.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 23:40:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.5tdi V6] świece żarowe???
PostNapisane: 08.gru.2007 12:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
mam takie pytanie???? co to może oznaczać??? przy rozgrzanym już silniku podczas jazdy zaczęła mi mrygać kontrolka świec żarowych!!! ok 10 sek i przestała!!! dzisiaj juz jest normalnie!!! TYLKO RAZ MI SIE TAKIE COŚ ZDARZYŁO

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Ostatnio edytowano 08.gru.2007 12:12:03 przez BOSE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
instrukcja się kłania.

zapalenie kontrolki świec oznacza zapisanie się poważnego błędu w ECU silnika. nie mniej jednak, stawiam na błąd 00741 [Brake Pedal Position Status Monitoring].

bez podłączenia VAG'a nic więcej się nie dowiesz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
[Brake Pedal Position Status Monitoring].
co to oznacza??? bo nie jarze angielskiego

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:20:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
BOSE napisał(a):
[Brake Pedal Position Status Monitoring].
co to oznacza??? bo nie jarze angielskiego


dosłownie tłumaczac : monitorowanie statusu położenia pedału hamulca , chyba :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:22:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
BOSE :)
przed chwilą byłem z laptopem i fejsem w Mielnie, jechałem przez Koszalin - gdybyś napisał szybciej, miałbyś autko zdiagnozowane za free :peace:
Teraz jednak jestem już w Białogardzie...
Jak chcesz - wal do mnie jak w dym - odczytamy Ci błędy i zrobimy logi - do 16.00 dzisiaj mam czas...
Numer telefonu wysyłam Ci na PW.

Chętnie potwierdzę, że nasz wszechwiedzący diagnosta po raz kolejny się nie myli... :)
Zapraszam - promocja jest tylko dzisiaj :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 08.gru.2007 12:22:58 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
to co by miało wspolnego zapalenie sie kontrolki swiec z pedałem hamulca???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 12:25:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
BOSE napisał(a):
to co by miało wspolnego zapalenie sie kontrolki swiec z pedałem hamulca???


Mistrz Carl wszystko Ci wyjaśni :P :peace:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 13:12:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Krótko mówiąc .. przepalił Ci się STOP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 13:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
marcinpoznan74 napisał(a):
Krótko mówiąc .. przepalił Ci się STOP


nie, nic bardziej mylnego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 14:20:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Nawet nie śmiem dyskutować, niemniej w poprzednim miałem coś takiego,że świeciła się kontrolka od świec.
Przypadkowo ktoś zauważył , że nie mam jednego stopu.
Po wymianie.. kontrolka zgasła.
Może zbieg okoliczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 14:28:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dawno nie "prześwietlałem" AFB w tak wzorowym stanie... (oczywiście oprócz mojego :) :D )
Oczywiście w ECU był zapisany tylko jeden błąd 00741, a więc szczere słowa uznania dla meszruma za jego "jasnowidztwo"...
Dawniej jeszcze bym pogratulował, ale teraz - pokłony możesz przyjmować od innych...
Carl sumiennie potwierdza, że był to 00741.


Oprócz tego zaślepiony śrubą M8 wężyk podciśnieniowy na EGR.
Już załatwione... - więdnące kwiaty i topniejące lodowce odetchnęły z ulgą :)
...oraz pęchęrzyki powietrza w przewodzie zasilającym do pompy VP44, doskonale widoczne w 004, powstałe w wyniku wymiany filtra paliwa...
Z tym BOSE - porządek musisz zrobić jak najszybciej - inaczej stanie się tragedia... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 15:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
oczywiście ze zrobie i to w poniedziałek!!! a do tego czasu nie bede sie prawie wogole nim ruszał!!! i dziękuje jeszcze raz KAROLU za to co dla mnie zrobiłeś!!! dzięki temu już będe spał spokojnie jesli chodzi o silnik!!!! AHA jeszcze tą odmę zdjagnozujemy z tomkiem :peace:

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 16:09:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie ma za co :peace: Na zdrowie... :):

Tutaj masz jak sprawdzić czujnik położenia pedału hamulca - zrobisz to sam, gdyby błąd powrócił...

Obrazek

freigegeben - pedał hamulca zwolniony
getreten - pedał hamulca naciśnięty

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 16:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
narazie jest OK!!! ale jesli coś bedzie nie tak to jak najbardziej to mi sie przyda!!! i faktycznie po wyciągnięciu tej śruby z węzyka do EGR jest ciszej!!! jazda jest bardziej przyjemniejsza, aż chce sie jechać:D dzięki wielkie :d :peace:

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 16:34:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Taki czujnik nabyłem w tym tygodniu - w ASO kosztuje 38 PLNów z VAT :diabel: Moje czyszczenie styków i naprawa starczyła na 20kkm - cóż... za takie pieniądze nie będę się cackał w draniem - wymiana pewnie jeszcze dzisiaj...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 16:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
jesli czyszczenie nic nie da to tez patyczkować sie nie bede!!! wymienie ten czujnik:d narazie mam na głowie uporanie sie z pecherzami powietrza w układzie paliwowym!!! bo długo sie nie naciesze nowo nabytą audiczką:D

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 22:56:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A więc tak:
Do wymiany czujnika musisz zdjąć półkę nad nogami kierowcy, czujnik się przekręca i wyciąga. Stare czujniki 2002/2003 były inne - trudniej było je rozebrać a później poskładać w całość. Czujnik wyjęty nie będzie działał :) więc się nie przestrasz - będziesz wiedział o co chodzi - jak włożysz na miejsce to zacznie banglać. Nowe są IMHO lepiej zbudowane... i radzę Ci od razu nowy, bo z tego co widzę różnica w stykach jest znaczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 13:52:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Grześ,

czy jak czyściłeś ten czujnik (rozumiem, że jakimś kontaktspray'em) 20 tys. temu to sprawdzileś rezystancję na jego pinach i była prawidłowa ?
Pytam z ciekawości...

Jednak 38 PLN - żaden majątek - ja też wymieniałbym dziada - nawet bez sprawdzenia :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:26:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Cześć Carl :peace:

Nie sprawdzałem rezystancji... Z tego co pamiętam można ją sprawdzić dopiero po włożeniu czujnika na miejsce lub oszukaniu go, że tam siedzi (mogę się mylić, bo nie pamietam czy jak się go wyjmie to jest zwarty czy rozwarty. Czyszczenie polegało na rozebraniu czujnika, usunięciu nalotu na blaszkach (śrubokrętem :diabel: ) przeczyszczeniu delikatnie papierem ściernym i złożeniu czujnika (uprzednio podginając troszkę blaszki aby szybciej zapalał STOP).

Co do nowego czujnika - wymiana 30 minut trwałą, a to dlatego, że wymagał również tuningu! Światła STOP i sygnał dla tipa o naciśnięciu hamulca pokazywał dopiero przy 3/4 wciśniętego pedału - miało to swój skutek w postacji:
1. Zbyt późniego zapalania świateł STOPu (niebezpieczeństwo w ruchu drogowym);
2. Zbyt późnego wyłączania tempomatu. Dziwny efekt... jak lekko nacisnąłem pedał hamulca to tempomat dodawał gazu - identycznie jak z jazdą pod górkę, dopiero jak zapalił się stop /czyli już mocno hamulec wcisnąłem/ tempomat się wyłączał. To jest dla mnie oczywiście logiczne ale i nieprawidłowe działanie. Wyciągnąłem czujnik, rozebrałem go, złożyłem (stąd wiem o innej budowie wewnętrznej - tam już nie ma czego podginać) i działa prawidłowo już przy lekkim wciśnięciu hebla. Prawdę mówiąc mógł być jakiś błąd montażu bo tak naprawdę to nic nie zrobiłem w środku a zaczął działać prawidłowo.

Ale rezystancji dalej nie zmierzyłem... bo musiałem jeszcze ogarnąć furę po całym tygodniu :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: