.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2024 22:26:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Spory wyciek oleju
PostNapisane: 14.paź.2007 18:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam!

Wróciłem w sobotę moją A6 (AFB 2.5 TDI 98) od rodziny (w sumie 200 km), zaparkowałem i do domu. Wszystko było ok, "latała" pięknie. Dzisiaj rano pojechałem na miasto, wróciłem i znowu zaparkowałem. Potem chciałem przestawić samochód na inne miejsce, przestawiłem i zauważyłem wielkie plamy na całej uliczce pochodzące z mojej A6. Zaglądam pod silnik a tu poszedł ciurkiem cały olej, wielka kałuża i chyba cały zszedł. Wymieniałem rozrząd 2 tygodnie temu, wszystko było w porządku, jednak popełniłem błąd bo nie wymieniłem odmy. Teraz auto stoi i boje się go odpalić. Nie mam pojęcia co się stało. Dostępu do VAGa nie mam póki co. I co tu zrobić? Laweta? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 18:16:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
bez oleju to najlepiej nie próbuj odpalać,może uderzyłeś gdzieś miską oleju,lub jakiś kamień w nią uderzył. Podstawowa czynność to lokalizacja wycieku,jeśli nie można nic stwierdzić to należy uzupełnić olej do właściwego poziomu,odpalić silnik i obserwować skąd ten wyciek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 18:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Eh, czyli znowu koszty. Jeżeli wyciek jest spory to pewnie nie ma mowy o dojechaniu do jakiegokolwiek ASO na kołach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 18:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
olemygot napisał(a):
Eh, czyli znowu koszty. Jeżeli wyciek jest spory to pewnie nie ma mowy o dojechaniu do jakiegokolwiek ASO na kołach?


Sprawdzaleś bagnetem ile tego oleju zeszło ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 18:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Sprawdzałem jakieś 3 godziny temu, poziom był minimalny. Teraz auto stoi w jeszcze większej kałuży więc pewnie zleciał cały...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 18:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kładźsiępod auto i szukaj wycieku. Przy takim dużym ubytku, może faktycznie gdzieś miska strzaliła, albo coś z korkiem w misie się stało. Odmy bym raczej nie obwiniałbo by i góre slinika obrzygało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 19:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Dzięki wielkie za pomoc. Jutro dokładnie obejrzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 20:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Weż latarkę pod samochód...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 18:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
I już chyba po kłopocie, chyba? :peace:

Dolałem 1 litr oleju, i jakoś udało mi się dojechać do serwisu na drugim końcu miasta (nie bijcie :diabel: ). Miska w porządku. Wymienili jakieś uszczelki, powiedzieli że to powinno być wymienione przy pierwszej zmianie oleju po sprowadzeniu samochodu, nie wiem dlaczego tego nie zrobili chociaż robiony był w ASO. Koszt 300 zł, uff...

Druga strona medalu to... wałki rozrządu. Wydali wyrok na nie, ale nie stwierdzili jednoznacznie czy je już robić czy dać sobie spokój. Powiedzieli: Można jeździć... Auto zawiozłem do serwisu który miałem tutaj na miejscu. W weekend pojadę do mojego zaufanego i poproszę o dokładną diagnozę wałków. To tyle, dzięki za pomoc i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 19:18:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
olemygot napisał(a):
Wymienili jakieś uszczelki, powiedzieli że to powinno być wymienione przy pierwszej zmianie oleju


Jakie uszczelki i gdzie, wiesz coś więcej ?... domyślam się, że pod pokrywami rozrządu.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 16:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
Podłącze się pod temat.
takie same autko jak u kolegi.
silnik AFB

Silnik mi dosyć mocno zalatuje olejem a dokładnie miska olejowa.
Zrobiłem zdjęcia po umyciu i rozgrzaniu silniczka.(kiepska jakość bo z telefonu):/
Strzałkami zaznaczyłem prawdopodobne miejsca wycieku. Oto zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 537a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 40a37.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 00767.html


może ktoś mi doradzi skąd to cieknie??
Bo mi wydaje się z uszczelki górnej miski olejowej.
Dokładnie nie ma widac bo niestety zasłania alternator.
Ale czy coś wyżej może być? Chyba tylko nastepne u góry sa głowice a tam wycieku nie ma.

może gdzieś w tym miejscu jest jeszcze jakiś element uszczelniający???
I gdyby to była uszczelka to w jeszcze jakie inne niezbędne elementy uszczelniające i podlegające wymianie muszę się zaopatyrzyć
Proszę o poradę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 18:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
Witam

cieknie z uszczelnienia korbowodu. Kup w aso uszczelke obudowy walu korbowego oraz sam uszczelniacz walu korbowego - koszt razem jakies 40 pln. roboty na dzien - dwa poniewaz rozebrac trzeba caly przod, klime, alternator odsuwac, i dolna miske odkrecic. Z samej miski ci nie pocieknie raczej na 100% - tam nie ma cisnienn zeby wywalo olej. pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 18:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
a da ktoś może namiar na te elementy co wymienił shakal12??
jeżeli zgadzacie się z ta opinią że tam cieknie to prosiłbym o podanie numerów części serwisowych bo w ETOS-ie nie mogę tego znaleść


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 19:29:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Teodor - najlepiej będzie jeśli połączysz wymianę termostatu z uszczelnieniem dołu. Byłoby kompletną bzdurą robić to osobno ... .

Oczywiście zgadzam się z opinią, że bardziej prawdopodobny jest wyciek spod zimeringa wału niż spod uszczelki misy ale ... po co kupować części na zapas. Uszczelniacz zawsze warto wymienić (054115147B) ale z uszczelką (059103161C) najlepiej poczekać aż wszystko pięknie pozdejmujesz i ustalisz źródło faktycznego wycieku. Jeżeli nie cieknie spod kołnierza uszczelniającego (potocznie: spod obudowy wału) to uwierz, że naprawdę lepiej tego nie ruszać i ograniczyć się do wymiany samego zimeringa. Jeżeli musiałbyś jednak doszczelnić "obudowę", to bezwzględnie potrzebny jeszcze będzie silikon (masa uszczelniająca - tylko ori VAG !!), czyli kolejne 40 zł.- .
Niepokojące jest to, że niewiadomo którą wersję obudowy wału masz w swoim silniku, co być może będzie wymuszało zastosowanie innej uszczelki (zamiast końcówki C może być potrzebne E lub F) i dlatego na demontaż tego elementu poczekaj zanim będzie wiadomo czy faktycznie istnieje potrzeba doszczelnienia.

Generalnie czeka Cię demontaż kompletnego rozrządu +50% dodatkowych zajęć. Ja bym przy tej okazji zajął się jeszcze wałkami i hydrauliką zamiast czekać do czasu, kiedy główki hydropopychaczy same podziękują za współpracę (jeżeli nie wiesz o czym mówię polecam szukajkę - znajdziesz wszystko na ten temat). O weryfikacji "rozrządu" i wszystkich elementów napędzanych paskiem wielorowkowym - nawet nie będę wspominał ... (tego nigdy nie robi się oddzielnie).

Jednym słowem - nie zazdroszczę, bo taka robota nigdy nie kończy się na naprawie elementu docelowego, tylko zawsze wyskoczy tysiąc innych problemów.

Sorry za mało optymistyczny scenariusz ale skoro nienawidzisz mechaników, to musiał Ci to powiedzieć ktoś z AKP ... :(: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 19:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Myślę ze nie będzie aż tak strasznie jak mówisz:)
Wałków nie będę ruszał to było by przesadą, tak samo z rozrządem który był wymieniany 1000km temu:) i hydraulika zostanie taka jak jest:)
przecież nie będę rozbierał całego silnika skoro bardzo dobrze jedzie, ma dobre logi:)
Tylko wyciek zlikwidować i termostat wymienić i na tym kończę z silnikiem:)
A uszczelkę pod górną miskę już mam zamówione czyli domówię tylko ten uszczelniacz wału a uszczelkę spod obudowy wału sobie daruję w zakupie jak na razie póki nie stwierdzę co faktycznie jest przyczyną wycieku:)

ps. Co do wycieku z pokrywy zaworów to znalazłem super sposób:
kupujesz silikon wysokotemperaturowy( nazwę podam później)
smarujesz pierścien wtryskowy(zimering) w rowku potem nakładasz troszkę w odpowiednim miejscu na sam wtryskiwacz delikatnie rozsmarowując palcem. nakładasz pokrywę i jeszcze wypełniasz cszczeline pomięczy usczelniaczem a wtryskiem.
Siliko schnie ok 12 h ale ja po 24 h odpaliłem silnik rozgrzałem zrobiłem jakieś 300km i do tej pory żadnego wycieku.
I tak chyba już pozostanie:0

Ktoś polecał silikon BMW ale na tego musiałbym czekać 2 tyg i tubka 7ml kosztuje 45zł:P
a ten co kupiłem o poj. 70ml zapłaciłem 25zł.
Więc myśle że mógłbym go również spokojnie użyć do tego uszczelnienia obudowy wału zamiast oryginalnego VAG


Ostatnio edytowano 18.paź.2007 20:08:05 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 20:05:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Teodor - nie licz na polemikę. "Twój cyrk i Twoje małpy" - Twoje decyzje. Lubię ludzi myślących pozytywnie ale optymizm dotyczący zaniedbanej hydrauliki/wałków niejednego AKPowicza sprowadził już do parteru. Życzę Ci ze szczerego serca żebyś nie był kolejnym rozczarowanym.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 15:19:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
co do czesci Piotr - nie qmam podejscia - takie uszczelnienie to jakies 40 pln razem a rozebrac i tak musisz. a jak rozbierzesz i sie okaze ze jednak mam racje to znowu czekanie na uszczelke - lepiej kupic wczesniej bo koszta nieduze:)).troche tych silnikow zrobilem i na 99% stawiam na te uszczelke - i obudowy i samego walu, a robota jedna bo i tak musisz to samo rozebrac.
podejdz do aso podaj nr vin i dadza ci takie uszczelnienie jakie potrzebujesz.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 20:45:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
shakal12 napisał(a):
co do czesci Piotr - nie qmam podejscia - takie uszczelnienie to jakies 40 pln razem a rozebrac i tak musisz. a jak rozbierzesz i sie okaze ze jednak mam racje to znowu czekanie na uszczelke - lepiej kupic wczesniej bo koszta nieduze:)).


1. Skoro naprawiasz samochody to wiesz na pewno o tym, że przy tak rozległej naprawie nigdy nie kończy się na częściach "docelowych" (w tym przypadku na uszczelce i uszczelniaczu). Zawsze coś się jeszcze objawi i zawsze ponowna wyprawa do sklepu lub ASO jest 101% pewna.
2. U Teodora sytuacja jest szczególna (co brałem mocno pod uwagę pisząc wcześniejsze posty), ponieważ buda i silnik pochodzą z różnych bajek i numer VIN mógłby tylko zamydlić i tak niezbyt kumatych facetów w ASO :-) . Chyba, że Teoś zna nr VINu z którego pochodzi jego silnik (w co wątpię). Jednym słowem - jest wysoce prawdopodobne, że pozostanie mu ... zakup aż trzech uszczelek ... :-) i dlatego sugerowałem powstrzymanie się z nadmiarowymi zapasami :-) .

shakal12 napisał(a):
troche tych silnikow zrobilem i na 99% stawiam na te uszczelke - i obudowy i samego walu, a robota jedna bo i tak musisz to samo rozebrac.


Zależy od tego co wyjdzie w praniu (moim zdaniem). Jeżeli fabryczne uszczelnienia misy i obudowy wału okażą się szczelne - ja bym tego nie ruszał. Poprostu hołduję zasadzie, że żaden mechanik nie poprawi fabryki. Na przykład nie dalej jak miesiąc temu trafił mi się silikon (ori VAG), ktory nie związał misy z tylnym kołnierzem uszczelniającym wał korbowy i całą robotę było trzeba powtórzyć ... . (tak - sam sobie zawiniłem, tubka za długo czekała na zużycie)

Wnioski chyba oczywiste ... :d .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 21:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Piotruś ma rację:)
A co do uszczelki do pokrywy wału to jak bym podał VIN to by mi dali do 1,8T a ja potrzebuję do AFB .:d (zresztą ten koleś z ASO już wie że nie ma co u mnie szukać po VIN-ie:)
A i chyba poczekam z wymianą:)
zobaczę najpierw co cieknie a potem zamówię w ASO na wzór starej:)
jakoś sobie poradzę:0
Tylko piotruś powiedz mi skąd mam kupić ten olej Motul??
Kurcze bo do tylu osób już pisałem i żadnej odpowiedzi np. do InterCars.
jak myślisz czy można od nich nabyć?? A może od EuroCars??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:03:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
teodor2424 napisał(a):
Tylko piotruś powiedz mi skąd mam kupić ten olej Motul??


Nie do mnie z tym pytaniem ... :): :-) . Piotruś jest zadeklarowanym wrogiem Motula - nawet kosztem podpadówy u Wodza i Carla ... :d . Zresztą temat omówiony tak wiele razy, że wystarczy wpisać do szukajki Motul, żeby znaleźć cały worek wyników ... .

teodor2424 napisał(a):
Kurcze bo do tylu osób już pisałem i żadnej odpowiedzi np. do InterCars.
jak myślisz czy można od nich nabyć?? A może od EuroCars??


Teoś - a nie wydaje Ci się to głupie żeby w dzisiejszych czasach skamleć o mało znany i bez uzasadnienia drogi produkt, zamiast skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, np. takich jak tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1112373

:d :): :D :P :peace:

PS: Ze specjalną dedykacją dla Carla i Meszruma :D :-) :peace: :peace:
PS2: Zdaje się, że Kolega Martab zapewnia dostawę ori Motula ale jesli coś pokręciłem to przepraszam ... !!
PS3: Jeżeli żyjesz złudzeniami, że nawet najlepszy olej na świecie powstrzyma degradację hydrauliki/wałków w silniku, w którym "już się zaczęło" - to tracisz czas i pieniadze (to akurat całkiem serio) :!!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: