.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 22:38:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Duze spalanie LPG
PostNapisane: 12.maja.2007 11:43:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2007 23:50:40
Posty: 4
Witam. Wiem ze temat dotyczacy spalania gazu przez B4 byl czesto poruszany natomiast wydaje mi sie, ze moj problem jest nieco inny.

Posiadam B4 ABT z instalacja Landi Renzo. Spala mi okolo 17.5 l/100 km gazu niezaleznie od pory roku przy spokojniej jezdzie w miescie. Co dziwne nie wplywa na to rowniez czy jezdze na klimatyzacji. W trasie spala ok 12 l /100km rowniez przy spokojnej jezdzie.

Sonada lambda byla wymieniana na katalogowa firmy BOSH i sprawdzona ze dziala. Co do sondy to zauwazylem tez taki objaw. Na benzynie jak sprawdzam na VAG-u to sonda pieknie pracuje. Po przelaczeniu na gaz caly czas rosnie poczym ustawia sie na pewnym poziomie i VAG wypluwa blad sondy lambda

Po wymianie swiec, filtrow rowniez nic sie nie zmienilo. Reset kompa przez odlaczenie akumulatora rowniez nic nie zmienia.

Jak macie jakies pomysly napiszcie a moze znacie jakies dobre zaklady godne polecenia w Warszawie gdzie mozna by sie udac z tym problemem

_________________
Auti 80 ABT + GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 19:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Z opisu zachowania sondy lambda wnioskuję, że masz włączoną emulację na przebieg a powinna być na odłączoną lub masa. No i oczywiście regulacja by się przydała, proponuję też sprawdzić średnicę miksera. Kumplowi wsadzili za duży mikser i też miał takie szopki ze spalaniem. Po zmianie miksera na 38 mm auto zaczęło spalać max 13l/100km na mieście.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2007 23:50:40
Posty: 4
Witam.
Co do regulacji to juz moje autko widzialo i to niejedna. Niestety zadna nic nie zmieniala. Analiza spalin jest rowniez ok bo myslalem ze chociaz to wykaze jakis blad.

Srednice parownika postaram sie sprawdzic w tym tygodniu ale z tego co pamietam to ma 38 mm.

Moze ktos mi jeszcze wytlumaczyc o co chodzi z ta sonda lambda.

_________________
Auti 80 ABT + GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 17:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Pawlicki, jeśli rozwiążesz problem, to daj znać, bo mi też pali dużo, choć z literek mniej. 38 to chyba spora średnica mieszalnika. Ja u siebie miałem pierwotnie 30, teraz mam 34.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 10:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jaka to generacja? Jeśli II to wydaje mi się, że Masz za wysoko ustawiony próg lambdy w kompie gazowym (kto to regulował? Czy ta instalka wogóle widziała podpiętego PC-ta?). Takie zachowanie sondy może świadczyć o tym, że sterowanie mieszanką albo nie działa, albo ma źle ustawione parametry w sofcie. A może magiki od gazu całkiem odcięli sterowanie? Natomiast jeśli to I generacja to tylko regulacja z analizatorem spalin na podorędziu. Mikser 38mm może być, w ABT wtryskiwacz skutecznie zmniejsza przekrój dolotu :).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 20:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2007 23:50:40
Posty: 4
Po dlugim czasie wrocilem ponownie. Problemu nadal nie rozwiazalem. Instalacja jest II generacji. Wymiana Miksera rowniez nic nie pomogla chociaz musze przyznac ze pracuje plynniej na kazdych obrotach. Mial z was ktos jeszcze podobne problemy. Udalo sie komus rozwiazac, Gdzie mozna sie udac?

_________________
Auti 80 ABT + GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 00:37:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
A nie sprawdzałeś czy z powietrzem jest OK u mnie ostatnio pękła odma,ale tak że nie było widać i odrazu sporo więcej spalone było

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 12:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2007 14:25:36
Posty: 1
Lokalizacja: Krk
Jest jeden sposob na testy we własnym zakresie .... niestey jest to "majsterkowiczowanie".... trzeba do sobdy lamda podłączyć miernik elektryczny , podłączamy go do przewodów biały i czarny (szare to podgrzewaniwe sondy) podciągamy kable do miernika i patrzymy podczas jazdy co sie dzieje...miernik ustaiwmay na zkres do 5v (sondy stowane do vag maja 1v napięcia max) i jeśi podczas jazdy mamy przez większość czasu wskazania na poziomie 0,9 lub w okolicach to wiemy że "wali" gazem na cały regulator, 0,4-0,6 to zanczy ze jest w normie ( przy wysokim spalaniu to raczej tylko w strefie wolnych obrotów bedą takie wrtosci ) jak widzimy na wyświetlaczu poniżej 0,3 to radze zatkać uszy po przy dodaniu gazu bedzie "kichał" :) czyli mieszanka uboga... jest to niestey upierdliwe (docignąc przewodzik do kabiny) ale jedyny sensowny sposób na weryfikacje pracy gazownika.... ( ja mam u siebie2 sondy 1 do kompa jest podłączona druga do celów "diagnostyki za pomocą miernika" sonda wkręca sie idealnie w nakrętkę od piasty koła polonez/malczan/fiacior) koszta nakretki to kilka złotych koszt sondy to koło 100 koszt wspawania w wydech to około "flaszki". ...tak wiem że to nie jest eleganckie ale koszt znikomy i szybciutko sie zwraca po wyczajeniu awarii.....

ps. sorki za błędy : dyzlekcja

_________________
quidquid latine dictum sit, altum viditur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 20:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2007 23:50:40
Posty: 4
Co do sondy lambda byla przetestowana na wszystkie strony. podczas pracy na benzynie sprawdzana byla na VAG-u. Na gazie rowniez wszystko jest OK i sona dziala prawidlowo. Mam zamiar sprawdzic jeszcze uszczelki pod aparatem wtryskowym. Mozecie rowniez napisac ile gazu pala wasze B4. Moze sie niepotrzebnie czepiam bo ten typ juz tak ma :(

_________________
Auti 80 ABT + GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 08:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wywal krokowca w to miejsce wstaw register i po problemie .przynajmiej auto odżyje po zdjęciu tego kagańca. a na czas przeglądu zawsze kroka możesz założyć

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 08:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zużycie na blosie w 2.8 trasa-11-13 miasto do 16

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: