika, na 004BS, było praktycznie 2*ATDC Late...

jak widzisz, dzięki Tobie mam ideał...
:peace:



Teodor - raz jeszcze,

zamiast nowych pokryw można zastosować silikon [od BMW].
tylko z rozwagą.
patent Voss'a - czyli sprawdzony :d .

co do logów: to, co widzimy, jest jak najbardziej OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 00:02:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
meszrum napisał(a):

zamiast nowych pokryw można zastosować silikon [od BMW].

co do logów: to, co widzimy, jest jak najbardziej OK.


reasumując:) Dzięki za tak pozytywne opinie:)

logów będzie więcej i przy zmienionym termostacie( obecny nie dogrzewa silniczka)
i gdzie mogę dostać ten Silikon od BMW??:)
A może to ten:
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... ts_id=1091


Ostatnio edytowano 30.wrz.2007 00:07:11 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 00:06:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teodor2424 napisał(a):
meszrum napisał(a):

zamiast nowych pokryw można zastosować silikon [od BMW].

co do logów: to, co widzimy, jest jak najbardziej OK.


reasumując:) Dzięki za tak pozytywne opinie:)

logów będzie więcej i przy zmienionym termostacie( obecny nie dogrzewa silniczka)
i gdzie mogę dostać ten Silikon od BMW??:)



może zacznij od ASO BMW?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
tylko koledzy nie wiem czy mam wymieniać termostat, bo jak jadę to temperatura szybko się podnosi i trzyma się na wskaźniku cały czas równo 90 stopni tylko zegary na pewno kłamią:)
A przy okazji czy z logów wynika żebym miał wymieniać odmę czy coś przeczyszczać?? A i dlaczego u mnie w silniku nie ma tzw. klapy gaszącej??

No i najważniejsza sprawa.
Poranne codzienne uruchamianie:
Silnik nie odpala za cyknięciem tylko przez ok 5 sec muszę piłować:/ i chodzi jak traktor przez pierwsze 5 min a temperatura powietrza wcale jeszcze nie jest najgorsza. . Może paliwo się cofa? Ale kazałem żonie zapalać i nic nie widziałem w wężyku , żadnego powietrza. I przez pierwsze 2 min jazdy miga kontrolka płynu chłodniczego(poziom jest ok).
To te moje bieżące problemy oprócz oczywiście braku ABS i braku z nią komunikacji:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teodor2424 napisał(a):
tylko koledzy nie wiem czy mam wymieniać termostat, bo jak jadę to temperatura szybko się podnosi i trzyma się na wskaźniku cały czas równo 90 stopni tylko zegary na pewno kłamią:)
A przy okazji czy z logów wynika żebym miał wymieniać odmę czy coś przeczyszczać?? A i dlaczego u mnie w silniku nie ma tzw. klapy gaszącej??

No i najważniejsza sprawa.
Poranne codzienne uruchamianie:
Silnik nie odpala za cyknięciem tylko przez ok 5 sec muszę piłować:/ i chodzi jak traktor przez pierwsze 5 min a temperatura powietrza wcale jeszcze nie jest najgorsza. . Może paliwo się cofa? Ale kazałem żonie zapalać i nic nie widziałem w wężyku , żadnego powietrza. I przez pierwsze 2 min jazdy miga kontrolka płynu chłodniczego(poziom jest ok).
To te moje bieżące problemy oprócz oczywiście braku ABS i braku z nią komunikacji:(



1. termostat
to, co masz przed oczyma na desce rozdzielczej to wskaznik temp., a nie miernik. temp. sprawdzasz w grupie 007 - po nagrzaniu ma być pow. 87*C.
zasadą jest, że termostat należy wymienić, gdy na desce rozdzielczej nie można uzyskać 90*C.

2. klapa gasząca pojawiła się w późniejszych egzemplarzach 2.5TDI.
co do rozruchu - być może masz źle ustawiony kąt wtrysku.
należy zrobić logi BS grupy 004.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:58:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, a czujnik G62 i nieprawidłowy sygnał z niego powodujący obcięcie przez ECU dawki rozruchowej ? Zauważ, jak zachowuje się silnik po odpaleniu...
Błędna teoria ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 21:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Meszrumie, a czujnik G62 i nieprawidłowy sygnał z niego powodujący obcięcie przez ECU dawki rozruchowej ? Zauważ, jak zachowuje się silnik po odpaleniu...
Błędna teoria ? ;)



teoria świetna.
tyle, że bez całej prawdy [skanowanie w poszukiwaniu fehleruff] pozostaje teorią.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 21:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Czyli co poranne odpalanie może mieć przyczynę w czujniku G62 czyli sygnał do ECU??
Czyli będę musiał wykonać poranną procedurę na zimnym silniku i na zupełnie rozgrzanym silniku "termostat oraz G2/G62" według opisu meszruma:) z serii [TDI] Diagnostyka??

wtedy będziecie mogli więcej cokolwiek powiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: