.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 03:54:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2.5 TDI BFC] Zmiana mulitronic'a na manuala lub tip'a
PostNapisane: 29.paź.2007 11:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 16:12:25
Posty: 4
Lokalizacja: Hornówek k/Warszawy
Niestety po roku jazdy padł multitronic(na razie delikatne szarpnięcia). Po wymianie oleju nieznacznie się poprawiło ale już przygotowuję się na wymianę lub naprawę i tu kilka moich pytań:
1. Co trzeba wymienić w przypadku zmiany z mulitronica na manuala, wiem, że:
a) skrzynia
b) sprzęgło
c) pompa sprzęgła
d) pedaliera
e) półosie
f) tunel środkowy(nie mam pewności)
g) koło zamachowe
2. Co trzeba wymienić (i czy jest taka możliwość) przy zmianie na tiptronika?
a) skrzynia
b) dodanie sterownika????
c) coś wewnątrz auto????
3. Jakie są koszty takiej operacji???

Z góry dzięki za odpowiedzi...

_________________
Audi A6 4F0 2007 3.0 TDI Q ASB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 17:19:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ufffff, wymienić mechanicznie to wymienić... ale znaleźć kogoś, kto to wszystko ogarnie elektronicznie, właściwie zakoduje... to może być problem... Kiedyś coś słyszałem, że do manuala był inny wał w silniku (ale to brzmi bardzo nieprawdopodobnie :/ ) Generalnie taniej opcji tutaj nie znajdziesz :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 17:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 16:12:25
Posty: 4
Lokalizacja: Hornówek k/Warszawy
W diagtroniku powiedzieli mi, że z elektronika raczej sobie poradzą natomiast wprost powiedzieli mi, że mechanicznie się tego nie podejmą bo za dużo czasu by to zajęło i u nich będzie za drogo...

_________________
Audi A6 4F0 2007 3.0 TDI Q ASB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 17:29:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Kiedyś coś słyszałem, że do manuala był inny wał w silniku (ale to brzmi bardzo nieprawdopodobnie :/ )


... ale jest faktem . Chociaż z tego co mi się (tylko) wydaje, to w BFC wystarczy wypieprzyć tuleję dystansującą koło zamachowe (w manualu jej nie ma).

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:51:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Heh, a ja podejrzewałem gościa o ściemę... bo powiem szczerze, nigdy nie chciało mi się sprawdzić w ETCE :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 08:52:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
do tego dochodzi nowy program.

multi z samej swej konstrukcji wymaga zupełnie innych wartości w zakresie kątów/dawek. gdyby do multi przetransferować mapy z m, to auto by szarpało, a multi zeszłaby po 300 km.

m z programem od multi, z kolei, jeździłby jak z przyczepą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: