.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 12:06:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zaklęte 2.5TDI AUDI 1999r, nie chce odpalać za każdym razem
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Witam. Mam nietypowy problem z Audi A6 2.5TDI 1999rok . Jakiś miesiąc temu nie mogłem odpalać , Po diagnozie stwierdzono że padła pompa wtryskowa . Pompa zostatała zregenerowana w serwisie BOSCHA . Ale mam nietypowy problem gdyż nie odpala za każdym razem. Gdy naprzykład postoi przez noc rano trzeba kręcić rozrusznikiem z 2-3 minuty dopiero zaskoczy i jest dobrze ,gdy się odrazu zgasi , odpala . Gdy postoi dłużej 3-4 godziny nie zawsze odpala. Jest taki objaw jakby nie podawała pompa paliwa. Kurcze sam już nie wiem . Pompa jest napewno sprawna, gwarancja i faktura .
Co może być jescze przyczyną . Coś po stronie elektryki może , czy jeszcze coś innego????
Z góry dziękuję
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 17:31:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Klasyczne objawy zapowietrzającej się pompy. Przy okazji sprawdź statyczny kąt wtrysku.
Może coś późiej więcej skrobnę - teraz nie mam czasu :/
Wpisz w szukajce zapowietrza
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 16:49:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
kurcze, odpala w cały świat, nieraz pali cały tydzień dobrze. A nie raz jak mu coś odbije nie chce odpalić , tylko kręcę 2-3 minuty dzisiaj miał tak jak stanołem przodem pod wzniesienie . Kurcze sam już nie wiem

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 20:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego sprawdz rano jak odpalasz czy masz pęcheżyki powietrza w przewodzie pomiedzy pompą a filtrem ,jeśli tak prawdopodobnie nieszczelność układu paliwowego lub pompka paliwa.Jeśli nieszczelność to życze powodzenia .Ja mam ten sam problem i tak samo jak ty pompe mam po regeneracji ,przed regeneracją miałem to samo pompe zregenerowałem i usterka nie zniknęła ,więc myśle ze napewno to nie vp 44.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 23:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2008 10:30:07
Posty: 15
Lokalizacja: mazury
miałem podobny przypadek dawno temu w golfie 1,9 TD

Przyczyną był filtr paliw nie wymieniony po zimie,
po wymianie filtra i odpowietrzeniu wszystko działało.

A objawy były podobne po nocy rano trzeba było troche pokręcić rozrusznikiem ok1-2min i odpalił, a jak już raz zapalił to tykał od razu,
nie wiem jak to się ma do tego tematu, ale u mnie w golfie tak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 09:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja wymieniłem jak narazie filtr i zaworek na filtrze i nic ,jeszcze będę sprawdzał pompkę paliwa,kąt wyprzedzenia wtrysku ok.Sam nie wiem co może jeszcze być ale wiem jedno 2.5TDI V6 to porażka .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 10:22:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
daan napisał(a):
(...) Sam nie wiem co może jeszcze być ale wiem jedno 2.5TDI V6 to porażka .


czy był sprawdzany kąt wtrysku?
czy pompa była sprawdzana na stole pod kątem sprawności i kalibracji?

2.5TDI nie jest porażką.
porażką są warsztaty zabierające się za nie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 15:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Popieram Meszrum ;)
Silniki 2.5 v6 wcale nie jest taka porazka,ja mam taki motor,autko kupione w Anglii,serwisowany,bezwypadkowy,oryginalny przebieg,od poprzedniego wlasciciela ktory naprawde to szanowal i smiga bez zarzutow.Jak juz ktos napisal wczesniej na tym forum ze najwieksza bolaczka tych silnikow jest poprzedni wlasciciel i u kogo samochod jest serwisowany-naprawiany.Poprostu trzeba o to dbac jak o ...
Nie mowie, bo np jutro moge przyjsc rano i nie zapalic,moze cos wyskoczyc itd, ale w koncu to jest samochod naszpikowany elektronika ,ktora ma prawo sie zepsuc,wiek tez robi swoje.
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 15:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
P.S
teraz jeszcze musze wymienic hydraulike,bo mam juz najechane 220tys,i nic nie bylo z tym jeszcze robione.
Znacie jakiegos super,super dobrego mechanika na poludniu Polski??
Z gory dzieki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 15:25:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
www.sserwis.pl , Piotruś , ASO Magro CCCO w Rybniku

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 15:56:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Ja sam nie mam samochodu z tym silnikiem, jednak mój znajomy miał identyczny problem. Na przewodzie paliwowym założył zawór zwrotny i kłopot minął, okazało się, że ropa cofała mu się do zbiornika.

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 16:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kuba to też jest dobra opcja - z tym że ja założyłbym zawory:
- na wężu z filtra do VP44 tylko jak najdalej VP - żeby w razie zapowietrzania się na filtrze VP miało więcej ropy na start
- na wężu ze zbiornika do Filtra - tutaj obojętnie gdzie
- na wężu powrotnym z VP do filtra

Zawory przy okazji znacznie ułatwiły by wymianę filtra paliwa, ponieważ w znaczącym stopniu zerdukowałby by zagrożenie zapowietrzenia się VP

Do tego zmieniłbym wężyki przelewowe, podkładki miedziane pod przelweami i to ładnie poskręcał.

Koszty nieduże, nakład czasu też a pomóc może.

Po robocie odpowietrzyłbym VP jak należy
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 16:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Może i nie jest porażką ale jest najbardziej awaryjnym silniikiem w gamie audi nie ma sie co oszukiwać jest z nim dużo problemów.Dlaczego użytkownicy 1.9TDI nie narzekają na te silniki :diabel: .Ja nie mam książki serwisowej ,ale sprawdzałem auto w ASO był serwisowany także poprzedni właściciel dbał o niego.Wystarczy tylko poczytać na forum ile jest problemów z tym silnikiem szczególnie jeśli chodzi o układ paliwowy .Napewno jak kupię następne audi nie będzie to 2.5TDI V6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
a moze Ty nie dbasz??
Silnik,silnikowi nie jest rowny,jak i samochod samochodowi rowniez...
Z tego co wiem to 1.9 tdi w audi a6 jest zaslaby,i nie ma czym jechac.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 20:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego nie jestem z tych ludzi co nie dba o auto ,a pozatym jakbym nie dbał to nie siedziałbym na tym forum.Zmieniam olej co 10 tys.km,leje pełen syntetyk ,tankuje sheel v-power,czsami traktuje ten samochód lepiej niż swoją żone{w przenośni}.Zadzwoń do jakiegokolwiek serwisu który specjalizuje się w audi to ci powiedzą z jakimi silnikami jest najwięcej problemów ,same odpowietrzenie układu paliwowego to totalna kombinacja a nie jak w innych silnikach diesel.A wracajac do 1.9TDI nie wiem czy jeżdziłeś A6 w tym motorze ja tak 130ps bardzo przyzwoity silnik i wcale nie jest za słaby do tego nadwozia.Jeśli twój V6 spisuje się bez zarzutu to powinneś sie cieszyć i życze ci żeby służył ci bezawaryjnie wiele lat ja niestety mam inne zdanie na temat tego silnika :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: