.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:09:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5] Termostat
PostNapisane: 11.lis.2007 09:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Wiitam. Mam problem auto nie osiąga temperatury 90 stopni tylko 60 czasami 70 . Poszedł termostat tak sądze . Jak dobrać się do niego jak najmniejszym kosztem rozbierania przodu ? Idzie zima pasuje wymienić bo silnik niedogrzany a jazda z niedogrzanym silnikiem to pewnie nic dobrego.?

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
rozkręcenie zderzaka,spuszczenie płynu chłodniczego, wypięcie wszelkich kostek od lamp i czujników i potem odkręcenie i odsunięcie na bok pasa przedniego z chłodnicami. Zdjęcie osłon paska rozrządu oraz samego paska, wykręcenie termostatu.

na to w wielkim skrócie przy wymianie termostatu musisz sie przygotować:)

Roboty na jakieś 5 godzinek i autko jeździ:) chyba że ja tak tylko się z tym paprałem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
a stara metoda wlozenia kliku tektur przed chlodnice niepomoze? czy zakazane sa takie numery?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:43:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Michal_Krakow napisał(a):
a stara metoda wlozenia kliku tektur przed chlodnice niepomoze? czy zakazane sa takie numery?


zdecydowanie nie polecałbym w/w metody i chyba każdy przyzna mi rację :D :peace:

polecałbym zastosowanie sie do wskazówek Teodora ;)

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 21:56:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Michal_Krakow napisał(a):
a stara metoda wlozenia kliku tektur przed chlodnice niepomoze? czy zakazane sa takie numery?


tam masz IC... :d
nie wolno tego robić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
W jaki sposób może zaszkodzić wkładanie tektur itp....??

Przecież powietrze zasysane przy włożonej tekturze i tak bedzię chłodniejsze niż latem bez tektury.

Ma to jakiś wpływ IC i wogóle na prace silnika(moc,osiagi,dymienie itp....???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli umieścisz tekturę, to jak IC będzie zasysać powietrze?
skutki, głównie negatywne, są takie jak przy odłączeniu IC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 11.lis.2007 22:17:42 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:16:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Michal_Krakow napisał(a):
a stara metoda wlozenia kliku tektur przed chlodnice niepomoze? czy zakazane sa takie numery?


Drut drutem na tym forum coraz częściej gości :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Na chwilę włożyłem pasek tektury przed chłodnice ,ale to tylko do momentu wymiany termoststu. Pytanie do mistrza Meszruma czy czymś to grozi taka przysłopna ?

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie wiem co chcecie osiągnąć wstawiając tekturę ?
TDI sam w sobie jest cholernie sprawnym mechanizmem, dogrzanie go z normalnie funkcjonującym termostatem jest trudne, a sądzicie że wstawienie tektury spowoduje że się nagrzeje, mimo że będzie miał otwarty duży obieg ? :helm:
Zapytam więc wprost: po diabła kupujecie Audi, samochód zaliczany raczej do serii drogich i solidnych, skoro nie stać Was na termostat za 100 PLN i wymianę za drugie tyle, z gwarancją świętego spokoju na kilkadziesiąt tys km ? Czy jazda z tekturą chwilowo, czy docelowo ?

To jest zwykłe druciarstwo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Juz wiem bo wyczytałem post wyżej ,którego jak pytałem nie było . Sory Mistrzu.A możeszt trochę bliżej na ten temat?

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
To nie jest brak kasy tylko czasu i dobrego mechanika którego w mojej okolicy nie ma. Jak tak to zdejmę tą tekture.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 23:24:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Troszkę pierdzielenia z wymianą termostatu jest:) Ale jak posiadasz jakąkolwiek wiedzę i umiejętności i pomocną dłoń kolegi to na pewno poradziłbyś sobie z tym sam, i nie potrzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu:)
Ale jak to mówią tutaj jedno browarowogarażowe popołudnie i sprawa załatwione:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 10:28:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
teodor2424 napisał(a):
Troszkę pierdzielenia z wymianą termostatu jest:) Ale jak posiadasz jakąkolwiek wiedzę i umiejętności i pomocną dłoń kolegi to na pewno poradziłbyś sobie z tym sam, i nie potrzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu:)
Ale jak to mówią tutaj jedno browarowogarażowe popołudnie i sprawa załatwione:)


No blokady to założenia paska by się później przydały... A roboty jest tutaj sporo, no i za 100 pln w tym motorze to Baskeciuku byś nie zrobił... No chyba, że świadczysz takie usługi ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 13:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Nawet sam nie zaczynam takiej roboty. Muszę znaleść dobrego mechanika ,bo nie chciałbym tak długo jezdzić nie jest to dobre jak piszą na forum.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 15:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Koledzy, szukajcie na forum. O wymianie termostatu już pisałem. Wymienia się go bez zdejmowania jakiegokolwiek paska. Troche gimnastyki ale wykonalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 17:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
mam ten sam problem u ojca w A6 musze mu wymienic termostat ale jak trzeba sciagać pasek to sie sam za to nie biore. A jeśli jest jakaś metoda zrobienia tego bez sciagania paska to może ma ktoś zrobioną taką instrukcję kiedyś znalazłem cos takiego do A6 C4 V6

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 22:00:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
...potwierdzam słowa Wowo bo ,,sam,, zmieniłem bez zdejmowania paska, choć przyznam że dwie ręce przy wyjęciu i włożeniu osłony z termosem to ciut za mało ale z pomocą wskakuje na swoje miejsce aż miło patrzeć. Wymiana ze szczegółowym zaglądaniem, przyglądaniem, i oceną innych podzespołów, itp zajęła niecałe 6 godz....zaznaczam nie jestem mechanizatorem a sukces w pełni a satysfakcja gwarantowana...

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 23:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
ja jestem po uszczelnieniu pokrywy wału korbowego miski górnej i dolnej i wymianie termostatu.
Jutro jak pogoda dopisze zrobię logi statyczne i dynamiczne bo i pasek był zdjęty i rolki poodkręcane więc coś się mogło przestawić:)
Ale rozrząd był robiony bez kołków itp. "czyli na druciarstwo" a autko po skręceniu tego wszystkiego zapaliło od cyknięcia:)
także nie wiem czy konieczne są te kołki i blaszki.
Ze szwagrem zrobiliśmy wszystko w 5 dni z tym żę czekałem na części 2 dni.
A było dużo do zrobienia:)

Ps. Ile oleju wchodzi w AFB ale gdy jest on całkowicie pusty wyczyszczony??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: