.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 07:42:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE 2,5TDI Tip '01]Przyczyna dużego zużycia paliwa?
PostNapisane: 15.kwi.2008 23:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Witajcie ponownie,
Tym razem moje pytanie brzmi następująco:
Powiedzcie mi czy spalanie w granicach:

Trasa spokojnie 8.8-9.5 l [ 80-110km/h]
Trasa dynamicznie 10-12.5l/km [110-160km/h]
Miasto 11-13.5l

jest normalnym spalaniem dla tego modelu AKE 2.5 V6 TDI Quattro automat??

Jakie mogą być przyczyny tak wysokiego spalania?

Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, wtrysk sterujący (oryginalny audi)

Nadmieniam że mam zużyte wałki + hydraulikę oraz zacina mi się EGR czy to może być przyczyną takiego wysokiego zużycia paliwa??


Pozdrawiam
siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 01:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Nie wiem czy to pomoże ale u mnie taki spalanie było jak miałem termostat strzelony. Teraz po wymianie jazda mieszana bez ciśnięcia ok 10 - 10.5 litra.
Jak robiłem trase i pózniej jazda po mieście( pół baku zużyte: 50 % trasa i 50 % miasto wyszło mi 9 litrów) :diabel:
A jakie paliwo tankujesz, bo ja tylko -> Shell <-
Aha, ja mam manuala ale Allroad jest chyba cięższy...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 01:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Jesli chodzi o termostat to wydaje mi się że jeśli był by uszkodzony to nie łapał by mi w miarę szybko temp. a autko łapie temp. normalnie.
Co do paliwa to najczęściej jest to BP ultima

Pozdrawiam
Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 04:38:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
siwytom napisał(a):
Co do paliwa to najczęściej jest to BP ultima


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... um#1152893

oraz coś do przemyślenia:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... er#1121609

PS: Ostatnio zwróciłem uwagę na Lotos Dynamic. Wyniki zużycia na pierwszym zbiorniku (9,6 l / 100 km - Allroad z tipem) okazały się na tyle zachęcające, że wczoraj zatankowałem ponownie "pod korek" to samo ;) .
(w tym: około 200 km vollgas na autostradzie i około 200 km w górach, reszta to typowa jazda miejska na króciutkich odcinkach i niedogrzanym silniku. Moim zdaniem niejeden AWX/AVF zużyłby podobne ilości paliwa w adekwatnych warunkach - bez quattro, bez tipa i w lekkiej budzie ... ) .

Wnioski końcowe:
Na początek spróbuj zmienić paliwo (polecam Statoila lub Lotos Dynamic) i zastanów się / przemyśl - czy skrzynia biegów pracuje prawidłowo.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 08:05:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
U mnie spalanie w B6 AKE (manual) tez bylo dosc wysokie przez cala zime (jezdzilem na BP Ultimate) i sadzilem, ze to efekt niskich temperatur, ale podkusilo mnie cos do zmiany paliwka na zwyklego orlenowskiego ekodiesla i jest odczuwalnie mniejsze - o ok. 1l/100.

Wyjezdzij obecny bak tak w okolice rezerwy i zalej czyms innym dla testu.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 08:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
wiecie co jak czytam wasze spalanie to chyba moje autko pali bardzo malo. A6 c5 2.5 tdi AFB po chipie w trasie 100-130 w cztery osoby plus caly bagaznik 6.4l/100km po miesiecie codzienna jazda 8l/100 w trasie przy predkosci 180- 240 9.5l/100 zaladowany na maxa (czyt. caly tyl po dach plus caly bagaznik) wiem ze w manualu i nie quattro mniej ale czy to az taka duza roznica? na trasie nie powinno miec to takiego znaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 08:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Te silniki tak maja. Pompa wtryskowa , ktora nie podaje tak wysokiego cisnienia jak w CR musi nadrobic to w dawce aby paliwo spalalo sie odpowiednio przy doladowaniu prawie 1,2 bara i samochod mogl jechac a norma czystosci spalin byla zachowana. Quattro to dodatkowy litr wiecej. Dlatego Audi przeszlo na zasilanie CR . Dodam tylko, ze w trasie przy predkosci stalej do 140 km/h silnik 3,0 Tdi CR nie spali wiecej niz 7 litrow oczywyscie Avant quattro.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 08:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Mam dokładnie taki sam silnik też automat tylko nie Quattro i tak:

trasa 80-110km/h 7,5 - 8,5 l/100km
trasa dynamicznie 110-160km/h 8,5 - 9 l/100km
miasto 11 - 12,5 l/100km (przy naprawde normalnej jeździe)

Chłopaki analizowali moje logi i oprócz przycinającego sie egra nic nie stwierdzili (może mieć wpływ na wyższe spalanie?).

A był bym zapomniał mam chipa na około 210ps

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 09:05:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Za chwilę wjedzie tutaj jakiś zdeterminowany user AFNa tudzież 1Z i też powie, że jego samochód mało pali ... :-) (porównujac do A6 qattro z tipem na przykład ...) .

Kolego Mały - co Ty wogóle porównujesz ? Różnica wagi pomiędzy Twoim A6 a szeregowym Allroadem zbliża się do około 300 kg, do tego 30PSów i (aż) 60Nm-ów momentu obrotowego trzeba czymś nakarmić ... .
Oprócz tego nawet katalogi podają (dla Twojego modelu) rozrzut w zużyciu do 3l / 100 km ... (AWD + TIP vs FWD + manual). Wnioski wydają mi się oczywiste i szkoda, żeby z kolejnego tematu zrobić do niczego nie prowadzącą licytację, gdyz porównanie ma sens - ale w przypadku "czegoś" co do porównywania wogóle się nadaje ... ;) .

Jack - gratuluję Ci najlepszej A6 C6 3,0TDi w całej EU, ponieważ te egzemplarze, z którymi ja miałem styczność - zawsze zużywały (najmniej) około 1,0 - 1,5 litra więcej od Twojego ... ;), czyli wypisz-wymaluj tyle co 2,5TDi w "adekwatnym" modelu. Faktem jest, że takie 3,0TDi jeździ "trochę inaczej" :): od seryjnego 2,5TDi - co w zupełności rekompensuje 'zwiększone" zużycie paliwa ... ale za darmo na tym świecie naprawdę niczego nie dają ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 09:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Kolego Mały - co Ty wogóle porównujesz ? Różnica wagi pomiędzy Twoim A6 a szeregowym Allroadem zbliża się do około 300 kg, do tego 30PSów i (aż) 60Nm-ów momentu obrotowego trzeba czymś nakarmić ... .
Oprócz tego nawet katalogi podają (dla Twojego modelu) rozrzut w zużyciu do 3l / 100 km ... (AWD + TIP vs FWD + manual). Wnioski wydają mi się oczywiste i szkoda, żeby z kolejnego tematu zrobić do niczego nie prowadzącą licytację, gdyz porównanie ma sens - ale w przypadku "czegoś" co do porównywania wogóle się nadaje ... .



Piotrus :) jak juz pisalem moje wyniki sa przy 4 osobach w samochodzie i dowalonym bagaznikiem po sam brzegi wiec mysle ze te 300 kg ida na jego korzysc :) latwo liczac 2 osoby to jakies 160kg plus pelny bagaznik kolo 400kg. I podawalem wyn iki przy takim zaladowaniu wiec mysle ze co do wagi to jestesmy przynajmniej na takim samym poziomie :) a tak OT wydaje mi sie ze i tak duzo pali to AKE. Wiem ze jestes w temacie motoryzacji miliony km przede mna ale forum jest tez dla ludzi mniej znajacych sie ;)

Pozatym piszac ze ma 30 hp i 60Nm-ów wiecej jestes w bledzie jak pisałem AFB po chipie okolo 200ps i ponad 400Nm-ów tez trzeba czyms nakarmic nie sadzisz?

Druga rożnia ktora wydaje mi sie miec znaczenie to kolega pisze ze przy 160 km/h pali mu 10-12,5 jazda z taka predkoscia nie wymaga cegówki na pedale gazu co niestety w moim AFB przy predkosciach rzedu ponad 200km jest prawie wymagane. Moze sie nie znam ale jak dla mnie to chyba jest roznica dla kazdego silnika jak wciska sie mu pedal gazu do oporu i jedzie z taka predkoscia wiekszosc trasy, rowniez w spalaniu.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 11:51:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maly1987 napisał(a):
Piotrus :) jak juz pisalem moje wyniki sa przy 4 osobach w samochodzie i dowalonym bagaznikiem po sam brzegi wiec mysle ze te 300 kg ida na jego korzysc :) latwo liczac 2 osoby to jakies 160kg plus pelny bagaznik kolo 400kg. I podawalem wyn iki przy takim zaladowaniu wiec mysle ze co do wagi to jestesmy przynajmniej na takim samym poziomie :)


Nie za bardzo ... . Zapominasz o tym, że Allroad (i zresztą zwykłe A6 q + tip też) jest tak ustawione w map-ach, żeby jechało równie dobrze pod załadunkiem takim samym jak u Ciebie - bez odczuwalnego wzrostu zużycia ON. Wiem, że może Ci się to wydawać sprzeczne z moją wcześniejszą wypowiedzią ale to poprostu już tak jest, że "chwilowe obciążenie" (pasażerowie + bagaż) nie bardzo determinują wzrost zużywanego paliwa (w normalnej szosowej eksploatacji). Dla naszego porównania liczy się różnica masy własnej pojazdu i związane z tym faktem : typ silnika + oprogramowanie.

maly1987 napisał(a):
a tak OT wydaje mi sie ze i tak duzo pali to AKE. Wiem ze jestes w temacie motoryzacji miliony km przede mna ale forum jest tez dla ludzi mniej znajacych sie ;)


1. Nie licytuję się na zasadzie "piaskownicy" ;) .
2. Poprostu zwróciłem uwagę na to, że chcesz porównywać dwa mocno różniące się samochody, które jedynie wyglądają "tak samo" (podobnie) - lecz znacząco różniące się rodzajem napędu, skrzynią biegów i silnikiem (osprzętowo).
Odwracając sytuację ... zastanów się, czy gdyby do Twojego AFB "zapiąć" tipa i quattro - zużycie paliwa pozostałoby na tym samym poziomie i obyłoby się bez utraty dynamiki ... ;) :?: :?:
W mojej ocenie - odniósłbyś wrażenie, ze auto jest popsute, a w zbiorniku powstałby wir skutkujący wzrostem zużycia o circa 2 - 3 litry paliwa... W każdym razie na pewno wir byłby większy niż w identycznie zestrojonym (i obciążonym) AKE ... . Naturalnie nie musisz wierzyć w moje słowa ale wystarczy, że skorzystasz z archiwum AKP i poczytasz sobie ile "palą" AFB z quattro i tipem, a w katalogu porównasz różnice w przyspieszeniu i elastyczności ... .


maly1987 napisał(a):
Pozatym piszac ze ma 30 hp i 60Nm-ów wiecej jestes w bledzie jak pisałem AFB po chipie okolo 200ps i ponad 400Nm-ów tez trzeba czyms nakarmic nie sadzisz?


Tak - tutaj zgadzam się z Tobą całkowicie. Dobry chip potrafi skutecznie podnieść moc/moment "kiedy trzeba", a w "normalnej" jeździe ograniczyć konsumpcję ropy.
Zapominasz jednak o tym, że taka sama (albo i większa z racji innego turbo) rezerwa "software-owa" drzemie w AKE, BAU, etc. .
Sam jeździłem takim BAU, które po modach softwarowych (fabrycznych od Audi) - osiągało (na VAGu) prawie 500Nm (czyli moc na pewno była > 220PS), a przeciętne zuzycie paliwa zmalało o jakieś 0,5 l /100km (w porównaniu do serii, w normalnym ruchu bez deptania w podłogę).

maly1987 napisał(a):
Druga rożnia ktora wydaje mi sie miec znaczenie to kolega pisze ze przy 160 km/h pali mu 10-12,5 jazda z taka predkoscia nie wymaga cegówki na pedale gazu co niestety w moim AFB przy predkosciach rzedu ponad 200km jest prawie wymagane.


Bez żadnych złośliwości - nie szukałbym porównaniu do samochodu Ravros-a. Z lektury Forum wynika, że ten samochód jest po chipie, skrzynia biegów "coś tam niedomaga" i wogóle są z nim "jakieś" problemy.
Sorry ale to nie jest technicznie wiarygony przykład dla mnie, a z samych logów prawdziwej sprawności samochodu - zaręczam - wywnioskować nie sposób ... .

maly1987 napisał(a):
Moze sie nie znam ale jak dla mnie to chyba jest roznica dla kazdego silnika jak wciska sie mu pedal gazu do oporu i jedzie z taka predkoscia wiekszosc trasy, rowniez w spalaniu.


Być może ja tez się nie znam ale w dalszym ciągu uwazam, że nie można porównywać dwóch całkowicie różnych modeli tylko dlatego, że łączy je "identyczny" wygląd. Ja naprawdę chciałbym zobaczyć jak zareagowałby Twój AFB zabudowany na próbę do Allroada ... ;) :P . Moim zdaniem zawyłby z bólu i pociągnął średnio 12l/100 - lekko rzecz traktując :): .
I to pal licho - z chipsem czy bez niego ... :D .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 12:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie klamie poniewaz chodzi o czyste fakty
BMK C6 Avant quattro manual
predkosc 140 km/h autostrada D srednie na dystansie 250km 7 litrow
ostra jazda ten sam dystans 9,5 litra
miasto srednie zuzycie 11 litrow przy spokojnej jezdzie 13 przy dynamicznej

AEL chipowany inne wtryski i turbo
140 km/h autostrada 6,2 litra
ostra jazda 8 litorw
miasto srednia 6,7 litra
Panowie wszystko zalezy od doswiadczenia kierowcy i nie ma co ukrywac, mowie to kazdemu , ktorego przyjmuje do pracy bo sa magicy , ktorzy na tym samym typie auta i z tym samym silnikiem potrafia podniesc spalanie o 3-4 litry na 100km . Wszystko w/g wskazan BC. Ta ostatnia dygresja dotyczy samochodow ciezarowych.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 14:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Dzięki za tak ożywiony dialog między kolegami ale tak naprawdę to nie uzyskałem odpowiedz na zadane przezemnie pytanie a mianowicie czy zużyta hydraulika oraz wałki plus zacinający się EGR może mieć wpływ na większe zużycie paliwa??

A i jeszcze jedno czy Przepływomierz może spowodować ww zwiększone zużycia paliwa?

Pozdrawiam Was serdecznie
Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 14:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Odpowiedzi na Twoje pytania ;)
- zużyta hydraulika i wałki mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa
- zacięty egr także
- źle mierzący przepływomierz jest źródłem cięcia dawek paliwa przez ECU, jednak on także ma wpływ ponieważ brak mocy próbujesz rekompensować mocniejszym wciskaniem pedału gazu więc suma sumarum myślę że to także ma wpływ.

W/g mnie największy wpływ będą miały wałki, hydraulika oraz LMM, a najmniejszy EGR (wolniej silnik się nagrzewa oraz inaczej zachodzą procesy spalania paliwa)

Oczywiście jest to moja subiektywna opinia.

Ale ja na Twoim miejscu sprawdziałbym konwerter/konwertor momentu w skrzyni. Tu też może siedzieć diabeł :devil:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie uważacie, że w 99% za zużycie paliwa odpowiada technika jazdy [albo jej brak]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:06:12 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zgadzam się :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
a6 c5 99r quattro tip. komputer pokazuje spalanie po mieście 14l ........ moim zdaniem deczko za dużo jaka może być tego przyczyna?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 14:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Piotruś napisał(a):
Bez żadnych złośliwości - nie szukałbym porównaniu do samochodu Ravros-a. Z lektury Forum wynika, że ten samochód jest po chipie, skrzynia biegów "coś tam niedomaga" i wogóle są z nim "jakieś" problemy.
Sorry ale to nie jest technicznie wiarygony przykład dla mnie, a z samych logów prawdziwej sprawności samochodu - zaręczam - wywnioskować nie sposób ... .


Piotruś obraziłeś moją "niunie" :( Moje autko przy energicznej jeździe w trasie pali 8,5 - 9 l/100km :peace: Czyli jeszcze chyba nie tak źle. Nie chodziło o moje autko tylko kolegi siwytom. Szczegół ale poczułem sie dotkniety :D

A tak apropo gdzie mógł bym w swojej okolicy zdjagnozować autko? (np. Łódź?)

A tak w ogóle to zauważyłem, że chyba zakłamuje mi komputer średnią prawie o litr - sprawdziłem już na jednym zbiorniku, teraz sprawdzam drugi.

Moja rada - SRAWDZAJCIE RZECZYWISTE SPALANIE - komputer potrafi czasami zakłamywać

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 14:39:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ravros napisał(a):
A tak w ogóle to zauważyłem, że chyba zakłamuje mi komputer średnią prawie o litr - sprawdziłem już na jednym zbiorniku, teraz sprawdzam drugi.

Moja rada - SRAWDZAJCIE RZECZYWISTE SPALANIE - komputer potrafi czasami zakłamywać


Sto tysięcy razy pisałem jak skalibrować wskazania zużycia na FIS-ie, oczywiście po samodzielnym obliczeniu średniego spalania.
Szukajcie a znajdziecie... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 14:47:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
ravros napisał(a):
A tak w ogóle to zauważyłem, że chyba zakłamuje mi komputer średnią prawie o litr - sprawdziłem już na jednym zbiorniku, teraz sprawdzam drugi.

Moja rada - SRAWDZAJCIE RZECZYWISTE SPALANIE - komputer potrafi czasami zakłamywać


Sto tysięcy razy pisałem jak skalibrować wskazania zużycia na FIS-ie, oczywiście po samodzielnym obliczeniu średniego spalania.
Szukajcie a znajdziecie... :)


prosze :

1. podłączyć vaga
2. wybrac 17 ( licznik - instrment)
3. wybrać 10 ( adaptacja)
4. zmienić wartość według :

Consumption Correction
,Standard: 100 %
,Range: 85...115 %
,Increments: 1 %
,New Adaptation Value = Old Adaptation Value * Calculated Consumption / Old Display Value

Domyślnie macie wartość 100 i można ją zmieniać co 5 - 85,90,95,100,105, 110,115

nowa wartość do wpisania = stara wartość razy wyliczone spalanie (średnie) podzielone przez spalanie pokazywane na Fisie.
Odczytujesz vagiem w liczniku, adaptacja kanał 3 np. 100, spala Ci 7l/100km, Fis pokazuje 6.5l/100km to:
x= 100*7/6.5
x=107.6 to wpisujesz w kanał 3 105 lub 110 i testujesz ponownie.

[post kobra7 z innego forum ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: