.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 07:08:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 13:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
heh, ja juz dawno przestałem czytać niektóre posty i tamaty odnośnie 2.5TDI V6 bo bym osiwiał ;)
Tak czy inaczej, każdy ropniak w zimne dni po odpaleniu pracuje głośniej, zresztą benzyna również.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 13:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
Dobra panowie napiszcie jaki jest przybliżony koszt wymiany hydrauliki z wałkami i w przypadku kiedy wałki są ok

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 14:09:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
miron74 napisał(a):
Dobra panowie napiszcie jaki jest przybliżony koszt wymiany hydrauliki z wałkami i w przypadku kiedy wałki są ok


Ceny PL ASO

I. Minimum:

24 szt. hydropopychaczy (31,50 kazdy)
24 szt. "podkładek" (12 zł. każda)


II. Według uznania (lub potrzeby)

To co powyżej plus 24 x 31.50 za dźwigienki

Wypadałoby też wymienić "zimeringi" na wałkach głównych i kilka innych drobiazgów... .

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 14:20:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wałki oddajemy do regeneracji u Pana Świątka za około 1200 zł. ( polecam ).
(o tym zpomniało moje Carlątko :): :peace: , widać musi jeszcze nabrać doświadczenia żeby warsztat hulał jak profi-serwis :D :P :D )

Żeby dostać się do wałków należy rokręcić rozrząd - jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby nie było czegoś do poprawki/wymiany w tym obszarze.
Po takiej naprawie, jeśli wykona ją fachowiec, silniczek jest cud-malina, naprawdę ;) .

Wowo - masz rację że na zimnym silnik pracuje głośno, warcząc wysterowanym na max "zapłonem" i "twardym olejem" ... ale głośno w tym przypadku nie jest synonimem "stukania" ;) .

:peace:

[+]
DZIĘKUJĘ !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.lis.2007 14:30:42 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 22:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Piotruś (lub ktoś inny) czy wymiana hydrauliki o której często wspominasz i którą ostatnio wałkuję wiąże się z wcześniejszym ściągnięciem wszystkich pasków rozrządu, rolek i napinaczy (a co za tym idzie z demolką pasa przedniego A6 AFB)? Czy wystarczy wszelkie prace wykonywać od góry tj. jedynie po ściągnięciu pokryw zaworowych V6? U mnie też coś od dwóch dni głośniej się zachowuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 05:46:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
piotrows napisał(a):
Piotruś (lub ktoś inny) czy wymiana hydrauliki o której często wspominasz i którą ostatnio wałkuję wiąże się z wcześniejszym ściągnięciem wszystkich pasków rozrządu, rolek i napinaczy (a co za tym idzie z demolką pasa przedniego A6 AFB)?


Jeżeli "przy jednej robocie" nie będziesz zmieniał napędu rozrządu (rolki, paski zębate) - musisz conajmniej:
- ustawić pas przedni w położeniu serwisowym
- wał korbowy ustawić w OT i założyć bllokadę
- wyjąć paski: klimy i wielorowkowy
- zablokować napinacz hydrauliczny (żeby "zwolnić" naciąg paska rozrządu)
- zdemontować koła napędzające wałki (ściągaczem, a nie młotkiem !!!!!)
Rolki (oprócz zluzowania napinacza paska napędu pompy VP44) - zostają na swoim miejscu, pasek zębaty można odpowiednio podwiązać.

piotrows napisał(a):
Czy wystarczy wszelkie prace wykonywać od góry tj. jedynie po ściągnięciu pokryw zaworowych V6? U mnie też coś od dwóch dni głośniej się zachowuje.


Od ściągnięcia pokryw możesz zacząć - to zazwyczaj zupełnie wystarcza, żeby określić zakres prac i nie wymaga kanału (podnośnika) ... .

Inne czynności - bez dostępu do podwozia - nie są możliwe (np. założenie blokady wału korbowego, wypuszczenie G12 jeśli "zamiast" położenia serwisowego zastosowałbyś opcję demontażu całego pasa przedniego, zluzowanie napinacza paska wielorowkowego, założenie blokady napinacza hydraulicznego), chociaż znakomitą większość faktycznie wykonuje się "od góry".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 10:34:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Dzięki. W czwartek wymieniałi mi cały rozrząd łącznie z termostatem i było wszystko OK, a w niedzielę zauważyłem głośną pracę silnika. Nie wiem co to jest i we wtorek wracam na warsztat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 10:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Co prawda auta w trasie idzie dynamicznie (tak jak wcześniej), ale dają się słyszeć jakieś stuki w górnej części silnika [A6 AFB]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 01:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
no i jak tam? coś wiadomo po wizycie w warsztacie?

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 01:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Mam pytanie: czy w starszych silnikach R5 sprawa wygląda tak samo? Jak zastuka przy pierwszych 2-3sekundach?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 19:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W R5 hydropopychacze sa duze i nie ma tego problemu jak w V6 , ze tak szybko koncza swoj zywot. W sumie jak codziennie odpalasz auto to nie powinno nic byc slychac ale skoro stoi kilka dni to moze byc slychac przez te 3 sekundy . Skoro utrzymuje sie to dluzej to lepiej wymienic bo one tez pekaja i wtedy jest duzy problem . Olej fulsyntetyk i wymiana co 10-15 tys oraz spokojna jazda na zimnym silniku to nawet po 450 tys km nic sie nie odezwie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: