.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:13:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AFB]prośba o analize logów
PostNapisane: 26.lis.2007 08:40:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
jestem w tym temacie narazie zielony , interfrejs mam dopiero dwa dni na próbę zrobiłem coś takiego

logi

http://www.mFoto.pl/uploads/1730/log.001_40dd6.jpg

http://www.mFoto.pl/uploads/1730/log.003_67811.jpg

http://www.mFoto.pl/uploads/1730/log.004_0f3f0.jpg

dodam jeszcze kąt wtrysku

http://www.mFoto.pl/uploads/1731/log005_16190.jpg


proszę o analizę i porady jak zrobić to dobrze
powiedzcie tylko czy dobrze czy żle

THX.

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Ostatnio edytowano 26.lis.2007 16:02:01 przez trewor 1.8, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 09:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
wyrecze kolegow :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

ja sie wzorowalem na tym opisie i wychodzi calkiem niezle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 18:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
czy juz nikt na forum nie moze sluzyc pomoca............................ :(

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 19:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
trewor 1.8 napisał(a):
czy juz nikt na forum nie moze sluzyc pomoca............................ :(


ależ oczywiście, że może.
proszę bardzo:


Wstęp.
Celem przeprowadzenia pełnej diagnostyki samochodu wyposażonego w złącze OBD należy zaopatrzyć się w następujące komponenty:
- interface diagnostyczny [np.: KKL USB]*;
- oprogramowanie diagnostyczne [np.: VAG-Com 311.2 bądź 409.1]**;
- komputer klasy PC [zalecany laptop] z systemem operacyjnym MS WindowsXP.

*przykładowo wskazany interface. w ofercie są również inne rodzaje. wskazany model jest uznany za najbardziej uniwersalny - diagnozuje samochody z okresu 1990-2004.

**przykładowo wskazany program diagnostyczny - jest to bez wątpienia najlepsze oprogramowanie diagnostyczne dostępne komercyjnie. wersja angielska to shareware.




Know-how.
Po instalacji interface'u [zgodnie z instrukcjami producenta] należy przeprowadzić diagnostykę z użyciem programu VAG-Com:
- instrukcja w języku angielskim;
- opis programu w języku polskim;
- opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. I;
- opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. II;
- lokalizacja złącz diagnostycznych w samochodach Audi/VW/Seat/Skoda;
- wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI;
- erWin: elektroniczny system informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG;
- doskonała strona autorstwa Sebastiana Stange poświęcona kodowaniu i adaptacji sterowników;
- popularne procedury diagnostyczne w języku polskim;
- diagnostyka czyni cuda ;).





Diagnostyka silnika właściwa.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.


Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].
**©carlnova - silnik AFB.


b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).


grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.
©carlnova

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].




Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na niniejszym forum.

Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi ;) ];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmujących się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.





Filmy instruktażowe.
Film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011)*.
Film instruktażowy - prawidłowa obserwacja pracy sztangi w turbinie po włączeniu Basic Settings w grupie 011**.

*©baskecik
**©carlnova




Porady techniczne.
A6 C5 2,5 TDI V6 (wszystkie): bezpieczne odpowietrzanie VP44*
A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE: odma - samodzielna wymiana*
A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE: czyszczenie turbiny VTG Garrett*

*©carlnova

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB]prośba o analize logów
PostNapisane: 06.gru.2007 10:06:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
trewor 1.8 napisał(a):
proszę o analizę i porady jak zrobić to dobrze
powiedzcie tylko czy dobrze czy żle

THX.


Odpowiedź brzmi: robisz dobrze...
Analizy nie będzie, bo nie ma czego analizować.
Potrzebne są kompletne logi statyczne, BS i dynamiczne...

Masz uszkodzony termostat, albo nie rozgrzaleś auta do temperatury roboczej.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 09:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
wielkie dzieki carlnova ,

termostat jest chyba uszkodzony ponieważ jadąc autostradą w czechach
1,5 godz z predkością 140km trmperatura cały czas utrzymuje sie w granicach 75 stopni

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: