.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 00:57:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4] ABK 93 zalewanie silnika
PostNapisane: 07.lis.2007 20:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Witam, od jakiegos czasu zauwazylem ze z rury wydechowej wydostaje sie czarny dym (nie jest go jakos wiele ale w zamknietym pomieszczeniu (garaz podziemny) dosyc szybko czuc wszedzie ten dym). Przy mocniejszym dodaniu gazu z rury pryska czarna woda... silnik pracuje rowno a problem wystepuje zarowno na zimnym jak i cieplym silniku. Dodam ze posiadam instalacje LPG (II generacja). Ale problem wystepuje tylko na PB na gazie jest oki....tylko cieple powietrze leci z rury.
Mam jeszcze pytanie czy moze takie zachowanie moze byc spowodowane peknieta membrana w takim trojniku kt ory wchodzi do glowicy (grzybek - regulator cisnienia...). Ostatnio szukalem lewego powietrza i rozlozylem wszystkie gumowe weze:) i wlasnie wtedy zauwazylem ze w tym trojniku mam peknieta membrame, zauwazyłem rowniez ze w tym otworku w glowicy w ktorym siedzi ten trojnik znajduje sie taki czarny gesty smar (tak jakby przepalony olej) ktory dosyc mocno zmiejsza swiatlo tego otworu...troche wydlubalem tego ustrojstwa srubokretem ale tak sie zastanawiam czy tak powinno byc czy cos sie niestety zlego dzieje z moim silnikiem?? moze ktos zna sie lepiej ode mnie i wytlumaczy mi za co odpowiada ten grzybek?, czy w tym otworze w glowicy powinien byc ten dziwny smar czy moze dzieje sie cos zlego i powinienem szybko reagowac??

aa dodam jeszcze ze sprawdzilem opornosc niebieskiego czujnika temp. (ten od ECU) i jest sprawny, w VAGu pojawia mi sie blad 532 (ktory sugeruje slaby akumulator (ale mam nowy) albo slaba mase dla zasilania ECU) czy ten blad moze wywolywac tryb awaryjny pracy ECU co moze powodowac zalewanie silnika?? moze powinienem sprawdzic jakos wtryskiwacze czy nie leja??
Jesli ktos ma jakies rady prosze o info:)

Z gory dziekuje za wszelkie porady.

pozdrawiam,

Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 20:31:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Pewnie silnik lapie bledy od zlej emulacji w instalacji gazowej.
Odlacz akumulator na pare minut, powinno pomoc na jakis czas.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
No niestety raczej to nie pomaga bo robilem to chyba z 5 razy...tzn. odlaczenie aku potem adaptacja na benzynie az do zagrzania sinika czyli wlaczenia sie wiatrakow. No chyba ze o czyms zapominam robilem ta adaptacje bez dotykania gazu i tak ze jezdzilem tylko na benzynie...moze cos pomijam ??? jakas sugestia jak prawidlowo zaadoptowac kompa ECU??


pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 15:58:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Pozostaje Ci podlaczyc auto pod VAG-a ,( w tym modelu chyba juz sie da ) powinien wykazac blad. Wtryskiwacze same z siebie by nie laly, chyba ze maja najechane z pol miliona km.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 17:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
W Vagu mam blad 532 tak jak pisalem na poczatku.


pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 22:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 10:36:51
Posty: 12
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Kolego ten grzybek o którym piszesz to prawdopodobnie odma. Przyczyna zalewania silnika ABK jest najczęściej regulator cisninia paliwa. Znajduje sie na listwie wtryskiwaczy i jest połączony gumowym wężykiem z kolektorom dolotowym. Sprawdzisz go na ciepłym i wyłączonym silniku zdejmując wężyk, jeśli poleci paliwo to jest uszkodzony.

_________________
Unsafe at any Speed


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 11:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Hey, a do czego sluzy ta odma (w ETCE nazywa sie to regulator cisnienia powietrza do ktorego podlaczony jest przewod odpowietrzajacy glowice), zastanawiam sie jaki ma plyw na prace silnika i czy ten osad w glowicy w miejscu podlaczenia tego grzybka to normalna rzecz czy musze sie zaczac tym przejmowac?? CO do regulatora cisnienia to jest OK, po wizycie u elektryka okazalo sie ze sonda lambda za wolno pracuje i nie osiaga maksymalnych wskazan?? Zastanawiam sie czy koles chce mnie naciagnac czy rzeczywiscie jest to pierwszy obiad zazytej sondy?? Druga sprawa to blad w Vagu 532 elektryk powiedzial ze tylko przed rozruchem tn blad powstaje a podczas pracy silnika nie wyskakuje wiec powiedzial zebym sie nie przejmowal...ale nie podoba mi sie jego podejscie bo przeciez jesli jest ten blad to cos jest nie tak a akumulator mam nowy, zastanawiam sie czy niue jest to problem z rozrusznikiem?? i czy nie ma spadku jakiegos napiecia podczas rozruchu bo czsami mi sie przycina rozrusznik i przygasaja kontrolki a potem dalej kreci i wtedy najczesciej odpala.

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 23:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 10:36:51
Posty: 12
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Odma ma za zadnia odpowietrzeni skrzyni korbowej żeby nie wydmuchało uszczelniacza( tak w skrócie ).Przez te rurki idą gazy spalinowe razem z oparami oleju i to jet właśnie tam maź która wydłubałeś. Nie muszą być idealnie czyste ale muszą być drożne i szczelne. Dla przykładu w ABK jest tak , za przez nieszczelny korek wlewu oleju dostaje sie fałszywe powietrze i jest ciężko zapalić silnik Faktycznie przygasające kontroli mogą świadczyć o spadku napięcia. Proponuje sprawdzić klemy , podłączenie masy silnika i kable idące do rozrusznika , czy nie są zaśniedziałe. sonda nie ma wpływu na rozruch silnika. Sprawdź czujnik temperatury silnika ( niebieski na króćcu głowicy )może padł i podaje błędne dane do sterownika.jaki jest wygląd świec, to dużo mowi o stanie silnika.

_________________
Unsafe at any Speed


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 08:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Hey, dzieki za odpowiedz bo juz przestalem wierzyć ze ktos sie zainteresuje moim przypadkiem. Spedzilem kilka ostatnich dni u elektryka (do ktorego wiecej nie pojade) sprawdzil mi wszystkie czujniki i wszystko niby bylo oki, ale mial zastrzezenia do sondy lambda. Po wymianie sondy na orginal...toksycznosc spalin dalej jest bardzo wysoka choc deczko spadlo w porownaniu ze stara lambda (ale na tyle wysoka ze dalej nie moge przejsc przegladu;( ) Ten zakichany elektryk nie wypowiada sie na temat instalacji gazowej wiec powiedzial ze nastepny krok to odlaczenie instalacji gazowej i przywrocenie stanu przez zalozeniem gazu i wtedy szukania przyczyny tak nadmiernych spalin. Poinformowal mnie ze podobno jak juz do niego przyjechalem to mialem otwarta przeplywke (tzn. byl ktos ja otworzyl i teraz wystarczy zlapac ja i otwiera sie bez problemu a powinna byc szczelnie zamknieta ;/). Robilem w innym zakladzie rozrzad i hamulce ale nie wydaje mi sie ze tam by do tego zaladali, balem sie ze ktos mi wymienil ja na zepsuta ale autko nie faluje obrotami. Zastanawiam sie jak dokladnie sprawdzic przeplywke czy jakas klapka tam sie nie przyciela i dlatego tak mi dymi z rury....ale nie wiem jak sie za to zabrac. Zastanawiam sie czy zmiana ustawien kompa LPG (Bingo S-4) mogla wprowadzic jakies zmiany bo zmienilem sposob emulacji sondy z przebiegu na mase....i teraz pytanie czy istnieje mozliwosc tak zamontowac instaacje II-generacji zeby nie trzebabylo przestawiac kompa na emulacje sondy w trybie masa?? Rokjezdzilem w trybie przebieg i nie mialem problemu z zapalaniem na PB i jezdzie na PB?? Moze nie potrzebnie przestawilem to w kompie LPG. Dzis uslyszalem informacje ze moga to byc uszczelniacze zaworow i dlatego tak dymi...moze ktos doradzi jak to zdiagnozowac...oleju mi raczej nie bierze bo bardzo zadko dolewam ale to chyba dlatego ze mamnieszczelny simering gdzies tam przy skrzyni biegow...ogolnie mechanik powiedzial mi ze dopoki nie bede robil sprzegla to zebym kontrolowal olej i bedzie dobrze. Jestem juz u kresu wytrzymalości poprostu....ponad rok jezdzilem autkiem i poprostu bylo super teraz zaczynam miec go dosyc...A co do masy na rozruszniku tojuz jestem prawie pewien ze wlasnie o to chodzi z tym bledem VAGA 532 bo tylko przy rozruchu pojawia sie ten blad podczas pracy silnika ten blad po skasowaniu nie pokazuje sie....

moze ktos ma dla mnie jakies rady bo juz wymiekam...ja i moja kieszen:P

podro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 09:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 13:27:40
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Moze ktoś mi wytlumaczyć jak to jest z ta emulacja sondy Lambda w komputerze LPG....bo wydaje mi sie ze od momentu zmiany w kompie LPG na emulacje w trybie masa (Bingo S-4 instalacja II generacji) wlasnie mam roblem z tym zalewaniem silnika, obawiam sie ze wlaśnie to jest przyczyna moich problemów i straty czasu i kasy. Elektryk powiedział mi ze wygląda to wszystko tak jakby ECU nie bralo pod uwagę wskazań sondy czyli tak jakby koputer LPG zapodawal ECU sygnal zwartcia do masy i dlatego tak mi zalewa silnik, czy to moze być przyczyna??? Dodam ze mam zainstalowane takie ustrojstwo HJS Euro TR2 (taki badziew co podobno polepsza jakość spalin i dzieki temu autko miesci sie w normie Euro2 zeby w Niemczech mniej placic za auto) ktore podpiete jest do krokowca, pod cewke oraz ma czujnik temp wpiety w obwod plynu chlodzacego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 19:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 10:36:51
Posty: 12
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice
Kolego za dużo przez neta to nie pomogę.
Wejdź na http://www.audi80.pl/ odezwij sie do użytkownika Czarekj. To mechanik z prawdziwego zdarzenia. Poczytasz posty to sam zobaczysz. odezwij sie do niego, nie będziesz żałował.
powodzenia i pozdrawiam

p.s. poczytaj tez artykuł o LPG na http://www.centrum.audi80.pl/content/view/162/2/

_________________
Unsafe at any Speed


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: