.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:11:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 C4 2,5 tdi AAT- bez grzania świec ciężko pali
PostNapisane: 17.lis.2007 07:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
witam wszystkich z AKP. mam takie pytanie. zdarza mi sie że po dłuższym postoju
jakieś 8 godzin przy temperaturze dodatniej gdzie kontrolka od świec nie zapala sie ,moja niunia ciężko pali. musze się trochę nakręcić rozrusznikiem żeby odpaliła.
co innego ma miejsce gdy jest zimno. wtedy kontrolka od świec żarowych pali się jakiś czas i nie ma problemu z odpaleniem. co sądzicie przyjaciele? dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 07:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
najpierw wykręć i pomierz czujnik temperatury biały przy 90 st. mam mieć ok 120-200ohm przy 0 st. ok 3000-4000ohm i tak mniej wiecej liniowo.
Oczywiscie kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony, brak powietrza i wody w paliwie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 11:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A przy jakiej temperaturze zaczynają grzać świece?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
w granicach 0 stopni

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku do poprawy. Swiece w dobrze wyregulowanym TDI sa potrzebne dopiero poniżej -10 st C.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):
Kąt wtrysku do poprawy. Swiece w dobrze wyregulowanym TDI sa potrzebne dopiero poniżej -10 st C.


Widzę, że z roku na rok podnosimy poprzeczkę, tzn. obniżamy temperaturę :) Chociaż można doczytać, że nowsze dieselki nie potrzebują w ogóle świec żarowych.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kurcze...ja mam kąt wtrysku na oko i ucho ustawiony. Dźwięk silnika jest dość twardy...chodzi jak transit. Ale zapala dość ładnie. Ale zrobiłem sobie manualny kontroler grzania świec i wspomagam silnik przy odpaleniu. Bo automat poniżej 5st to za późno.

p.s. Ile kosztuje regulacja kąta wtrysku?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
dziękuję koledzy za podpowiedzi. rozumiem że po poprawie konta wtrysku auto powinno zapalac bez problemu nawet bez grzania świec? pozdrawiam ZWYKłY $

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:32:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w granicach zera stopni bez grzania będzie raczej odpalał nierówno lub/i puźno.

od +5 stopni w dół grzeją świece, czas grzania zależny od temperatury na czujniku. Koszt "zegarowania" pompy max 30pln.
Kefir jeśli "twardo chodzi" to możesz mieć problemy przy niskich temperaturach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:39:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
Mauzer to powiedz ty mi czy grzanie świec w okolicach 0 stopni tak jak u mnie jest poprawne czy nie bo widzę tu sprzeczne odpowiedzi. jeśli poprawne to jakie jeszcze moga byc przyczyny cieżkiego palenia gdy jest na dworze stosunkowo cieplo czyli powyżej 5 stopni a silnik stał dłuższy okres

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
poprawne.

- woda w paliwie
- powietrze w paliwie
- pompa zużyta (niepobiera dostatecznie)
- czujnik temperatury
- słabe ciśnienie sprężania (raczej niemożliwe)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 23:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zmienię u siebie czujnik. Mam inne pomiary rezystancji i grzanie mam od około -4 - -5st. Na zegar też podskoczę. Dzięki.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 23:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zwykły $ napisał(a):
Mauzer to powiedz ty mi czy grzanie świec w okolicach 0 stopni tak jak u mnie jest poprawne czy nie bo widzę tu sprzeczne odpowiedzi. jeśli poprawne to jakie jeszcze moga byc przyczyny cieżkiego palenia gdy jest na dworze stosunkowo cieplo czyli powyżej 5 stopni a silnik stał dłuższy okres

Tak, sterownik będzie uruchamiał świece na czas proporcjonalnie długi odwrotnie proporcjonalnie do temperatury.
Grzanie będzie uruchamiane juz w okolicach 5 st C.
Niemniej - sprawne TDI musi palić równo , nawet bez dogrzewania świec , warunkiem jest precyzyjnie ustawiony kąt wtrysku.
Tak jak Mauzer napisał - brak grzania ze strony świec wydłuży tylko ten proces , ale spapranego kata wtrysku nie zastąpi nawet worek świec ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 09:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Tak jak pisze Baskecior. Przerabiałem dokładnie ten sam temat rok temu.
Dzisiaj nawet przy -2C auto pali od pierwszego ruchu wałem, podczas gdy rok temu musiałbym kręcić 30 s albo dłużej.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: