.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 02:54:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] Prędkość bezpieczna
PostNapisane: 02.gru.2007 22:47:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Jaka według Was jest prędkość bezpieczna dla silnika tdi , przykładowo dla najpopularniejzego 110km AFN. Diesle nie są stworzone do tego, żeby po autostradach hulały non-stop z prędkością maxymalną lub przy najwyższej prędkości obrotowej.Jaka jest bezpieczna prędkość która negatywnie nie wpływa silnik podczas __długotrwałej__ jazdy :?: :?: Według moich spostrzeżeń tdi do prędkości rzedu 4000-4200 może pracowac bez ograniczeń czyli pewnie około 160 km/h (afn)

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 23:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do 180 km/h możesz jeździć śmiało. Powyżej tej predkości osiągasz moc maksymalną i katowanie silnika nie ma sensu, krzywa mocy opada gwałtownie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 12:26:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja jezdze 180 - 200 non stop i nic sie nie dzieje (jak jade hajwejem oczywiscie), motor oleju tez nie pobiera. Turbina za to padla po 140 tysia, znaczy sie lopatki do zmiennej geometrii sie wyjaraly.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 16:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zuru napisał(a):
Ja jezdze 180 - 200 non stop i nic sie nie dzieje (jak jade hajwejem oczywiscie), motor oleju tez nie pobiera. Turbina za to padla po 140 tysia, znaczy sie lopatki do zmiennej geometrii sie wyjaraly.

Teraz znasz już przyczynę ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 18:53:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Baskecior o tym to ja wiem doskonale, w takich warunkach tj. "prędkość znamionowa" auto powinno jeździć non-stop bez zgrzytu natomiast teoria czasami odbiega od rzeczywistościi (dla przykładu kiedyś wypluła mi sie uszczelka pod głowicą przy jeździe Cherokee'im przez 500km z prędkością maxymalna). Dobrze wiedzieć że audi przynajmniej jest na to względnie odporne, chociaż to się okaże w przyszłości.
P.s. Turbina po 140 tyś -> przecież to już zgon ze starości a nie jazdy :D :D

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 22:42:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w instrukcji pisze jaka jest dopuszczalna, maxymalna, ciągła, bezpieczna :-) dla silnika prędkość.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 00:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ozzy napisał(a):
Baskecior o tym to ja wiem doskonale, w takich warunkach tj. "prędkość znamionowa" auto powinno jeździć non-stop bez zgrzytu natomiast teoria czasami odbiega od rzeczywistościi (dla przykładu kiedyś wypluła mi sie uszczelka pod głowicą przy jeździe Cherokee'im przez 500km z prędkością maxymalna). Dobrze wiedzieć że audi przynajmniej jest na to względnie odporne, chociaż to się okaże w przyszłości.
P.s. Turbina po 140 tyś -> przecież to już zgon ze starości a nie jazdy :D :D

:D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 00:33:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Kolega miał kilka lat temu A4 B5 z 2000 roku, 1.9 TDI ale słabszą wersję 90 KM (niestey nie wiem jakie było oznaczenie czyżby w tym roczniku był jeszcze 1Z :?: ). Kupił ją jak miała 1.5 roku i 30 kkm na szafie. Do tego miał ciężką nogę.... Kiedyś wracał z Reichu autobahn'ą i.... urwał mu się tłok. Wg tego co mówił na autostradzie ciągnęła do prędkości licznikowej 205 km/h..... :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 09:44:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mój 1Z po czipie ciągnął do 199-201 ale to nie otym.....
Tak na oko po dzwięku silnika i obrotach to największa bezpieczna (definiowana w wyżej opisany sposób, czyli do długotrwałej jazdy) to było około 160 km/h moim zdaniem

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 14:39:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Baskecior napisał(a):
zuru napisał(a):
Ja jezdze 180 - 200 non stop i nic sie nie dzieje (jak jade hajwejem oczywiscie), motor oleju tez nie pobiera. Turbina za to padla po 140 tysia, znaczy sie lopatki do zmiennej geometrii sie wyjaraly.

Teraz znasz już przyczynę ;)


Hmmm...skoro tak powiadasz, to jaki jest sens kupowania klekotow ? Glupim 1.6 moge jezdzic z taka predkoscia (powaznie rozpedza sie do 200 licznikowego w octavii) i nic sie nie wyjara. Ziomy majace sluzbowe benzyniaki tak popylaja, a dynamika 1.6 jest IDENTYCZNA z moim ASV przy predkosciach powyzej 130 !!! Powaznie, tez nie moglem w to uwierzyc, ale mialem okazje przeleciec kilka razy hajweja wspolnie z kumplem, ktory ma wlasnie okte 1.6 i zna sie na jezdzeniu autem. Ani ciutke roznicy w przyspieszeniu !!

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 15:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zadne kolekocisko nie lubi ganiania go do odcinki tak długo, ot taki feler ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 16:13:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Spoko, naszczescie te 190 - 200 to dopiero 4200 obrotow wiec w sumie do odcinki jeszcze ze 300 rpm brakowalo :) Ale to chyba tylko turbinium nie lubi, bo male jest. Sam silnik dzielnie to znosi, konsumpcja oleju sie nie pojawia wiec luzior :) BTW. czy w takich ASV jest glowica 16 zaworowa ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 16:45:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tylko 4200 RPM, w dieslu, przy długiej jeździe..... szaleniec
Powodzenia życzę, biedny diesel.....

To tak jakbym jechał moim benzyniakiem "tylko" 6300 RPM non-stop, na szczęscie litościwy dla silnika automat najwyżej przy 6200 RPM sam zmieni bieg, nawet w trybie ręcznym

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 16:56:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja tam trzymam na 6tym biegu tak 3500-3800obr/min, silnik nie męczy sięwtedy aż tak mocno

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 17:17:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
zaworoowa napisał(a):
Kolega miał kilka lat temu A4 B5 z 2000 roku, 1.9 TDI ale słabszą wersję 90 KM (niestey nie wiem jakie było oznaczenie czyżby w tym roczniku był jeszcze 1Z :?: ).



W A4 od roku 1994 do 2001 występował silnik 1.9 TDi AHU 66KW 90 KM i AHH i jeszcze był slinik 1.9 DI AFF 55KW 75KM , nie licząc 1Z który był wczesniej wymieniony (1Z Montowany od 1994 r do 2000r), posiadałem (AHU 90KM) i był bardzo zwawy jak na te 90 KM Vmax - 200 km/h :) a co do prędkości w TDI to wszystko jest zależne od prędkości obrotowej silnika i skrzyni biegów , nie jestem specjalista ale bezpieczna predkosc waha sie w granicahc 70 - 80 % mocy silnika chyba :D , poprawcie mnie jeżeli się mylę :peace:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 10:20:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
morgothdbma napisał(a):
Tylko 4200 RPM, w dieslu, przy długiej jeździe..... szaleniec
Powodzenia życzę, biedny diesel.....

To tak jakbym jechał moim benzyniakiem "tylko" 6300 RPM non-stop, na szczęscie litościwy dla silnika automat najwyżej przy 6200 RPM sam zmieni bieg, nawet w trybie ręcznym


Ojojojoj szaleeeniec ojojojoj :):
Nic sie z silnikiem nie podzialo do tej pory, a ma juz najechane 150 tysia. Konsupcja oleju nie wzrasta, dynamika nie spadla tak jak w innych firmowkach smiganych do 2 tysiecy....chyba przesadzacie....ale ja sie tam nie znam.
Co niby mialoby sie podziac z silnikiem przy wyzszej predkosci obrotowej, jesli jest zalany dobry swiezy olej zawsze ? Przeciez skoro odcinke ma przy 4800 to chyba tak wlasnie go zaprojektowano ??
Skoro tak szczerze i milo zyczysz mi kolego powodzenia i okreslasz mnie mianem szalenca, rozumiem, ze potrafisz uzasadnic technicznie, czemu to za wysokie obroty dla klekocika ? Zatem serdecznie Cie poprosze o takie wyjasnienie, gdyz chetnie sie czegosc naucze :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 10:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zuru, zwazywszy na ograniczone zdolności do prawidłowego rozpylania paliwa przez diesle przy wysokich prędkościach obrotowych , oraz ograniczony stopień chłodzenia turbosprężarki, wysoką temperaturę spalin zabijających stronę napędową turbiny, trzeba ograniczać jazdę z butem w podłodze przez długi okres czasu.
Bezpieczną prędkością obrotową dla każdego klekota przy jeździe na długich dystansach jest zakres < 4000 rpm.
Niemniej ganiając go często tak jak Ty to robisz, powienieneś myśleć o częstszych wymianach oleum. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 10:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zuru napisał(a):
czy w takich ASV jest glowica 16 zaworowa ?


nie ....

gustav200 napisał(a):
nie jestem specjalista ale bezpieczna predkosc waha sie w granicahc 70 - 80 % mocy silnika chyba :D , poprawcie mnie jeżeli się mylę :peace:


a nie max predkosci ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 11:21:36 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Oj widać na twoim przykładzie że jednak daje radę, jak widać audi dobrze zrobiło te silniki
Źle mnie zrozumiałeś, nie życzę Ci źle, życżę powodzenia w sensie pozytywnym, ale dalej współczuję silnikowi jadącemu długo z prędkością obrotową powyżej max mocy (lub dokładnie równej mocy max)

Ale jeśli już to też pocecam częstsze wymiany oleju (jakiegoś odpornego na wysokie temp ? 5W50 ?) oraz studzenie turbinki :)

Pozdrawiam, i jestem pełen podziwu dla wytrzymałości silnika

PS: Ja 1Z-tem jechałem najdłużej około godziny z prędkością 175-180, miał gdzieś 3900 RPM, i nic mu nie było, ale katorga raczej spora dla silnika.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 11:24:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No dzieki Baskecior, w takim razie kumam dlaczego wyjaralo sie VNT (jakos tak to sie chyba nazywa). Ale samej konstrukcji silnika to w takim razie nie szkodzi ? Wiadomo, turbina rzecz nabyta ;-)
A faktycznie zmieniam czesto olej i to na full wypasny, zreszta to slychac kiedy jest juz stary - silnik pracuje wyraznie glosniej. Zreszta na oleju z ASO w ogole pracowal glosno praktycznie juz po 2-3 tkm, odkad auto serwisuje Quattro Service i jest wlewany Liqui Moly full syntetyk wypas do TDI jest duzo ciszej i bardziej miekko :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: