.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 19:17:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 13:40:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danek .... :/ :/ ,

Raczej nie jest dobrze, z tym błędem samodzielnie niczego nie zdziałasz (sądzę).

To gówno może świadczyć np. o :
- złym poziomie ATF
- złej jakości (zabrudzeniu) ATF (lub / i filtra siatkowego)
- uszkodzeniu (ew. zabrudzeniu) zaworków N94 lub N218 (to byłoby całkiem nieźle)
- różnymi awariami lub zanieczyszczeniem konwertera (raczej po linii ciśnieniowej)

Można (powinno się ) zrobić dwie rzeczy (przed demontażem całej skrzyni) :
- sprawdzić olej / filtr
- zdiagnozować kompleksowo blocki wartości mierzonych tip-a (w 02) i co oczywiste - otrzymane wyniki poddać analizie przez Prawdziwego Fachowca !!
Ja znam tylko jedną w pełni kompetentną osobę - nazywa się Jan Sopa ( www.sserwis.pl ) i prowadzi mega-fachowy warsztat bardzo blisko Ciebie ... .
Wyrażając swoją opinię na temat Pana Sopy nie zapomniałem o innych, nieraz polecanych na AKP serwisach od ASB (jednak nie znajduję skali porównawczej i dlatego polecam wyłącznie SSERWIS, pozostając w świadomości, że masz bardzo blisko ... :/ ) .

Jeżeli winny jest konwerter - koszt ("pi oko", naprawdę tylko szacunkowo) chyba będzie się zawierał od 2 do 3 tyś. zł. .
Jeżeli to "tylko" druckregelventile - będzie wyraźnie taniej .

Uważam, że absolutnie nie powinno się jeździć tym samochodem do czasu naprawy tip-a ale gdybyś zadzwonił do SSERWIS - u , usłyszałbyś baaaardziej, zdecydowanie baaaardziej fachową / rzetelną odpowiedź niż moje sugestie ... .

Składając szczere wyrazy koleżeńskiego współczucia:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 14:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Dziękuję Ci Piotrze bardzo za opisanie powyższej usterki, ale wiem że skromnie z ceną przywrócenia do porządku tip-a nie będzie.

Olej w skrzyni jest czarny
filtr nigdy nie był zmieniany przebieg 222 tyś użytkuję A6 od 189 tyś.
poziom oleju mały
sprzęgło hydrokinetyczne też chyba jest już na wykończeniu czasami (nie zawsze)podskakuje mi wskazówka obrotów silnika przed uruchomieniem silnika.
zaworki które wymieniasz pewnie tak samo katastrofa.

Samochód używam sporadycznie,myslę że w przyszłym tygodniu będę mógł dopiero pomyśleć o naprawie ( kasa :()


Miałem A4 AWX 01 (sedan salon Polska) potrzebowałem większy ( kombi) zamieniłem na tą pechową (jak dla mnie) A6 Avant ( łeb w łeb bez dopłaty ) i cóz mogę stwierdzić samochód bardzo ładny, duzo miejsca podoba mi się bardzo,ale niestety trochę za dużo muszę ładować w niego oj za dużo. :( :(

1,5 roku jeżdzę 33tyś km zrobiłem już około 10 tyś zł pochłoneła naprawa i teraz tip??


Jak będę wiedział odnośnie naprawy tip-a napewno dam znać.


jeszcze raz dziękuję za pomoc.



A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 15:53:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danek - zbyt niski poziom oleju jest "oficjalnie uznany" jako jedna z przyczyn błędu zapisanego w Twoim sterowniku. W związku z tym - jeżeli nie posiadasz (??) w swojej okolicy dobrego fachowca "od ASB" - może zaryzykuj wymianę filtra z olejem i zobacz co się będzie działo ... . Być moze stracisz tą kasę ale z drugiej strony uchronisz się od działań druciarskich ... .
Powyższą wypowiedź potraktuj jako "głos w dyskusji" - co oczywiste decyzja należy do Ciebie ;) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 17:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Piotruś napisał(a):
Danek - zbyt niski poziom oleju jest "oficjalnie uznany" jako jedna z przyczyn błędu zapisanego w Twoim sterowniku. W związku z tym - jeżeli nie posiadasz (??) w swojej okolicy dobrego fachowca "od ASB" - może zaryzykuj wymianę filtra z olejem i zobacz co się będzie działo ... . Być moze stracisz tą kasę ale z drugiej strony uchronisz się od działań druciarskich ... .
Powyższą wypowiedź potraktuj jako "głos w dyskusji" - co oczywiste decyzja należy do Ciebie ;) .
:peace:


Wiesz Piotrze ogólnie to już ponad 1 mc przymierzam się do wymiany oleju z filtrem.
Po przywróceniu silnika ( hydrauliki) do normalnego stanu,ubyło trochę oleju podczas demontażu czołówki.
Dostałem nr telefonu do serwisu ASB w gdańsku ( z polecenia kolegi ,-że tam jest uczciwie solidnie i fachowo).

Zadzwoniłem do niego 1mc temu co się dowiedziałem:

że wymiana samego oleju ( przy zużytym sprzęgle hydrokinetycznym ) pogorszy, a wręcz przyśpieszy uszkodzenie skrzyni.

Dlaczego do takiego wniosku doszedł Pan?
- otóż samochód stał rozebrany prawie 2 mc (naprawa hydrauliki ) i obroty silnika podskakiwały na wskaźniku, sugestia pana z serwisu ASB ,albo wtryskiwacz któryś się zawiesił po dłuższym postoju, albo zużyte sprzęgło hydrokinetyczne.

wymiana oleju z filtrem 600zł ( nie wiem jaki olej nie zapytałem )
naprawa sprzęgła i skrzyni ok 2500zł

Powiem ci jeszcze Piotrze o fachowości tego serwisu otóż co mnie zmartwiło;

podczas rozmowy z Panem z serwisu zapytał mnie ;
- proszę powiedzieć jaką pan ma skrzynie tip-tronic czy multi-tronik??

odpowiedziałem logicznie że Tip ! ,ale Pan serwisant do mnie:
proszę powiedzieć dla pewności co ma Pan za drążkiem zmiany biegów Literkę 4 3 2 czy przejście + i -?
Bo jeżeli + i - to nie jest tip tronik!!!! :(: :(: :(:

Po takiej dość długiej rozmowie któregoś razu sledząc AKP o temacie Tip a multi udzieliłem ( błędnej ) inforamacji jak rozpoznać tip a multi ( mysląc że wiem przecież rozmawiałem z gościem z serwisu) Kolega Meszrum zwrócił mi uwagę, że jestem w błędzie że tak się nie rozpoznaje tip a multi ( za co zwróciłem Honor ).

Już sam nie wiem co robić ( wymienić olej ??)

Co myśleć o takim Serwisie skoro błędnie rozpoznaje skrzynie, :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 17:39:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Danek - skrzynię, jak napisałem wcześniej, diagnozujemy tylko i wyłącznie za pomocą odczytów blocków wartości mierzonych (czyli zwyczajnie: VAGiem). Nie jestem zaskoczony tym, że facet z ASO tego nie potrafi, ponieważ materiały serwisowe (te niby najlepsiejsze) i tak są cholernie skromne w tym zakresie. Poprostu firma próbuje utzymać pewne informacje w tajemnicy i dlatego ASO oprócz pomiarów zaworków (druckregelventilen) niczego więcej nie wie / nie potrafi. Jeżeli problem jest bardziej rozległy - według filozofii VAG AG "powinieneś" wymienić skrzynię w ramach austausch / umtausch za ciężkie pieniądze ... .
Aha - teoretycznie, to potrafią jeszcze uszczelnić konwerter ... .
Ogólnie i jak zwykle - ASO to żenada do kwadratu, mechanicy leją na robotę i myślenie sikiem prostym, a przez to AUDI AG traktuje polski rynek w kategoriach trzeciego świata ... .
Mówiąc wprost - facet z którym rozmawiałes w ASO to techniczny impotent i on na pewno nie powinien naprawiać Twojego tip-a !!

Jeżeli problem ze skrzynią występował przed wymianą wałków (czyli przed ubytkiem oleju, którego (tak zrozumiałem) kretyńskie ASO nie raczyło uzupełnić) - to sama wymiana Ci nie pomoże .

Wiem jak dziwnie to zabrzmi ale na Twoim miejscu załatwiłbym sobie tani transport (lawetę) i odesłał samochód na Śląsk ... . Jestem w tym momencie śmiertelnie poważny, bo koszty przejazdu będą na 100% niższe niż bujanie się po druciarzach ... .
Jeżeli zaistnieje potrzeba - mogę "pilotować" sprawę na miejscu (przypilnować dostawy i rozładunku, bo Pana Sopy pilnować na pewno nie trzeba !!! ) .
Nawet Twoja obecność nie jest wymagana - SSERWIS jest bezdyskusyjnie godny 101% zaufania ... !!


:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 19:40:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Piotrze wolałbym jednak bliżej pomorskiego wstawić Auto, ale wielkie dzięki za tak szczerą pomoc.

Mam rodzinkę na śląsku ( katowice ) którzy już dawno mnie zapraszają do siebie :D :D

Jeżeli nie uda mi się cokolwiek wybrać poszukać w moim rejonie myślę ,że zrobię odwiedzony rodzinie, a przy okazji naprawił bym samochód w polecanym przez Ciebie sserwisie.



Muszę poszukać dowiedzieć może tez jest w naszym rejonie serwis godny polecenia.

Dałeś mi do myslenia


dziekuje pozdrawiam Daniel


wadliwe A6
:( :( :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 20:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeśli chcesz bliżej, to chyba będzie Teodor Myszkowski 'TeoMotors'
w Poznaniu.
Poczytaj opinie na jego temat.
Sam się do niego wybieram, ale w myśl W.SZ.P.Pitru..a najpierw wymienię poduszkę pod silnikiem.

A gdyby W.Sz.P.Piotr mógł coś więcej powiedzieć coś w tym temacie ??
Cytuj:
Danek - skrzynię, jak napisałem wcześniej, diagnozujemy tylko i wyłącznie za pomocą odczytów blocków wartości mierzonych (czyli zwyczajnie: VAGiem).



Wchodzę w Auto Trans[2] i sprawdzam wartości w blokach ??
Bo sama ASB nie wywala błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 20:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
marcinpoznan74 napisał(a):
Jeśli chcesz bliżej, to chyba będzie Teodor Myszkowski 'TeoMotors'
w Poznaniu.
Poczytaj opinie na jego temat.
Sam się do niego wybieram, ale w myśl W.SZ.P.Pitru..a najpierw wymienię poduszkę pod silnikiem.

A gdyby W.Sz.P.Piotr mógł coś więcej powiedzieć coś w tym temacie ??
Cytuj:
Danek - skrzynię, jak napisałem wcześniej, diagnozujemy tylko i wyłącznie za pomocą odczytów blocków wartości mierzonych (czyli zwyczajnie: VAGiem).



Wchodzę w Auto Trans[2] i sprawdzam wartości w blokach ??
Bo sama ASB nie wywala błędów.



Co się dzieje u Ciebie ze skrzynią??

:?:

masz tez problemy z przełożeniem?


AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:06:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
marcinpoznan74 napisał(a):
Wchodzę w Auto Trans[2] i sprawdzam wartości w blokach ??



Dokładnie tak . Problemem (przynajmniej dla mnie) jest prawidłowa interpretacja uzyskanych odczytów (oprócz ciśnień na "ventilach" ale to stanowczo zbyt mało :/ ).

marcinpoznan74 napisał(a):
Bo sama ASB nie wywala błędów.


To dwie różne sprawy (parametry i błędy).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 20.lis.2007 21:10:01 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Bylem już raz na sprawdzeniu u Teodora, przejechał się, i stwierdził , że wszystko jest ok. Głównie bolało mnie ten trzeci bieg, wchodzi na dwa razy.
Podobno jakieś sprzęgło sie załącza.
Miałem A6 C5, i w poprzednim nic takiego nie było, albo już nie pamiętam.
Kazał mi też sprawdzić WISKO, bo na słuch uznał ,że jest do wymiany.
Może wymyślam, może to tak powinno być, najpierw chcę zrobić tą poduszkę pod silnikiem, WISKO a na końcu zabrać się za ASB.
Ale w sobotę sprawdzę bloki w [2].


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:13:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
marcinpoznan74 napisał(a):
Bylem już raz na sprawdzeniu u Teodora, przejechał się, i stwierdził , że wszystko jest ok. Głównie bolało mnie ten trzeci bieg, wchodzi na dwa razy.


Wystarcza minimalnie przycięty EGR żeby moment obrotowy nie rozkładał się równomiernie, co natychmiast zauważa ASB i lekko przeciąga zmianę na biegu hydraulicznym.
To jedna z możliwości, nie traktuj jej jak pewnik ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Pierwsze co wymieniłem to zawór recyrkulacji spalin w ASO, koszt 870.
Ale EGR wyjdzie na logach, w sobotę siadam z kompem do auta.
Bardzo by mnie interesowały wartości w [2].
Nigdy jeszcze tam nie sprawdzałem wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 15:54:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Dzisiaj sprawdziłem faktyczne spalanie mojego AKE. Po prawie 10 dniach jazdy tylko po mieście wyszło mi około 10 l/100 km. Natomiast FIS pokazuje 14.8 l. Coś za duża różnica pomiędzy jednym a drugim. Dla pewności sprawdzę jeszcze raz :/

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 18:29:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
lenoks napisał(a):
Dzisiaj sprawdziłem faktyczne spalanie mojego AKE. Po prawie 10 dniach jazdy tylko po mieście wyszło mi około 10 l/100 km. Natomiast FIS pokazuje 14.8 l. Coś za duża różnica pomiędzy jednym a drugim. Dla pewności sprawdzę jeszcze raz :/



A jakim sposobem to sprawdziłeś??

zatankowałeś po korek i po przejechaniu 100km dotankowałeś paliwa czy inny sposób masz.




A6AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 19:47:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Tak zatankowałem pod korek, przejechałem 228 km i ponownie podjechałem na stację ( dodam, że była to ta sama stacja i ten sam dystrybutor - tak wymyśliłem :diabel: ) gdzie weszło mi do baku 22,5 l ropy. Sam się zdziwiłem, że tak mało weszło bo z tego co pokazywał FIS to spodziewałem się, że około 30 l wejdzie. Dla pewności będzie jeszcze jedna próba :peace:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 20:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
lenoks napisał(a):
Tak zatankowałem pod korek, przejechałem 228 km i ponownie podjechałem na stację ( dodam, że była to ta sama stacja i ten sam dystrybutor - tak wymyśliłem :diabel: ) gdzie weszło mi do baku 22,5 l ropy. Sam się zdziwiłem, że tak mało weszło bo z tego co pokazywał FIS to spodziewałem się, że około 30 l wejdzie. Dla pewności będzie jeszcze jedna próba :peace:


Będę musiał też tak sprawdzić będę miał 100% pewności ile pochłania, dzisiaj zrobiłem 160km po mieście i pokzuje mi 11,2 średnia.

Jeżeli myli się tak co u Ciebie to bedzie jeszcze w normie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 09:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Kurcze to mi średnio wychodzi 11 l, jezeli jezdze po samym miesacie to 12,5... i nie darade zejsc nizej, a staram sie jezdzic naprawde oszczednie. W trasie spada mi srednio 9-10...w zaleznosci od stylu jazdy

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 11:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Mi po wymianie zaworka N75 , oleju i filtra w skrzyni spalanie spadło o 25% teraz spalanie jest w trasie 7,5 litra w mieście 8,9, srednio 8ltrów na fisie pokazuje srednio 7,9 - 8,5 litra.

Dodam że ja nie butuję auta jeżdze ekonomicznie.

pzdr
A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 14:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
I chyba niżej nie zejdziesz. Ja już sie pogodziłem ze spalaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 09:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 10:54:40
Posty: 39
W moim allroad ze skrzynią manualną spalanie wynosi na trasie 6.5l do 7l na setke, przy średniej prędkości ok 100 km. Dodam że obroty przy setce wynoszą 2000. To spalanie jest niższe niz pisze w książce serwisowej :)
Proszę innych posiadaczy allroad w manualu o opinie na temat tych obrotów, czy u was też pali tak mało?

_________________
allroad


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DwightZen i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: