.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 00:23:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.4 ALF '98] Temperatura za niska
PostNapisane: 18.lis.2007 21:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Witam otuz dzisiaj kiedy jechalem w gory z rodzinka zauwazylem ze na wskazniku temperatury silnika wskazowka zatrzymala sie na niewiele ponad 60 stopni, po dobrych 20 minutach jazdy (ok. 80-90 km/h)... Kiedy rozkulalem troche niunie do ponad 130km/h temp. delikatnie sie podniosla ale nieprzekroczyla 70 stopni.

I teraz pytanie co moze byc padniete ktorys z czujnikow (jak tak to ktory???) czy moze termostat, problemu z odpaleniem niema jak u niektorych kolegow bo przejzalem pobieznie (brak czasu) kilka tematow ale odpowiedzi jako takiej nieznalazlem.

Bo raczej wplyw temperatury zew. (ok. -4 stopnie) niepowinien zmniejszyc az o tyle temp. serca niuni...

Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 21:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Termostat jak nic ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 21:45:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
To niedobrze jak termostat bo z tego co doczytalem to zeby go wymienic trzeba caly rozrzad zrzucic, tak???

A co do termostatu to jaka jest cena oryginalu???

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 21:49:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Sam termostat nie jest drogi...(około 100pln)droższe są zabiegi aby go wymienić. Chyba że zrobisz to sam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 21:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Wiec jednak trzeba rozrzad zrzucic??? Jesli tak to raczej niebede sie bral za to sam... Rozebrac łatwo gorzej poskladac zeby dzialalo odpowiednio :)

Nieorientujesz sie moze ile moga krzyczec w ASO za wymiane tego termostatu???

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 01:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
nie jestem pewny czy rozrzad ale napewno przod caly choc ponoc idzie bez ale jeszcze nie praktykowalem.
sprawdz jeszcze autko Vagiem czy (G62) nie jest wysypany.
U mnie tak bylo ze niby nie mial 90stop a po wymianie (G62) wszystko jest jak powinno byc.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 13:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
markew napisał(a):
To niedobrze jak termostat bo z tego co doczytalem to zeby go wymienic trzeba caly rozrzad zrzucic, tak???

A co do termostatu to jaka jest cena oryginalu???


Trzeba trochę rozebrać przód auta. Dla informacji podam Ci, że koszt termostatu w ASO Audi to 70.80zł (nr części 078121113F). Wymień też uszczelkę termostatu, koszt 6,92zł (nr części N90136802). Przyda się też płyn chłodniczy G12+, 24,90zł za 1,5 litrową butelkę. Przy okazji niech mechanik sprawdzi stan paska wielorowkowego, napinaczy itd.
pozdro

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 15:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Dzieki chlopaki jak tylko dostane jakiegos laptopa to podlacze niunie, rozrzad byl wymieniany (komplet) jakis miesiac temu.

No to nic narazie dzieki koledzy za infojak bede wiedzial co to dokladnie to dam znac

PS. Tommi wiesz moze jaki jest nr. tego czujnika (G62)???

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 16:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Niewiem czy dobrze pamietam ale wlasnie z tego co wyczytalem to jak termostat jest walniety to jest problem z odpaleniem a u mnie tak jak stwierdzil MiKev moze byc cos takiego jak u niego, zreszta zobaczymy jak podepniemy pod PC

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 17:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
U mnie termostat był walnięty, a problemów z odpalaniem nie było. Porównaj temp na zegarach z temp pokazywaną na kanale 57 i 58 w klimatroniku.

Co do numeru czujnika, to cytuję z innego postu: niebieski i on ma numer 078 919 501 B lub zielony i on ma numer 059 919 501 A. Sprawdź, który masz.

Żeby sprawdzić czy to czujnik czy termostat, masz poniżej (także z innego postu z forum) opis jak dokonać diagnozy:
Cytuj:
"termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginalu w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginalu w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rodzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zblizone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą]. "


Jak widać jest na forum spoooro ciekawych informacji.
pozdro

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 18:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Dzieki wielkie Tommi juz biegne do garazu zobaczyc co to dokladnie szwankuje...

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 18:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Witam niestety pojechalem pod Vag'a i okazalo sie ze termostat klynk :/

Wszedlem w ustawienia Climatronica i teraz tak pojawiaja mi sie liczby:

wyswietlacz od kierowcy

09
11
13

wyswietlacz od pasarzera

06
06
04

Kazda para liczb (09 i 06, 11 i 06, 13 i 04) wyswietlana jest rownoczesnie. Zmieniaja sie co 2 sekundy

Czy ktorys z szanownych kolegow moglby siegnac do swoich magicznych podrecznikow mlodego mechanika :D i sprawdzic co oznaczaja te liczby???

Pzdr

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 19:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
nie obraz sie ale skoro jak byles na Vagu to trzeba bylo sprawdzic co jest nie tak ze na climatronicu wyskakuja bledy bylo by latwiej.
na przyszlosc jak dajesz wymienic rozrzad to wymieniaj termostat. nie jest wielki koszt a juz napewno mniejszy niz jak po miesiacu trzeba zwalac przod jeszcze raz.
na climatronicu kanal 57 i 58 nie jest wiarygodny 58 pokazuje tak jak na zegarach a 57 tez sie rozni od wskazan VAGa (dzisiaj sprawdzalem)
zeby potwierdzic to co pisze: wlaczcie stacyjke i bez zapalania silnika wlaczcie kanal 57 i poczekajcie chwilke, sam idzie do gory.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:00:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Po dynamicznej jeździe miałem wskazówkę na 90', a na kanale 57 i 58 pokazywało mi 81-83'. Gdy trochę zwolniłem po chwili wskazówka kładła się na ok 80' i klimatronik wskazywał 79-81'. Po wymianie termostatu wskazówka po rozgrzaniu auta stoi niezmiennie na 90' jak penis na pierwszej randce nastolatków :diabel: a klimatronik pokazuje 90'.

Co do kodów z klimy to szkoda, że nie sprawdziliście vagiem co boli Twoje auto. Może zapytaj Meszruma na PW czy mógłby rozszyfrować.

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: