.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 09:23:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Proszę o analizę logów 2.5 TDI BDH Q 2004r
PostNapisane: 11.paź.2007 23:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dzisiaj miałem porównanie z inną 2.5 i powiem że to była przepaść. Strasznie zamulone mam to autko.Dodatkowo na jałowym nierówno chodzi. Mam nadzieję że dzięki logom pomożecie mi się dowiedzieć co jest tego przyczyną :| Auto jest z 2004 roku i ma 180 000 przebiegu.

Blok000, bieg jałowy:

Obrazek

Blok001, bieg jałowy:

Obrazek

Blok001:

Obrazek

Blok003:

Obrazek

Blok004:

Obrazek

Blok008:

Obrazek

Blok010:

Obrazek

Blok011:

Obrazek

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Ostatnio edytowano 12.paź.2007 00:20:12 przez Trzeniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przykro mi, lecz do pełnej oceny konieczna będzie pozostała część logów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Rozumiem , a czy z tego co jest jesteśmy w stanie postawić jakiekolwiek wnioski
? chociaż jakieś wstępne?

Dziękuję

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Trzeniu napisał(a):
Rozumiem , a czy z tego co jest jesteśmy w stanie postawić jakiekolwiek wnioski
? chociaż jakieś wstępne?

Dziękuję


poza, zbyt wolnymi obrotami i odrobinę za małej dawce na biegu jałowym [co nie wpływu na dynamikę], to wszystko wygląda jak najbardziej OK.
jak mniemam, jest to tiptronic. czy porównywane 2.5TDI też było tiptronic'iem quattro?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:26:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Kolego to jest skrzynia manualna 6 biegowa i z takim samym dziś się porównywałem. To była przepaść...

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy porównywane 2.5TDI było serią?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
tak, czysta seria. To samo oznaczenie silnika (180km), też Quattro i też skrzynia 6

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pozostaje jedynie zlogować tamto 2.5TDI i przekonać się na 100%, czy jest to seria [a nie 205konna modyfikacja]. oznaczenie nie ma tutaj wiele do rzeczy...
ponadto, wiele osób jeździ samochodami, o modyfikacji których nie mają pojęcia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
meszrum a czy widać coś niepokojącego jeśli chodzi o przepływkę?

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 00:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm mierzy prawidłowo. wg Audi powinno mierzyć >750 w zakresie 2800-3200rpm. Twoje lmm mierzy >750 w pełnym zakresie od 2000rpm do 4000rpm.
ponadto, żaden czynnik nie ogranicza dawkowania, jak i ciśnienia doładowania.

jutro będziesz mieć zadanie domowe [oprócz dostarczenia pozostałych logów]: odkręć korek oleju, oświetl widoczny wałek lampą [najlepiej halogenową] i postaraj się zrobić kilka bardzo ostrych zdjęć.
miejmy jednak nadzieję, że to nie to... :/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 07:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
ale przecież ten silnik to BDH więc majuż wyeliminowany problem scierających sie krzywek, dobrze kojarze? rozrząd był wymieniany ok 48 000 temu.

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:08:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Trzeniu - czy jest Ci znana data i miejsce produkcji samochodu ??
(nie chodzi o datę pierwszej rejestracji)

Bawiąc się w zgadywanki (hipotezy) tak sobie myślę, że to może być ten problem:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... dg#1058771

lub skutek druciarskiego chiptuningu polegającego na użyciu "box-a" (którego zapewne już nie ma w samochodzie) lub doprowadzeniu dodatkowego napięcia do VP44 - forsującego blokadę "antytuningową". Stąd pytanie - czy w okolicach pompy VP44 są widoczne jakieś "dodatkowe" kabelki, np. z "przejściówką" służącą do założenia bezpiecznika ??
Zarówno "hipotetyczny i już nieobecny box", jak i sforsowanie blokady VP44 - prowadzą w linii prostej do zacierania się pompy wtryskowej, co może skutkować "zamuleniem" silnika i skokami obrotów na biegu jałowym ... .
Przypominam jednak - to tylko gdybanie, "loteria".

Czy ECU zapisuje jakiekolwiek błędy w sterowniku silnikowym ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 12.paź.2007 08:39:15 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Trzeniu napisał(a):
ale przecież ten silnik to BDH więc majuż wyeliminowany problem scierających sie krzywek, dobrze kojarze? rozrząd był wymieniany ok 48 000 temu.



Trzeniu,

jeżeli stosowany był LL, to możesz oczekiwać wielu rzeczy wewnątrz silnika. z logów nie wynika nic niepokojącego, jednak twierdzisz, że auto nie ma mocy. jeżeli nie ma jej, w sposób niewidzialny dla VAG'a, to zostają:
- wałki;
- VP44;
- coś blokuje koła ;) .



Piotr,

masz rację. BDH Trzenia musi drżeć na jałowym - obroty spadają poniżej 700... :|

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 08:52:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
masz rację. BDH Trzenia musi drżeć na jałowym - obroty spadają poniżej 700... :|


Wodzu Miłościwy ( :d :peace: ) - z opisu Trzenia wnioskuję, że silnik nie tylko drży ale pracuje nieregularnie (na jałowym, co zresztą widać też w logach), stąd postawiłem taką a nie inną hipotezę. W pełni zgadzam się z Tobą, iż przyczyna niesprawności znajduje się najprawdopodobniej "po stronie mechanicznej", w znaczeniu: "po stronie niewidocznej dla VAGa". Dla mnie najbardziej podejrzany jest układ zasilania (Vp - wtryskiwacze) ale masz rację, że skatowany LLem silnik może mieć problemy z przeciążonymi termicznie wałkami rozrządu. Generalnie - szpetna awaria, ponieważ nierówno pracujący V6 to już poważna sprawa i można postawić więcej jeszcze bardziej druzgoczących diagnoz, tylko nie chcę niepotrzebnie denerwować Trzenia. Miejmy nadzieję, że to "drobiazg".

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:09:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
ponadto, wiele osób jeździ samochodami, o modyfikacji których nie mają pojęcia.


Na przykład Carl... :D on ma takie auto... :)

O wielcy zaślepieni... :) Nie widzicie przeładowania w 011 ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:16:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
O wielcy zaślepieni... :)


O wielki widoczny - zaślepić Ci oczęta kolorową śliwką pod spodem ... :): .

carlnova napisał(a):
Nie widzicie przeładowania w 011 ?


A jaki to ma związek z nierówną pracą na biegu jałowym ??

Chociaż hipotetycznie może mieć, jeżeli elektroniczna przepustnica kolektora dolotowego szwankuje (teorię stworzyłem dla celów zbicia Carl-a z pantałyku :P ).

:): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
ale mi narobiliście stracha :| myslałem że kupię w miarę swieże rocznikowo auto i będę się nim długo cieszyła a tu wielka dupa...

piszecie że wałki , że pompa ... kur... a miało być tak pięknie...

Powiedzcie mi co mam teraz zrobić? Muszę jechać na servis ASO do Bełtowskiego czy w kraku są jacyś lepsi fachowcy jeśli chodzi o V6 ?

Jakie to mogą być koszty jeśli wyszłoby że to rozrząd? Orientujecie się?
To samo pompa ...

Od czego mają zacząć?

:| :( :( :(

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:31:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
O wielcy zaślepieni... :)


O wielki widoczny - zaślepić Ci oczęta kolorową śliwką pod spodem ... :): .



Grozisz mi... ? :) :D :peace:
To takie niemoralne i aspołeczne zachowanie... :)
Mnie bohatera, prądem ? :D

Za to, że nie mówię nikomu skąd w Twoim schowku tyle damskiej bielizny ? :) :D

Zobacz jak agresywnie ECU (N75) ściąga ciśnienie przy przeładowaniu, jeszcze chwila i wystąpi 00575 (a może juz wystąpił :/ )

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
O wielcy zaślepieni... :)


O wielki widoczny - zaślepić Ci oczęta kolorową śliwką pod spodem ... :): .



Grozisz mi... ? :) :D :peace:
To takie niemoralne i aspołeczne zachowanie... :)
Mnie bohatera, prądem ? :D

Za to, że nie mówię nikomu skąd w Twoim schowku tyle damskiej bielizny ? :) :D

Zobacz jak agresywnie ECU (N75) ściąga ciśnienie przy przeładowaniu, jeszcze chwila i wystąpi 00575 (a może juz wystąpił :/ )



Carl,

to jest V2. nie ma przeładowania. N75 spada przy OB do 30%. ta turbina pracuje w innych warunkach ciśnieniowych aniżeli V1.
Ty masz w swojej V1, z tego co pokazałeś na logach, 16% :| ...
...i tym bym się martwił.

;)


[+]
agresywaność N75 zaczyna się poniżej 30-35%.
im niższa wartość, tym więcej agresji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:52:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Trzeniu - pokaż nam resztę logów i odczyt błędów. Nie denerwuj się, ja ciągle obstawiam pompkę lub wtryski (ewentualnie jakiś fatal error w sterowniku silnika, czego niekoniecznie uda nam się zdiagnozować na Forum).

Pytanie zasadnicze: problem masz od chwili nabycia czy wcześniej hulało jak malina ???

Carl, Meszrum ... :509: .

:607: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: