.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 16:03:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AKE] - Tiptronic poslizg na niskich biegach??
PostNapisane: 08.paź.2007 13:40:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2007 08:26:05
Posty: 5
Lokalizacja: Ostrzeszow
Witam wszystkich.

Pytanie dotyczy skrzyni Tiptronic w A6 2003r. Nie wiem czy to normalne gdyz po raz pierwszy posiadam auto z automatem i przyznam iz moje odczucia są co najmnieje mieszane. Problem dotyczy skrzyni Tiptronic. Generalnie skrzynia zmienia biegi bardzo plynnie bez zadnych zaciec ale szczegolnie przy ruszaniu 1,2,3 bieg sa podwyzszone oborty i auto praktycznie nie przyspiesza. Efekt jest taki jakby wystepowal poslizg, cos jak jazda w manualu na polsprzegle z gazem. Po wkreceniu na wyzsze obroty auto jezdzi bardzo zwawo. Co ciekwe przytrzymujac gaz na 2-gim biegu np na poziomie 2300 obr po chwili obroty obnizaja sie. Praktycznie nie da sie jezdzic wykorzystujac moment obrotowy na niskich biegach - wiecej jest samego buczenia niz przyspieszenia. Auto ma 110 000 przebiegu, serwisy w ASO, olej i filtr w skrzyni wymieniony przy 105 000 na oryginal.

Z gory dziekuje za wszelikie sugestie, opinie i pomoc.


Ostatnio edytowano 09.paź.2007 07:33:30 przez behemoth, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 13:49:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Może przeciąga na "półbiegach" ?
U mnie też lekko przeciąga ale tylko jak olej w skrzyni jest zimny, ale generalnie nie powoduje to mulenia tylko wyższe obroty np normalnie na "czwórce" mam przy 90 km/h 2000 obrotów a na "półbiegu" mam 2300... ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi. generalnie skrzynia wrzuca wyższy bieg jak zauważy odpowiedni moment obrotowy przy danym stopniu otwarcia przepustnicy

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 14:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Widzę, że zadałeś pytanie na forum automat.pl :)

Właśnie szukałem tam odpowiedzi na Twoje pytanie, bo był swego czasu taki temat.
Poszukaj tam tematu z tiptronic w A6. Ktoś tam pyta o to przeciąganie właśnie, po jakimś czasie gość opisuje swój przypadek i rozwiązanie problemu.

To nie jest normalne zjawisko!
Prawdopodobnie padnięte elektrozawory na płycie sterującej ale więcej doczytasz w tym wątku.

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 15:08:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Czy napewno masz tip-tronik ( dużo ludzi myli) po D masz 4-3-2 ???

Jeżeli nie masz po D 4-3-2, a masz tylko (+ i - ) to masz multi-tronik wtedy lipa ze skrzynią nie opłaca się jej naprawiać.

Czy obroty silnika na wskaźniku ( zegarach) tobie nie podskakują (przerywają )??

jest to bardzo ważne dla żywotności skrzyni tak można ocenić stan sprzęgła hydrokinetycznego, jak obroty przerywają (podskakują)kończy sie sprzęgło hydrokinetyczne a to bardzo złe, jak dojdzie do rozszczelnienia skrzyni to olej sie wyleje i naprawa jest bardzo droga.


Jak masz u siebie wyżej opisane objawy trzeba szybko wymieniać lub regenerować sprzęgło aby nie doszło do rozszczelnienia skrzyni.


A6 AKE S-Line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 15:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
danek3miast napisał(a):
Czy napewno masz tip-tronik ( dużo ludzi myli) po D masz 4-3-2 ???

Jeżeli nie masz po D 4-3-2, a masz tylko (+ i - ) to masz multi-tronik wtedy lipa ze skrzynią nie opłaca się jej naprawiać.




to nie tak, danek - nie masz racji.

tiptronic do FL posiadał PRND.4.3.2, a po FL miał tylko PRND[S] tak samo, jak multitronic.
poza tym, multitronic nie zmienia biegów :): , gdyż jest konstrukcją bezstopniową.
poza tym, AKE nigdy nie występowało w multitronicu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 16:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
meszrum napisał(a):
danek3miast napisał(a):
Czy napewno masz tip-tronik ( dużo ludzi myli) po D masz 4-3-2 ???

Jeżeli nie masz po D 4-3-2, a masz tylko (+ i - ) to masz multi-tronik wtedy lipa ze skrzynią nie opłaca się jej naprawiać.




to nie tak, danek - nie masz racji.

tiptronic do FL posiadał PRND.4.3.2, a po FL miał tylko PRND[S] tak samo, jak multitronic.
poza tym, multitronic nie zmienia biegów :): , gdyż jest konstrukcją bezstopniową.
poza tym, AKE nigdy nie występowało w multitronicu.





To zwracam honor meszrumie byłem w błędzie

moje stwierdzenie jest od gościa co ma serwis skrzyń i tak mnie poinformował wychodzi na to że błędnie.

Ewentualnie można to sprawdzić jedynie czy to tip-tronik czy skrzynia ma miskę olejową oczywiscie jak sie nie ma pewności.

Pozdrawiam


A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 07:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2007 08:26:05
Posty: 5
Lokalizacja: Ostrzeszow
Meszrum ma rację - jest to Tiptronic i z tego co czytałem na formum AKP tylko takie montowano w AKE (mulitronic jest za slaby do mocy).

Wracając do tematu, podziękowania dla Konrado84. Chyba znalazłem odpowiedz na moje pytanie. Dla zainteresowanych link do tematu.

http://automat.pl/forum/viewtopic.php?t ... +przeciaga


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2007 10:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Tak, właśnie o ten wątek mi chodziło, choć nie mogłem go wczoraj znaleźć ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 19:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Ma ktoś może jakieś zdjęcia tych elektro-zaworów?Jaka cena tego w ASO??Będę wdzięczny za nr oryginału i jakiś przekrój skrzyni.

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:08:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Behemoth - spokojnie ;) . Twój problem wcale nie musi wynikać z wadliwej skrzyni - wystarczy, że coś przydławiło silnik (np. N75, N18 albo cokolwiek innego) i objawy też będą dokładnie takie same jak w Twoim "poście otwarcia". Szczerze mówiąc nie bardzo chce mi się wierzyć w awarię skrzyni - jeśli deklarowany przebieg jest prawdziwy. Może daj nam logi to zmierzymy się z ASO ... :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
No właśnie pracuję nad logami(uczę się,czytam itp.) i jak tylko będę miał to na pewno wrzucę.A co do skrzyni mam podobne objawy a dodatkowo jeszcze bieg wsteczny wrzuca mi z opóźnieniem i lekkim szarpnięciem.Olej wymieniany był ok 20tys km temu.

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:27:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Herman - wsteczny bieg zawsze wchodzi z małym opóźnieniem (mówiąc obrazowo - skrzynia musi "wyhamować" olej zpierniczający pod dużym ciśnieniem i "odwrócić" jego bieg w przeciwnym kierunku :): ;) ).
Poza tym - jeżeli masz jakieś podejrzenia wobec swojej skrzynki to należy ją szczegółowo przebadać w blokach wartości mierzonych i dysponować wystarczającą wiedzą do prawidłowej interpretacji otrzymanych wyników. W mojej ocenie dopasowywanie własnych objawów do czyjegoś przypadku - jest pozbawione sensu (a dodatkowo strach ma wielkie oczy...). Tzw. druckregelventile'n daje się sprawdzić VAGiem 9kolektywnie i każdy z osobna również), jak dużo innych parametrów. Twój problem (o ile wogóle istnieje) może okazać się błahostką lub czymś bardziej poważnym ... . Jedno jest pewne - nie ma sensu działać po omacku i studiować schematy, ponieważ inni zrobią to lepiej i bardziej celnie. Niestety nie wiem ile osób w PL opanowało tą sztukę (naprawy tipów) - osobiście znam tylko jednego takiego człowieka (serio).
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Piotruś napisał(a):
Niestety nie wiem ile osób w PL opanowało tą sztukę (naprawy tipów) - osobiście znam tylko jednego takiego człowieka (serio).
:peace:
proszę o namiar na PW.Auto jest dla mnie ważne i nie będzie mi w nim dłubał jakiś kowal.

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:42:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Poza tym - jeżeli masz jakieś podejrzenia wobec swojej skrzynki to należy ją szczegółowo przebadać w blokach wartości mierzonych i dysponować wystarczającą wiedzą do prawidłowej interpretacji otrzymanych wyników. W mojej ocenie dopasowywanie własnych objawów do czyjegoś przypadku - jest pozbawione sensu (a dodatkowo strach ma wielkie oczy...). Tzw. druckregelventile'n daje się sprawdzić VAGiem 9kolektywnie i każdy z osobna również), jak dużo innych parametrów. :peace:


Piotr, podrzuć na których kanałach sprawdza się poszczególne druckregelventile, interesuje mnie to bardzo...
...oraz ich prawidłowe wartości mierzone - podzielisz się wiedzą ? :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 20:53:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Herman napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Niestety nie wiem ile osób w PL opanowało tą sztukę (naprawy tipów) - osobiście znam tylko jednego takiego człowieka (serio).
:peace:
proszę o namiar na PW.Auto jest dla mnie ważne i nie będzie mi w nim dłubał jakiś kowal.


Ale dlaczego na PW ??? :-)
Wcale nie masz specjalnie daleko, a kompetencje Pana Sopy mogą się przydać każdemu userowi VAGów. Dla mnie kazda okazja jest dobra, żeby wychwalać SSERWIS pod niebiosa - i to ze szczerym przekonaniem, że działam w słusznej wierze :d :
Tutaj doczytasz wszystko czego Ci potrzeba: www.sserwis.pl
;)

Carl-u - oczywiście będę grzebał w kompie chociażby do upadlego - dla Ciebie wszystko (nooo ... prawie wszystko :-) ).

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 19:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Piotruś napisał(a):
Carl-u - oczywiście będę grzebał w kompie chociażby do upadlego - dla Ciebie wszystko (nooo ... prawie wszystko :-) ).

:d :peace:


Oj, ja też byłbym niezmiernie wdzięczny za takie info ;)
Moja skrzynka "przeciąga" i niepokoi mnie to, silnik i osprzęt OK - na podstawie logów ocenionych przez tutejszych Mistrzów :) Więc to wykluczam...

Chętnie sprawdziłbym te zaworki, gdyby tylko dane mi było poznać zasady ich diagnozy ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Mam ten sam objaw i walcze juz sześć tygodni.
PostNapisane: 12.paź.2007 21:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2007 19:22:57
Posty: 8
Lokalizacja: Kutno
Dokładnie opisałem to tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=timtum
Do dnia dzisiejszego nie mam naprawionego auta. Po prostu brak słów. Nie oddawajcie auta rzeźnikom. Słyszałem o mistrzu od ASB z Poznania. Podobno najlepszy. Tylko dla mnie juz zapóźno, bo wydałem na naprawę tego objawu 4800 zł i teraz jest jeszcze gorzej niż przed naprawą. :065:

_________________
Audi A6 2,5 TDI Avant 2000 rok . www.nawi-com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 21:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
...kurcze i ja tez mam to samo dwójka przeciąga na hydraulicznym niemiłosiernie a trójeczka włącza sie na chwile, 4,5 bez zarzutu...
chętnie sprawdziłbym te magiczne zaworki
aaaa ...przemycę pytanie za które może mi sie oberwie ze jest,,szukajka itp,, ale co tam- w jakim położeniu sprawdza sie olej w tipie, na d ,r ....?

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 21:43:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl-u - oczywiście będę grzebał w kompie chociażby do upadlego - dla Ciebie wszystko (nooo ... prawie wszystko :-) ).

:d :peace:


Obiecałeś i nie dotrzymaleś słowa... :) :): :d
A ja tu czekam i tęsknię... :peace:
Serce boli tym bardziej, że czas na polemikę z meszrumem to masz... :)

A tak na poważnie: poczekam cierpliwie aż znajdziesz to w swoim mądrym archiwum
...i dziękuję za deklarację - wszystkiego bym nie wziął :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 22:36:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Obiecałeś i nie dotrzymaleś słowa... :) :): :d
A ja tu czekam i tęsknię... :peace:
Serce boli tym bardziej, że czas na polemikę z meszrumem to masz... :)


Ach o to Ci chodzi ... . A ja podejrzewałem pęd do wiedzy ... :): .
Do polemiki z Wodzem Deflorującym powinno wystarczyć to:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1110291

:): ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: