Cytuj:
...Trójka pracuje jakby "na dwa razy" (ponoć tak też ma być i jest jakaś "miękka" i "twarda" trójka)....
...
A może części osób (jak mi) poprostu wydawało się, że nie tak ma być?
...
Jeśli ktoś, kto ma sprawny tip (najlepiej w 2,5 TDI) może nagrać filmik średnio dynamicznego rozpędzania i zamieścić linka, chętnie porównam z jeszcze jednym czy u mnie jest tak samo.
..
wydaje mi sie, ze mam sprawny TIP z tym ze to film z butem
http://pl.youtube.com/watch?v=znVtV_dHems nalezy zrobic poprawke, ze to auto po chipie i przy "serii" przy pelnym bucie mniej odjezdzaja obroty silnika od predkosci (efekt polsprzegla)
efekt, o ktorym moze mowa (polbiegi) ponizej na filmikach
Cytuj:
Witam, co to są półbiegi o których pisze morgothdbma ? U mnie też jest uczucie że przy starcie z 1 na 2 bieg samochód jedzie na w połowie wciśniętym sprzęgle ( porównanie z manuala), a następnie przy przełożeniu na 3 wskakują wyższe obroty następnie spadają i włącza się 3 biegu.....Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią biegów, i nie wiem czy to norma? Proszę o pomoc.
ponizej jakies filmiki jakis v6tek po jakis czipach
http://pl.youtube.com/watch?v=0RqxVE7TPBQhttp://pl.youtube.com/watch?v=8CQbJCWL9 ... re=relatednie wiem czy to zwiastun zblizajacych sie problemow ich wlascicieli czy nie ale niektore auta widac tak maja
Cytuj:
dlatego chciałem zlecić wymianę dynamiczną. Firma Walkowiak odmówiła wymiany dynamicznej, firma Teo Motors robi wg życzenia klienta, ale p. Myszkowski nie polecał wymiany dynamicznej - niepotrzebne koszta i ryzyko dla skrzyni .
widac sa porzadni jeszcze ludzie na tym swiecie:) A tak powaznie to gdy audi/szmelcwagen wcale nie przewiduje wymiany oleju w tipie to nie wiem dlaczego niektorzy chca byc bardziej papiescy niz...tez wymienialem "statycznie" dla spokoju sumienia
Sam poslizg automatu (jakby sprzeglo sie slizgalo) to cecha kazdej automatycznej skrzyni biegow
obrazowo mowiac przekazanie napedu silnik
kola odbywa sie poprzez 2 "wiatraki" gdzie jeden (przypiety do silnika) dmucha na drugi (po stronie "kol") olejem i tak wprawia go w ruch
Jak ktos lubi katowac swoja skrzynie moze stanac, zalaczyc D, wcisnac hamulec i robic sobie male przygazowki.. bieg zapiety, auto stoi, obroty rosna a auto nie jedzie, silnik nie gasnie (takie czary mary)
Nie wiem jaka strategie lockupa (spiecie na stale tego co polaczone jest tylko "wiatrakami" i przeplywajacym olejem) w tipie ale np w civicu 1,4 automat 4 biegowy po 95r. jest tak, ze wlacza sie ta blokada juz na 3ce (przy wybranym D).. efekt: pelny but, obroty dochodza do X na 3ce (okolo 6tys zhakiem), wlacza sie blokada.. wiec obroty lekko spadaja (bo znika efekt polsprzegla), znowu dochodza do konca i wchodzi 4ka (czyli efekt polbiegu na 3ce)
Najlepsza metoda na oszczedna jazde automatem to... unikamy:
- wysokich obrotow
- niepotrzebnych hamowan
- rozjezdzania sie obrotow silnika z predkoscia (czyli gdy "para" zamiast w kola gotuje olej)
Efekt: moje auto we Wroclawiu pali mniej (okolo 9.5-10.5) niz producent podaje w instrukcji (10.9 w cyklu miejskim)
Pozdrawiam,
Przemek