.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 01:25:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 AKE] Moje Audi i moje logi
PostNapisane: 01.lis.2007 00:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Witam serdecznie wszystkich :)
W końcu zdecydowałem sie na zvagowanie bryczki którą jeżdżę już 1,5 roku:)
Po pierwsze wyszło ze wtrysk sterujący jest do wymiany (:
Pozwoliłem sob ie zrobić logi statyczne i BS ( na dynamiczne narazie sie nie zanosi - Akcja ZNICZ (: Myślę że w przyszłym tygodniu to zrobię.
Ok to do rzeczy:
Po pierwsze mam błąd którego nie mogę usunąć związany z G80 - wtrysk sterujący - do wymiany.
Licze teraz na Waszą pomoc, przy okazji wymiany wtryskiwacza chciałbym zrobić całą resztę którą znajdziecie w logach. może z tego co dziś dokonałem Ty - Meszrumie i Ty - Carlnovo wywnioskujecie i pozwolicie mojej niuni na dlugie i bezawaryjne zycie :)

Statyczne

http://www.mik.radom.pl/A6/000.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/001.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/003.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/004.JPG

http://www.mik.radom./plA6/007.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/013.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/014.JPG

http://www.mik.radom.pl/A6/018.JPG

BS


http://www.mik.radom.pl/A6/000BS.JPG


http://www.mik.radom.pl/A6/003BS.JPG


http://www.mik.radom.pl/A6/004BS.JPG


http://www.mik.radom.pl/A6/011BS.JPG



Dynamiczne beda w przyszlym tygodniu.
Mam jeszcze jeden temacik :)

Kupilem dla zonki Passata AVF

Ten motorek mozemy tez tym sposobem podsłuchać?
Jak tak to juz loguje :)


Pozdrrowienia
Darek

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Ostatnio edytowano 04.lis.2007 14:40:52 przez DariuszM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 00:51:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie jestem specem od logów, ale bez dynamicznych nie wiele Ci powiedzą... Co do tego motoru w Pasku - jeśli to TDI to pewnie wiele się dowiesz... ale nie mam pod ręką ETKI aby sprawdzić co to za silnik :P bo już i późno jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 09:06:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Darek,

poproszę o poprawienie logów: 001, 007 oraz wszystkich BS [nie działają linki].

przykro mi, lecz dopóki nie wymienisz wtryskiwacza sterującego, to diagnoza będzie bardzo niepełna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 16:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2007 19:51:47
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Pozwolę sobie przyłączyć się do tego wątku z logowniem.
Włąśnie zrobilem pierwsze podejście do pomiarow dynamicznych, kanały 003, 011 i mma problem.
W VAG-COMie wybieram (tzn. osoba logująca) 01-Engine, 08-Basic Settings i na początek probowałem kanał 003 (przepływomierz).
Po wybraniu kanalu 003 miga kontrolka od grzania świec żarowych. Jadąc na 3 biegu przy ok. 1200 - 1300 rpm mam wskazania z tego kanału.
Po uzyskaniu "dogodnej" sytuacji osoba logująca wciska LOG i START a ja wciskam gaz. Niestety po przekroczeniu 1500 rpm w kanale wyskakuje ERROR i Not Avaliable.
Próbowałem jeszcze z 2 razy ale jest tak samo.
Coś jest nie tak pewnie coś źle robie?
Czy powinna migać kontrolka od grzania świec?
Czy wogóle najpierw powinienem wykonać logi statyczne jak kolega @DariuszM
Troszkę znięchecony nie próbowałem już logować turbiny (dodatkowo bateria ze sluzbowego lapa nie dała rady:)

Logowanie tych elementów starałem się robić według opisu w FAQ oraz filmiku instruktażowego autorstwa Baskeciora;) Być może umknąl mi jakiś istotny detal, ktory a który według mnie był "niegodny" uwagi. W każdym razie staralem się postepować dokladnie ze wskazowkami

Jeśli macie jakieś sugestie to będe wdzięczny

_________________
A6 C5 2,5 TDi (AKE) + Tip + Quattro 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 17:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
demsey,

to, co robisz jest bardzo nieprawidłowe.
próba dynamiczna oznacza, że nie uruchamiamy basic settings - podlądamy tylko grupy pomiarowe [01 > 08 > ustawiamy odpowiednią grupę i logujemy].

napisałem wyraźnie, że w próbie dynamicznej logujemy normalnie [czyli nie BS].
w próbie statycznej zwykłej logujemy także normalnie bez BS.
BS z kolei jest tylko statycznie, dla wybranych 4 grup [000, 003, 004, 011].


przeczytaj dokładnie topik z diagnostyką.
kontrolka świec miga, gdy włączone są nastawy podstawowe [BS].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 11:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Witam

Poprawilem linki do logow

http://www.mik.radom.pl/A6/000.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/001.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/003.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/004.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/007.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/013.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/014.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/018.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/000BS.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/003BS.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/004BS.JPG
http://www.mik.radom.pl/A6/011BS.JPG

Wiem ze nie wszystko mozna zdiagnozowac przy uszkodzeniu wtrysku sterujacego ale chcialem jak najwiecej wiedziec o samochodzie, jak wstawie na wymiane wtrysku to moze przy okazji cos jeszcze nalezalo by zrobic.
Jutro postaram sie zrobic logi dynamiczne i zamieszcze do nich linki.

Co do Passata to jest 1,9 TDI 130KM na pompowtryskiwaczach z 2003r.
Jego tez mozna zdiagnozowac ta metoda?

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 13:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Dariusz,

musisz zrozumieć, że logi ocenia się kompleksowo z uwzględnieniem ich trzech rodzajów. ocena logów to nie proces bezwględny oparty na sądzie nt. danej grupy pomiarowej, tylko oparty na sądzie nt. zależności pomiędzy grupami.
zamieszczanie niepełnych logów mija się z celem.
z tego, co przedstawiłeś, można powiedzieć jedynie, że termostat i EGR są w pełni sprawne.


oczywiście TDI Twojej żony [jak każde inne ;) ] logujemy dokładnie w ten sam sposób.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 19:52:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrum ma rację, ten silnik jest głuchy i ślepy bez G80.
Jedyne co można Ci doradzić Dariusz - to sprawdź sam przewód od G80 czujnika wzniosu igły rozpylacza na trzecim wtrysku prawej głowicy.
Być może nie padł WS, ale ktoś (coś) uszkodziło przewód sygnałowy. Sprawdź również połączenia w kostce.
Aby ułatwić Ci życie, Carl wkleja fotki - bo tak ładnie napisałeś na górze, że aż się wzruszyłem... :)

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 14:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Dzieki wieczorem zejde do garazu i posprawdzam.
A wiesz moze jaka powinna byc rezystancja na zlaczu sprawnego wtrysku?
Ja mam dokladnie cos takiego
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 J
Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D09
Coding: 01016
Shop #: WSC 02325
00005059 130 106LC150_1.V79398715286
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Jednak blad jest stale i nie daje sie wykasowac.

Podejrzewam ze wlasnie albo jest przetarty przewod albo jakies zwarcie wewnatrz wtrysku.
W Elsie nie znalazlem danych dotyczacych tego wtrysku, jest tylko instrukcja wymiany.
Mysle ze przy uzyciu omomierza mozna by go sprawdzic.

Sprawdzilem przewod niestety jest caly, sprawdzilem omomierzem na zaciskach wtryskiwacza jest przerwa wyglada na to ze bedzie do wymiany.
Mozecie potwierdzic czy powinna byc tam jakas rezystancja?

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 10:57:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
DariuszM napisał(a):
Sprawdzilem przewod niestety jest caly, sprawdzilem omomierzem na zaciskach wtryskiwacza jest przerwa wyglada na to ze bedzie do wymiany.
Mozecie potwierdzic czy powinna byc tam jakas rezystancja?


Tego niestety nie wiem - podpytaj w diagtroniku :)
Rezystancja prawidłowo działającego czujnika np. od ABS-ów to około 1000 Ohm (1 kiloOhm) - być może z czujnkiem wzniosu igły rozpylacza G80 jest podobnie ? ;)

Jak ktoś wie, niech się podzieli...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 12:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Podjade do serwisu VW mam tam kumpla i sie dowiem.
Moze ktos podac mi numer katalogowy w ETCE znalazlem 2 i nie wiem ktory ma byc do AKE z 2002r

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 23:18:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
DariuszM napisał(a):
Podjade do serwisu VW mam tam kumpla i sie dowiem.
Moze ktos podac mi numer katalogowy w ETCE znalazlem 2 i nie wiem ktory ma byc do AKE z 2002r


Nie możesz sprawdzić w ASO po VIN-ie ? (numer z literką E lub F). Nie mam teraz ETKI.
Tutaj masz jak sprawdzić czujnik G80.
Rezystancja powinna wynosić od 90 - 120 Ohm

Sprawdzanie czujnika wtryskiwacza:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 09:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Witam
Dzieki Carl zapomnialem ze jest jeszcze Autodata:)
Sprawdzilem - wtrysk do wymiany u mnie jest 059 130 202 F.
Cena w serwisie po uwzglednieniu max rabatu ok 1200pln.
Ale znalazlem na tej stronie http://czesciskody.pl/ za 275 pln taki sam pracuje w Superb
Dzwonilem do nich to sa nowe wtryski z gwarancja.
Podobno sciagaja czesci bezposrednio od producenta.
Ma ktos jakies doswiadczenia z ta firma?

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 10:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Witam

Wtryskiwacz przyjechal :)
Cena 275,40 pln :)
Nowy oryginalny, nie mam pojecia skad oni je biora za takie pieniadze
W poniedzialek jestem umowiony na wymiane, po wymianie zrobie komplet logow i zamieszcze na forum.

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: