.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:04:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] silnik słaby, proszę o opinie
PostNapisane: 17.paź.2007 16:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
od miesiąca mam Audika A6 2.5TDI Quattro 98'

auto ma przebieg 171tys z książką serwisową

auto generalnie jeździ i nie sprawia problemów...

ale niepokoi mnie kilka faktów:

- przy zmianie biegu na wyższy auto szarpie, jak puszczę delikatnie sprzęgło to jest OK (wcześniej miałem 1.8T, może to wina większego momentu obrotowego :-)

- autko kiedy jest zimne to jest niezmiernie głośne ... jak stary diesel, do tego słabe... kiedy już złapie jakąś temperaturę chodzi w miarę OK

- jak jest zimne od 900-1500 obrotów coś dziwnie gwizda pod maską, turbo przy takich obrotach raczej nie powinno ?

- VAG nie wykazuje żadnego błędu

moje wcześniejsze 1.8T wymiatało, a ta A6 tak jak by miała przyczepę 2t na stałe :-(

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 16:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Nic tylko zapoznać się z tym:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Wyręcze troche kolege meszruma:)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 17:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
od zawsze jezdzę dieslami, jeszcze zanim prawko zrobiłem jezdziłem dieslem, tylko na kursie jezdziłem benzyniakiem i zawsze jak wsiadałem i ruszałem to mój instruktor mówił "oj adaś, adaś... znowu jezdziłeś dieslem :) " wiec może to tylko kwestia przyzwyczajenia, wyczucia samochodu... tyle z moich doświadczeń :D
a odnośnie gwizdów, ja mam to samo i właśnie wydaje mi się że to turbo sie rozkręca, ale ja mam zadane wyższe ciśnienia :d i nie gwarantuje że u ciecie gwiżdze to samo co u mnie, jak również nie gwarantuje że u mnie gwiżdze turbo ;)
zrób logi według instrukcji :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI] silnik słaby, proszę o opinie
PostNapisane: 17.paź.2007 18:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Maciek1024 napisał(a):
od miesiąca mam Audika A6 2.5TDI Quattro 98'

auto ma przebieg 171tys z książką serwisową

auto generalnie jeździ i nie sprawia problemów...

ale niepokoi mnie kilka faktów:

- przy zmianie biegu na wyższy auto szarpie, jak puszczę delikatnie sprzęgło to jest OK (wcześniej miałem 1.8T, może to wina większego momentu obrotowego :-)

- autko kiedy jest zimne to jest niezmiernie głośne ... jak stary diesel, do tego słabe... kiedy już złapie jakąś temperaturę chodzi w miarę OK

- jak jest zimne od 900-1500 obrotów coś dziwnie gwizda pod maską, turbo przy takich obrotach raczej nie powinno ?

- VAG nie wykazuje żadnego błędu

moje wcześniejsze 1.8T wymiatało, a ta A6 tak jak by miała przyczepę 2t na stałe :-(


w twoim dieselku napewno coś szwankuje kolego, gdyby wszystko było wporządku nie poczułbys róznicy z przesiadki 1.8T na 2.5TDI.

pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI] silnik słaby, proszę o opinie
PostNapisane: 17.paź.2007 18:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
lukmat77 napisał(a):
Maciek1024 napisał(a):
od miesiąca mam Audika A6 2.5TDI Quattro 98'

auto ma przebieg 171tys z książką serwisową

auto generalnie jeździ i nie sprawia problemów...

ale niepokoi mnie kilka faktów:

- przy zmianie biegu na wyższy auto szarpie, jak puszczę delikatnie sprzęgło to jest OK (wcześniej miałem 1.8T, może to wina większego momentu obrotowego :-)

- autko kiedy jest zimne to jest niezmiernie głośne ... jak stary diesel, do tego słabe... kiedy już złapie jakąś temperaturę chodzi w miarę OK

- jak jest zimne od 900-1500 obrotów coś dziwnie gwizda pod maską, turbo przy takich obrotach raczej nie powinno ?

- VAG nie wykazuje żadnego błędu

moje wcześniejsze 1.8T wymiatało, a ta A6 tak jak by miała przyczepę 2t na stałe :-(


w twoim dieselku napewno coś szwankuje kolego, gdyby wszystko było wporządku nie poczułbys róznicy z przesiadki 1.8T na 2.5TDI.

pozdrawiam


mimo to że autko quattro i duuuuużo cięższe ? (ps. 1.8t A4 :-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 21:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Jeżeli stwierdzasz że w twojej A6 silnik głośno pracuje i ma słabą moc to trzeba koniecznie zrobic ogledziny Hydrauliki Wałków tym bardziej że jesteś od mc nowym właścicielem to jest najczęściej głowna przyczyna głośnej pracy v6.


Być może turbina przez pocisnienie zamula wtedy też głośno pracuje silnik i strasznie muli, ale to przy wyższych obrotach na wolnych tego nie słychać.

Jeżeli nie orientowałeś się do tej pory o dużej awaryjności V6 związanej głownie z wałkami rozrządu ( całej hydrauliki ) to nastaw sie kolego na koszta co niektórzy z nas na forum mamy to już za sobą .

Postaraj się zrobić oględziny dośc szybko aby nie narobić większego bigosu.

Poczytaj na forum o A6 2,5 TDI V6 dowiesz się duzo więcej bedziesz bardziej zorientowany.

Pozdrawiam




AUDi A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI] silnik słaby, proszę o opinie
PostNapisane: 17.paź.2007 21:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Maciek1024 napisał(a):



- przy zmianie biegu na wyższy auto szarpie, jak puszczę delikatnie sprzęgło to jest OK (wcześniej miałem 1.8T, może to wina większego momentu obrotowego :-)
:-(



poduszki pod silnikiem do wymiany sprawdź też pod skrzynią





A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 11:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
w najbliższych dniach zloguje całe autko :-)

ale jeszcze wspomnę co następuje ...

od 1000-2000 autko po rozgorzeniu dość ciekawie przyspiesza, po przekroczeniu 2000 dostaje kopa, ale tylko do ok. 3000 ! potem nagle traci moc i nie może nabrać obrotów powyżej 3500 !

co to może sugerować ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
co to może sugerować ?


Jeśli nie zareagujesz na czas nastąpi zgon silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
co to może sugerować ?


Jeśli nie zareagujesz na czas nastąpi zgon silnika.


bardzo budujący tekst ;-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Bardzo interesuje mnie co powoduje takie "odcinanie" mocy. U mnie dzieje się tak niekiedy. Przy 3000 auto nagle słabnie a skrzynia redukuje do 3. Dopiero po zmianie (tip) na 4 zaczyna się powoli zbierać. Gdzie szukać przyczyn takiego stanu rzeczy? Czy to może turbina już niedomaga ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 13:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zjawisko z niemocą przy ok. 3000 rpm [zazwyczaj], to tzw. notluaf turbiny. bierze się z przeładowania.
należy odróżnić to od notlaufu ECU.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 13:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
zjawisko z niemocą przy ok. 3000 rpm [zazwyczaj], to tzw. notluaf turbiny. bierze się z przeładowania.
należy odróżnić to od notlaufu ECU.


poproszę jeszcze kilka słów na ten temat :-)

czy we własnym zakresei mając VAGA mogę to jakoś zdiagnozować ? czy może jest to wina zaworak upustowego ciśnienie turbiny ?

ps. i jeszcze pytanie, właśnie dowiedziałem się iż w profesjonalnym zakładzie wymiana rozrządu kosztuje mnie 450zł netto (więc całkiem OK :-)
mogę do tego zakupić ten zestaw części (+ pompa wody i termostat) ??? :
http://www.allegro.pl/item258232744_org ... p_2_5.html

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 15:49:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maciek1024 napisał(a):
meszrum napisał(a):
zjawisko z niemocą przy ok. 3000 rpm [zazwyczaj], to tzw. notluaf turbiny. bierze się z przeładowania.
należy odróżnić to od notlaufu ECU.


poproszę jeszcze kilka słów na ten temat :-)

czy we własnym zakresei mając VAGA mogę to jakoś zdiagnozować ? czy może jest to wina zaworak upustowego ciśnienie turbiny ?

ps. i jeszcze pytanie, właśnie dowiedziałem się iż w profesjonalnym zakładzie wymiana rozrządu kosztuje mnie 450zł netto (więc całkiem OK :-)
mogę do tego zakupić ten zestaw części (+ pompa wody i termostat) ??? :
http://www.allegro.pl/item258232744_org ... p_2_5.html



w 2.5TDI nie ma zaworu upustowego w ścisłym znaczeniu tego pojęcia - mamy pełniący podobną rolę N75.
tak, przy pomocy VC/laptopa jesteś w stanie zdiagnozować niemal wszystko w silniku.

o rozrządzie przeczytaj tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .
części kupujemy tylko w ASO, a nie przez allegro [przez allegro nabywamy bieliznę dla małoletnich kochanek]. koszt naprawy 2.5TDI po zerwaniu paska/przeskoczeniu/innej usterce to ok. 10-15 000 PLN.

o zamiennikach nie wypowiadam się, gdyż uważam, że to istne szaleństwo - kilka klubowych 2.5TDI padło tego ofiarami.

oto komplet podstawowych części [mogą dojść także inne]:
Kod:
rozrząd główny:
059 198 119 A  [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C  [ramię napinacza]
059 109 479 B  [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]


termostat:
078 121 113 F  [regulator układu chłodzenia]
  N 901 368 02 [oring do termostatu]


paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H  [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A  [rolka odwracająca]
059 903 341    [rolka odwracająca]
059 145 276    [rolka odwracająca]
059 260 849 D  [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B  [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1   [płyn chłodzący koncentrat plus]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 08:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
części kupujemy tylko w ASO, a nie przez allegro [przez allegro nabywamy bieliznę dla małoletnich kochanek]. koszt naprawy 2.5TDI po zerwaniu paska/przeskoczeniu/innej usterce to ok. 10-15 000 PLN.

o zamiennikach nie wypowiadam się, gdyż uważam, że to istne szaleństwo - kilka klubowych 2.5TDI padło tego ofiarami.



Meszrumku,

opowiem teraz Tobie taką ciekawą historyjkę:

u mnie wypadało wymienić napinacz paska wielorowkowego (miał już słabą sprężynę).
Kupiłem ORI w ASO.
W porównaniu do tego co siedziało w środku to tragedia: rolka plastikowa, luz na niej i napinacz dziwnie wyglądał.
Ale OK - zostało zamontowane i rolka delikatnie bije na boki.
Pojechałem do ASO - wzieli mnie na serwis, postanowili zamówić taką samą część i podmienić - efekt: dokładnie to samo.
Powiedzieli, że mam gwarancję 2 lata i nie mam co się martwić.

Poszukałem w IC i FOCIE: znalazłem napinacz RUVILLE: dokładnie taki sam jak ten stary (na starym były oznaczenia AUDI): rolkam metalowa, zero luzu.

Ale kur.... nie kupiłem, bo przecież nie będę zmieniał teraz bez sensu skoro jest tamten.
Wkurzyłem się i tyle.

Druga historia: wiele części z oryginalnym znakiem ASO to są te same części co innych producentów: np. łożyska z ORI znakiem AUDI są dokładnie takie same jak robi RUVILLE lub SKF - tylko dodają znaczek AUDI i zmieniają pudełko.
Audi bierze od nich części i firmuje swoim logiem.

Tak samo zauważyłem jest z rolkami do rozrządu - podobno (tutaj podobno, bo sam nie widziałem tylko słyszałem od kilku osób) siedzą tam SKF lub RUVILLE :) :) Ja uważa, że SKF robi świetne rolki, pompy wody, a Contitech robi najlepsze paski.

Każdy może mieć swoje własne zdanie, ale mnie to jeszcze nigdy nie zawiodło i oby tak było odalej - odpukać - puk puk puk :D

Ale co do tej aukcji z allegro oraz do innych aukcji z allegro: NIGDY BYM TEGO NIE KUPIŁ (tutaj to nawet numery na zdjęciach widać inne niż powinny być :))

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 09:42:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lukaszr,

oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę. Piotr miał jakiś czas temu do czynienia z filtrem paliwa z ASO produkcji chińskiej...
jednakże, rzecz w tym, że ASO jest miejscem, gdzie można każda część skutecznie reklamować, w przeciwieństwie do sklepów nie posiadających warsztatu.

tak długo, jak kupuję cokolwiek w ASO, tak długo wiem, że mam skuteczną ochronę na zakupioną część.
właśnie o to, głównie chodzi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 11:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
lukaszr,

oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę. Piotr miał jakiś czas temu do czynienia z filtrem paliwa z ASO produkcji chińskiej...
jednakże, rzecz w tym, że ASO jest miejscem, gdzie można każda część skutecznie reklamować, w przeciwieństwie do sklepów nie posiadających warsztatu.

tak długo, jak kupuję cokolwiek w ASO, tak długo wiem, że mam skuteczną ochronę na zakupioną część.
właśnie o to, głównie chodzi.


Zgadzam się, ale w takim przypadku jaki mam ja: mam bardzo dobry dostęp do części z Inter Carsu i w dobrych cenach - wiem, że nie ma podrób, bo znam wewnętrzne zasady i jakie produkty kupuje IC - mam pewność, że są to oryginalne produkty praktycznie bezpośrednio od producentów :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 13:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
danek3miast napisał(a):
Jeżeli nie orientowałeś się do tej pory o dużej awaryjności V6 związanej głownie z wałkami rozrządu ( całej hydrauliki ) to nastaw sie kolego na koszta co niektórzy z nas na forum mamy to już za sobą .


Świete słowa :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 07:53:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
mam jeszcze 2 pytania ... (dopiero poznaję tą jednostkę...)

czy jest coś w aucie co sam mogę rozkręcić i przeczyścić ? (oczywiście z bezpośredniego osprzętu silnika ;-)

czy jest w Krakowie zakład w którym mogę dokładnie zdiagnozować autko i dowiedzieć się w jakim jest stanie turbo oraz hydraulika ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 09:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a co stoi na przeszkodzie, żebyś zakupił za 9 dych interface i sam zdiagnozował auto?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: