.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:31:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 2,3 NG C3 (cygaro)]. dziwny lub nie, ale problem!
PostNapisane: 18.lis.2007 13:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 12:50:56
Posty: 3
Lokalizacja: Żywiec
witam.

jestem nowym wlascicielem audi 100 2,3 lpg z 1989r. kupilem autko za grosze ale licze sie z tym ze oprocz pieniedzy jeszcze duzo serca musze wlozyc do tego auta;-)

a oto problem... poprzedniemu wlascicielowi wywalilo korek z ukladu chlodzenia i przestal jezdzic tym autem. tak wiec zabralem sie za robote... wyciaglem termostat... okazalo sie ze byl zatarty wiec jak narazie skrecilem to bez niego. przeczyscilem caly uklad chlodzenia poniewaz gosc chyba nie mial serca i bylo w nim pelno uszczelniacza do chlodnicy;/ przez to ten groby waz na gorze chlodnicy idacy do silnika byl kompletnie zatkany... zalalem woda uklad chlodzenia i odpalilem auto... na zbiorniczku wyraznie bylo widac jak ubywa wody, to chyba znaczy ze sie odpowietrzalo, tak wiec dolewalem dopoki ubywanie nie ustalo.silnik pracowal bardzo rowno... pojechalem na stacje benzynowa (w sumie 6km). po odkreceniu korka zaczela wylewac sie wrzaca woda ze zbiornicza, gdy wcislem pedal gazu wylewanie ustalo, lecz tylko na jakas minute, po czym znow zaczela sie wylewac. wentylator wlaczal sie normalnie. czy to jest uszkodzona uszczelka pod glowica??? czy dopiero wtedy uklad chlodzenia sie odpowietrzal?? a moze stalo sie tak gdyz byl zle odpowietrzony?? prosze o pomoc... z gory bardzo dziekuje. Wiem ze na tym forum jest sporo postow z podobnymi problemami... zamieszczam ten poniewaz uwazam ze kazdy problem jest inny i trzeba go osobno przedyskutowac.

_________________
Audi 100 2,3 LPG 1989r (cygaro)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 13:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68354 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 13:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
po primo mozesz miec niestety klopot z uszczelka (to zla wiadomosc)

po drugie primo mozesz miec najprostszy z mozliwych problemow czyli skopany korek zbiornika wyrownawczego (to secundo ;))

a po tercio nie otwieraj korka na gorąco bo może Cię spotkać przykra niespodzianka w postaci poparzeń.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 14:12:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
w tym aucie jest cisnieniowy uklad chlodzenia i musi byc szczelny , nie moze byc najmniejszej dziurki w chlodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 15:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!

Pare dni temu rozwiązałem ten sam problem... Co prawda w innym silniku ale objawy bardzo podobne:) Na razie nie panikuj:) Nie będę pisał co i jak masz robić bo chłopaki którzy mi pomagali powiedzą że teraz wszystkie rozumy pozjadałem:P

Poczytaj uważnie (nawet po kilka razy) to co ja dostawałem w odpowiedziach:) Jest tam troche cennych rad!!!

Dodam tylko od siebie że korek musisz mieć oryginalny! Nie nowy inny tylko oryginał!!! To jest taka moja teoria o której coś już wiem ;) Sądzę po swoim przykładzie że jeśli nie masz oleju w układzie chłodzenia i z wydechu nie lecą naprawde zajebczyste kłęby białego dymu to masz problem z odpowietrzeniem! Nie wiem jak w "cygaretkach" bo do nich jeszcze nie doszedłem ale jeżeli nie masz w/w objawów to spokojnie odpowietrzaj układ chłodzenia! W moim problemie są dobre wskazówki na odpowietrzenie. Jeżeli silniki w "Cygarach" odpowietrzają się tak jak mój się odpowietrzał to serdecznie Ci współczuje:) Nie martw się jest to wykonalne ale trzeba mieć cierpliwość!

Trzymam kciuki:)

Pozdrower
Pozdraudi

PS Zapomniałem...

Mój problem rozwiązany pod linkiem który podał "ADAM 12"

Pozdro!

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 17:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 12:50:56
Posty: 3
Lokalizacja: Żywiec
tak tez zrobie..... przestudiuje twoj problem maridnm a ewentualne pytania badz dziwne zachowania auta zapisze w tym poscie. tak wiec w pierwszej kolejnosci wezme sie za odpowietrzenie... a co do korka to mam oryginalny z Audi. da sie jakos go sprawdzic czy dziala poprawnie?? powiedzcie mi jeszcze... czy lepiej jest moze odpowietrzac uklad chlodzenia bez termostatu?? chcialbym jakos sprawdzic by miec na 100% pewnosc ze nie strzelila uszczelka pod glowica...

_________________
Audi 100 2,3 LPG 1989r (cygaro)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 17:41:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Problem z uszczelką lub pękniętą głowicą objawia się bąbelkami w zbiorniczku wyrównawczym zarówno na zimnym jak i gorącym silniku -> primo..
Drugie primo -> przy pękniętej głowicy często pokazuje się olejowa maź w zbiorniczku wyr.
Jeśli tego nie masz to kwestia jest odpowietrzenia, zalej układ wodą, otwórz nagrzewnicę, czekaj aż się silnik nagrzeje zakręć korek i pojeździj..
Zrób kilkaście/kilkadziesiat kilometrów....
Odkręć korek sprawdź stan wody, najwyżej dolej..
Poziom i tak się sam dostosuje, więc nie dziw się, że trochę będzie mniej po jeździe...

Wszystko oczywiście pod warunkiem, że układ jest szczelny :!!: :!!: :!!:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 18:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Nie demonizujmy roli korka na zbiorniczku wyrównawczym. Mam chyba podobny obieg chłodzenia (silnik 2,2 KU). Z powodu lekko kapiącej chłodnicy, wyrzuciłem wszystkie uszczelki z korka i w obiegu nie ma nadciśnienia. Korka nawet nie dokręcam i nic mi się dziwnego z płynem nie dzieje. Wentylator chłodnicy włącza się (przy ok. 92-95 st.C) tylko podczas stania w korku - nigdy przy jeździe z prędkością ponad 20 km/h.

"Wyrzucanie płynu" to (po odrzuceniu możliwości wszelkich "pęknięć" silnika) objaw gotowania się płynu chłodzącego. Przy otwartym zbiorniczku woda/płyn zagotuje się przy ok. 100 st.C. Przy nadciśnieniu w układzie, przy ok. 104 st. - później otworzy się zaworek w korku. Dlatego nie wolno otwierać korka przy szczelnym, porządnie nagrzanym silniku. Płyn przy spadku ciśnienia do poziomu atmosferycznego natychmiast się zagotuje, a gorąca para wymieszana z płynem "wystrzeli" do góry.

W opisanym silniku może być zbyt słaby/wolny przepływ płynu i następuje jego przegrzanie w płaszczu silnika. Może to nastąpić nawet po zatrzymaniu samochodu i silnika, szczególnie, jeśli uszkodzony jest czujnik włączający wentylator.
To samo dzieje się, jeśli poziom płynu jest za niski, lub układ jest zapowietrzony. Zmniejszony przepływ lub jego brak powoduje przegrzanie płynu i gotowanie/wyrzucanie.

Usunięcie termostatu zawsze polepszy przepływ płynu i wydłuży czas nagrzewania silnika. Termostat ma na celu utrzymanie temp. powyżej 90 st. bo wtedy jest optymalna praca i większa trwałość silnika.
Woda ma lepszy współczynnik przejmowania ciepła od płynu, ale mamy mróz, więc nie ryzykuj.

Czy płyn wyrzuca podczas jazdy, czy po zatrzymaniu samochodu?
Oglądał ktoś pompę i jej łopatki?
Czy sprawdzono przy jakiej temperaturze włącza się wentylator?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Ostatnio edytowano 18.lis.2007 19:20:02 przez Lake, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 19:08:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
w zasadzie wszystko co napisali poprzednicy ale jedno ale:

wlej płynu do chłodnic a nie wody!!! wchodzi tam tego na prawdę sporo i przy różnicy temp rzędu 100C z wodą zawsze będzie kłopot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 22:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 12:50:56
Posty: 3
Lokalizacja: Żywiec
5l starczy??

_________________
Audi 100 2,3 LPG 1989r (cygaro)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 22:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
8 l starczy.

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 18:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!

Co do ilości płynu... Nie licz na to że starczy 5l :) Na pewno będzie za mało. U mnie weszło ponad 6l :) Nie przestrasz się zachowaniem auta przy odpowietrzaniu. Może a podejżewam że będzie się zachowywał jakby diabeł w niego wstąpił :D
Przy odpowietrzaniu mojego silnika działy się takie rzeczy że gdybym był tam sam (a był jeszcze szwagier i jego ojciec - obaj mechanicy) to zgasił bym silnik usiadł na ziemi i płakał :diabel: Ale te dziwne zachowanie silnika nie trwało długo. Ale z mojego doświadczenia wiem że...:

1 W trakcie odpowietrzania korek dokręcony na max-a.
2 Wlewasz płyn do pełna (na odpalonym bądź nie - moim zdaniem nie ma różnicy choć mogę się mylić)
3 Jeśli motor nie pracuje odpalasz i czekasz aż zejdzie poziom (raczej zejdzie szybko).
4 Jak poziom na zbiorniczku wyrównawczym zejdzie gaś silnik, odczekaj chwile.
5 Po odczekaniu odkręć korek dolej płynu zakręć korek odpal silnik.
6 I tak kilka razy aż przestanie brać płyn ze zbiorniczka (na pewno ponad 6l)
7 Po dolewaniu i zakręceniu korka musisz luzować na objemce któryś wąż i robić taką szczeline by delikatnie wypływał płyn chłodzący a z nim powietrze (przygotuj sobie czyste naczynie na wypływający przez ową szczelinę płyn bo chyba go szkoda no nie? ;) )
8 Oczywiście ogrzewanie włączone (samo grzanie bez nadmuchu)

Co do tego co napisał "Lake" Korek rzeczywiście też miałem nieraz dokręcony tak aby tylko nie wypadł ;) Ale przy odpowietrzaniu moim zdaniem dokręcony korek to podstawa!

Odczekać po zgaszeniu silnika musisz żeby nie wystrzelił gorący płyn. Zabieg czaso i praco chłonny ale konieczny. Co do wody nie jestem w 100% przekonany. Wydaje mi się że lepiej robić to na płynie bo : po pierwsze jak już ktoś wspomniał będą lub gdzie niegdzie już są ujemne temp., po drugie i tak prędzej czy później będziesz musiał wlać płyn nie wodę a po co robić sobie dwa razy robote z odpowietrzaniem :D

Bez termostatu możesz jeździć ale silnik się nie dogrzeje i cały czas może chodzić na ssaniu a w tej sytuacji nie chciałbym tankować tego autka :P

Jeszcze raz powodzenia!! Sądzę że dasz sobie radę!

Pozdrawiam.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 18:29:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Cóż, powiem jak ja odpowietrzałem kilkakrotnie silniki (5 cyl. diesle i benzyny).

Zalałem silnik, odpaliłem i stale dolewałem wody (tzn. płynu) ugniatając przy okazji węże - te do chłodnicy i te do nagrzewnicy. Po pewnym czasie przestaje płynu ubywać a wraz ze wzrostem temp. zaczyna go przybywać (wysysałem strzykawką). Jak już się włączy wentylator - dolewam płynu do kreski (ale z reguły jest ponad nią), dokręcam na maxa korek i voila - gotowe.

Problemy mogą się pojawić, jeżeli na termostacie nie ma zaworka, wtedy odpowietrzanie jest udręką. Poradzić sobie można wiercąc w termostacie minimalną dziurkę (max 1 mm). Ogrzewanie ma być włączone na maxa przy nagrzewaniu silnika.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 08:18:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A ja napiszę herezję :)
W C3 w silnikach 5 cylindrowych można usunąć 90% powietrza z układu chłodzenia bez zapalania silnika.
Odkręcamy korek chłodnicy i powoli wlewamy płyn, pilnując, aby jego poziom nie przekroczył oznaczenia max. na zbiorniczku. Poziom płynu ulega stopniowemu obniżeniu, wtedy dolewamy, tak aby cały czas było w okolicach max., ale nie więcej. Trwa to około 15 minut... Kiedy poziom płynu przestanie się obniżać uruchamiamy silnik i rozgrzewamy - początkowo ze zdjętym korkiem, kiedy osiągnie temp otwarcia termostatu i pojawią się bąble powietrza, zakładamy korek, ale nie dokręcamy go mocno, pozostawiając miejsce dla uciekającego powietrza....
Kiedy silnik osiągnie temp. otwarcia wentylatora, powinien być już odpowietrzony... Wyłączamy silnik, dolewamy do max. i się cieszymy/otwieramy piwo.
W układzie chłodzenia C3 nie ma zaworka odcięcia dopływu płynu do nagrzewnicy, zatem to czy nagrzewnica jest włączona czy nie, jest praktycznie bez znaczenia...

Edit: jeśli ci wyrzuca płyn/wodę a nie masz już termostatu, to na 99% uszczelka głowicy do wymiany. Koszty: od 200 do 700 PLN, zleży co jeszcze poszło i czy będziesz szlifował głowicę. Na samej uszczelce nei warto oszczędzać.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 11:08:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck napisał(a):
A ja napiszę herezję :)
W C3 w silnikach 5 cylindrowych można usunąć 90% powietrza z układu chłodzenia bez zapalania silnika.
Odkręcamy korek chłodnicy i powoli wlewamy płyn, pilnując, aby jego poziom nie przekroczył oznaczenia max. na zbiorniczku. Poziom płynu ulega stopniowemu obniżeniu, wtedy dolewamy, tak aby cały czas było w okolicach max., ale nie więcej. Trwa to około 15 minut... Kiedy poziom płynu przestanie się obniżać uruchamiamy silnik i rozgrzewamy - początkowo ze zdjętym korkiem, kiedy osiągnie temp otwarcia termostatu i pojawią się bąble powietrza, zakładamy korek, ale nie dokręcamy go mocno, pozostawiając miejsce dla uciekającego powietrza....
Kiedy silnik osiągnie temp. otwarcia wentylatora, powinien być już odpowietrzony... Wyłączamy silnik, dolewamy do max. i się cieszymy/otwieramy piwo.


Zgadzam się, różnimy się jedynie w zakładaniu i niedokręcaniu korka - efekt jest taki sam jak bez korka.


wordeck napisał(a):
W układzie chłodzenia C3 nie ma zaworka odcięcia dopływu płynu do nagrzewnicy, zatem to czy nagrzewnica jest włączona czy nie, jest praktycznie bez znaczenia...


Przy klimie jest zaworek ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: