.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 22:04:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (80 B2 1,6l 86r.) Problem z silnikiem- chłodzeniem
PostNapisane: 14.paź.2007 12:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam problem z silnikiem w moim aucie. Temat jest długi a ja nowy więc proszę o cierpliwość :D Siedze już ok 3h i szukam po forum ale nic konkretnego nie znalazłem, owszem podobne przypadki ale w nowszych autach. Posiadam moją staruszkę od grudnia 2006r. Od początku posiadania powoli ale (wydaje mi się) skutecznie doprowadzałem ją do stanu piękności i reliktu dawnych lat. Powymieniałem wszystko co było trzeba (kopułka, palec rozdzielacza, świece, przewody, nowa pompka centralnego zamka, naprawiłem sterowanie szybami (elektryka 4x!:P), ostatnimi czasy kompletny rozrząd, łożyska tył, wszystkie filtry, olej, nowy parownik (lpg), łożyska alternatora. Z kosmetyki pofatygowałem się dość daleko po oryginalne felgi audi, a na dzisiaj byłem umówiony ze znajomym lakiernkiem na malowanie całości (oprócz dachu:P). Chciałbym aby wyglądała jakby wyszła z fabryki:)

Niestety w czwartek stała się rzecz straszna która strasznie mnie dobiła :( Objawy były b. dziwne... Na luzie pod światłami ponad 2000obr! Po dojechaniu na miejsce podnoszę maskę i widze całą prawą (patrząc z przodu) część komory silnika w kompletnym zalaniu. Pomyslałem że może po ostatnich serwisach za mocno dokręciłem korek wlewu płynu chłodniczego i troche go poluzowałem i o mało mnie nie poparzyło... Wiedziałem że coś jest bardzo nie wporządku! Później jeszcze ostrożnie i powoli podjechałem do szwagra który od początków mojej motoryzacji prowadzi mi pełen serwis aut. Zobaczył i powiedział że przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka (nie chciał mnie martwić). Zalecił kupno i wymianę termostatu. Termostat kupiłem w piątek. Do wymiany przystąpiliśmy wczoraj tj. sobota. Po wyciągnięciu termostatu i założeniu wszystkiego, wlaniu wody (celem przepłukania bez termosu) działo się to samo czyli woda wypływa przez zbiorniczek. Założyliśmy zrezygnowani nowy termos bo i tak nie byliśmy w stanie na miejscu nic więcej zrobić (garaż i kanał kolegi). Po złożeniu wszystkiego do kupy wyjechaliśmy z garażu (bo w kanale zrobił się już mały potok:)) Motor trochę popracował i przez chwilę wydawało się że wszystko jest ok ale tylko do momentu nagrzania silnika i wody w obiegu. Po rozgrzaniu spowrotem cała woda wywaliła zbiorniczkiem. W sytuacji kiedy korek zakęcony jest maksymalnie twardnieją węże czyli wytwarza się dziwne ciśnienie a po odkręceniu fontanna wody. Nietety wywnioskowaliśmy że zawiniła uszczelka pod głowicą lub cała głowica. Jeżeli ktoś zna sie troche a nie tylko mu się wydaje bądź przypuszcza nie mnie poprawi i wytłumaczy o co może chodzić. Może już ktoś kiedyś miał taki przypadek. Teraz po przemyśleniach i po rozważaniach doszedłem do wniosku że nie ma sensu i zwyczajnie nie opłaca się inwestować w naprawę tego silnika izaczynam rozglądać się za nowym silnikiem! Co wpłyneło na moją decyzję? Np to że silnik był gnębiony gazem juz na pewno kilka lat, przy wymianie uszczelki należało by dać głowicę do sprawdzenia, wymieniałbym od razu szklanki bo też już troche grają/grały a przy takiej robocie nie kupowałbym byle jakich tylko jakieś "lepsze". Reasumując: Uszczelka pożądna (nie z gazety:)) ok 100zł. , sprawdzenie głowicy ok 100zł (przynajmniej w moich okolicach), szklanki pewnie ok 25-30zł/ sztukę do tego inne "drobnostki" które przeradzają się w niezłe koszta-wiadomo. LPG na moim silniczku już i tak wywarło na pewno takie piętno że stwierdzam że nie warto go reanimować!
[Zapomniałem dodać na wstępie że gościu od którego kupiłem Audiczke poinformował mnie że jest to wersja 1,6l 109KM. Nie wierzyłem że coś takiego potrafiono w tamtych latach wyprodukować ale rzeczywiście występowały takie wersje silnika!]

Poszukuję teraz jakiegoś silnika 1,6 lub najchętniej 1,8 (bo 2,0 nie wejdzie bez większych przeróbek i dodatkowych kosztów). Dobrze by było aby silniczek był na gaźniku nie na wtryskach a to dlatego że silnik który jeszcze tam drzemie jest na gaźniku i gdybym wstawiał na wtrysku to byłby problem z podawaniem paliwa- myślę że jak ktoś się zna to wie o co chodzi. Najchętniej wstawiłbym tam 1,6D ale wtedy to znów więcej zabawy z elektryką i wszystkim innym.
PROSZĘ o porady jakie silniki można tam wrzucić bez większych problemów a jeśli z problemami to jak je rozwiązać. 2,0 kusi strasznie ale przeraża robota:P Może ktoś ma albo zna kogoś kto miałby do sprzedania jakiś motor 1,6 ; 1,8 w ostateczności 2,0 :614:

Wiem że rozpisałem się nieprzeciętnie ale być może komuś to pomoże w jakimś problemie a i może ktoś mi pomoże :D Jestem z Bydgoszczy i raczej bardzo daleko po silnik nie chce mi się jechać żeby nie robić sobie dodatkowych kosztów!!

Jeżeli ktoś przeczytał moją wypocine od początku do końca to gratuluje cierpliwośc i dzięki za zrozumienie. razie czego czekam na jakieś odpowiedzi co mogę wsadzić pod maske mojej B2 (oczywiście nie muszę chyba wspominać że to przejściówka z końcówki serii) tak asekuracyjnie w razie czego może to gdzieś komuś pomoże:)

Pozdrowionka dla wszystkich użytkowników i dla administratorów.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 14:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
jesli masz na gaźniku to musze zmartwić ze to nie jest 110 KM (PV,YZ ),ani 112 KM DZ, bo one były na wtrysku :D,

najlepiej chyba kupic 2 silnik chodza po 400, 500zł,za te na wtrysku krzycza wiecej :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 21:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!

Właśnie dzisiaj byłem u znajomego który pracuje w hurtowni z częściami do Audi, VW itd. i podsunął mi pewną myśl... Powiedział (i w sumie ma rację) że jak kupie drugi silnik to nie wiadomo jak długo pochodzi a jak zrobie ten obecny to zawsze będę wiedział na czym stoję:) I tu ma rację. Tylko jak bym robił ten silniczek to będę robił wszystko od podstaw i bez lipy! I tak: uszczelka pod głowicę, gumki na zawory, szklanki, uszczelki pod kolektor wydechowy, ssący, simering na wał (os str sprzęgła bo minimalnie puszcza), poduszki silnika i skrzyni, poduszki zawieszenia, sprzęgło, docisk, słoneczko, łożysko oporowe. To wszystko wycenił mi mniej więcej na ok 600zł! Wiadomo jeszcze do tego sprawdzenie szczelności głowicy, planowanie i chciałem wymienić gaźnik bo kłopoty z obrotami w czasie jazdy mam chyba dzięki gaźnikowi! A za silnik dam minimum 400zł. do tego poduszki simering na wał i temu towarzyszące i wyjdzie tylko troche taniej a nie wiadomo co dalej... Sam już kompletnie nie mam pomysłu co robić!!! Będę dalej mużdżył póki co śmigam Scenic-iem:/ Ale od jutra prawdopodobnie C15 w Dieslu:P

A co do mocy to kurde załamka:) Dobre miałem przeczucie żeby nie wierzyć sprzedającemu:)

Dzięki i pozdrawiam.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 21:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
do tych czesci nie doliczyłes robocizny no chyba ze masz jakies doswiadczenie i bedziesz robił sam, a jesli zamierzasz jezdzic jeszcze na gazie to gaznik moze byc byle jaki z klapka na przepustnicy ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 11:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zgadza się że nie wliczyłem robocizny a to dlatego że wszystko bede robił ze szwagrem:P To jest ten plus! Gdyby nie szwagier to nawet bym nie myślał o robieniu mojej B2 tylko ze względu na to że za samych fachowców więcej bym zapłacił jak za części! Do szwagra mam pełne zaufanie:) Nigdy nie zrobił mi żadnej lipy tylko ciężko u niego z czasem także szacowany przez nas okres kiedy auto będzie w stanie samo jeździć to coś ok połowy listopada! Ale cóż warto poczekać:)

A co do gaźnika... Chce go zmienić bo jak wspomniałem trzyma mi b. wysokie obroty w czasie jazdy (na luzie) i przez to mam też duże spalanie! Ale się zobaczy jak będzie.

Napisze coś tu jeszcze jak będę wiedział coś więcej:)
Pozdrawiam

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 13:51:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dlaczego uważasz, że 2,0 nie wejdzie? Zewnętrznie jest prawie identyczny...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 23:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
jestem niemal pewny ze 2,0 nie wejdzie... 2 litrówka taka jak bym chciał jest 5 cylindrowaa 1,6 i 1,8 4-cylindrowe:/ Wejść by weszło ale duuużo więcej roboty! Trzeba by wyrzucić na bok chłodnicę, pewnie przerabiać mocowania itd:( Za dużo roboty... Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi bo możliwe że nie wiem wszystkiego i się myle...

Pozdrawiam.
maridnm

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 10:41:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
maridnm :

Mialem prawie identyczna sytuacje, tylko w B4 ABT.
Woda gotowala sie i wywalala...
Rozwiazanie problemu bylo banalnie proste :
Z glowicy, wychodzi krociec, na ktory zakladany jest waz do ukladu chlodzenia. Niestety krociec zlamal sie i zablokowal przeplyw wody- przez co po nagrzaniu roslo cisnienie i wywalalo wode.
Na szczescie w moim wypadku okazalo sie ze nie zostal wessany do glowicy :p
odkrecilem rure, wyjalem fragment zlamanego kroćca, zamienilem na nowy ten przy glowicy i jest git.

Sprawdz jakos czy masz drozny caly uklad...

Pewnie u Ciebie przyczyna lezy gdzie indziej, ale moze byc rownie blaha jak u mnie - droznosc ukladu chlodzenia.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 18:07:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Silnik już mam cały wyjęty... (przy okazji chciałem sprawdzić jak wygląda sprzęgło-cieniutkie:)) Zobaczymy, po niedzieli jade zobaczyć silnik:) 1,8l na wtrysku:) Ale co najważniejsze jeszcze nigdy nie zaznał gazu:) Zobaczymy co i jak bedzie. Jak będzie wstawiony silnik to napisze jak to wygląda i pracuje:) Licze na lepsze odejście i lepszą prace ale jak będzie to się okaże:)

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: