.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 17:41:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4'94 4.2]Temperatura cieczy/termostat/odczyty klimatronica
PostNapisane: 20.paź.2007 13:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Witam. Mam mały problem. Otóż jakiś czas temu zakupiłem auto - Audi S4 1994 rocznik 4.2 V8 kod silnika ABH.

Po odebraniu S4 od mechanika z nazwijmy to kompleksowego remontu, wymienione zostało w zasadzie wszystko co wykazywało jakiekolwiek zużycie - wachacze, tuleje met-gum zawieszenia, cztery amortyzatory, kompletny rozrząd, wiskoza, pompa wody, tłumik drgań paska rozrządu, poduszki pod silnikiem, końcówki drążków, klocki, łączniki stabilizatorów, wymienione zostały filtry, oleje, płyny wszystkie, paski i kupa innej drobnicy typu szczotki w alernatorze etc, etc. Generalnie - ładnych kilka tysięcy złotych, no ale auto gania teraz jak nowe i nie sprawia absolutnie żadnych problemów, z jednym małym wyjątkiem...

Robiąc rozrząd, jako, że w V8 dostęp do termostatu jest bardzo problematyczny poprosiłem mechanika żeby go wymienił na wszelki wypadek, ale mechanik zasugerował, że skoro siedzi oryginalny i bardzo dobrze wygląda (kanały wodne absolutnie bez żadnego osadu, jeszcze tak czystego układu chłodzenia nie widziałem w żadnym aucie) to lepiej będzie go sprawdzić i jeżeli jest ok założyć spowrotem, bo różnie to z termostatami bywa - termostat do garnka i gotujemy i jeżeli jest ok to założyć z powrotem. Tak też zrobiliśmy, termostat był ok, a przed wstawieniem auta do roboty temperatura po chwili pięknie wstawała na zegarze do 90 stopni.

S4 zostało złożone do kupy, po czym pojechałem ustawić zbieżność, geometrię, kąty, pochyły i mnóstwo innych dupereli, nabić klimę, itp itd. Niestety zauważyłem, że na zegarze temperatury cieczy chłodzącej temperatura generalnie nie wstaje powyżej 75 stopni, co mnie zaniepokoiło i niepokoi dalej.

Natomiast na klimatronicu - kod 51 temperatura bardzo ładnie rośnie aż osiąga 90 stopni (i w momencie osiągnięcia 90 stopni, ani drgnie, nie ważne, czy auto stoi, czy toczę je 100km/h na szóstce, czy pędzę ponad 200 na piątce...).

Co ciekawe - odpaliłem motor i włączyłem kod 51, zerkałem co raz na wyświetlacz klimy i zegar temperatury -> na wyświetlaczu klimy temperatura sukcesywnie rosła od 10 stopni w górę, aż do 90 i dopiero gdy osiągnęła około 80 stopni na zegarze na desce ruszył się wskaźnik...

Ogrzewanie jest - wieje ciepłym, może nie jest to wrzątek, ale po jakichś dwóch kilometrach od ruszenia w samochodzie jest już ciepło. Wieje bardzo podobnie jak w innym C4, które mamy w domu (A6 2.8V6 12V).

Pali stosunkowo niedużo (podobnie jak A6, może odrobinę więcej) i chodzi bardzo ładnie, nie wydaje się żeby motor był niedogrzany (jak kiedyś w BMW miałem walnięty termostat, to kiepsko jechało i paliło astronomiczne ilości paliwa).

Węże układu chłodzenia jednak nie parzą w ręce... a przynajmniej ten do którego jest dostęp - powrót do zbiorniczka wyrównawczego.

Podczas wizyty u mechanika zostało zrobionych kilka rzeczy które mogą mieć z tym coś wspólnego tzn:

- razem z rozrządem wymieniona została pompa wody, Ruville
- rozbierane był zegary -> przepalone dwie żarówki w zegarach były
- wymieniana była wiskoza na nową (oryginał z ASO - numer na nowej zgodny z numerem na starej) -> stara miała lekkie luzy
- odpinana była chłodnica -> zlewany stary płyn, wlewany nowy -> poziom płynu sprawdziłem jest idealnie pomiędzy minimum a maximum

Może ma to jakiś związek z tymi naprawami? Może rozbierając zegary coś nie zostało złożone tak jak trzeba? Może nowa wiskoza musi się "rozchodzić"?

Nie bardzo chce mi się po raz kolejny rozbierać cały przód auta żeby rzucić okiem na termostat i podmienić go na próbę - czy trzeba to robić? Czy może jest możliwość bez kompletnej rozbiórki wymienienia termostatu? Czy klimatronic pobiera sygnał z tego samego czujnika co zegar na desce? Dlaczego temperatura cieczy na klimatronic'u po osiągnięciu magicznych 90 stopni, ani drgnie? Co powinienem jeszcze sprawdzić/czym/jak? Żeby mieć pewność, że wszystko jest w porządku?

Może jestem nieco przewrażliwiony, ale wolałbym mieć pewność, że wszystko jest ok. Bardzo proszę o odpowiedź. Żeby nie było, że nie korzystam z szukajki i się lenię, to przeczytałem już:

Ten temat:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

I ten temat:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 85&start=0

I ten:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... rmostat+v8

I ten:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 60&start=0

I jeszcze kilka innych... ale konkretnej odpowiedzi na pytania, które mnie dręczą w zasadzienie znalazłem. Pozdrawiam serdecznie. Wroniasty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 16:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Aha, temperatura oleju na zegarze oleju - jest bardzo niska - nie pamiętam teraz dokładnie ile, ale jest bardzo niska... czy to w V8 normalne? Czy to może efekt zbyt niskiej temperatury płynu chłodzącego?

Dodam, że wcześniej (jak zegar płynu chłodzącego wskazywał okolice 90 stopni) temperatura oleju też bardzo niska była...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 19:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Dostęp do termostatu w V8 jest dość prosty. Jego wyjęcie zajęło by Ci tyle co napisanie tego posta. Dosłownie 3 śrubki. :peace:

* przepraszam 4 łącznie ze spuszczeniem płynu

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 11:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Z problemem już jakiś czas temu się uporałem - jednak termostat. Wymiana jest prosta. A termostat kosztował 66zł (Wahler). Odczyty z climatronica są jakieś kulawe - teraz wskazuje dokładnie to samo co wcześniej... więc nie sugerujcie się nimi za bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: