.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 03:04:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI V6 AKE 180PS] seria czy virus??
PostNapisane: 19.lip.2007 19:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kumpel nabył 2.5 TDI V6 AKE 180PSquattro w tipie. Oczywiście zainteresowany jest cipkiem. Dziś wpadł do mnie i z ciekawości zlogowaliśmy tylko 3 grupy. Wg mnie to auto jest po programie. Wysokie doładowanie i dawki, aczkolwiek nigdy nie logowałem 180PS. Jakie jest wsze zdanie??
Ciekawi mnie również pomiar momentu obrotowego. mam dwie kolumny, w których wyniki różnią się od siebie znaczaco. Które sa wiarygodne?
008 dynamiczny

Obrazek

011 dynamiczny
Obrazek

niutki
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 20:08:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moim zdaniem seria.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 20:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli seria, to w takim razie druga kolumna przy pomiarze Nm. Wychodzi mierny wynik 340Nm i 167PS :zly:

Czyli seryjny AKE ma tak wysokie dawki?? Doładownie też spore, ale tu ewidentnie przeładowuje i wypluwa 0575, choć w BS011 wszystko wygląda oki. w tych rękach nie ma mowy o zapieczeniu kierownic :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 20:33:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Seria i to w dodatku mierna, jak sam zauważyłeś - ok. 167 PS :/
575 na 100% nie spowodowany chipem.
Pomiar momentu na tipie przeprowadzamy tylko na pierwszej kolumnie, druga jest zablokowana na stałe.
Nie wiem jak Ty zrobiłeś ten log.
U mnie jest:
torque - torque (zablokowany) - rpm - load

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 20:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo, spójrz jak AYM zarzuca gnojem po okolicy...
te dawki z AKE są bardzo umiarkowane...
turbina jest usmażona. trzeba czyścić. N75 nie daje rady ograniczyć ciśnienia... który to jest rok? sprawdzcie odmę - ona może być przyczyną.

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 22:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2007 01:24:34
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Też chiałbym wiedzieć jak zrobić pomiar momentu w trakcie jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 22:23:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
VAG Comem - logując dynamicznie blok 009 w sterowniku tiptronica.

Dasz radę ? :):

Obrazek

W następnej kolejności:

Możesz samodzielnie wyliczyć sobie przybliżoną moc (bez hamowni)...

Moc jest to nic innego jak iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej, przy czym moment jest wyrażony w Nm, prędkość obrotowa w rad/s a moc w watach. Mimo iż są to jednostki podstawowe znacznie częściej używa się obr/min oraz KM – wtedy ta zależność wygląda następująco:

MOC = Moment x obroty / 7022

idąc dalej tym tokiem rozumowania:

przykładowe wyliczenie

436 Nm x 3360 rpm / 7022 = 208,62 PS :!!: :!!: :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 00:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
A czy pomiar momentu był z włączoną klimą?
U mnie klima zabiera ok 20 Nm...

Nie do końca kapuję o co chodzi z tymi kolumnami, u mnie pomiar wygląda tak, że niutki pokazują się w obydwu kolumnach praktycznie jednakowo...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 06:50:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
tylko trzeba mieć tipa :diabel:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 07:27:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> logowałem normalnie. Ostatnio w ten sam sposób logowałem paska 2.8 30V i też w dwóch kolumnach wartości były zmienne.

A6 rok 2000. Przebieg niby 190tys.km. Korekcje wszytkie na + w granicy 0,5 - 1,2.
Wydaje mi się, że logowałem bez klimy, ale typ strasznie cięzki jest i być może pstryknął, a je w blasku VAGa tego nie dostrzegłem. Tak, czy inaczej na dniach podjedzie do mnie i zrobimy wszystko jak należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 07:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Można prosić o oświecenie:
Moc której wynik to 7022, z jakich cyfr ja obliczasz?
Skąd to sie bierze to 7022 ?
Pozdro.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 08:12:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
moment obrotowy * obroty silnika (odczytane z VAGa) / 7022 (przelicznik jednostek) Otrzymujemy wynik w PS.
Proponuje wrzucić do excela i porobić pikne wykrey :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 08:40:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jestem zaskoczony, że logowałeś normalnie wowo i miałeś aktywne dwie kolumny.
Nie wiem od czego to zależy - u mnie kolumna druga jest zablokowana na stałe i pokazuje chyba 100% wytrzymałości tiptronica.
Zauważ, że ja mam to w drugiej kolumnie a Ty w czwartej...
Może zależy to od typu sterownika tipa ?
Tego nie wiem... :/
Jeżeli w dwóch kolumnach pokazują się takie same wartości to OK, natomiast w Twojej "prezentacji" ;) wyniki nie są tożsame w kolumnach.
Ale tak jak pisałeś, można to sobie ładnie wkleić do excela i ułożyć wykresik.
Wtedy druga kolumna będzie trochę mało wiarygodna ze względu na wysoki, szybko występujący, bardzo krótko sie utrzymujący i stożkowy moment obrotowy.

-> Logować tipa trzeba zdecydowanie na wyłączonej klimie (niestety :/ ) - u mnie zabiera ona nawet ponad 20 Nm.

-> 7022 - wynika z przeliczenia jednostek, MarioJr - wowo juz to pięknie wyjaśnił.

-> I loguje się tylko tipa w 002 blok 009, jak wskazał SebMis, w manualu odnajdziecie to tam gdzie napisał GrzesB (pod warunkiem, że układ jest z ESP).

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 20.lip.2007 10:38:12 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 08:59:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A ja tylko dodam, że w sterowniku klimy i ABS/ESP też jest Nm ;) ale nie wiem czy wartości pokrywają się z tymi na ASB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 10:33:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
A ja tylko dodam, że w sterowniku klimy i ABS/ESP też jest Nm ;) ale nie wiem czy wartości pokrywają się z tymi na ASB.


Tylko pod warunkiem, że to układ ABS z ESP, jeżeli tylko z ASR - to w sterowniku ABS-u nie ma Nm-ów... :/

Sprawdzone... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 11:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ja nieco nie na temat...
nie sądzicie, że to samo auto przy zastosowaniu innych kół [rozmiar] będzie mieć zgoła odmienne rezultaty?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 12:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
U mnie moment wyświetla się w takim układzie:

Nic nie mam zblokowane, loguję normalnie, tak samo dla 3.11 i dla 4.09:

http://www.speedyshare.com/698362377.html

meszrumie jeśli dobrze rozumiem to zakładasz, że rozmiar kół może mieć wpływ na pomiar momentu?

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 12:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
GrzesB napisał(a):
A ja tylko dodam, że w sterowniku klimy i ABS/ESP też jest Nm ;) ale nie wiem czy wartości pokrywają się z tymi na ASB.

jest jest, ale to zvagować, bo jeśli się rusza to sterownik ABS zrywa połączenie z vaginą :/

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 13:41:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
ja nieco nie na temat...
nie sądzicie, że to samo auto przy zastosowaniu innych kół [rozmiar] będzie mieć zgoła odmienne rezultaty?


Na hamowni inercyjnej, jak najbardziej prezesie... :):
Oprócz tego jeszcze dokładna waga pojazdu najlepiej z kierowcą. :diabel:
Ale w przypadku pomiaru ze skrzyni biegów, gdzie jedna składowa to Nm mierzony przed "przekazaniem" momentu obrotowego bezpośrednio na koła, a druga składowa to obroty silnika ?
Wydaje mi się, że nie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 21:51:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
SebMis napisał(a):
GrzesB napisał(a):
A ja tylko dodam, że w sterowniku klimy i ABS/ESP też jest Nm ;) ale nie wiem czy wartości pokrywają się z tymi na ASB.

jest jest, ale to zvagować, bo jeśli się rusza to sterownik ABS zrywa połączenie z vaginą :/


Logowałem kiedyś sterownik ABS-u - zalogował mi czujniki kół do 40km/h i urwał - myślałem, że u mnie coś nie halo a jednak tak ma być :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: