.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:05:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 ] Czujnik temperatury zewnętrznej
PostNapisane: 22.lis.2007 08:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Czy czujnik temperatury zewnętrznej ma za zadanie tylko informacyjnie podawać na FIS jaka jest temp na zewnątrz, czy pełni jeszcze jakąś inną rolę ??
Teoretycznie, gdybym go wyciągnął to nie będę miał tylko info ile jest na zewnątrz ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:29:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wartością temperatury zewnętrznej bardzo interesuje się np. ECU silnika ... .
Demontaż czujnika może mieć wpływ np. na poranny rozruch i dobór map softu podczas dalszej pracy (zarówno jeszcze zimnego silnika jak i po całkowitym nagrzaniu) .
Dlaczego chcesz zlikwidować czujnik :-) ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Nie nie chcę go wywalić, ale skubany zaczął podawać na FIS bzdurną temp.
Np dzisiaj miałem +8 , zwiariował.
Czy to nie jest ten przy chłodnicy ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Wartością temperatury zewnętrznej bardzo interesuje się np. ECU silnika ... .
Demontaż czujnika może mieć wpływ np. na poranny rozruch i dobór map softu podczas dalszej pracy (zarówno jeszcze zimnego silnika jak i po całkowitym nagrzaniu) .
Dlaczego chcesz zlikwidować czujnik :-) ??


Piotr ... ale masz na mysli ten przy chłodnicy ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:51:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak Spanky - mam na myśli ten przy chłodnicy. Wypięcie go (lub kiedy jest uszkodzony) generuje zapisanie błędu w sterowniku silnika i sam jestem tym zdziwiony (a przynajmniej byłem tym zdziwiony po odkryciu takiej dziwnej zależności, poniewż temperaturę zasysanego do silnika luftu sprawdzają inne, bardziej "profesjonalne" mierniki :): ) .
Przyznam jednak szczerze, że na polu elektroniki czuję się jak saper ... :P .
Dlaczego pytasz Spanky ??
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 08:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Tak Spanky - mam na myśli ten przy chłodnicy. Wypięcie go (lub kiedy jest uszkodzony) generuje zapisanie błędu w sterowniku silnika i sam jestem tym zdziwiony (a przynajmniej byłem tym zdziwiony po odkryciu takiej dziwnej zależności, poniewż temperaturę zasysanego do silnika luftu sprawdzają inne, bardziej "profesjonalne" czujniki :): ) .
Przyznam jednak szczerze, że na polu elektroniki czuję się jak saper ... :P .
Dlaczego pytasz Spanky ??
:peace:


pytam ... bo zastanawiam sie [według tego co piszesz:"wpływ na poranny rozruch i dobór map softu"] jak to jest rozwiazane w samochodach w których taki czujnik fabrycznie nie jest zamontowany [np.w moim ex-B4 TDI - [wiem wiem,stary kondon ;)] ale widzialem tez kila troszke mlodszych aut [np.A4 z silnikiem AFN ;)] ...
albo inaczej zadam pytanie .. w jakim celu tak wazne dane dla ECU uzaleznili od takiego czujnika ... :?:
zawsze myslalem ze jest to tylko czujnik do wyswietlania temperaturki na desce ... :okulary2: ...

:peace: :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 22.lis.2007 09:08:52 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:07:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Także myślałem kiedyś tak jak Ty ... ;) , zanim nie odczytałem błędu: "Czujnik temperatury zewnętrznej - niezrozumiały sygnał. Sporadycznie" .
Poszperałem gdzie się dało i wszystko wskazuje na ten właśnie czujnik (ew. połączenia, kabelki, pomimo prawidłowych wskazań np. na FISie) .
Błąd daje się (przeważnie) wykasować ale powraca.
Co ciekawe - błąd zapisany w ECU nie "musi" się potwierdzać np. w "kombiinstrument" ... .
Z drugiej strony - wypięcie czujnika na pewno nie czyni żadnej tragedii, ECU i tak ma czym się "posiłkować" w doborze parametrów.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Co ciekawe - błąd zapisany w ECU nie "musi" się potwierdzać np. w "kombiinstrument" ... .


dziwne ....

Piotruś napisał(a):
Z drugiej strony - wypięcie czujnika na pewno nie czyni żadnej tragedii, ECU i tak ma czym się "posiłkować" w doborze parametrów.


w takim razie w jakim celu uzaleznili [panowie z Audi] tak wazne dane dla ECU od takiego czujnika skoro i tak w razie awarii/uszkodzenia tego czujnika sa inne lepsze mierniki....

aż ciezko mi w to uwierzyc ze odpowiada on za takie parametry ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:16:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
kolejny element, ktory mozna zdiagnozowac, aby z czasem wymienic na nowy z ASO :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Może jest on jakimś posiłkowym czujnikiem dla ECU, jego umiejscowienie chyba nie daje wiarygodnego pomiaru.
Zloguję i zobaczę co VAG powie na ten temat, bo ewidętnie mi zawyża temp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 18:19:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Panowie, czujnik ten może wpływać na sterownik silnika tylko w przypadku jeśli samochód ma zamontowaną klimatyzację.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 22:05:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Ale właśnie o takich samochodach mówimy.
To jaki on ma wpływ na ECU ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 08:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szogun0 napisał(a):
Panowie, czujnik ten może wpływać na sterownik silnika tylko w przypadku jeśli samochód ma zamontowaną klimatyzację.

a cos wiecej .... :?: .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 19:10:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Bo tak naprawdę, to nie przycisk na panelu włącza klimatyzację, ale sterownik silnika.
Najpierw podnosi obroty, a potem załącza sprzęgło sprężarki. Więc jeśli czujnik temp. zewnętrznej będzie uszkodzony, to sobie to zarejestruje.
I dodatkowo jeszcze przy przyspieszaniu rozłącza sprzęgło, aby mieć więcej mocy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 17:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
koledzy gzdie jest czujnik tmp...zewnetrznej naw Aelku...????

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 17:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Wartością temperatury zewnętrznej bardzo interesuje się np. ECU silnika ... .
Demontaż czujnika może mieć wpływ np. na poranny rozruch i dobór map softu podczas dalszej pracy (zarówno jeszcze zimnego silnika jak i po całkowitym nagrzaniu) .
Dlaczego chcesz zlikwidować czujnik :-) ??

Twierdzisz czy przypuszczasz ?
Na poranny rozruch wpływ ma temp silnika i to od niej ECU uzależnia wtryśnięcie odpowiedniej dawki paliwa, oraz dobór dynamicznego kąta wtrysku.
Pamiętaj że masz czujniki temp w dolocie oraz na silniku.
Czujnikiem na chłodnicy zainteresowany jest moduł klimatronika - dlatego ten czujnik jest tak bardzo istotny, m in odpowiada za ochronę instalacji zimą (nie pozwala uruchomić kompresora na mrozie).
Dla silnika (oraz jego poprawnego funkcjonowania) jest bez znaczenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 12:47:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Wartością temperatury zewnętrznej bardzo interesuje się np. ECU silnika ... .
Demontaż czujnika może mieć wpływ np. na poranny rozruch i dobór map softu podczas dalszej pracy (zarówno jeszcze zimnego silnika jak i po całkowitym nagrzaniu) .
Dlaczego chcesz zlikwidować czujnik :-) ??

Twierdzisz czy przypuszczasz ?


Tak twierdzę (bez cienia wątpliwości - jak dla mnie) .

Baskecior napisał(a):
Na poranny rozruch wpływ ma temp silnika i to od niej ECU uzależnia wtryśnięcie odpowiedniej dawki paliwa, oraz dobór dynamicznego kąta wtrysku.


W PD również ?? Zapytałem z ciekawości, bo topik dotyczy V6 - o czym nie zapomniałem ;) .

Baskecior napisał(a):
Pamiętaj że masz czujniki temp w dolocie oraz na silniku.


Basket ... . Ja "na silniku" nie mam żadnego czujnika temperatury :): . Doprecyzujesz ?

Baskecior napisał(a):
Czujnikiem na chłodnicy zainteresowany jest moduł klimatronika - dlatego ten czujnik jest tak bardzo istotny, m in odpowiada za ochronę instalacji zimą (nie pozwala uruchomić kompresora na mrozie).


Sprawdzałeś to kiedykolwiek ? Ja sprawdzałem (najczęściej w samochodach po wypadku, kiedy z czujnika przed chłodnicą wisiały strzępy). Na "mrozie" klima nie startowała, co uniemożliwiało jednoznaczne ustalenie w "warunkach polowych" czy "klima" również ucierpiała w wypadku.

Baskecior napisał(a):
Dla silnika (oraz jego poprawnego funkcjonowania) jest bez znaczenia.


Tak ? Więc bądź tak dobry i oświeć mnie dlaczego błędy z tego czujnika zapisują się w sterowniku silnikowym ? Nie podpuszczam - nie jestem elektronikiem ale wiem na pewno, że klimatronic (a tylko taki typ klimy występuje w A6 C5) dysponuje własnym, naprawdę bardzo mądrym i rozbudowanym (co do obszaru monitorowanych parametrów) sterownikiem, obserwującym nie tylko cały zespół rozmaitych czujników temperatury ale również parametry dochodzące ze sterownika silnikowego, ABSu, etc ... . Mógłbyś trochę rozwiać moje wątpliwości, proszę ???
No bo tego własnie jakoś nie rozumiem, po co silnikowemu ECU informacja z jakiegoś nieistotnego czujnika, skoro klima potrafi samodzielnie ściągnąć tą informację na własne potrzeby. A jeszcze do wczoraj stało u mnie A6, w którym zapisywał się błąd dyskutowanej części, zaś wskazanie na liczniku było jak najbardziej prawidłowe, a pamięć kombiinstrumentu oraz klimatronika świeciła pustkami ... . Trochę to dziwne, nie sądzisz ... :): :?:

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 14:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
G2/G62 ma w przypadku 2.5TDI znaczenie dla ECU - chociażby odepnijmy go latem i zwróćmy uwagę na to, jak ECU zacznie grzać świece w upalny dzień...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 14:25:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
G2/G62 ma w przypadku 2.5TDI znaczenie dla ECU - chociażby odepnijmy go latem i zwróćmy uwagę na to, jak ECU zacznie grzać świece w upalny dzień...


Oczywiście, że jest to kluczowy sygnał dla ECU - nie ma żadnej dyskusji i nikt nie stawia antytezy ... .

Jednak powyższe nie stanowi nawet ułamkowej odpowiedzi na interesujące mnie zagadnienie, zawetowane przez Basketa: w jakim celu sterownik silnika obserwuje sygnał z czujnika przed chłodnicą i dlaczego te obserwacje są na tyle istotne, że przypisano im kilka numerów usterek. Prosiłbym aby nie zaciemniać istoty zagadnienia oczywistymi funkcjami G2/G62, bo nie o tym tutaj rozmawiamy :/ - temat poprostu mnie interesuje, a wypowiedź Basketa sugeruje, iż posiada większą (nie?)wiedzę od dotychczas ujawnionej ... .

Zaś na dowód:
- że nic mi się nie wydaje
- że stawiam doprecyzowane wnioski
- że to nie mi się myli dyskutowany czujnik z sygnałem od G62 lub niedookreślonego "czujnika na silniku" i że to nie ja błądzę ...
- że sygnał od G2/G62 jest nadrzędny wobec sygnału czujnika temperatury zewnętrznej

... przedstawiam skan dokumentu pochodzącego prosto od VAG AG. To co istotne oznaczyłem czerwoną ramką na dole i jak widać - sygnał od czujnika temperatury zewnętrznej jak najbardziej jest monitorowany przez ECU silnika:

Obrazek

Przy okazji rodzi się we mnie kolejna wątpliwość - dlaczego na naszym Forum coraz częściej najprostsze zagadnienia są z definicji wetowane, powodując tym samym produkcję całych ton zbędnych kilobajtów i zatarcie istoty niemalże każdego topika :/ ??? Tak gęstej atmosfery jaka panuje tu obecnie - ja osobiście nie pamiętam :/ . Czy naprawdę każdemu i przy każdej okazji trzeba udowadniać, że nie jest się wielbłądem i na tysiąc sposobów dokumentować oczywiste fakty :/ :?: :?:

:(: :/ :(: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 21:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Cześć
Nie chcę spłycać, ale sprawa wydaje się prosta :
złe wskazania, wymienić.
Jeśli coś znajdę w temacie gdziekolwiek, oczywiście się podzielę tą informacją z Wami.

Wskazania tego czujnika, są zawyżona na szafie o ok 8 stopni.
Pali normalnie, jeździ normalnie , spalanie sie uspokoiło VAG nie pokazuje błędów. Więc gdyby nie fakt ,że dzisiaj pokazywał mi że jest 10 stopni na zewnątrz i ,że zostało udowodnione ,że ECU się interesuje tym parametrem WYMIENIAM.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: