.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 08:31:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 18:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Co może być przyczyną tak dużego mojego spalania? skoro Ty masz 4,2 i pali ok.16 a ja 2.5 i prawie 13 to rzeczywiście coś chyba niegra:/

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 00:50:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, co to są półbiegi o których pisze morgothdbma ? U mnie też jest uczucie że przy starcie z 1 na 2 bieg samochód jedzie na w połowie wciśniętym sprzęgle ( porównanie z manuala), a następnie przy przełożeniu na 3 wskakują wyższe obroty następnie spadają i włącza się 3 biegu. (wrażenie półbiegu występuje tylko przy przejściu z 2 na 3) Później jest ok. Zaznaczam że objawy są na ciepłym silniku. Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią biegów, i nie wiem czy to norma? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 08:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Krzysztof1967 napisał(a):
Witam, co to są półbiegi o których pisze morgothdbma ? U mnie też jest uczucie że przy starcie z 1 na 2 bieg samochód jedzie na w połowie wciśniętym sprzęgle ( porównanie z manuala), a następnie przy przełożeniu na 3 wskakują wyższe obroty następnie spadają i włącza się 3 biegu. (wrażenie półbiegu występuje tylko przy przejściu z 2 na 3) Później jest ok. Zaznaczam że objawy są na ciepłym silniku. Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią biegów, i nie wiem czy to norma? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Krzysiek


Też mnie to niepokoiło kiedy pierwszy raz się przejechałem autem z taką skrzynią.
U mnie jest dokładnie jak piszesz!
Myślę, że nie ma powodów do obaw jeśli skrzynia nie sprawia żadnych problemów. Dbaj tylko o olej :!!: no i prawidłową eksploatację ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 09:16:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Pólbiegi to tzw. biegi hydrauliczne (czy jakoś tak)
Są pomiędzy normalnymi biegami, i w normalnych warunkach nie powinno się ich prawie wcale wyczuwać, czasmi jedzie chwilę na półbiegu (obroty trochę spadają i potem sporo więcej do kolejnego biegu), tak jakby 2 etapy zmiany biegu, u mnie sporadycznie potrafi przeciągnąć dłużej na pólbiegu 3+ (pomiędzy 3 a 4). Pólbiegi są między wszystkimi biegami, teoretycznie nie powinno się wyczuwać, ale 3+ to wyczuwam często (szczególnie na zimnej skrzyni)
Co do spalania - 16 to już straszny hardcore w mieście (dolna granica możliwości), raczej powiedziałbym 17-18, a przy dynamicznej jeździe (to 17-18 to raczej emeryt) to spoko ponad 20

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 22:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witam.
Znalazłem ten wątek bo miałem podobne wrażenia do behemoth i Konrado84 - Tiptronic ma za duży poślizg na niskich biegach, silnik wchodzi na 2000 obr, a auto rozpędza się powoli.

Konrado84 napisał(a):
A teraz owe "uślizgi". Jak było tak jest :!: I tu moje zdziwienie, przecież jechałem jakimś automatem w golfie III, w jakims dodge i tam był "ciąg" równy, praktycznie od momentu ruszenia, skrzynia spinała biegi od razu.
Tutaj podobno tak jest i ma to sprawić płynność zmiany biegów.
...
Kilka osób, które mają automaty w nowszych samochodach jeździło moim autem i nikt się nie skarżył, że coś jest nie tak, nikomu to nie przeszkadzało, nawet jak zwróciłem na to uwagę...

Jeśli ktoś, kto ma sprawny tip (najlepiej w 2,5 TDI) może nagrać filmik średnio dynamicznego rozpędzania i zamieścić linka, chętnie porównam z jeszcze jednym czy u mnie jest tak samo.


Teraz moje doświadczenia. Pojechałem niezależnie do dwóch uznanych warsztatów od ASB w Poznaniu: Walkowiak i Myszkowski, aby ocenili pracę skrzyni biegów i postawili diagnozę skąd to przeciąganie na niskich biegach. Ku mojemu zaskoczeniu i zadowoleniu żaden z nich nie dopatrzył się w pracy skrzyni żadnych nieprawidłowości. Jedyne zalecenie: wymiana oleju. Mój wniosek: trzeba polubić taką pracę automatu w tym aucie i przyzwyczaić się do podwyższonych obrotów silnika przy delikatnym ruszaniu (gdy mocniej nacisnę gaz skrzynia chodzi bardzo ładnie i czuć to na plecach).

A teraz kilka słów o wymianie oleju. Poczytałem trochę forum i wiele osób zaleca zrobienie dynamicznej wymiany oleju, jeśli nigdy jeszcze nie był zmieniany (u mnie 185 tys), dlatego chciałem zlecić wymianę dynamiczną. Firma Walkowiak odmówiła wymiany dynamicznej, firma Teo Motors robi wg życzenia klienta, ale p. Myszkowski nie polecał wymiany dynamicznej - niepotrzebne koszta i ryzyko dla skrzyni :!:.

Zatem, dzisiaj właśnie olej został wymieniony statycznie, skrzynia pracuje bardzo podobnie, no może minimalnie szybciej auto się rozpędza po lekkim przygazowaniu do 2000 obr. Mam nadzieję, że tym postem uspokoję kilka osób, które mają podobne objawy i związany z tym niepokój :-)

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 12:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
...Trójka pracuje jakby "na dwa razy" (ponoć tak też ma być i jest jakaś "miękka" i "twarda" trójka)....
...
A może części osób (jak mi) poprostu wydawało się, że nie tak ma być?
...
Jeśli ktoś, kto ma sprawny tip (najlepiej w 2,5 TDI) może nagrać filmik średnio dynamicznego rozpędzania i zamieścić linka, chętnie porównam z jeszcze jednym czy u mnie jest tak samo.
..

wydaje mi sie, ze mam sprawny TIP z tym ze to film z butem
http://pl.youtube.com/watch?v=znVtV_dHems
nalezy zrobic poprawke, ze to auto po chipie i przy "serii" przy pelnym bucie mniej odjezdzaja obroty silnika od predkosci (efekt polsprzegla)
efekt, o ktorym moze mowa (polbiegi) ponizej na filmikach
Cytuj:

Witam, co to są półbiegi o których pisze morgothdbma ? U mnie też jest uczucie że przy starcie z 1 na 2 bieg samochód jedzie na w połowie wciśniętym sprzęgle ( porównanie z manuala), a następnie przy przełożeniu na 3 wskakują wyższe obroty następnie spadają i włącza się 3 biegu.....Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią biegów, i nie wiem czy to norma? Proszę o pomoc.

ponizej jakies filmiki jakis v6tek po jakis czipach
http://pl.youtube.com/watch?v=0RqxVE7TPBQ
http://pl.youtube.com/watch?v=8CQbJCWL9 ... re=related
nie wiem czy to zwiastun zblizajacych sie problemow ich wlascicieli czy nie ale niektore auta widac tak maja

Cytuj:
dlatego chciałem zlecić wymianę dynamiczną. Firma Walkowiak odmówiła wymiany dynamicznej, firma Teo Motors robi wg życzenia klienta, ale p. Myszkowski nie polecał wymiany dynamicznej - niepotrzebne koszta i ryzyko dla skrzyni .

widac sa porzadni jeszcze ludzie na tym swiecie:) A tak powaznie to gdy audi/szmelcwagen wcale nie przewiduje wymiany oleju w tipie to nie wiem dlaczego niektorzy chca byc bardziej papiescy niz...tez wymienialem "statycznie" dla spokoju sumienia

Sam poslizg automatu (jakby sprzeglo sie slizgalo) to cecha kazdej automatycznej skrzyni biegow -> obrazowo mowiac przekazanie napedu silnik -> kola odbywa sie poprzez 2 "wiatraki" gdzie jeden (przypiety do silnika) dmucha na drugi (po stronie "kol") olejem i tak wprawia go w ruch
Jak ktos lubi katowac swoja skrzynie moze stanac, zalaczyc D, wcisnac hamulec i robic sobie male przygazowki.. bieg zapiety, auto stoi, obroty rosna a auto nie jedzie, silnik nie gasnie (takie czary mary)


Nie wiem jaka strategie lockupa (spiecie na stale tego co polaczone jest tylko "wiatrakami" i przeplywajacym olejem) w tipie ale np w civicu 1,4 automat 4 biegowy po 95r. jest tak, ze wlacza sie ta blokada juz na 3ce (przy wybranym D).. efekt: pelny but, obroty dochodza do X na 3ce (okolo 6tys zhakiem), wlacza sie blokada.. wiec obroty lekko spadaja (bo znika efekt polsprzegla), znowu dochodza do konca i wchodzi 4ka (czyli efekt polbiegu na 3ce)

Najlepsza metoda na oszczedna jazde automatem to... unikamy:
- wysokich obrotow
- niepotrzebnych hamowan
- rozjezdzania sie obrotow silnika z predkoscia (czyli gdy "para" zamiast w kola gotuje olej)

Efekt: moje auto we Wroclawiu pali mniej (okolo 9.5-10.5) niz producent podaje w instrukcji (10.9 w cyklu miejskim)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 2.5TDI AKE] - Tiptronic poslizg na niskich biegach??
PostNapisane: 08.paź.2009 08:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2009 20:21:19
Posty: 2
Witam wszystkich .

Od niedawna czytam to zacne forum,gdzie jak widzę jest sporo ludzi ,entuzjastow ,fachowcow ,ktorzy pasjonują się eksploatacją swoich "wymarzonych " AUDI.

Czytalem wiele tematow ,znalazlem taki sam problem jak w moim A6 2,5 TDI AFB Tiptronic. rok 1998.Avant
O moim aucie wiem tylko tyle iż byl wymieniany silnik (sprowadzony z rozbitka,w nim byla wymieniona turbina ,walki rozrządu,dostalem stare) i chyba tyle.

Problem to ogólnie nie najlepsze przyspieszanie i poslizgi na 1,2,3 biegu.Jak wcisną w podlogę to zarzutow nie mamidzie jak rakieta i ciagnie do 5 tys obrotow.Problem jest taki ze wolno tym samochodem nie mozna jezdzić ,wiecej poslizgow niz jazdy i efekt przyspieszenia bardzo mozerny.

Przejechal sie tym autem diagnosta na stacji kontroli pojazdow ktory ma do czynienia z takimi samymi A6 2,5 TIP i mowi ze to auto nie przyspiesza ,pewnie wina skrzyni automat.Ale ja doczytalem ze wcale ni emusi byc to skrzynia ze niesprawnosc skrzyni w 80% pochodzi od silnika

Wiem że moze być niesprawnosc :
-uklad podcisnienia EGR
-turbosprzezarka
-przeplywomierz
-wtryskiwacz sterujący
-pompa wtryskowa przestawiona
-pewnie wiele innych usterek.

Nie umiem sam wykonac logow i mam pytanie czy ktoś wykona logi w moim AFB .Jestem z Tychow ,zatem jestem w stanie podjechac do kogoś w promieniu co najmniej 50 km.

pozdrawiam
Grzegorz Rogala
-----------------------------------------------------------------------------------------
Post kolegi ponizej ,zreszta jest tutułowy w tym temacie:

Witam wszystkich.

Pytanie dotyczy skrzyni Tiptronic w A6 2003r. Nie wiem czy to normalne gdyz po raz pierwszy posiadam auto z automatem i przyznam iz moje odczucia są co najmnieje mieszane. Problem dotyczy skrzyni Tiptronic. Generalnie skrzynia zmienia biegi bardzo plynnie bez zadnych zaciec ale szczegolnie przy ruszaniu 1,2,3 bieg sa podwyzszone oborty i auto praktycznie nie przyspiesza. Efekt jest taki jakby wystepowal poslizg, cos jak jazda w manualu na polsprzegle z gazem. Po wkreceniu na wyzsze obroty auto jezdzi bardzo zwawo. Co ciekwe przytrzymujac gaz na 2-gim biegu np na poziomie 2300 obr po chwili obroty obnizaja sie. Praktycznie nie da sie jezdzic wykorzystujac moment obrotowy na niskich biegach - wiecej jest samego buczenia niz przyspieszenia. Auto ma 110 000 przebiegu, serwisy w ASO, olej i filtr w skrzyni wymieniony przy 105 000 na oryginal.

Z gory dziekuje za wszelikie sugestie, opinie i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AKE] - Tiptronic poslizg na niskich biegach??
PostNapisane: 08.paź.2009 09:33:02 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Rogalik_74 napisał(a):
....

Nie umiem sam wykonac logow i mam pytanie czy ktoś wykona logi w moim AFB .Jestem z Tychow ,zatem jestem w stanie podjechac do kogoś w promieniu co najmniej 50 km.....


odezwij się do mnie, moge ci zlogować auto. Daleko nie masz ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: